Zoekfunctie werkt niet helemaal goed...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Zoekfunctie werkt niet helemaal goed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 11:54

Het is me vaker op gevallen, nu weer...

Dan zoek ik een topic, eentje waarvan ik ZEKER weet dat het woord dat ik als zoek opdracht geef, ook in de titel EN in het topic staat.
Maar toch komt hij er niet uitrollen...

Zo zocht ik net naar het woord: "Vijfheerenlandentocht", en kreeg een melding dat er niets was gevonden.

Heel gek, want als ik even doro blader bij Vraag maar raak, komt daar dan toch echt een topic van mij naar boven met zowel in de titel als in het bericht dat woord.

De zoekfunctie moet het toch ook gewoon doen als je enkel een woord in typt, en niet en subforum (dus staat er alle forums) er uit selecteerd en een gebruiker in tikt?? (gebruikers vakje leeg laten).
Komt het mischien omdat het gezochte bericht nog 'te vers' is, niet zo lang geleden is geplaatst?
Dat doet ie dus niet goed bij mij... Boos! Meer mensen met dat probleem?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:56

Yep ik heb er ook altijd ruzie mee. Zocht laatst ook een oud topic van mij en wist zeker dat ie er nog was, maar de zoekfunctie gaf helemaal niets aan.....
Ik geloof dat het ook nog in de lange termijnplanning van BvB staat... Haha!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:59

Yups, de zoekfunctie is behooooorlijk brak. Staat inderdaad al eeuwen op de planning maar het is nogal een onderneming om dit (goed) te maken. We hebben het over een database van iets van 3GB die we snel willen kunnen doorzoeken op steekwoorden, poster, forum, datum, etc.

Ik zit er wel aan te denken om eens te kijken of we het zo kunnen maken dat het zoeken op de titel van een topic wel altijd goed gaat. De hoeveelheid data in alleen de topic titels is _veel_ kleiner dan de hoeveelheid data in alle 4 miljoen posts...