Katten!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 01:50

Mag deze aanstaande katten moeder zich hier melden?

Binnenkort komen er twee katten deze kant op, en als kattenleek zou ik hier graag wat vragen willen stellen :) ben opgegroeid met een hond, en ook altijd meer een hondenmens geweest. Altijd hard geroepen dat ik nooit katten wou, maar m'n vriend heeft gewonnen en nu ben ik stiekem ontzettend enthusiast :D
De katten zijn twee Siberen van 8 jaar, neef en nicht. Ze wonen nu nog bij hun moeders, maar door ziekte kunnen ze helaas daar niet blijven. Ze zijn bij deze vrouw geboren, en beide ouders zijn daar ook nog.

We hebben bijna alles al in huis gehaald, en zullen ze dus ergens volgende week op gaan halen. Beide waren toen we op bezoek waren redelijk schuw (er kwam niet al te vaak bezoek daar) , dus we willen er echt voor zorgen dat ze rustig te tijd en ruimte krijgen om te wennen.

Ik ben vooral opzoek naar tips voor het wenproces. Een aantal dagen van te voren zetten we de Feliway vast aan, we krijgen wat dekentjes en kussentjes van daar mee, en ze hebben natuurlijk elkaar. Ook ga ik nog even opzoek naar een fijn holletje waar ze zich echt terug kunnen trekken. Qua voer heb ik nu hetzelfde ingekocht wat ze nu ook krijgen.

Ik lees online verschillende verhalen over de eerste dag(en) bij ons. Sommige zeggen het reismandje te laten staan, anderen zeggen opbergen zodra ze eruit lopen... Ook las ik dat je het beste te kat eerst in 1 kamer kan houden. Nu hebben wij een appartement met een ruime woon en slaapkamer plus aparte keuken, dus dat zou wel kunnen. Echter las ik ook dat het niet slim is de kattenbak te verplaatsen maar de keuken(waar de kattenbak uiteindelijk komt te staan) is vrij klein om beide katten een dag of wat in te houden. Ook kan ik weinig vinden over het adopteren van twee katten tegelijkertijd. Wie brengt mij wijsheid?


Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 01:44

Bedankt voor alle adviezen! Zouden jullie in dit geval de transportbox open doen in de keuken bij de kattenbak of in de woonruimte (bij manden/krabpaal etc)?

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:40

Wat vervelend die acne! Hoop dat het snel weg trekt!

Wij hebben vandaag onze poezebeestes opgehaald! Vond het stiekem heel spannend, en leefde ook heel erg mee met de oude eigenaresse... Die heeft het er echt moeilijk mee.

We kwamen rond twee uur vanmiddag thuis, gelukkig was het maar een kort auto ritje. De poes liet onderweg af en toe een mauwtje horen, de kater zat heel erg stil en keek wat om zich heen. Uiteindelijk besloten de reismanden in de keuken te zetten bij de kattenbak in de buurt, vooral omdat we al aan zagen komen wat er ook gebeurt is. Kater heeft de reismand nog helemaal niet verlaten. Poes wel, maar die zit sindsdien op dezelfde plek achter iets verstopt en beweegt verder niet. We geven het de tijd... Ze zijn allebei 8 en bij de oude eigenaresse geboren. Ook ouders van beide kanten waren daar nog, dus de verhuizing zal vast een heleboel indruk maken op ze. Mocht er iemand nog tips hebben, let me know :)
Strategie is voor nu vooral geduld.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 00:54

Voorlezen inderdaad al gedaan. Deed ze weinig, maar inderdaad een goede manier om ze ongedwongen aan je te laten wennen.

Opzich hebben ze in de keuken nu geen verstopplekjes waar we niet bij kunnen als 't moet. Voor nu mogen ze zich van mij nog even verstoppen, maar als het te lang aanhoud (als in dagen niet eten) kijken we wel even.

Ze zijn niet meer verkast van plek na het laatste bericht, en wij duiken nu ons bed in. Hoop dat ze wat eten en drinken vannacht...

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:09

Aaah leuk stel hierboven! Dat hoop ik ook te zien over een tijdje.

Ik maak me een beetje zorgen... Ze komen echt hun holletjes niet uit. Noes heeft haar ogen wel open en kijkt wat om zich heen, maar komt niet van haar plek af. Mies laat z'n koppie niet zien. Nou neem ik ze dit helemaal niet kwalijk na zo'n verhuizing, maar vooral omdat ze wat ouder zijn (8) en wat overgewicht hebben maar ik me zorgen over het feit dat ze niet eten en drinken. Las al wat dingen over lever vervetting ed. Kijk het vandaag nog even aan maar ga morgen wel een dierenarts bellen...

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:01

Ze zijn wel uit de reismand beide.
Verstoppen zich nog steeds en hebben geen interesse in eten. Ze zijn niet schichtig, schieten niet naar de andere kant vd woonkamer als ik in de buurt kom. Verstarren eerder. Matatabi stokjes erbij en feliway staan aan al week... Weet niet zo goed wat ik verder nog voor ze kan doen behalve afstand houden en geduld hebben.

Hebben een fontijn staan dus moeilijk te zien of ze drinken. Heb nu in de woonkamer ook een bakje gezet.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:50

Ik hoop zo dat deze twee ook zo loskomen uiteindelijk.... De kater scheen wel een knuffelkont te zijn en poes wou vorige keer wel wat spelen...

Ik wacht het nog een dagje af... Zit alweer met allemaal doemscenario's in m'n hoofd over kalmeringsmiddelen en dwangvoeren etc... Hoop dat dat niet nodig zal zijn en de bakjes vannacht leeg gegeten worden

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:52

IMJ schreef:
Siberen zijn meestal wel heel makkelijk. Heeft de vorige eigenaar nog wat over ze verteld?


De kater werdt herplaatst omdat hij bij lange afwezigheid van bazin gestresst werd en enorme klitten kreeg. Om de schok te verminderen werd hij geplaatst met halfzus.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:33

Nog steeds geen vooruitgang... Vannacht zijn ze wel verplaatst gelukkig. Dus er is wel iets van beweging. Ze zoeken elkaar ook wel op. Heb nu op aanraden van de dierenarts dingen in huis gehaald die ze normaal niet krijgen. Ze stelde ook kipfilet voor, of een andere soort natvoer en een klein beetje kattenmelk, zodat ze in ieder geval iets van vocht binnenkrijgen

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:52

De vorige eigenaresse heeft ze met ontzettend veel verdriet weg gedaan omdat ze ongeneeslijk ziek is. Haar wil ik er eigenlijk niet mee lastig vallen, die heeft al verdriet genoeg. Daarnaast heeft ze een hele instructielijst aan tactieken op de mail gezet, hebben we de feliway aanstaan, matatabi stokjes, mandjes, holletjes en kleedjes van thuis. Die laatste hebben we door het hele huis overal langs gevreven om geur af te geven. Voorlezend erbij zitten, ze helemaal alleen laten... Ik weet niet of ze nog andere dingen toe kan voegen

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:20

Jessix schreef:
Weet ik ook niet, het was maar een poging om je te helpen. :)


En dankjewel daarvoor! Sorry als ik niet zo overkwam haha :o

Wat vinden jullie katten echt onweerstaanbaar lekker? Is iemand bekend met (natuurlijke) kalmeringsmiddelen die ze niet hoeven te slikken? Bv druppels?
Mn buurman, een echte kattenmand, zei dat de dierenarts soms ook injecties kan geven om eetlust op te wekken maar dat wil ik ze eigenlijk niet aandoen.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:47

Ze, of in ieder geval 1 van de twee, hebben kattenmelk gedronken vannacht *\o/*

Hebben alles uit de kast getrokken qua eten dus hoop dat dat ook snel komt.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:41

Ik hou m'n hart vast voor wanneer deze twee pluizebollen wel door het huis gaan banjeren :') Leuk wel zo'n stel broer en zus!

Inmiddels zitten we hier op dag 5 zonder een hap eten. Wel twee schaaltjes kattenmelk en waarschijnlijk wat water gedronken.
Afgelopen twee dagen contact gehad met de dierenarts, en op advies van hun ze verplaatst naar een nieuwe ruimte, om uit een vicieuze cirkel te halen. Als ze aan het einde van de middag nog steeds niks gegeten hebben moeten we vanavond langskomen op de praktijk. Eigenlijk wil ik ze dat niet aandoen, maar ze zeiden dat we nog verder van huis zijn qua gewenning als we ze zelf een kalmeringspil of voeding naar binnen moeten stoppen. Dan zullen ze ons/de omgeving dan met nog meer negatiefs associatieren.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:07

IMJ schreef:
Wat balen dat het niet 'vanzelf' gaat!

Ik hoop maar dat ze toch gaan eten. Misschien inmiddels ook wel misselijk door het niet eten.
Heb je al wat brokjes oid naar hun pootjes gerold en daar laten liggen?


Yes, ook gedaan. Bij de kater ook wat natvoer rond het neusje gesmeerd toen ik makkelijk bij hem kon komen. Hoopte dat het aflikken hiervan iets van eetlust weer op zou wekken... Heb het idee dat de poes de kattenmelk opdrinkt 's nachts en de kater dus nog minder binnen heeft gekregen. Hoop dat de dierenarts iets kan doen. Zou zo makkelijk zijn als ze je gewoon kon vertellen dat 't oké is

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:27

We gaan het zien straks of ze nu in de nieuwe kamer misschien wel gegeten hebben... zo niet dan gaan we gelijk naar de praktijk. Aan de telefoon vertelde ze inderdaad al dat ze na zo'n lange periode vasten misselijk worden en het dan helemaal een vicieuze cirkel wordt.

Inderdaad heel jammer dat het zo'n lastig begin bij ons is voor ze... we waren zo enthusiast dat we onze eerste diertjes samen in huis konden nemen en dit drukt de pret wel een beetje :=. Maar we blijven positief en gaan er gewoon vanuit dat we over en paar maanden een stel eetlustige tijgers hebben die het hele huis beharen!

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:36

Zoals verwacht hadden ze niks gegeten vanmiddag, dus moesten we opweg naar de DA. Ze in de hokjes krijgen ging met ontzettend veel tegenzin natuurlijk, maar eenmaal daar hebben ze zich eigenlijk keurig gedragen. Beide hadden verhoging, waarschijnlijk door de stress. Ze hebben een klein hapje gegeten (aan de zijkant van de mond gesmeerd), vitaminespuit gehad en een eetlustopwekker. We wachten het weer af tot vrijdag, als het dan nog hetzelfde is moeten we terugkomen. Dus fingers crossed en duimen voor lege bakjes morgenochtend :D

De assistente vond ze beide trouwens ontzettend lief, en dat zijn ze ook. Ze zullen echt nooit met opzet gericht uithalen denk ik. Stiekem daarom al een trotse kattenmoeder :')

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 22:53

Haha dat is weer het andere uiterste :')

Wat een knapperd is Nishi trouwens! Succes alvast op de show.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:32

Er is iets gegeten *\o/*

En Noes de Poes is duidelijk de avonturier! Die ging er flink op uit vannacht en heeft uiteindelijk het hangmatje aan het raam gevonden vanaf waar ze alles goed in de gaten kan houden. Die dierenarts zei al dat ze wat hyper kunnen worden de eerste paar uur na dat lustopwekkende pilletje.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:02

Wat een knapperds ook die van jou! En een mooie paal!

Toen we gisteren bij de dierarts waren werd ik er ook weer even aan herinnerd hoe gigantisch ze zijn, onder een keukenkastje zie je dat niet zo goed :+

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:35

Haha die foto van Pippi is leuk!

Heb net Catwalk op netflix zitten kijken, en moest nog even aan jou denken xoranlover. Ging over catshows in Canada.

Hier nog geen haarballen gevonden, maar heb ook niet 't idee dat ze zich heel erg wassen nu. Heb toch maar een camera neer gezet met een bewehingssensor ingesteld op de voerbakjes. Kan ik hun eten wat beter in de gaten houden. Noes de poes voeren we met een spuit wat bij, die heeft ook metacam en antibiotica omdat zij helemaal niks leek te eten. Mies is nu ook weer stilgevallen qua eten lijkt wel... Maar ze gaan 's nachts en overdag als we weg zijn wel op ontdekkingstocht nu waar ze een paar dagen geleden echt nauwelijks van hun plek kwamen.

Noes laat 't trouwens allemaal heel lief toe en het bijvoeren gaat ook steeds makkelijker. Mies laat zich zo moeilijk pakken dat ik 't voor nu nog even laat.

Dit zijn de etterbakjes trouwens :D knapperds zijn 't wel!
Afbeelding
Noes

Afbeelding
En Mies


Mies is niet zo goed in verstoppertje.
Afbeelding

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:33

IMJ schreef:
@tuttifrutti, hoe gaat het nu met je herplaatsers?


OK. Ze zijn nog wat angstig. Lopen als we niet thuis zijn wel relaxt rond, maar zolang we hier zijn eigenlijk niet. Ze eten en drinken gelukkig wel.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:06

IMJ schreef:
Jammer! Zo had je het je vast niet voorgesteld!
Hopelijk trekken ze toch nog bij!!


We zijn een charmeoffensief begonnen. Vooral bij de kater die erg gericht is op eten. :9
We zitten inmiddels al met probleem nummer 2 aan het andere uiterste van het eten: kater eet te veel :') wachten het nog even af maar uiteindelijk moeten we toch aan zo'n chipsysteem beginnen denk ik.

Lastig trouwens zo'n kat die niet van visite houd... Wij sluiten ze denk ik tegen die tijd op in de keuken of slaapkamer en maken dat verboden terrein. Slaapkamer zullen ze wel leuk vinden omdat ze daar normaal niet komen. Voorlopig gewoon even helemaal geen bezoek!

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:42

Helaas is dat hier nog geen optie omdat ze nog niet te voorschijn komen als we in de buurt zijn.


Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:04

Heb je de herplaats groepen op fb al geprobeerd?

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:03

Hoe gaat het nu met je katten LoveUggs?

Hier liggen ze er tegenwoordig vaak zo bij:
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers