Katten!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 16:43

Hoi, mag ik me hier ook melden? Ik ben kattenmama van Loekie die dit jaar 14 wordt en Yuuna van 7 maanden.


Afbeelding
Loekie


Afbeelding
Yuuna


Afbeelding

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos


Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:03

Wat een knappies! Hebben jullie allemaal nog jongere katten of hebben we meer een senior? Ik moest wel even wennen toen wij Yuuna in huis namen, wat een drukte ineens weer. Loekie is natuurlijk als bijna 14 jaar en zijn kittentijd was ik ook een beetje vergeten.

XoranLover: die is echt knap! Wat voor ras is dat?
LoveUggs: Die 2e foto heeft precies de uitdrukking van mijn overleden katje Uzi.
RenskeW: Hahaha, lekker hoor zo'n kat in de zak. Yuuna is ook een vondeling, die is met 3 weken oud gevonden in een doos met haar 2 broertjes langs de snelweg. Een vriendin van mij was toen pleegmama voor de dierenbescherming en plaatste een foto op instagram en ik was meteen verliefd. Ik wilde eigenlijk niet meteen een kat erbij want het verdriet om Uzi zat nog heel erg hoog. Maar op de een of andere manier moest ik toch gaan kijken en toen heb ik haar geadopteerd. Sinds ze 800 gram weegt is ze nu bij ons. Haar geschatte geboortedatum is overigens ook de dag dat ik Uzi heb laten inslapen.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos


Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 08:43

Ik gebruik Tigerino Canada met babypoeder geur. Klontert heel erg goed, wel redelijk wat uitloop maar alleen voor de bak, geen stank bij poepen en blijft redelijk licht.

Mijn inmiddels overleden poesje ging alleen op dit, zat er iets anders in plaste ze voor de bak. Ik ben dit blijven gebruiken en het bevalt nog steeds goed. Ik heb een bak in de woonkamer staan en een op de kattenkamer.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:38

Schildpadjes! Zo leuk, maar inderdaad met karakter. Ons schildpadje is er helaas niet meer en hebben nu een lapje. Ook een met karakter haha.

Ik voer purizon droogvoer. Ik ben na bijna 14 jaar Royal canin overgestapt en mijn bijna 14 jaar oude kater doet het er geweldig op net zoals ons 9 maanden oude poesje. Ze krijgen af en toe schesir als natvoer maar hooguit een of 2 keer per week. Wel krijgen ze elke dag poezenpudding, gek zijn ze er op. Ik ben pas overgestapt naar een peewee kattenbak met bijbehorende korrels. Ben er vooralsnog heel blij mee. Voorheen had ik een normale bak met tigerino Canada korrels. Ook fijn, maar heel zwaar.

Over 2 weken wordt onze dame gesteriliseerd, vind het wel een beetje spannend.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:41

_AB_ schreef:
Allemaal dankjewel voor de privé berichtjes! <3
Heel stil in huis met een katje minder :(
We kijken nu rustig aan hoe onze Frey er mee om gaat.
Mocht ze eenzaam worden, dan krijgt ze van de zomer er een nieuw broertje of zusje bij. Iemand enig idee of dat makkelijk gaat, er een nieuwe kat bij zetten?


Heel veel sterkte..

Mijn kat voelde zich wel eenzaam toen zijn vriendinnetje wegviel. In het begin bleef hij haar zoeken en hij werd extreem aanhankelijk naar ons toe. Omdat wij beiden fulltime werken hebben we besloten om er een bij te zetten. Onze Uzi is op 9 juli ingeslapen en 30 augustus konden we onze kitten ophalen. Ik heb bij mijn keuze wel op het karakter gelet van beide katten.

De kleine heeft de eerste avond en nacht op de poezenkamer gezeten maar Loekie (mijn oudere kat) had meteen in de gaten dat er een kat zat. De volgende ochtend heb ik gewoon de deur opengezet en na wat geblaas van de kitten (moederloos opgegroeid met 2 broertjes) en gegrom van de oude kat ging het eigenlijk heel goed. ‘S nachts sliep de kleine op de poezenkamer en dat hebben we de eerste week zo gehouden. Na een week durfde ik het aan om ze ook ‘s nachts bij elkaar te laten. Eigenlijk vanaf dag 3 was het dikke matties en ze zijn nu onafscheidelijk. De oudste is 13 en de kleine nu 9 maanden. Mijn ervaring is goed maar dus wel met een kitten erbij. Dat gaat meestal goed volgens mij.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:49

Afbeelding
Afbeelding
Die van mij zijn gewoon raar denk ik, haha

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:06

Heerlijk al die kattenfoto’s!

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:52

Wij hebben de katten als laatste verhuist. ik was ook echt bang voor stress, vooral om een die altijd naast de bak ging plassen bij stress. Wij hebben ze zodra alles op zijn plek stond gewoon in de woonkamer gelaten en ze ging tot mijn grote verbazing gewoon lekker op onderzoek uit. Overal kijken, snuffelen. Uiteraard waren de meubels etc wel vertrouwd. Toen wij 's avonds naar bed gingen, gingen ze gewoon mee naar boven want dat mochten ze in het oude huis ook.

Inmiddels gaan ze ook regelmatig (2 keer per jaar) uit logeren bij mijn moeder en dat gaat ook helemaal prima. De stresskip is inmiddels overleden maar mijn andere oudje en ook de nieuwe kitten passen zich heel snel aan, aan nieuwe situaties. Ik neem aan dat jij hun vertrouwde baasje bent, en als die aangeeft dat er niks geks is en zelf rustig is zijn katten dat over het algemeen ook wel.

Wat je nog zou kunnen proberen is feliway, maar mijn stresskip was er niet mee geholpen.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:37

Ik draag thuis meestal een ‘huispak’ want anders ben ik inderdaad een harige aap.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:40

Afbeelding
Afbeelding
Onze Yuuna en haar rietje, haha

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 22:03

Avalanche81 schreef:
Mooie douche ook Sharon! Mr. Grey is thuis, hij zit boven, onder het bed en komt niet naar beneden en iedereen zegt dat het goedkomt, maar zo voelt het helemaal niet....... ;(

Ik heb Almo Nature, de brokjes die hij kent, snoep, water en een kattenbak boven......


Het komt echt goed, geef hem waf dagen de tijd. Katten zijn bijzondere dieren wat dat aangaat.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:03

Mijn kater weegt ook maar rond de 3 kilo, ook nooit zwaarder geweest. Hij is heel slank maar wel levendig en actief. Toen hij gecastreerd is (13 jaar geleden) adviseerden ze om light brokjes te geven. En toen viel hij heel snel af dus gauw weer over naar gewone brokjes. Beiden hebben onbeperkt brokjes, en hij eet er goed van. Af en toe krijgen ze wat vis of natvoer maar dat is niet zijn favoriet. Hij krijgt iedere dag een beetje poezenpudding en poezenmelk. En de dierenarts gelooft het niet, maar zijn lievelingseten is kaas (liefst brie) mayonaise, roomsaus, boter en andere vette dingen. Hij jat dan ook geregeld wat.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:04

Zo herkenbaar, eerst vreten ze het en dan koop het weer en dan laten ze het je houden. De mijne vreet niks wat ‘gezonde’ natvoeding is. Geef hem maar tonijn in orientaalse saus van de appie.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:01

Kan het niet zijn dat de drol aan hem blijft hangen en dat hij hem zo door de zolder sleept? Mijn kat had daar last van en ik vond ineens een drol op de bank. Overgestapt op andere brokken en nu nergens last meer van.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:08

Morgen stond onze poes ingepland voor sterilisatie maar nu is ze ineens voor de eerste keer krols. Ik word zo teruggebeld of ze alsnog geholpen kan worden.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 14:00

Bij ons blijven ze of thuis en komt er iedere dag iemand langs of ze gaan uit logeren bij mijn ouders.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:35

Avalanche81 schreef:
Nope, ik ben geen voorstander van katten vrij laten rondstruinen.

En eerlijk hoor, iedereen moet doen wat hij/zij zelf goed vind, een bevriend stel waar ik heel goed mee overweg kan, laat ze gewoon vrij rondlopen, het is mijn ding niet, maar ik kijk mensen er niets anders om aan.

redenen dat ik het niet wil:
- aangereden worden
- je hebt geen controle over wat ze eten of wat een ander hem voert, in geval van een allergie erg vervelend
- mensen kunnen je kat echt gaan voeren en binnenhouden
- katten kunnen nare ziektes oplopen, en niet alleen ziektes waar ze tegen zijn ingeent, maar ook FIV, FELV, FIP en nog wat hele nare dingen
- katten meppers
- mensen die last hebben van jouw kat, vind ik persoonlijk erg vervelend, kan die kat niets aan doen, baasje wel

Let wel: dit is dus in geval van een niet afgesloten tuin zonder ren. Ik persoonlijk durf het gewoon niet aan.


Precies mijn gedachten.

Ik hou mijn katten op eigen terrein, komt er een andere kat in mijn tuin schijten... Zo vies en vervelend.

Onze Yuuna is gisteren gesteriliseerd. Alles is goed gegaan, en ze jaagt ook alweer op vliegen enzo. Loekie vind haar stinken en dus eng dus die gromt alles bij elkaar. Het gaat tegenwoordig zo anders dan toen ik dierenartsassistente was en toen mijn eerste poes geholpen werd. Heel fijn! Het was vanmorgen wel een klus om haar pijnstiller erin te krijgen, wat een draak is het toch!

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:54

Stille meelezer meldt zich met een nieuwtje: woensdag komt er een klein zwart meisje bij ons wonen: Afbeelding

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:35

Onze kleine muis komt morgen en vind het stiekem wel spannend weer. Ik ben heel benieuwd hoe Loekie en Yuuna er op gaan reageren.

@nathalie de zwarte kitten lijkt ook strepen in zijn vacht te hebben, onze nieuwe kitten heeft dat ook. Bij het asiel zeiden ze dat het heel bijzonder was maar als ik zo op internet kijk hebben wel meer zwarte kittens nog een patroon in hun vachtje.

@annenas: die van jou lijken ook meer grijs op de eerste foto en zijn toch helemaal zwart geworden. Heel mooi!

@natasjavE: hahaha zo leuk die katten humor! Ik verheug me er nu alweer op.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:26

Mijn kitten die ik morgen ga halen heeft dus precies dezelfde kleur!

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:16

Hoe oud is jullie Noa nu? Onze zit nu in het asiel na eerst bij een pleeggezin te hebben doorgebracht en is geboren op 2 mei.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 18:03

Hier helaas nog geen kitten. Het asiel belde af, ze had gebraakt en had een kuurtje (?) en vrijdag bekeek de dierenarts of ze mocht verhuizen. Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Iemand hier ervaring mee en tips?

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 13:32

Ik heb hier al een poosje niet meer gereageerd, maar ik wilde toch even melden dat mijn stoere kater Loekie afgelopen donderdag is overleden.. Ik had het volgende op facebook geschreven:

~Loekie~
Wanneer is het tijd om je allerbeste maat te laten gaan? Wanneer ben je er klaar voor om je grote liefde te laten gaan? Wanneer besluit je dat houden van ook loslaten is?

Augustus 2005, ik haalde je als kleine rode rotzak uit het asiel en van begin af aan ben je mijn beste maat geweest. Loekie en ik, 2 handen op één buik en waar ik was, was Loekie ook. Mijn allereerste eigen huisdier, ik ging op mezelf wonen en jij kwam meteen bij me wonen. Brutaal en vol met streken, en ik was gek op je. Van ontsnappen en de koikarper van de buren jatten tot mij een klap verkopen. Jou was niks te gek, en je was voor de duivel nog niet bang. Eten stelen was je passie en vooral kaas was je grote favoriet. Voor kattensnoepjes voelde jij je te goed, jij at liever kwark. Je groeide op met Uzi en toen die afgelopen jaar overleed kwam daar Yuuna bij. Je nam die kleine muis meteen onder je hoede en ze heeft erg veel van je geleerd. Afgelopen oud en nieuw zaten jullie nog samen vuurwerk te kijken. Samen ravotten, samen naar buiten kijken, beste maatjes waren jullie.

De afgelopen weken ging je achteruit, werd snel oud en je slechte dagen volgden zich in rap tempo op. Vanmorgen kwam ik beneden en zag dat het genoeg was geweest. Je had pijn, voelde je niet lekker en wilde niet meer eten en drinken. En dan komt dat moment dat houden van loslaten is en je besluit dat je je allerbeste maat moet laten gaan. Mijn allerliefste Loekie is vanmiddag rustig ingeslapen. Houdoe Maat, gedraag je en ooit komen we elkaar weer tegen!

~Loekie *13-5-2005 +17-10-2019~

Afbeelding

Afbeelding

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anji, Gambler99, Tigress en 4 bezoekers