Stills maken van een filmpje :?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Stills maken van een filmpje :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 22:56

Wie weet hoe ik stills maak van een video-opname? Ik heb het digitale bestand al op de pc staan en nu wil ik foto-shots maken. M'n pa heeft het ook nog nooit gedaan, dus ik zit fijn met een stukje film om stills van te maken, zonder dat ik weet hoe het moet en met welk programma.

Het filmpje is op de pc gezet via Pinnacle. Ik heb er echt totaal geen verstand van, puur door de programma pop-up weet ik dat het via Pinnacle op de pc moest komen *LOL* Dus wat heb ik nodig en hoe doe ik het verder? Haha!

Kortom, ik ben leek en krijg het graag uitgelegd in kleutertaal *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:13

Je moet het filmpje in Pinnacle laten draaien en dan in het schermpje van de videocamera (ik weet zo even niet welk tabblaadje dat is) kan je uit het filmpje stills halen.
Pinnacle Studio weer even aanzetten en je filmpje openen dus *LOL*

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 23:16

Ja, ik kon met mesjes schuiven ofzo Verward Maar dan pak je toch stukjes film? En niet alleen een beeld zeg maar?

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:19

staat er niet ergens een plaatje van een fotocameraatje?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:20

Euhm nee even denken (zit nu op een PC zonder Pinnacle).

Je kan ergens in een bovenschermpje je filmpje zien draaien.
Dat is ook het scherm waar je stills uit kan halen. Hoe stond dat nou ook alweer aangegeven...

Stuur Honeybee eens een PB, zij werkte ook met Pinnacle en stills.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 23:23

Ik heb nu rechtsbovenaan een schermpje en dan een soort negatiefstrookje onderaan Verward

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:25

In mijn Pinnacle heb ik een plaatje van een fotocameraatje en als ik daar op ram, krijg ik stills...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 23:26

Waar staat dat pictogrammetje dan? Ik heb wel camera's, maar die smijten alleen schermpjes omhoog en weer weg *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:29

Je hebt ergens (2e of 3e tabblad?) een afspeelscherm van je filmpje.
Zonder die negatiefjes onderaan.

Tijdens het afspelen kan je op dat fotocameraatje drukken waar Lovely het over heeft.
Even alle tabblaadjes langs, het moet echt ergens zitten. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:32

Afbeelding

En dan onderaan, naast het afspeelbalkje, het middelste icoontje.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 23:32

Oh! Wacht, rechts is het afspeelscherm en dan een grote camera met een button 'neem op' ?

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:36

Hmmm ik heb dan een andere versie dan Lovely, bij mij ziet het beeld er anders uit.

Mayo, zou kunnen, maar zorg iig dat je het origineel veiligstelt ergens op je harde schijf. Wel het proberen waard, komt me bekend voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:43

ik heb ook een andere versie van pinnacle, dat klopt.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 23:47

Volgens mij gaat dit lukken *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:59

En hoe doe je het als je geen pinnacle hebt? Bloos

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 00:24

Geen idee, maar mij is het iig gelukt *LOL* OK dan! Thanx Cody en Lov!! Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 00:31

Mooi, dan download ik het programma wel even, en gebruik ik deze gebruiksaanwijzing Haha!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 08:54

Lydiia schreef:
Mooi, dan download ik het programma wel even, en gebruik ik deze gebruiksaanwijzing Haha!

Je kan ook windows movie maker proberen te downloaden. Dat heb ik en het is echt heel simpel! Misschien heb je inmiddels wel al het andere programma gedownload...

Gamble

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:18

Download movie maker ook alvast wel, voor het geval het niet lukt met pinnacle.
Het rottige is dat je bij de meeste alleen een proefperiode hebt, en dat je het daarna niet meer kan gebruiken of dat je moet betalen Scheve mond

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:44

Ik heb het filmpje er nu in staan, en ik heb onder allemaal vakjes over waar ik dus stills in kan zetten. (?) maar ik zie maar de helft van het filmpje rechts, en ik kan dat ook niet verplaatsen of uitrekken. Ik zie dus niet welk plaatje ik knip, hoe kan ik dat veranderen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers