fotogrootte op ITP

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:48

Het is idd een goed idee Rom, maar als je ziet dat veel bokkers nu al problemen hebben met uploaden en de goede code gebruiken om hier een foto te plaatsen. Hoe zal dat dan gaan met een langere code of het uploaden van een formaat van 640x480 en 800x600?

Het idee van een bokt-upload service is ooit naar voren gekomen, wellicht is het via die weg makkelijker om een clickable te maken of een tabel met behulp van RML code ( zoals bij tweakers).


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:54

OT @ SP = Leave my fellow larp-er alone or I'll bite y'er leg off!

IT ...eerrr... on-topic :

Ik heb geen problemen met grote foto's qua pixels, maar wel qua kb. Als mensen het nu onder de 50 kb weten te houden prima Lachen Zodra plaatjes langer dan 15 seconden duren met verschijnen ben ik pleite!
En ik heb ADSL-Lite.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 19:05

ja dat is leuk idee rom... als je de hele dag geen drol te doen hebt Haha!

wat orri aankaart is eerder een bandbreedteprobleem bij de source dan bij de ontvanger. met adsl lite zou je geen enkele moeite moeten hebben met dit soort plaatjes, en ze zouden zeker geen 15 sec. moeten laden.

Amor Vincit Omnia

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:11

SuperPepeijn schreef:
ja dat is leuk idee rom... als je de hele dag geen drol te doen hebt Haha!

Hoe bedoel je?
Je klikt dan toch alleen op de foto's die je groter wilt zien Tong uitsteken

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 19:14

ja eppo, dat betekent dat je voor elke foto 2 keer moet resizen, hosten en clickable links moet maken in het topic. voor 8 foto's ben je dan wel even bezig.

ik waardeer het wel dat je meedenkt hoor, maar echt een praktische oplossing is dit niet, denk ik.

Amor Vincit Omnia

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:18

Nee dude, je upload ze en bokt zet in de img tag een breedte van 640 neer Knipoog
Een clickable link maken kan ook autmatisch door bokt worden gedaan. Geen extra werk voor jou, wel extra functionaliteit Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 19:23

dat klinkt prima! is er een mogelijkheid dat bokt dan je schermresolutie detecteert?
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 13-04-04 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:26

www.paul.romkes.nl Tong uitsteken

Maar dan automatisch en niet thumbnails, maar gewoon een image van 640 breed, moet kunnen.
Bandbreedte probleem blijft dan trouwens

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 19:27

dat moeten we hebben op bokt! die thumbnails vind ik trouwens wel een goed idee. gelijk van het gezeur van die ouderwetse modemmers af Tong uitsteken

Amor Vincit Omnia

Machie

Berichten: 15996
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:36

van mij hoeven de foto's echt niet groter! Vind het wel goed zo! grotere foto's = nog meer scrollen Scheve mond doe maar niet dus Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:47

SuperPepeijn schreef:
ja dat is leuk idee rom... als je de hele dag geen drol te doen hebt Haha!

wat orri aankaart is eerder een bandbreedteprobleem bij de source dan bij de ontvanger. met adsl lite zou je geen enkele moeite moeten hebben met dit soort plaatjes, en ze zouden zeker geen 15 sec. moeten laden.


..ik ben overigens ook een heel ongeduldig mens op internet... 3-5 seconden vind ik al lang Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers