[Volg] Avalanche zoekt een kat

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

XxLiEsJuHhxX

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:34

Ahw. Ik weet heel goed hoe jij je nu voelt. Anderhalve maand geleden hebben mijn vriend en ik eerst een 7 maanden oude kat geadopteerd die al wel een rugzakje had en 6 dagen later een kitten erbij gehaald. Vooral de oudste heeft echt wel een beetje tijd nodig gehad voor hij echt wat los kwam.

Wat ik met hem de eerste paar dagen gedaan heb (hij zat voornamelijk de hele dag onder ons bed) was met mijn rug naar hem toe te gaan zitten op de grond net een M of 1,5 van hem vandaan, ik ben daar op mijn gemakje een boek gaan lezen of netflix gaan kijken. Na een paar minuten werd hij nieuwschierig genoeg om op het bed mij te gaan bekijken en toen viel hij daarbij half in slaap. Dan kroop ik cm bij cm naar hem toe en ging pas weer een cm verder als hij wat ontspande.

Nu een kleine maand later volgt hij mij overal door het huis en is hij altijd wel in dezelfde ruimte als dat ik ben. De kleine is wat minder knuffelig nog maar hij is ook wel heel erg speels nog dus helemaaal nog geen tijd om te knuffelen ofzo :P

Gewoon heel veel geduld en niet teveel pushen als hij echt bang is. Als hij wat relaxter is en wat in huis rond loopd overdag kan je hem een paar keer voor een paar uurtjes in dezelfde ruimte als jij bent "opsluiten" zo leert hij wat meer jouw bewegingen, geluiden enz kennen zodat hij dat meer gewend raakt. Als je dat een paar keer doet zul je zien dat binnen de kortste keren hij helemaal gewend is.

Overigens at onze oudste de eerste 2 dagen zo goed als niet. De jongste heeft dat 1 dag vol gehouden. Nu na 1 maand merk ik wel nog steeds als we overdag bezoek krijgen dat ze minder eten uit spanning. Maar ook dat komt helemaal goed na wat gewenning :D

En verder.... Heeeeeeeel veel plezier en geluk met jouw knappe man!

Like nu snel de Facebok pagina

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:42

Ja heel zeker :D Komt helemaal goed! Had je nog iets van een dekentje ofzo van hem mee gekregen met een vertrouwde geur? Dat wilt ook wel eens helpen om ze wat makkelijker op hun gemakt te laten worden.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:05

Je weet meer dan voldoende! Gewoon vertrouwen in jezelf hebben. Katten redden zich goed :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie