Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 23:53

Gerookte makreel..... gerookte of gekookte kipfilet, tonijn uit blik zijn dingen waar mijn katten warm voor lopen.
Ik zou ze anders morgen gewoon uit hun mand vissen en bij de waterbak zetten (voor nacht ook bakje met streepje ipv fontein).

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 00:40

Qua lekkers kan je die van mij wakker maken voor een liquid snack. Daar doen de heren alles voor. En ruikt ook flink.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 01:05

Die van mij is gek op de kipkaasblikjes van Almo nature, helaas laat ze er ontzettend vieze stinkscheetjes op. :+
Ook kip met garnalen van Almo nature is een topper hier. :))
Verder blik tonijn op water en gekookte geblenderde kipfilet (bij het koken een bouillonblokje voor de smaak toevoegen en nadat het een half uurtje tot een uur op laag vuur heeft opgestaan blenderen met een deel vh kookvocht).

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:26

Liquid snack mevrouw wenst hier tegenwoordig 1x per dag een zak en dat wordt duidelijk gemaakt ook.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:47

Ze, of in ieder geval 1 van de twee, hebben kattenmelk gedronken vannacht *\o/*

Hebben alles uit de kast getrokken qua eten dus hoop dat dat ook snel komt.

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:50

TF wat fijn dat ze wat binnen hebben gekregen! Ik denk persoonlijk dat ik ze nog even alleen zou laten en als ze doorhebben dat ze echt alleen zijn, ze wel gaan eten.
Ik heb zo te lezen ook geluk gehad, bij mij was de kater vreselijk aanhankelijk en die heeft de poes meegetrokken in z'n nieuwsgierigheid. Nu is het bijna andersom :')

Iemand tips tegen een heel erg harende kat? Het lijkt wel alsof hij al weken in de rui is ofzo -O- Bijna niet leuk meer, mijn shirt en de kussens op de bank (en de kat zelf) zitten he-le-maal onder.

Afbeelding
Afbeelding

De poes zit veel korter in het haar en haart bijna niet. Tegenwoordig kam/borstel ik 'm een paar keer in de week om de losse haren eruit te krijgen maar wat kan ik nog meer doen? Heeft een keer wassen zin?

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:52

Nee wassen is zinloos, af en toe kammen en verder diep zuchten..... Vroeger had ik een kat en die ging rustig liggen om "gezogen" te worden, stofzuiger op standje zachtjes (voor bekleding van stoelen ofzo) en dan haalde je de ergste haren er af.
Nu loop ik de hele dag plukken op te rapen, nadeel van langharige katten...

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:21

Helaas haha. Vind het zo maf dat z'n zusje zo veel dunner in de vacht zit.
Hij zit een beetje ongemakkelijk maar hier zie je wel het verschil een beetje.
Afbeelding
Afbeelding

Pff toch maar laten wennen aan de stofzuiger dan :') :')

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:23

Edit: dubbelpost

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:10

Bloemetje75 schreef:
Nee wassen is zinloos, af en toe kammen en verder diep zuchten..... Vroeger had ik een kat en die ging rustig liggen om "gezogen" te worden, stofzuiger op standje zachtjes (voor bekleding van stoelen ofzo) en dan haalde je de ergste haren er af.
Nu loop ik de hele dag plukken op te rapen, nadeel van langharige katten...

dit hier ook..
Ik draag vandaag een zwarte broek.. ho-pe-loos echt. Ik heb in elke tas een kleding roller. Op mijn sokken lopen is ook echt vreselijk, alsof je nooit zuigt, alles zit onder!

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:41

Ik hou m'n hart vast voor wanneer deze twee pluizebollen wel door het huis gaan banjeren :') Leuk wel zo'n stel broer en zus!

Inmiddels zitten we hier op dag 5 zonder een hap eten. Wel twee schaaltjes kattenmelk en waarschijnlijk wat water gedronken.
Afgelopen twee dagen contact gehad met de dierenarts, en op advies van hun ze verplaatst naar een nieuwe ruimte, om uit een vicieuze cirkel te halen. Als ze aan het einde van de middag nog steeds niks gegeten hebben moeten we vanavond langskomen op de praktijk. Eigenlijk wil ik ze dat niet aandoen, maar ze zeiden dat we nog verder van huis zijn qua gewenning als we ze zelf een kalmeringspil of voeding naar binnen moeten stoppen. Dan zullen ze ons/de omgeving dan met nog meer negatiefs associatieren.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:03

Wat balen dat het niet 'vanzelf' gaat!

Ik hoop maar dat ze toch gaan eten. Misschien inmiddels ook wel misselijk door het niet eten.
Heb je al wat brokjes oid naar hun pootjes gerold en daar laten liggen?

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:07

IMJ schreef:
Wat balen dat het niet 'vanzelf' gaat!

Ik hoop maar dat ze toch gaan eten. Misschien inmiddels ook wel misselijk door het niet eten.
Heb je al wat brokjes oid naar hun pootjes gerold en daar laten liggen?


Yes, ook gedaan. Bij de kater ook wat natvoer rond het neusje gesmeerd toen ik makkelijk bij hem kon komen. Hoopte dat het aflikken hiervan iets van eetlust weer op zou wekken... Heb het idee dat de poes de kattenmelk opdrinkt 's nachts en de kater dus nog minder binnen heeft gekregen. Hoop dat de dierenarts iets kan doen. Zou zo makkelijk zijn als ze je gewoon kon vertellen dat 't oké is

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:12

Oh wat balen zeg... Maar 5 dagen is inderdaad wel lang aan het worden. Net wat IMJ schrijft, ik geloof ook dat ze zich dan niet meer lekker voelen en daardoor helemaal geen zin meer hebben in eten. Dat moet je dan wel doorbreken.

Maar geen leuke start zo. :(:)

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:08

Oh balen zeg.. Misschien maar beter wel even naar de praktijk dan ja, het is voor hun eigen bestwil. Hopen dat het snel beter gaat :(:)

Hmm ik heb net weer 5 rollers gekocht en ben al weer door nummer 1 heen :') Leuk, witte katten haha.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:27

We gaan het zien straks of ze nu in de nieuwe kamer misschien wel gegeten hebben... zo niet dan gaan we gelijk naar de praktijk. Aan de telefoon vertelde ze inderdaad al dat ze na zo'n lange periode vasten misselijk worden en het dan helemaal een vicieuze cirkel wordt.

Inderdaad heel jammer dat het zo'n lastig begin bij ons is voor ze... we waren zo enthusiast dat we onze eerste diertjes samen in huis konden nemen en dit drukt de pret wel een beetje :=. Maar we blijven positief en gaan er gewoon vanuit dat we over en paar maanden een stel eetlustige tijgers hebben die het hele huis beharen!

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:38

Ja het komt ook allemaal wel weer goed, maar had jullie een roze wolk gegunt. :)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:41

Nou dat! Het komt heus goed!

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:52

En hebben ze gegeten of kon de dierenarts helpen?

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 22:36

Zoals verwacht hadden ze niks gegeten vanmiddag, dus moesten we opweg naar de DA. Ze in de hokjes krijgen ging met ontzettend veel tegenzin natuurlijk, maar eenmaal daar hebben ze zich eigenlijk keurig gedragen. Beide hadden verhoging, waarschijnlijk door de stress. Ze hebben een klein hapje gegeten (aan de zijkant van de mond gesmeerd), vitaminespuit gehad en een eetlustopwekker. We wachten het weer af tot vrijdag, als het dan nog hetzelfde is moeten we terugkomen. Dus fingers crossed en duimen voor lege bakjes morgenochtend :D

De assistente vond ze beide trouwens ontzettend lief, en dat zijn ze ook. Ze zullen echt nooit met opzet gericht uithalen denk ik. Stiekem daarom al een trotse kattenmoeder :')

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 22:50

Ooh fijn dat het wel voorspoedig ging! Hopen dat het werkt voor ze!

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 22:53

Wat fijn dat ze zo braaf zijn. Hopelijk gaan ze snel eten. Anders moeten ze maar wat eetlust van Nishi overnemen. Dat beest is serieus gestoord als het om eten gaat. Al bij de fokker maar pff het was wel heel erg. Gelukkig wordt het nu minder maar af en toe wordt ik echt gek van d'r. Ze is verder wel super lief. Nog 3 weken dan mag ze mee naar show. Ben heel benieuwd wat ze daar van haar vinden.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:19

xoranlover schreef:
Wat fijn dat ze zo braaf zijn. Hopelijk gaan ze snel eten. Anders moeten ze maar wat eetlust van Nishi overnemen. Dat beest is serieus gestoord als het om eten gaat. Al bij de fokker maar pff het was wel heel erg. Gelukkig wordt het nu minder maar af en toe wordt ik echt gek van d'r. Ze is verder wel super lief. Nog 3 weken dan mag ze mee naar show. Ben heel benieuwd wat ze daar van haar vinden.


Oh hier nog een.. Zodra we zelf aan het eten gaan beginnen 's avonds rent sammie voor ons uit naar de keuken en gaat naast zijn bakjes zitten. De eerste 10 minuten is hij niet weg te slaan en daarna gaat hij in de gang zitten. Als hij geen eten krijgt op het moment dat wij echt gaan eten gaat hij zitten staren. Zodra je opstaat rent hij naar het kastje waar het voer in staat. Zodra je die open trekt staat hij er met zn neus bovenop. Als we dan het deurtje dichtdoen raced hij naar de keuken, springt op het aanrecht en heeft zijn neus al in de bakjes voor je ze weer op de grond gezet hebt.. :+

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:53

Haha dat is weer het andere uiterste :')

Wat een knapperd is Nishi trouwens! Succes alvast op de show.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 00:41

Klinkt helemaal als Nishi LoveUggs...

Dank je wel Tutti_Frutti!