[Volg] Avalanche zoekt een kat

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 14:14

Die hebben wij hier ook, die krabpaal! Bevalt heel goed. :j wij hebben ook een grote kater (Noorse boskat) en hoewel als hij echt afzet het ding een beetje kan wiebelen, is hij daar aan gewend en wordt er van genoten.

Afbeelding
Afbeelding

Distance separates only the bodies, not the minds. - Desiderius Erasmus

Urbiezira

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:04

Onze Noor weegt nu denk ik 6.5 à 7 kg, maar Maine Coons worden inderdaad nog wel een slagje groter. Maar met deze krabpaal komt het vast goed! Heb nog nooit de angst gehad dat 'ie om zou vallen ofzo.

Je merkt wel dat de Noor af en toe net iets te klein is voor de bedjes, hij moet dan echt oprollen. Hij ligt daarom wel eens op dat onderste plankje. De hangmat past hij wel lekker in!

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:15

Hij is inderdaad erg solide en zwaar! Was voor mij ook de doorslaggever met bestellen, dat het speciaal voor grotere katten is.

Ik ken persoonlijk geen Maine Coons, maar Noren zijn inderdaad redelijk afstandelijk. Het is geen schootkat. Nou hadden wij daar ook bewust wel voor gekozen, een wat zelfstandiger ras, gezien wij beide fulltime werken/studeren en 's avonds ook graag nog wel eens zonder de kat op schoot willen zitten, haha. Vaak bekijkt hij alles vanuit z'n positie in de krabpaal en komt hij soms even een kriebeltje halen. Als hij echter wil knuffelen gaat hij daar wel helemaal in op, dan gaat hij languit half over mij heen op schoot liggen voor kriebeltjes :D

Wij houden de katten verder binnen, ja. Nou woon ik in het centrum van Rotterdam dus naar buiten laten betekent hamburger à la kat, maar ik zou sowieso niet onze katten los laten rondlopen. Als wij gaan verhuizen willen we echter ons balkon (en in de toekomst hopelijk ooit onze tuin) kattenproof maken zodat ze wel buiten in het zonnetje kunnen liggen op mooie dagen.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 19:15

Hij is echt prachtig Avalanche!! <3

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:41

Ik heb altijd geleerd de ruimte waar de kat zich in bevindt op het begin klein te houden, zodat ze niet overwhelmed raken (kom even niet op het Nederlandse woord... :+). Dus ik zou zeggen misschien de duer dicht? Maar uiteraard wel met al z'n spulletjes erin.

Verder is het redelijk normaal gedrag hoor, dat hij niet meteen stoer rondloopt. Bij ons liepen de kittens (toen 3 maanden) na ongeveer 3 dagen echt relaxed in huis rond. Niet te veel zorgen maken dus, je doet het goed!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie