Katten!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:18

Even snel gekopieerd vanaf mijn Whatsapp:
Citaat:
Net terug.
Flink uitgedroogd, mss dat het vd nieren of schildklier ofzo vandaan komt dus bloed afgenomen, onderhuids infuus gegeven en prikje tegen de misselijkheid.
Bloed trekken kostte veel moeite, bloed was donker en dik.
Nu in de kattenkamer houden, mocht ze morgen nog niet eten of drinken dan terug.
Morgen hopelijk uitslagen van bloed en urine, mss ook ontlasting maar ze moesten even kijken of dat ging lukken.
Ze is iig goed ziek

Aife was de laatste dagen wat meer teruggetrokken maar leek okay, wel at ze wat minder en ik zag haar niet meer uit de vissenbak drinken maar dacht in eerste instantie dat ze uit het fonteintje of een van de waterbakken dronk.
Vandaag bleek ze totaal niet lekker: teruggetrokken, andere ogen, raar miauwen, stilletjes in een hoekje zitten, plukkerige vacht, rare soort van ticjes met het koppie, er lag ook heel rare ontlasting in de kattenbak.

Gelijk de dierenarts gebeld, die gaf aan dat ze propvol zaten en of het niet woensdag kon. :x
Duidelijk aangegeven dat als zij niet konden ik een andere dierenarts zou bellen omdat dit imo best wel spoed was.
Kon om 14:15u terecht en daar ging ineens het hele circus draaien van bloedonderzoek, wegen (610gr afgevallen), hartje en longen luisteren, buikje voelen, urineonderzoek (ze plaste, dus dat werd gelijk meegenomen om iig op bloed/eiwitten te controleren), ontlastingsonderzoek, infuus, prik tegen de misselijkheid.

Ze moet echt gaan eten, het is al de vraag of we niet aan de late kant zijn... :(

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.


lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:27

Bedankt. :)
Ze heeft heel kleine beetjes gegeten wat positief is maar weet niet of we haar er doorheen gaan krijgen...

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:39

Bedankt. :)

Ze heeft vannacht uit zichzelf gegeten en lag me vanmorgen op te wachten, zat tegen me te mieuwen en kijkt weer beter uit haar oogjes.
Gaat de goede kant op dus.
Nu de uitslagen vh bloedonderzoek nog ff afwachten, als het goed is komen die vandaag binnen.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:19

Rohol schreef:
lor1_1984 schreef:
Bedankt. :)

Ze heeft vannacht uit zichzelf gegeten en lag me vanmorgen op te wachten, zat tegen me te mieuwen en kijkt weer beter uit haar oogjes.
Gaat de goede kant op dus.
Nu de uitslagen vh bloedonderzoek nog ff afwachten, als het goed is komen die vandaag binnen.


Veel sterkte met Aife. Heb je inmiddels de bloeduitslagen?


Bedankt.
Bloeduitslagen heb ik nog niet, maar als ik rond 15u nog niets heb gehoord bel ik zelf even. :)

Ze doet het weer *\o/*
Afbeelding
Wel op een dieet van 'kippensoep' (lees: 2l water, half bouillonblokje en 1 kipfilet, uurtje laten trekken op laag vuur en het geheel door de blender), almo nature, recoveryvoer en tonijn op water.
Ze is er nog lang niet, de vacht en het gewicht moeten nog bijtrekken en ze is nog wat wankel maar qua gedrag is ze back.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:07

Ik heb dat gehad met 2 van mijn katten, de een is april overleden en de ander september, vorig jaar.
Niet omdat de achterblijver wegkwijnde overigens.

Uitslagen van Aife zijn nog niet bekend, ze zijn wel binnen maar de dierenarts moest er nog naar kijken en zou dan bellen.
Krijg ze als het goed is wel vandaag nog te horen.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:18

Net de uitslagen gehad.
De leverwaarde was iets verhoogd, maar in geval van leververvetting had de waarde ipv 88 zo'n 270 geweest moeten zijn.
Verder waren de eiwitten wat verlaagd, dat kan wijzen op een ontsteking maar ook met de uitdroging te maken hebben.
Verdere waardes waren keurig, op de uitdroging na is Aife eigenlijk kerngezond.
Morgenmiddag nog wel ff nacontrole en dan de waardes uitgebreider bespreken.



Ik ent niet, Aife is alleen, komt niet buiten de tuin en er komen geen andere katten over de vloer. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:43

Ja dat kan, maar Aife is normaal een kerngezonde kat en tot een 5? jaar terug wel geënt door haar vorige eigenaars.
Die heeft voldoende antistoffen mag ik aannemen. :)
De kittenentingen laat ik overigens wel zetten net als de herhaling op 1 jaar, daarna niet meer.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:54

Ik heb die ervaring juist met jaarlijks ingeënte katten.
Dat de katten die niet meer ingeënt werden er het minst last van hadden en de wel ingeënte katten er hondsberoerd van waren.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:19

Die herhaling is helemaal niet nodig. :+
Sterker nog, als je over 5 jaar pas weer zou enten hoef je ook geen herhaling, omdat de kittenentingen gezet zijn en daarna minimaal 1x basis. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:05

Vanmiddag weer naar de dierenarts geweest en ze is gewoon helemaal gezond verklaard! :wow: *\o/*
De oorzaak hebben we niet kunnen achterhalen, vermoedelijk is ze niet lekker geweest, daarom gestopt met eten, nog beroerder geworden en zo in die negatieve spiraal gegleden.
Ze mag alles weer, moet wel opletten dat ze blijft eten en zodra ze weer stopt aan de bel trekken zodat er echo's etc ingepland kunnen worden.
Ze moet wel weer brokjes gaan eten zei de dierenarts, maar omdat ze hoogwaardig natvoer krijgt blijf ik dat gewoon in grotere hoeveelheden aanbieden.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 01:55

Wees blij dat hij de naalden heeft uitgekotst, kerstbomen zijn giftig. ;)
Voor mij overigens een vd redenen dat ik alleen een kunstboom heb, naast dat ik een hekel heb aan de naalden. :+

Afbeelding
Aife gaat weer helemaal goed, ze krijgt nu 2x daags animonda carni (compleet natvoer) met water uit de blender en 1x per week brokjes aangezien ze die zeer weinig eet.
Moet haar langzaam aan op rantsoen gaan zetten omdat ze anders in een bitterbal op pootjes veranderd. :')
Maar liever dit dan naar de dierenarts omdat ze broodmager en uitgedroogd is. :j

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:23

Afbeelding
Aife lag zaterdag zo lief tegen de hond aan. <3
Normaal als ze naast me wil liggen terwijl hij er ligt geeft ze hem een optater zodat hij wel aan de kant gaat. ~~}>

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:33

Apart van elkaar voeren een optie?
Of de een gewoon voeren (evt in een aparte ruimte) en de ander via dat chipding?

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 00:32

Geduld hebben idd. :)
Verder kan het helpen om er geregeld bij te gaan zitten en rustig tegen ze te praten of bijv een boek voorlezen oid zodat ze aan je wennen zonder dat je meteen iets van ze moet.
Als je merkt dat ze nieuwsgierig zijn kun je voorzichtig laten snuffelen aan je hand en daarna evt voorzichtig aaien/kriebelen.
Een beetje lokken/uitdagen met een verenstokje wil ook weleens helpen. :)
Oh en zorg dat er geen verstopplekken zijn waar je niet bij kunt, sommige katten hebben de neiging zich daar te verstoppen en in hun angst te blijven hangen.

Maar het sleutelwoord is geduld hebben en niks afdwingen als het niet noodzakelijk is.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:45

Ik ken het van verschillende katten. :)
Mowgli heeft 2 weken bijna alleen maar onder mijn bed geleefd, die kwam er alleen onderuit als ik sliep of weg was getuige de kattenbak, voerbak en drinkbak.
Als ik haar lokte met een verenstokje zag ik hooguit haar pootjes die de veertjes probeerden te grijpen. :+
Eind vd tweede week kwam ze ineens op bed liggen en was ik en de slaapkamer niet meer eng.
Pas een tijd later ging ze het hele huis door.
Aife kroop bovenop een hoge kast en bleef in haar angst hangen, compleet onbereikbaar. :(:)
Die heb ik eraf getrokken, de kast geblokkeerd en haar op haar nieuwe verstopplek geregeld even opgezocht tot ze een paar dagen later doorkreeg dat ik haar gewoon kon bereiken en er niks was om zich voor te verstoppen.
En zo nog een paar opvangers gehad die het ff heel moeilijk hebben gehad maar na verloop van tijd loskwamen. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 00:05

Die van mij is gek op de kipkaasblikjes van Almo nature, helaas laat ze er ontzettend vieze stinkscheetjes op. :+
Ook kip met garnalen van Almo nature is een topper hier. :))
Verder blik tonijn op water en gekookte geblenderde kipfilet (bij het koken een bouillonblokje voor de smaak toevoegen en nadat het een half uurtje tot een uur op laag vuur heeft opgestaan blenderen met een deel vh kookvocht).

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:42

Ik heb hier een 10 jarig kattenmeisje die de boel probeert te bepalen. :')
Ik heb haar iets teveel verwend de laatste maanden om haar maar aan het eten te houden en daar maakt ze nu misbruik van. :+

Afbeelding
Oudere foto maar dat zoete smoeltje is om op te vreten. <3

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 19:18

Afbeelding
Aife met de hond.
Vlak voor de foto sloeg ze hem nog omdat hij het waagde aan haar te snuffelen. :+

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:38

Oh Maesje. <3
Die wordt ook steeds knapper volgens mij. :wow:

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 00:50

Aife komt na verloop van tijd ff kijken, als ze er zin in heeft en diegene vaker geweest is.
Bij vreemden komt ze zelden of nooit, dan trekt ze zich terug in de tuin of kattenkamer.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:38

Ik heb hier de regel dat visite niet zonder mijn uitdrukkelijke toestemming in de kattenkamer mag komen, daar zit als duidelijke grens ook een traphekje in de deuropening.
Aife heeft dus altijd een veilige plek waar ze niet benaderd wordt buiten dat er soms tegen haar gepraat wordt vanachter het traphekje.
Ik krijg soms wel de opmerking dat het toch geen klap aan is, zo'n kat die je nooit ziet maar de visite ziet natuurlijk niet dat Aife wel degelijk een knuffelkont is. ;)

Dit was vd week nog, lekker naast me:

Afbeelding

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:05

Ik heb geen boven vandaar een hekje voor de kattenkamer.
Is het meteen duidelijk dat daar niets te zoeken valt voor mensen van buitenaf zegmaar. :)
Ook fijn met honden op visite, die kunnen de kattenbak niet leegsnoepen tenzij het chihuahuas zijn (die kunnen eronderdoor :+), al heeft mijn eigen hond daar ook wel een handje van. :r
Alleen als mijn moeder haar honden mee heeft doe ik de deur ook dicht een deel vd tijd, één van haar honden is helemaal gefixeerd op de kat.
Niet dat hij haar wat zou aandoen maar hij is te lomp en zij vind hem echt dóódeng. :(:)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.


lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:35

Cats best ecoplus. :)
Loopt gigantisch uit maar is verder het fijnste spul wat ik ooit gebruikt heb.
Klontert, absorbeert geurtjes, kan door de wc en in de groene container, bij een dikkere laag en dagelijks/om de dag klompen scheppen kun je gerust 3-6 weken zonder alles te moeten verschonen.
Het is wel wat prijzig maar op de lange termijn een stuk goedkoper dan de meeste andere kattenbakkorrels.
Oh en ook heel fijn: het is superlicht, een grote zak à 60l weegt ong de helft in kg.
Scheelt me een hoop rugklachten ten opzichte van bentoniet en andere reguliere korrels. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:14

Aife eet 2x per dag Animonda carny (ong 2/3e blik per dag) geblenderd met water. :+
Verder 1x per week een bakje Cat Lovers gold brokken en soms een blikje Almo Nature ipv Animonda carny.
Kattenbakkorrels zijn van cat's best eco plus, een hel qua uitloop (heel licht en kleeft makkelijk aan de pootjes/vacht) maar het beste spul wat ik ooit heb gehad qua klontvorming en geurabsorbtie. _/-\o_

Maar ik zou ff informeren wat ze nu gewend is en dat blijven gebruiken/voeren in de eerste maand(en).
Ze heeft al genoeg te verwerken en verandering van voer kan dan net teveel zijn. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:41

Zo redeneer ik ook Jessix. :j
Ik geef alleen als het ff kan wel kwalitatief goed voer en geen felix/whiskas en vergelijkbare omdat ik een goed basisvoer wel belangrijk vind maar als je een kat hebt die dat kwalitatief goede voer niet vreet kun je weinig anders dan de supermarktmerken geven. :')
Overigens heb ik liever dat mensen goedkoop voer geven waar hun kat het goed op doet zodat ze wat opzij kunnen zetten voor dierenartskosten dan duur voer en in de knoei komen zodra de dierenarts nodig is.

Ik ben overigens zo blij.
Kon de laatste weken steeds minder doen met Aife omdat ik benauwd wordt door de krabpaal en haarzelf.
Maar sinds vandaag aan de hooikoortstabletjes en ik kan zonder al te veel klachten in de woonkamer zitten en met haar knuffelen. *\o/*
Ik ben niet geheel klachtenvrij maar als het zo blijft slik ik met plezier dagelijks een hooikoortstabletje zolang Aife leeft. _/-\o_

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 2 bezoekers