Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:25

MarjanB schreef:
Pandameisje wat zielig! Dus t was niet omdat hij verhuisd was?

Femke wat leuk!! Hier mochten ze ook een keer los en het enige wat ze deden was de boel onder piesen :+

[ [url=m/MJYJOv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FbxdXK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XvLU7r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er zou morgen iemand komen voor hem

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:49

MarjanB schreef:
Hij was toch verhuisd naar de schuur?

Femke zindelijk? Hoe dan?!

Ja hij was naar de schuur verhuist

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:56

Zo daar ben ik wat een rot dag gisteren zo onverwachts mowgli moeten laten gaan.

Vanmorgen zag ik er tegen op om naar cavia hok te gaan en ja hoor ik zag zijn hoekje leeg en begon te huilen.

Even wat er met mowgli was mowgli is 3 weken geleden nog naar de dierenarts geweest en toen was niks aan de hand en kerngezond ik was toch even langs de da gegaan omdat ik zijn gedrag niet vertrouwde maar gooide het leek er op dat hij heimwee had.

Elke dag ging ik uur of langer in zijn hok zitten en knuffelen en dat deed hem goed.

Laatste week begon die zelfs uit niets te fluiten en begon die te popcornen als ik bij hok kwam.

Vrijdag viel mij wel op dat die iets suffer was maar jij ad en dronk super goed. Zondag was die weer vrolijk.

En gisteren kwam ik bij de hok in de ochtend en hij had al niet zoveel interesse in het groente maar ad wel in de middag kom ik er weer en zie ik hem helemaal in elkaar gedoken zitten en ik kijk en zie allemaal wonden op zijn rug (hoe die daar zijn gekomen geen idee) dus ik til hem op en hij begint te gillen en toen zag ik ook dat die echt niet wilde dus ik dacht ik geef je wat groente en hou je in de gaten hij liet zijn groente staan dus ik gelijk afspraken afgezegd en met mijn vader naar de dierenarts gegaan.

De dierenarts onder zocht hem kon niet oorzaak van de wonden vertellen maaf ontdekte een bult in zijn buik en hals. En de dierenarts zei de cavia is zo verzwakt nu al zou eind deze week niet halen. Je kan morgen terug komen om hem een spuitje te geven ik zo dan doe ik het liever nu dat hij geen pijn lijd.

Nog knuffel gegeven en hij heeft toen spuitje gehad en was binnen 10 seconde overleden.

Ik ben kapot van :(

Wat ik met Mowgli had kan ik gewoon niet beschrijven toen ik hem ophaalde bij de andere eigenaar was hij er ook niet goed aan toe ben naar de dierenarts gegaan en toen moest die onder narcose omdat die last had van korsten in zijn oor. Het was toen de vraag hoe gaat mowgli op knappen hij is super goed opgeknapt. Mowgli was een cavia die super gericht was op mensen kwam ik in de ochtend uit bed in mijn oude huis fluite hij en kwam die echt begroeten. Toen die in de schuur kwam in ons nieuwe huis moest die erg wennen en laatste 2 weken begon die weer zich zelf te worden. We knuffelde er wat op af maar ik besloot toch hem beter leven te willen geven om naar ander baasje te doen zodat die aandacht kreeg.

Mowgli was een cavia met een goud hart en zat geen kwaad in. Ook was die dikke vriendjes met de andere cavia's. Ik ga hem zo missen met zijn gefluit waterflesjes kapot maken door brokjes er in te doen.
En zijn knuffels en kusjes ga ik missen.

Hier een foto van mowgli van vorige week woensdag.

Afbeelding

Pandameisje

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 22:16

Hier krijgen ze paarden hooi gemengd met winkel hooi (zo groot groen pak van Welkoop)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:07

Volgende week waarschijnlijk een cavia bij halen. Merk nu bij mijn 3 cavia's dat er 1 alleen zit. En die cavia zou toch al komen was net geboren toen ik besproken had

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 21:25

zoals nu lijkt volgende week een cavia er bij halen nu twijfel ik heel erg tussen de namen (deze hadden we al besproken voor dat mowgli was overleden)
Baco
Buck
Bruno
Tuk
Stitch

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:10

hier in de schuur is het ook plakkerig warm wel is het daar 20 graden in de schuur . de waterflesjes alvast in de vriezer gelegd

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:11

DubbelDun schreef:
Met 20 graden en dan plakkerig warm ??

ja dat bestaat als je op een boerderij woont de schuur hier is altijd wat vochtig en als in 1x bloedheet word zoals vandaag dan krijg je zo plakkerige warmte (en mag ik blij zijn dat het nog 20 graden is)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 23:39

Photograph schreef:
Zit er stro in jullie schuur? Als ik dat zo lees stel ik me zo een schuur voor met strobalen opgestapeld en je de damp van hitte ziet hangen

nee geen stro :p

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:53

Hier helft van de bodembedekking er uit gehaald zodat de cavia's Kale bodem hebben om daar op te liggen

Verder hebben we ook een voerbakje gebruikt als potenbadje

En hebben ze 4 ijsflessen in het hok liggen

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 14:13

Eind van de middag gaan we de nieuwe Cavia ophalen

edit het is avond geworden
Laatst bijgewerkt door Pandameisje op 26-07-19 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 14:56

melody7 schreef:
Sterkte Ilja, zo naar dit weer :(:)

Kun je dat niet beter een paar dagen uitstellen pandameisje? Ik zou nu geen dier in de auto willen zetten, het duurt toch altijd even voordat het afkoelt door de airco.

Ik heb de cavia's nu overdag in een andere ruimte staan, een hoop gesleep maar zo gaat het gelukkig goed. De bejaarden (dat zijn er nog maar 2) zitten in de kamer van mijn zus want daar zit een goede airco in dus die merken er niks van :)

het is hier 28 graden en we gaan de cavia in de avond ophalen

en het is dik half uur heen rijden voor ons dus de airco staat goed aan ook de schuur is vandaag goed te doen :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 18:53

Remy is ondertussen bij ons koppelen
Gaat super goed.

Teigertje berschemd remy

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 22:30

ik leef ook nog en de cavia's ook nog :)

het gaat super hier met de cavia's mungo was weer ontsnapt vandaag en liep vrolijk rond in de schuur ik was wat minder vrolijk omdat de kat ook in de schuur was en de hond ook gelukkig kreeg ik mungo snel te pakken.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:25

DubbelDun schreef:
Moet je je toch eens serieus gaan afvragen of je hok/ren wel zo goed is opgezet ??
Volgende keer heeft Mungo misschien minder geluk ...

Ik was aan voeren en deurtje stond open normaal blijft hij er in... Hok staat prima nu goed vast beetje jammer dat je gelijk denkt dat hok niet goed staat

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:03

Heb voor mijn verjaardag dit huisje gekregen van mijn vriend voor de cavias

Hij is gelijk goed gekeurd door de cavias
Afbeelding
Afbeelding

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:37

DubbelDun schreef:
Die is zeker leuk. Ik zie ze wel vaker met een trappetje voor poezen en kleine honden.

Ja trappetje heb ik er af gelaten

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:05

Nientsje schreef:
Thnx meiden!

Ja was heel naar... ik was er van slag van. Later mocht ik van vriendjelief een nieuw vriendinnetje uitzoeken en dat werd kleine Smekkie.

Echt een boefje en haar kleur is ook geweldig <3

[ [url=m/jA0apN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5kclp2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga proberen jullie weer een beetje bij te houden :=

Heb heel wat mooie caafjes voorbij zien komen.

Dat huisje op de vorige pagina is ook gaaf zeg :D

Thanks

het lijkt alsof teigertje het huisje in beslag heeft genomen hij ligt er alleen maar in en zie eigenlijk niet echt andere cavia er in die liggen in de verhuisdoos huis. denk dat ik er nog maar 1 bij moet halen XD

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:17

Nientsje schreef:
Haha dat is ook wat Pandameisje.
Hier is kleine Ecky de baas, als Ecky in het huisje wil dan moet Menthus (hoe groot die ook is tegenover de kleine baby) opzouten en heel rap ook :')

Ik weet niet wie van jullie het destijds meegekregen heeft van mijn Pake... maar hij heeft afgelopen nacht het gevecht verloren en is overleden... ;(
Gelukkig heb ik gisteren nog "afscheid" kunnen nemen, ookal lag hij toen al in coma...

Rust zacht lieve Pake Y;(

sterkte

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:20

ik ben opzoek naar een extra hok om aan mijn ren vast te maken iemand mooi buitenhok die goed stevig gaas heeft?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 14:10

Ik wil dit hok als nachthok kopen voor de cavias nu vraag ik mij af neemt deze niet te veel ruimte in de ren van 240x120 ?Afbeelding

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:13

DubbelDun schreef:
Dat lijkt me niet.
Ik zou wel de ingang iets kleiner maken dmv een plaatje hout aan de binnenkant zodat je ook de klep nog dicht kunt doen.
Leuk hok wel :)

Oké word de ren ook niet te klein komen misschien in maand december 2 of 4 cavias logeren voor 1 maand die komen als de klik er is bij mijn groepje in de ren word de ren dan ook niet te klein?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:31

Ik wil sws als ik tijd en het geld heb nog stuk bij het hok aanbouwen maar wil sws een huisje voor de cavias waar ze in de winter in kunnen met dikke laag stro