ABN: Bart rules!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:28

ja Knipoog

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:00

ArwenLune schreef:
Weet je wat wel lekker zou zijn? Als er gewoon een filter was voor dat soort kneuterspelling dat je ding niet post als het er niet door komt.

Gewoon, krijg je een wit scherm met "DAT soort onleesbare zooi kan dit forum niet aan. Klik hier om terug te gaan en het opnieuw te proberen. Pak er eventueel een woordenboek bij of klink HIER voor een spoedcursus ABN"


top idee Haha!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:37

Geinige discussie hoor. Maar als een van de oudsten op bokt die het Nederlands er nog ingestampt heeft gekregen erger ik me vaak wel aan de vele spelfouten. Degene die hier zo'n beetje het hoogste woord gevoerd heeft mag ook wel eens het Groene Boekje erbij pakken Knipoog. Wat het meeste voorkomt zijn fouten in de werkwoorden, stam + d of t leerde ik volgens mij al in de 3e klas basisschool. Ik vindT en zij reedT paard kan toch echt niet. En dat heeft niks met leesblindheid te maken, gewoon met slecht Nederlands of gemakzucht. Als je een sollicitatiebrief schrijft met zo'n slecht Nederlands kun je het wel vergeten lijkt me.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:42

je bent zeker niet de enige hier en ik ben het volledig met je eens.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:46

Soxje schreef:
zo'n slecht Nederlands


Dat kan volgens mij niet Haha!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:52

Ik twijfelde ook tussen zulk, zulk een en zo'n maar was te lui en te duf om er goed over na te denken.....

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 23:14

t is volgensmij zulk Knipoog

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:58

Ik kan deze misstap niet meer wijzigen dus Bloos

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:07

Soxje schreef:
Ik vindT en zij reedT paard kan toch echt niet. En dat heeft niks met leesblindheid te maken, gewoon met slecht Nederlands of gemakzucht.


Zo hé, jij hebt nog nooit van dyslectie gehoord zeker

Ik ben het ermee eens dat Breezertaal aangepakt wordt. Dat is gewoon onleesbaar. Maar taalfouten/ spellingsfouten waar de schrijver 'niets' aan kan doen; laten staan of gewoon niet lezen. Het gaat toch om de inhoud van de tekst, niet de manier waarop het geschreven is?

Of winden julie dit nu zo onleesbaar?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:16

"winden julie" i.p.v. "vinden jullie" vind ik al vervelend ja. Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen op bokt zijn met een soort van (aangewende) leesblindheid. En werkwoordsvormen hebben daar volgens mij ook niets mee te maken. Het is gewoon slecht Nederlands.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:55

op alle slakken zout leggen is ook erg overdreven hoor... Slim
als er nou hier en daar een klein spelfoutje in staat maakt dat toch niets uit?
En elke keer gram.- of spellingcontrole gebruiken word ook aardig irritant als je alleen even snel een reactie wil posten.
Ok de msn of BrEeZaH taal op Bokt vind ik ook niet kunnen... maar af en toe een foutje in de d's dt's etc kan gebeuren.
Jouw tekst was overigens ook niet echt spelfout-loos toch?

En mensen met dyslectie of woord-blindheid hebben over het algemeen veel meer moeite met de werkwoorden vormen. (dat stam+... gedoe dus)
en ik denk dat wanneer jij het niet hebt of er niet voor gestudeerd hebt... je niet kan bepalen waar mensen met deze aandoening wel of geen last mee hebben.
Dus dit:
Citaat:
En werkwoordsvormen hebben daar volgens mij ook niets mee te maken. Het is gewoon slecht Nederlands.

Is dan een conclusie die je absoluut niet mag en kan trekken.

Dus fouten maakt iedereen weleens... waarschijnlijk staan er ook wel een aantal in dit stukje tekst Clown
Een spellings mod voor teksten die helemaal vol staan van de fouten of msn taal vind ik wel goed Haha!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:09

Quote: Jouw tekst was overigens ook niet echt spelfout-loos toch? /Unquote
Geen spelfout hoor, betrekkelijk voornaamwoord geloof ik.
En we hebben het hier niet over af en toe een foutje.....maar héél veel fouten. Je hoeft "er" niet voor gestudeerd te hebben om te weten wat dyslexie is trouwens, ben overigens wel benieuwd naar welke cursus jij aanraadt?

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:10

Soxje schreef:
Quote: Jouw tekst was overigens ook niet echt spelfout-loos toch? /Unquote
Geen spelfout hoor, betrekkelijk voornaamwoord geloof ik.
En we hebben het hier niet over af en toe een foutje.....maar héél veel fouten. Je hoeft "er" niet voor gestudeerd te hebben om te weten wat dyslexie is trouwens, ben overigens wel benieuwd naar welke cursus jij aanraadt?


niet een cursus... maar een volledige medische opleiding zou ik aanraden Tong uitsteken maar nu even serieus...
Ik vind toch wel dat je er aardig wat van moet afweten voordat je zo een conclusie trekt.
niet alle vormen van dyslexie zijn even erg, je kan bijvoorbeeld uit jouw leefomgeving met iemand te maken hebben met een niet zo erge vorm...
waardoor het tot jou overkomt dat mensen met dyslexie geen/weinig moeite hebben met werkwoord vormen, maar dat hoeft dus niet bij alle mensen zo te zijn
en zoals ik zelf ook al zei, bij een stuk wat helemaal vol staat met fouten vind ik het ook terecht. Mag van mij dan helemaal verwijdert of over getypt worden... want zulke teksten irriteren mij ook.

RolfX
Berichten: 2155
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:00

Er zijn hier toch mierenneukers bij zeg Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 15:16

RolfX schreef:
Er zijn hier toch mierenneukers bij zeg [image]


ohhoooo! Bloos!

Tong uitsteken