Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emily17
Berichten: 171
Geregistreerd: 17-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:22

MarjanB schreef:
Pandameisje wat zielig! Dus t was niet omdat hij verhuisd was?

Femke wat leuk!! Hier mochten ze ook een keer los en het enige wat ze deden was de boel onder piesen :+

[ [url=m/MJYJOv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FbxdXK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XvLU7r.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een knapperds <3 hier zijn ze al zindelijk dus daar heb ik gelukkig geen last van :')

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:25

MarjanB schreef:
Pandameisje wat zielig! Dus t was niet omdat hij verhuisd was?

Femke wat leuk!! Hier mochten ze ook een keer los en het enige wat ze deden was de boel onder piesen :+

[ [url=m/MJYJOv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FbxdXK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XvLU7r.jpg]Afbeelding[/url] ]


Er zou morgen iemand komen voor hem

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:27

Hij was toch verhuisd naar de schuur?

Femke zindelijk? Hoe dan?!

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:49

MarjanB schreef:
Hij was toch verhuisd naar de schuur?

Femke zindelijk? Hoe dan?!


Ja hij was naar de schuur verhuist

emily17
Berichten: 171
Geregistreerd: 17-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:38

@MarjanB geen idee, hebben ze zichzelf aangeleerd :Y) eerst poepten ze altijd op schoot maar de laatste tijd niet meer. Nu kan ik ze ook veel langer op schoot houden. En wanneer ik ze terug zet gaan ze gelijk poepen en plassen :')

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:03

Hier was het gras al droog, dus het binnenspul is al naar buiten gebonjourd :)

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 09:46

femke19 schreef:
@MarjanB geen idee, hebben ze zichzelf aangeleerd :Y) eerst poepten ze altijd op schoot maar de laatste tijd niet meer. Nu kan ik ze ook veel langer op schoot houden. En wanneer ik ze terug zet gaan ze gelijk poepen en plassen :')

Zo'n cavia heb ik ooit ook gehad. Die wilde niet op schoot plassen of poepen. Dat was echt ideaal :)

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:50

beert schreef:
femke19 schreef:
@MarjanB geen idee, hebben ze zichzelf aangeleerd :Y) eerst poepten ze altijd op schoot maar de laatste tijd niet meer. Nu kan ik ze ook veel langer op schoot houden. En wanneer ik ze terug zet gaan ze gelijk poepen en plassen :')

Zo'n cavia heb ik ooit ook gehad. Die wilde niet op schoot plassen of poepen. Dat was echt ideaal :)


ja op schoot wel zindelijk maar op de grond niet :')

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:56

Zo daar ben ik wat een rot dag gisteren zo onverwachts mowgli moeten laten gaan.

Vanmorgen zag ik er tegen op om naar cavia hok te gaan en ja hoor ik zag zijn hoekje leeg en begon te huilen.

Even wat er met mowgli was mowgli is 3 weken geleden nog naar de dierenarts geweest en toen was niks aan de hand en kerngezond ik was toch even langs de da gegaan omdat ik zijn gedrag niet vertrouwde maar gooide het leek er op dat hij heimwee had.

Elke dag ging ik uur of langer in zijn hok zitten en knuffelen en dat deed hem goed.

Laatste week begon die zelfs uit niets te fluiten en begon die te popcornen als ik bij hok kwam.

Vrijdag viel mij wel op dat die iets suffer was maar jij ad en dronk super goed. Zondag was die weer vrolijk.

En gisteren kwam ik bij de hok in de ochtend en hij had al niet zoveel interesse in het groente maar ad wel in de middag kom ik er weer en zie ik hem helemaal in elkaar gedoken zitten en ik kijk en zie allemaal wonden op zijn rug (hoe die daar zijn gekomen geen idee) dus ik til hem op en hij begint te gillen en toen zag ik ook dat die echt niet wilde dus ik dacht ik geef je wat groente en hou je in de gaten hij liet zijn groente staan dus ik gelijk afspraken afgezegd en met mijn vader naar de dierenarts gegaan.

De dierenarts onder zocht hem kon niet oorzaak van de wonden vertellen maaf ontdekte een bult in zijn buik en hals. En de dierenarts zei de cavia is zo verzwakt nu al zou eind deze week niet halen. Je kan morgen terug komen om hem een spuitje te geven ik zo dan doe ik het liever nu dat hij geen pijn lijd.

Nog knuffel gegeven en hij heeft toen spuitje gehad en was binnen 10 seconde overleden.

Ik ben kapot van :(

Wat ik met Mowgli had kan ik gewoon niet beschrijven toen ik hem ophaalde bij de andere eigenaar was hij er ook niet goed aan toe ben naar de dierenarts gegaan en toen moest die onder narcose omdat die last had van korsten in zijn oor. Het was toen de vraag hoe gaat mowgli op knappen hij is super goed opgeknapt. Mowgli was een cavia die super gericht was op mensen kwam ik in de ochtend uit bed in mijn oude huis fluite hij en kwam die echt begroeten. Toen die in de schuur kwam in ons nieuwe huis moest die erg wennen en laatste 2 weken begon die weer zich zelf te worden. We knuffelde er wat op af maar ik besloot toch hem beter leven te willen geven om naar ander baasje te doen zodat die aandacht kreeg.

Mowgli was een cavia met een goud hart en zat geen kwaad in. Ook was die dikke vriendjes met de andere cavia's. Ik ga hem zo missen met zijn gefluit waterflesjes kapot maken door brokjes er in te doen.
En zijn knuffels en kusjes ga ik missen.



Hier een foto van mowgli van vorige week woensdag.

Afbeelding

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:03

Sterkte! Heel sneu.

Ik ben ook hooi jacht. Super duur en stoffig vaak alsnog in de winkel. Dus marktplaats afstruinen voor balen hooi. :+ Ik ga maar weer op hennep want ondanks ik ze minder snel ruik is wat ik nu heb toch heel duur. Dus dat ga ik op de plasplekken leggen etc.

Aankomende de week laatste hand leggen aan de flat buiten en dan maar eens rustig iedereen over verhuizen. Zag dat sommige mensen met buiten cavia's in de winter stro gebruiken. Iemand een idee of dat wel zo handig is? Denk dat hooi dan beter is?

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 20:15

Sterkte met verlies van Mogwli :-(

Voor buitencavia's heb ik in de winter een mix van stro en hooi. Stro is lekker warm en isoleert goed. Daarop doe ik hooi waar ze van kunnen eten.

Stro zou gevaarlijk zijn met dingetjes in het oog, maar ik heb nu net 3x achter elkaar kleine stukjes hooi uit de oogjes van mijn cavia's moeten halen..

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:50

beert schreef:
Sterkte met verlies van Mogwli :-(

Voor buitencavia's heb ik in de winter een mix van stro en hooi. Stro is lekker warm en isoleert goed. Daarop doe ik hooi waar ze van kunnen eten.

Stro zou gevaarlijk zijn met dingetjes in het oog, maar ik heb nu net 3x achter elkaar kleine stukjes hooi uit de oogjes van mijn cavia's moeten halen..


Ik heb dat dus met dat hennep. Lastig hoor! Ga het eens bekijken bedankt! Zaagsel vind ik zelf niks. Echt vervelend vind ik dat. Stinkt snel.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 21:41

Oh en qua hooi. Hooi voor paarden is veel minder stoffig en prima geschikt. Kun je niet ergens een baal vandaan halen? Kun je tenminste ook vooruit.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 22:04

Ik kan morgen als het goed is een baal ophalen. 3,50 dus een koopje

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 22:30

Sterkte pandameisje :(:)


Kan paardenhooi gewoon? Is dat niet te geel? Dat gaf de dierenarts van de week aan, dus nu lekker duur hooi gekocht (gelukkig niet stoffig), maar als paardenhooi kan, dan zou dat helemaal ideaal zijn :=

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 22:51

Hooi is toch hooi :+ de ene keer is het groeniger dan de andere keer. Er is wel verschil met bijvoorbeeld timotheegras of “gewoon” gras maarvdat heeft met calcium te maken. Ik voer gewoon t hooi van de welkoop in de groene baaltjes.

Wat betreft bodembedekking ik heb nu houtkorrels onder het hennep of zaagsel en dat werkt super fijn!

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 23:05

Het is van deze gewoon groen uit de eerste snee.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 23:16

Hier krijgen ze paarden hooi gemengd met winkel hooi (zo groot groen pak van Welkoop)

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:59

Hier eten de cavia's al paardenhooi zolang ik ze heb, dat hooi uit de winkel is veel te duur én idd vaak stoffig.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:28

Hier ook altijd baantjes hooi. Probeert wel eerste snede te vermijden. Wel eens gehad dat ze allemaal vacht problemen kregen door de eiwitten.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:13

Ik heb inmiddels dichterbij kunnen halen! Bijna naast de welkoop. Iets duurder wel dichterbij. En geen eerste snee want mijn dierenarts begon te flippen vanmorgen daarover haha.

Moest even met de kleintjes er heen. Ze blijven licht en klein. 2 175 gram en de derde is 285 gram. Maar er is niks met ze aan de hand. Dus voorlopig mogen ze nog even blijven.

Mijn weegschaal gaf eerst meer aan dus toen het leek dat Ze bijna 100 gram waren afgevallen maar even afspraak gemaakt en snel even een nieuwe weegschaal gekocht. Ze zijn maandag 4 weken. Dus hopelijk trekt dat snel bij.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:07

Volgende week waarschijnlijk een cavia bij halen. Merk nu bij mijn 3 cavia's dat er 1 alleen zit. En die cavia zou toch al komen was net geboren toen ik besproken had

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:48

Het is natuurlijk iet gezegd dat die nieuwe nu op gaat trekken met degene die alleen zit...

3 binnendames lekker buiten en 1 van de buitendames...

Afbeelding

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 19:43

Ik heb zelf 1 zeug die nooit een andere cavia heeft als gezelschap. Ligt altijd alleen ook.
Inmiddels 4 cavia's lichter. Morgen ga ik er 2 wegbrengen en er zijn er 2 opgehaald.

Ben enorm blij met mijn nieuwe borsteltje. Wat een lief dametje is dat. <3
Zal morgen eens een foto maken. Nu nog een lieve oudere beer voor bij mijn kleine beertje zoeken. Moet echt een sulletje zijn want dat is hij zelf ook. Helaas is bliksem te dominant. Dus die heeft een nieuw huisje met het beertje dat ik erbij gehaald heb toen voor hem.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 21:26

Hier hebben we na 7 jaar het caviahok eens goed onder handen genomen. Alle spijkers hebben versterking gekregen van schroeven en de slotjes en ramen worden vervangen. Ik had de opdracht gekregen het te verven, maar mijn vriend raakte per ongeluk een kwast aan en voor ik het wist, was hij het hele hok een het verven.. niks meer aan doen dus ;-)

Het hok staat 's avonds vol in de zon, dus de verf was flink verkleurd. Alles alles droog is, gaan de slotjes erop en de raampjes erin en kunnen we weer jaren vooruit. Al moet het dak nog wel vervangen worden, want dat is asbest.

Wel grappig, ik kon het hok dus niet meer in vanwege ontbrekende greepjes (en natte verf), dus ik heb de cavia's door het raam gevoerd ^_^.

Ik heb nu los hooi in het hok liggen, maar sindsdien al 3 cavia's met een beschadigd oog. Herstelt wel weer met zalf, maar ja. Morgen weer een baal erin. Daarmee was er niks aan de hand.

Panda meisje, was voor cavia komt erbij?

Dubbeldun, raak jij nooit cavia's kwijt? :-)

Sunrise, Ben benieuwd naar de foto!