Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz
Yavanna schreef:Mooi geschreven Kath en mooi dat je ons inzicht geeft in je gevoel en gedachtes. En ja, ondanks je beperkingen door het infarct heb je zoveel power en doorzettingsvermogen dat je het wel doet!!!
Willen is kunnen..
Charaz schreef:Wat ontzettend mooi geschreven
fleurtjeuh schreef:Jemig wat een blog.
Ik heb gewoon de tranen in mn ogen staan.
Ik heb echt een immens respect voor jou en hoe jij het monster in de bek durft te kijken(zoals mijn vader dat zegt).
Petje af voor deze pijnlijke maar super eerlijke blog, dankjewel!
ikkedus schreef:Wat een mooie blog en wat mooi drankje ons die inkijkjes geeft in jouw struggles! Ik zou niet in jouw schoenen kunnen staan en nog zo in het leven staan als jij dat doet.
In plaats van door diverse stallen gevraagd te worden als stalruiter, word je nu door diverse mensen gevraagd om precies die mens te kunnen zijn die voor hun paard zorgt of ze verder helpt.
Jij bent voor jouw paarden precies wat ze nodig hebben in hun leven. Jij kunt luisteren naar hen en naar jezelf en TOCH een manier vinden om een doel te bereiken. In balans (niet letterlijk helaas, maar toch!), in harmonie en met respect. Jij laat ons zien dat er meerdere wegen naar Rome zijn en dat sommige van die wegen heel lang en ingewikkeld
zijn. Maar ze zijn er. En daar heb ik een eindeloos respect voor!
Ik gun je je oude leven direct terug! Maar wat een meerwaarde breng je nu ook vaak naar voren! Voor Sammeke, voor die rooie, voor Pharaon, voor Reve en ook voor Pretty.
boeflover schreef:Ontzettend mooi geschreven inderdaad. Ook ik zit met tranen in mijn ogen.
Ik denk dat je met deze tekst heel veel mensen steun zal geven die niet meer op 100% van hun eerdere kunnen verder moeten leren leven.
Je laat zien hoe jij dat doet zonder het verleden weg te duwen. Prachtig mens ben je!
boeflover schreef:Ontzettend mooi geschreven inderdaad. Ook ik zit met tranen in mijn ogen.
Ik denk dat je met deze tekst heel veel mensen steun zal geven die niet meer op 100% van hun eerdere kunnen verder moeten leren leven.
Je laat zien hoe jij dat doet zonder het verleden weg te duwen. Prachtig mens ben je!
Riel schreef:Dankjewel voor je mooie blog. Misschien reageer ik later nog. Nu kan ik even alleen maar huilen... Heel veel liefs!
Mariska_28 schreef:Echt een eye-opener jouw blog. Bij tegenslag (ook van andere) ben ik al gauw van "maar kijk wat je nog wel allemaal kan". Door jouw verhaal zie ik dat je hiermee het echte verdriet van iets niet meer kunnen eigenlijk bagatelliseert.
Bedankt voor deze les, en dikke knuffel!
DuoPenotti schreef:Wat heb je dit mooi gezegd.
En Ayasha weer zo goed en treffend geschreven!
Ik heb ook altijd diep respect voor wat jij doet.
En als is het de helft van eerst.
Bereft je rijden ben je beter dan een hele groep gezonde mensen.
Jouw gevoel/begrip voor paarden heeft het je niet weg genomen.
Percy schreef:Ik reageer nog maar zelden op bokt maar nu kan ik het niet laten.
Jouw blog is zo eerlijk en open, echt respect!
Onze gezondheidstoestand is niet vergelijkbaar maar verder herken ik enorm veel van mijn eigen leven met handicaps.
De goed bedoelde opbeurende reacties die hard aankomen, de mensen die troostend zeggen dat het vast nog wel zal verbeteren terwijl dat niet zo is.
Helaas heb ik het paardrijden wel op moeten geven en dat is echt een rouwproces geweest. Jarenlang ben ik blijven hopen dat ik er ooit weer op zou kunnen klimmen.
Uiteindelijk heb ik mijn rijbroeken aan een vriendin gegeven als een soort van afsluiting van een paardrijden leven.
Gelukkig kan ik nog een beetje mennen en meerijden. Groomen gaat niet meer. Zelf een paard of pony uit de wei halen kan ook niet meer. Mijn 2 jarige zal ik nooit kunnen rijden en ook niet helpen beleren en dat is confronterend.
Gelukkig heb ik een man die ook gek op paarden en mennen is zodat ik nog mee kan doen want zelf optuigen kan ik ook niet meer.
Ik hoop dat ik je blog niet te veel heb ingepikt met deze post. Het maakte nogal wat bij me los en ik ben er nooit zo open over omdat mensen meestal niet zitten te wachten op hoe iemand zich echt voelt waardoor ik in het echte leven de altijd positieve, kijk wat een geluk ik toch nog heb, mens ben.
parnassia schreef:Het blijft immens knap wat jij met woorden kan...
Dank voor deze blog weer en onderschat niet de hoeveelheid realisme, energie, kracht die je zo ook doorgeeft aan anderen
Riel schreef:Dankjewel voor je mooie blog. Misschien reageer ik later nog. Nu kan ik even alleen maar huilen... Heel veel liefs!
Narcissa schreef:Heel erg bekend...
Hier niet door een ongeluk of infarct, maar een aangeboren chronische ziekte met progressief verloop. Dat maakt het misschien iets makkelijker want ik weet niet eens hoe het voelt om goed/gezond te zijn
Maar dat progressieve is gekmakend, en ó zo duidelijk nu met mijn Jona. Ik ben haar nu aan het beleren en dingen die 10 jaar geleden simpel en vanzelfsprekend waren, zijn nu bijna niet te doen tot onmogelijk. Stomweg springen naast het zadel als voorbereiding op het opstappen bijvoorbeeld, wat een hel, als ik dat even doe moet ik daarna 10 minuten naast mijn paard zitten omdat mijn hart gaat racen. Gelukkig is Jona een lieverd en wacht ze geduldig af tot ik weer kan ademen. Ik vind het zó vreselijk en confronterend dat ik haar in een hysterische bui te koop had gezet vorige week (waar ik haar na een paar dagen kalmeren weer uit heb gehaald)...
Thuis kan ik bijna niks, alles komt op mijn vriend zijn nek terecht. Net zoals bij jou zijn de paarden eigenlijk de enige reden dat ik blijf doorgaan, al kan ik niet zoveel als jij. Lekker in de bak of op buitenrit tölten (draf en galop gaan bijna niet meer)
Ik heb echt respect voor je dat je er nog zo positief instaat!
Maflinger_S schreef:Ik heb jouw oude “jezelf” nooit meegemaakt en je nieuwe “jezelf” ken ik alleen van een afstandje, virtueel. Toch durf ik wel met zekerheid te zeggen dat zowel je oude jezelf als je nieuwe jezelf absoluut de moeite waard zijn en in de levens van anderen een groot verschil maken. Het is daarbij uiteraard volkomen butt dat het zo gelopen is.
Riel schreef:Je bent misschien niet meer de stalruiter die op elk paard kan wegrijden en op elke stal kan starten...
In de plaats daarvan ben je wel een grote inspiratiebron. Iemand die met haar nieuwe ik misschien heel veel kan bereiken en betekenen voor vele mensen. Meer dan dat je op dit moment misschien beseft.
Veel liefs, ...
Jessix schreef:Wat heb je dat weer ontzettend mooi geschreven. Het raakt me. Ik herken het, een leven op halve kracht. De schaduw te zijn van wie je ooit bent geweest. Maar inderdaad, andere zien dat niet. Wat ik van jou zie op bokt, is een krachtige, mooie vrouw. En jouw ruitergevoel... Dat was bij mij niet zo goed toen ik nog wel over een gezond lijf beschikte.
Maar ik snap dat wat ik schrijf slechts een schrale troost is. Want jij weet wie je was en je voelt wat het je kost om het leven te leven zoals je nu doet. Het dagelijkse gevecht om soms gewoon de dag door te komen... Verdrietig zijn mag, niemand kan altijd maar krachtig zijn.
Mkango schreef:Mooie blog, Kath. Net als enkele anderen hier "ken" ik je alleen maar van na je infarct, dus voor mij is er geen "ondanks alles," maar 'gewoon' een ontzettend fijne amazone en een tof wijf met een uitgesproken mening en haar hart op de juiste plek!
Desondanks kan ik me je gevoel wel goed voorstellen, ondanks dat mijn aandoening vele malen minder heftig is dan die van jou.Riel schreef:Dankjewel voor je mooie blog. Misschien reageer ik later nog. Nu kan ik even alleen maar huilen... Heel veel liefs!
hahahatsjoe schreef:Diep respect, ik begrijp wat je bedoelt. Hoe meer ik van je lees hoe meer respect en bewondering ik heb. En voor de anderen die hier geschreven hebben.
Mirjam79 schreef:Wat een goede blog weer om te lezen. Zo'n mooie stijl en zo treffend! Bedankt voor deze eye opener!
Percy schreef:Ik reageer nog maar zelden op bokt maar nu kan ik het niet laten.
Jouw blog is zo eerlijk en open, echt respect!
Onze gezondheidstoestand is niet vergelijkbaar maar verder herken ik enorm veel van mijn eigen leven met handicaps.
De goed bedoelde opbeurende reacties die hard aankomen, de mensen die troostend zeggen dat het vast nog wel zal verbeteren terwijl dat niet zo is.
Helaas heb ik het paardrijden wel op moeten geven en dat is echt een rouwproces geweest. Jarenlang ben ik blijven hopen dat ik er ooit weer op zou kunnen klimmen.
Uiteindelijk heb ik mijn rijbroeken aan een vriendin gegeven als een soort van afsluiting van een paardrijden leven.
Gelukkig kan ik nog een beetje mennen en meerijden. Groomen gaat niet meer. Zelf een paard of pony uit de wei halen kan ook niet meer. Mijn 2 jarige zal ik nooit kunnen rijden en ook niet helpen beleren en dat is confronterend.
Gelukkig heb ik een man die ook gek op paarden en mennen is zodat ik nog mee kan doen want zelf optuigen kan ik ook niet meer.
Ik hoop dat ik je blog niet te veel heb ingepikt met deze post. Het maakte nogal wat bij me los en ik ben er nooit zo open over omdat mensen meestal niet zitten te wachten op hoe iemand zich echt voelt waardoor ik in het echte leven de altijd positieve, kijk wat een geluk ik toch nog heb, mens ben.
Gebruikers op dit forum: Babootje, Bytespider, DotBot, Googlebot, Jade91, perdjes, Temeraire, xChoco, xDeena_ en 7 bezoekers