Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:53

Wat heerlijk! Zo te zien lekker aan het popcornen? Dat zie ik ze niet vaak doen in zo'n nieuwe omgeving, heel leuk dat ze dat deed :D

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik


melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 06:37

Doe wel altijd een doek (washandje of theedoek oid) om bevroren flesjes/koelelementen heen, rechtstreeks tegen iets wat bevroren is aanliggen is ook niet goed.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 15:29

Sterkte Ilja, zo naar dit weer :(:)

Kun je dat niet beter een paar dagen uitstellen pandameisje? Ik zou nu geen dier in de auto willen zetten, het duurt toch altijd even voordat het afkoelt door de airco.

Ik heb de cavia's nu overdag in een andere ruimte staan, een hoop gesleep maar zo gaat het gelukkig goed. De bejaarden (dat zijn er nog maar 2) zitten in de kamer van mijn zus want daar zit een goede airco in dus die merken er niks van :)

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:13

Wat een mooie foto's Beert! Ik vind ze er allemaal mooi uit zien <3 Leuke uitstralingen. Ik vind de karakters van borstels ook ontzettend leuk.

Die vakantiefoto is ook leuk :')

Ik heb vanmiddag even een familiereünie gehouden, want nu ze allemaal groot (en dik := ) zijn vond ik dat ik weer eens een foto van alle 'baby's' en Wolleke (moeder) samen moest hebben:

Afbeelding

Wolleke is niet gediend van gepluk aan haar kin :+
Afbeelding

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:46

Op een hooibaal klimmen is wel heel knap!

Ze waren in no-time groot ja. Niks geen baby's meer, maar gelukkig zijn ze zo ook heel leuk :D

Wat leuk Mira! Ik ben benieuwd naar de foto's.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:12

Echt een super gaaf 'hok', die naam is er eigenlijk niet goed genoeg voor :D Toch knap dat hij daar op komt, dat is nog best wel een sprong vanaf het huisje.

Wikkie lag net klem omdat ze rolt tijdens het popcornen :') Ze heeft echt zo'n leuk karakter. In de kooi is ze behoorlijk actief, brutaal en best wel slim maar ze vindt het ook heerlijk om op schoot te liggen en te knuffelen.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:17

Hoe lang heb je ze nu bij elkaar zitten?

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:09

Inderdaad wat meer tijd geven, en er vooral niet bovenop blijven zitten want dan zie je veel te veel :P Het kan een week of twee duren voordat dat over gaat, maar als het goed is wordt het geleidelijk minder. Het is heel normaal gedrag in het begin, ze moeten even uitmaken wie waar staat. Ik zou ze alleen uit elkaar halen als ze elkaar veel flink bijten, of als dit gedrag over een paar weken nog onverminderd is.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 20:44

Wat een leukerds! Ik heb ook een Mitchy gehad :D

Hier mochten ze gisteren weer even met wat bloemen op de foto. Ik zal ze maar niet allemaal plaatsen, dat wordt een beetje veel :=

Afbeelding
Afbeelding

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 22:03

Ahh wat lief en leuk om te lezen! <3

Fijn dat ze al zo tegen elkaar aan lagen! Dat is al heel goed. Het gaat vast wel goed komen :j

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik


melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 12:01

Heel veel sterke Kiekeboefje, gasbuikjes zijn zo naar :(:) Als je de mogelijkheid hebt om meteen te koppelen zou ik dat doen, zeker omdat het zeugje zo weg van hem was. Maar ik snap wel dat het lastig is zo voor de vakantie hoor!

Mijn vorige castraat kon ook prima met één zeugje. Zippy is het type waarom het af wordt geraden. Hij komt graag aan zijn trekken dus dat zou wel een beetje sneu zijn voor één zeugje. Gelukkig heeft hij er 5 :P

Mitchy is dus een echte dame :))

Dubbeldun, deze zijn zo als plant gekocht. Ik geloof dat we ze in de tuin niet hebben, er staat er iig nog geen in bloei.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 10:12

Als ze van een markt af komt zou ik daar zeker rekening mee houden ja. Niet perse door haar gedrag want dat kunnen de fellere types toch wel doen, maar zo'n markt is natuurlijk wel de plek voor drachtige beestjes omdat meestal alles door elkaar zit.

Als ze duidelijk drachtig is (op een gegeven moment voel je baby's) of als ze echt veel stress hebben van elkaar zou ik ze even in twee kooien naast elkaar zetten. Als je dan zeker weet dat ze niet drachtig is (of als eventuele baby's oud genoeg zijn) kun je ze weer opnieuw koppelen.

Dubbeldun ik heb het nog even gevraagd, we hebben die plant niet in de tuin zelf staan. Deze komt idd uit de winkel.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:19

Wat een mooie cavia's zijn dat Gigi! <3

Fijn dat je het zo even op kon lossen poetser! En ook fijn voor Mitchy dat ze zich nu wat beter lijkt te voelen, dan zal Kiwi toch wel voor stress hebben gezorgd.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:32

Ach wat sneu dat Ewok ook overleden is, dat wist ik nog niet. Ook ineens, of was de ziek? :(:)

De cavia's die jullie nu hebben zijn ook heel mooi! Leuk dat je vriend ze dus ook leuk vindt :)

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:50

Oh nee dat is wel heel hard ;(

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:07

Heb je je 4 beren nu al bij elkaar zitten? Meer dan twee beren bij elkaar doen lukt zelden, zeker wanneer ze nog jong zijn. Vreemde cavia's erbij zetten zou ik ook zeker niet doen. Let ook op met stro, dat kan naar prikken en daardoor zelfs wondjes/abcessen veroorzaken. Ik vind dat hokje wel leuk voor in een ren! Misschien kun je het zelfs wat hoger zetten zodat ze er ook nog onder kunnen :)

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:28

Mits ze hun eerste nestje voor een jaar hebben gehad of krijgen gaat het gewoon vanzelf.

Heerlijk zulke reuzen!

Hier kregen ze 'taart' op dierendag :))
Afbeelding

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:18

Gaat het om een zeugje of een beer?

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 08:14

MarjanB schreef:
Volgens mij zijn twee van 1 jaar niet samen makkelijk te koppelen maar wel 1 castreren en koppelen aan zeugje of een jong beertje erbij en ballen houden


Inderdaad :j Twee intacte beertjes bestempelen als niet te koppelen vind ik een beetje vreemd van een opvang. Als ze babybeertjes ook niet accepteren (wat niet veel voorkomt) kun je ze altijd nog laten castreren. Een castraat met wat zeugjes gaat vrijwel altijd goed. Ik zou ze dus niet alleen in een kooi gaan houden, dat is geen leven voor een cavia.

Gefeliciteerd poetser! :D

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:22

Ik zou bij zo'n oudje ook naar alleen houden neigen. Dat is zo oud, en die kleintjes zijn zo hyper.. Tenzij hij duidelijk eenzaam wordt en een vriendje mist zou ik hem lekker zijn gangetje laten gaan.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:09

Hoe gaat het met de baby's poetser?

Wat balen dat hij knobbels heeft Nientsje! Hopelijk valt het mee.

Zippy en Izzy worden 2 december allebei geopereerd aan melkkliertumoren. Izzy heeft het aan beide kanten dus het is aannemelijk dat dat niet in één keer te opereren is.. Ik vind het doodeng, maar ze zijn nog jong en sterk dus ik hoop dat ik ze op deze manier een lang, gelukkig en vooral pijnloos leven kan geven.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:51

Ach wat sneu dat ze er niets aan kunnen doen :(:) Ik hoop voor jullie dat hij er toch nog een tijd pijnloos mee kan leven.

Wat een schatje is Meeko <3

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 17:43

Ik vroeg me af waarom het hier zo stil was, maar mijn stipje was verdwenen :+

Harry en Henk zijn zo leuk <3 Jouw (nieuwe, toch?) cavia's ook Nientsje!

Fijn dat ze inmiddels toenadering zoeken als je in de ren zit Granoek!

Ik zou dat steriliseren ook niet doen, net als Dubbeldun. In mijn ervaring krijgen ze die baarmoeder problemen toch vaak pas als ze wat ouder zijn, als ze het al krijgen want zo vaak zie ik het eigenlijk niet. Ik ben dan veel te bang dat ze overlijden door die operatie..

Hier gaat het goed met iedereen. Marley (de oudste) is helemaal vrolijk met haar vriendje. Wolleke heeft een Ecoli bacterie in de blaaswand (nog nooit van gehoord, treffen wij weer := ) maar de behandeling slaat gelukkig goed aan.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:37

Ik heb toevallig vandaag gewogen, dit zijn de gewichten hier;

Afbeelding

Kareltje is van mei, de rest is boven een jaar. Wikkie, Rosie en zeker Alfie en Bobby zijn nog aan het uitzwaren. Tussen de 1 en anderhalf groeien ze nog wat in model en breedte. Vooral bij beren scheelt dat best veel. (In ieder geval bij mijn 4 beren en Zippy) Dan krijgen ze echt een mooi model <3

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:51

De zeugjes 854 & 930 gram, de beren 919 & 975 gram. Maar gewichten zeggen eigenlijk niks, het is helemaal afhankelijk van de lijn. (Per individu zegt het natuurlijk wel veel, maar het mag best wat schommelen hoor! Als ze maar niet steeds wat verder afvallen.) Sommige zijn met 800 gram op een goed gewicht waar anderen dat met 1500 zijn.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Hanneke1989 en 58 bezoekers