Katten!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:17

Ik had nog twee kleine zakjes van een ander voer. Een van hetzelfde merk, maar andere variant en een ander merk. Dat eten ze wel. Net aten ze er wel wat van, maar niet van harte.

Het ruikt niet bedorven of zo... Maar kan natuurlijk dat de smaak/kwaliteit minder is geworden. Maar even kijken voor een klein nieuw zakje om te zien of ze dat wel eten.


Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 11:41

Moet je even zoeken op maincoon brokken, die heb je van diverse merken. Ik weet niet of ze ook graanvrij zijn. Maar bevorderd wel het kauwen.

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:54

Hier eten ze graag Applaws en Schesir. Van Almo Nature eten ze alleen de blikjes zalm en verder alleen de saus of de gelei. Al het andere wat ik het geprobeerd eten ze een paar happen van en dan laten ze het staan. :+
De brokken zijn van Royal Canin voor Noorse Boskatten. Ze eten allebei even veel en snel of langzaam. Brokken worden direct bijgevuld als het bakje leeg is.

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:12

Ik heb ook eens een jaar overgeslagen maar hoefde toen geen basis enting meer hoor. Poes was altijd geënt min op dat ene jaartje na.

Hier gaan ze elk jaar. Fijn om ze even te laten checken ook.

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 15:44

Hihi die baalt er duidelijk van!

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 08:17

Geen ervaring mee, maar ik zou zelf liever even voor het weekend gaan. Helemaal met een ontsteking. Anders loop je het risico dat het in het weekend toch niet goed gaat en dan is het vaak lastiger en duurder om naar de dierenarts te gaan.

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:14

Ligt er aan wat je wil? De raskatten worden niet perse seizoensgebonden gefokt. Maar katjes van de boerderij zijn er meer in de lente, zomer en ook nog wel in de herfst. Nog even twee of drie maandjes geduld en ze zijn er weer volop.

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 07:39

Ik heb nooit een te zware kat gehad, maar hier hebben ze dan ook wel een heel actief (buiten)leven. Ik zie ze echt de hele dag rondlopen, rennen, klimmen, spelen, etc. Ik heb er nu 3 en die krijgen onbeperkt brokken en 2 tot 3 keer per dag Applaws of Schesir, kip of tonijn.

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:33

Ik hoop geen krentenbaard? Kijk maar ff op google naar de foto's en info.

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:07

Ja zou idd kunnen. Even in de gaten houden.

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:22

Oh dat is wel zorgelijk... hopelijk zijn ze inmiddels al van de plek geweest. Waren ze bij de vorige eigenaar ook verlegen/schuw naar andere mensen?

Zo ken ik het eigenlijk niet. Wel dat ze steeds weer terug rennen naar de veilige plek, maar ze gaan hier altijd wel snel op ontdekkingsreis ondanks hond en andere katten.

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:56

Ja dat herken ik wel van mijn "wilde" opvang katten, maar dan eten, drinken ze dus wel en maken gebruik van de kattenbak. In de reismand blijven zitten na zoveel tijd zou ik wel zorgelijk gaan vinden. Het dier moet toch eten en drinken.

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:26

Tutti_Frutti schreef:
Ik hoop zo dat deze twee ook zo loskomen uiteindelijk.... De kater scheen wel een knuffelkont te zijn en poes wou vorige keer wel wat spelen...

Ik wacht het nog een dagje af... Zit alweer met allemaal doemscenario's in m'n hoofd over kalmeringsmiddelen en dwangvoeren etc... Hoop dat dat niet nodig zal zijn en de bakjes vannacht leeg gegeten worden

Geduld is het belangrijkste en gelukkig zijn ze dus wel in beweging gekomen. Ik zou wel een bakje water neerzetten zodat je kan zien of ze wel of niet drinken. Hopelijk is het morgen al beter. :)

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:53

Wat jammer dat er nog geen vooruitgang is... :( Heb je de vorige eigenaar al gebeld, misschien heeft die nog tips?

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:03

Weet ik ook niet, het was maar een poging om je te helpen. :)

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:12

Oh wat balen zeg... Maar 5 dagen is inderdaad wel lang aan het worden. Net wat IMJ schrijft, ik geloof ook dat ze zich dan niet meer lekker voelen en daardoor helemaal geen zin meer hebben in eten. Dat moet je dan wel doorbreken.

Maar geen leuke start zo. :(:)

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:38

Ja het komt ook allemaal wel weer goed, maar had jullie een roze wolk gegunt. :)

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:04

Tutti_Frutti schreef:
Er is iets gegeten *\o/*

En Noes de Poes is duidelijk de avonturier! Die ging er flink op uit vannacht en heeft uiteindelijk het hangmatje aan het raam gevonden vanaf waar ze alles goed in de gaten kan houden. Die dierenarts zei al dat ze wat hyper kunnen worden de eerste paar uur na dat lustopwekkende pilletje.

Kijk dat zijn goede berichten! *\o/* Hopelijk ben je er nu doorheen. Fijn ook dat het bij de dierenarts goed is verlopen.

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:08

Welkom Angela!

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 17:35

Volgens mij is dat heel verschillend.. ligt asn hoeveel ze verharen en dan ook weer hoe ze het van binnen verwerken. Gaat het mee met de ontlasting of blijft het hangen en vormt het uiteindelijk een haarbal? Sommige mensen hebben er nog nooit een gevonden. En jullie dus nu pas.

Ik heb er wel eens een gevonden, maar aangezien mijn katten ook buiten komen kan ik je niets over de frequentie vertellen.

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 00:01

Die van mij gaan visite niet uit de weg. Lopen ook gerust over iemand heen als die de doorgang blokkeert. Verder wordt visite genegeerd. Ze zijn er dus niet bang voor, maar ook niet nieuwsgierig na.

Buiten zijn ze gelukkig heel wantrouwig naar andere mensen. Niemand kan ook maar in de buurt komen of ze rennen heel hard weg. Dus eigenlijk precies goed zo! :)

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:06

Bij mij mogen ze in alle kamers. Alle deuren staan altijd open en op de dag kunnen ze via het kattenluik naar buiten.

Bij mij zijn ze dus helemaal niet onder de indruk van visite maar als ze dat wel waren had ik dat ook geen probleem gevonden. Ik heb mijn dieren voor mezelf en niet voor een ander.

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:32

Biocat fresh, maar de bak wordt hier niet meer zo vaak gebruikt. De van AH heb ik ook wel eens gehad en is ook fijn.


Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:51

Hij staat al op gereserveerd! Snel gegaan. Hopelijk een fijn nieuw plekje!

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:18

@ IMJ Ja kan me voorstellen dat je dan liever direct naar een hopelijk permanente oplossing zoekt. En gelukkig zijn er altijd wel lieve mensen die het dier graag van je over nemen. Fijn dat je ook keuze hebt.

@LoveUggs, balen... Hadden ze al eerder diarree of heeft je oppas de bak tussendoor niet verschoont? Maar even aankijken en anders inderdaad langs de dierenarts.

@ Marcella, wat leuk dat ze dat deed!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker