[Volg] Avalanche zoekt een kat

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:33

Veel plezier met deze tijger Tygo! Even wennen en dan zal hij straks vast heel blij zijn met zijn nieuwe 'blikopener'.

(Ik heb netten op maat gekocht bij https://nettenlijn.nl/kattennetten en zelf de tuin afgezet voor mijn poes en kater.)

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:30

Spannend en leuk, :):) succes!

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:05

Flinke jongen. := Wij hadden vroeger thuis ook zo'n joekel, Bowie, met gebruiksaanwijzing. Je werd bij thuiskomst nog wel een verrast door een kat die ineens van uit de bosjes in je been hing en weer weg dook. >;) En met een voortuin met heel veel bosjes en de weg naar de voordeur was heel lang, leek het nog veel langer hierdoor. _O-

Leuk dat hond en kat gaan kennis maken ook, ben benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 26-03-19 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:24

Knappe hond.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:36

:? Waar is dit mis gegaan? Waarom helemaal daar naar toe met je hond en dan een nee krijgen omdat jij een kinderwens hebt. Is dat niet iets om aller eerst in het gesprek te gooien door het asiel omdat dat een reden van afstand doen is geweest?

Wel eens met het asiel, waarom het risico nemen om een kat die stress krijgt van baby's, en hij is echt de enige niet, te plaatsen waar baby plannen zijn.

Wel jammer zeg, maar zoveel katten zoeken een thuis, een goede match ga je zeker vinden. :j

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:28

Oeh wat een mooie rooie! <3 Ik vind het een Rufus, betekend roodharig :D Is het een Maine Coon?

Heb een crème kleurige Maine Coon dame en is heel close met 1 van mijn honden, ze is eigenlijk verzot op alle honden. Bij de fokker speelde ze ook meer met het hondje daar dan de andere kittens.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 05-04-19 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:48

Maine Coons zijn over het algemeen niet echt schootkatten maar die van mij wel. Wel heel graag in de buurt van zijn/haar mens. Horus is heel zacht van karakter en zelfverzekerd, niet snel gek te krijgen. Heb nu een paar dagen een hondje opgenomen en zij is dan gelijk ook als de rooie die bij jou komt, hallo wie ben jij? Ze zou buiten te kwetsbaar zijn als het gaat om vreemde honden. Heel verschil met mijn andere kat en niet Maine Coon.

Ja ik moet kammen (1 keer in de week, te vaak kammen is ook niet goed voor de vacht) en dat vind zij niet leuk, (ook al heb ik dat toen ze kitten rustig aan laten wennen) doe het dan ook met veel afleiding.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:20

Natvoer voor er bij van goede kwaliteit, Schesir Bijvoorbeeld.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 07:42

Wat een dropje! <3

Today is the day *\o/*

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 07:51

Nice die kattenpaal, zal hij blij mee zijn....vind het zelf wel altijd van die minder aantrekkelijke dingen maar vind ook dat katten lekker de hoogte in moeten kunnen. Heb daarom zelf klimbomen gemaakt van boomtakken, heel leuk om te doen en decoratief. :D

Deze kostte me bij elkaar 150 euro om te maken. (zware voet is aanrechtblad waar de meeste kosten in zitten)
https://oi113.photobucket.com/albums/n2 ... yhalw8.jpg

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:48

Leuk!! Even wennen natuurlijk. :j

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:52

Komt goed. :j

lekker tegen hem praten, misschien krijg je als hij eenmaal helemaal op zijn gemak is antwoord, ik hier thuis in ieder geval wel, altijd met een prrr of een miauw.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:21

Kat is honden gewend en andersom ook toch? Dan komt het wel goed, en soms sneller dan je verwacht.

Mijn Coon is echt verzot op honden. := Laatst bewees ze dat weer toen er een vreemde hond in huis kwam die met katten kan, ze ging hem gelijk gedag zeggen, (mijn ander kat was wel over de zeik, maar die is ook gewoon snel van zijn stuk te brengen. :(:) ) maar goed is wel haar eigen vertrouwde huis waar ze is opgegroeid dus voor Mr. Grey wel even anders.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:16

Avalanche81 schreef:
Dat is het issue nu een beetje, Mr. Grey vindt de hond eigenlijk heel interessant, maar ook wel heel spannend :)

Ik ben helemaal leuk, en hij voelt zich nu aardig comfortable op de hele bovenverdieping, dus dat is alvast heel goed :)
Yep, hij is honden gewend (al is het wel een kleinere hond, en dat maakt het ook spannend, een Duitser is dan meteen wel heel groot) en Sam is katten gewend. Alleen Sam is natuurlijk ook altijd dikke vrienden met de katten, dus die wil spelen, en ik moet hem nog even uitleggen dat Mr. Grey dat nog wel eng vindt......

Maar 't zal goed komen :)


Ja joh straks kennen ze elkaar door en door. :j Benieuwd of Mr. Grey uiteindelijk ook wil spelen met Sam. Hier wordt nu Horus zo goed als volwassen is eigenlijk bijna niet meer gespeeld met Otis, wel samen slapen en elkaar wassen. Niet mijn Sheltie, die is lief voor ze maar wil dat gedoe niet, loopt hij voor weg. :D


Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:09

Zeker, Coon's zijn over het algemeen zo relaxed, dat maakt ze zo leuk vind ik.

:) Kwam hem tegen en het was gelijk jaaa zo mooi!! Heb zelf een minder goede band gehad thuis, ook geen hele heftige dingen hoor maar zo wilde ik het niet met mijn kinderen en partner. Moet zeggen dat dat aardig goed gelukt is. En onze dieren komen ook niks te kort. <3

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:09

Sooo en toen was je stoere rooie al beneden :D knappe kop, <3 wat meer het nieuwe type dan mijn Coon.
Wat een leukerd is Sam. Zo leuk zo'n vriendelijke grote vriend voor Mr. Grey <3

Hier was Horus ongeveer 8 maanden.
Afbeelding

Als kitten, toen al van de praatjes. :D
Afbeelding

Coon's zijn geweldig! *\o/*

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:18

Avalanche81 schreef:
Jis, klopt, Mr. Grey is wat vierkanter en wat grover :)) ik vind het wel leuk, staat wel stoer :j

Horus is mooi :) zachte vriendelijke snoet heeft hij :D


Is ook heel vriendelijk :j en Horus is een zij, stoere naam voor een stoere chick. :D


Avalanche81 schreef:
[ [url=m/Xjz8wu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus :+


:= Lekker ding!

Zet wat dozen neer en je kat wordt nog blijer dan hij op de foto al kijkt. Elke keer als hier een doos binnen komt zijn de katten er als de kippen bij. :D

Leuk filmpje :D
https://youtu.be/Bn-0MQU7Rbo

Dit is trouwens mijn andere kat Ronin, was als heel klein kitten met 2 broers gevonden en gered, zijn broers leven samen en Ronin (Robin) kwam bij mij.

Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:25

:') Weet niet hoe het komt maar hier blijven ze gewoon van de boom af, alleen het eerste jaar zat Horus er in. Wel overgegaan naar lampjes op batterijen voor het geval ze aan een snoertje beginnen te knagen.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:41

Nam maar 1 kitten eerst en ging er van uit dat ze heel veel zou hebben aan hond Otis, dat was zeker een schot in de roos, en ik ben heel veel thuis, maar als ik met de honden ging wandelen was ze alleen, daarom mee gaan nemen aan een tuigje alleen met grote wandelingen met ook nog 2 honden vond ik dat best onhandig en dan zat ze toch alleen, daarom kwam er binnen een jaar een 2e kat bij.

https://oi113.photobucket.com/albums/n2 ... dkbt74.jpg

Maar er zijn katten die liever alleen leven, kan door behoorlijk territoriaal zijn komen (is de Coon juist over het algemeen niet) of geen klik (en het gaat met een ander wel heel goed). Of te jong bij moeder weg en daarna niet meer met andere katten om kunnen gaan.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:42

Paint_Girl schreef:
Haha heel herkenbaar! Ik word ook áltijd opgewacht en luidkeels begroet als ik weer terug ben...
Al ben ik alleen even blokje om geweest met de hond :o

[ [url=m/p7I3sC.jpg]Afbeelding[/url] ]


_O-

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11490
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 08:50

Of hij vindt je zonder dit boek al een kattenfluisteraar :D

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, thirteenn, xSannee en 6 bezoekers