Niet eens met slotje

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Niet eens met slotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-23 17:20

Er moet mij toch iets van het hart, mijn topic waarin ik dus vroeg om beoordeling van "mijn" paard dat eigenlijk de wereldberoemde hengst Dubawi bleek te zijn is door een mod op slot gezet omdat het paard niet van mij is.
Ik heb meerdere keren in het topic gezegd waarom ik het mijn paard heb genoemd.
Ik ben het dus absoluut niet eens met het slotje.
Als je fan bent van Ajax zeg je tovh ook dat het "jouw" Ajax is en "jouw"
spelers. En hier worden verzorgpaarden regelmatig voorgesteld als "eigen" meten met 2 maten dus
In plaats van met mij in overleg te gaan of ik mij topic misschien wil aanpassen wordt je getemt (zo heet dat geloof ik)
Ik krijg hier een hele nare smaak van in mijn mond. Dat de mod er dan een slot op zet zonder het hele topic te hebben gelezen (dat blijkt wel uit haar reactie) slaat dan ook helemaal nergens op.
Ik was blijkbaar even vergeten dat we het Penny forum zijn.
Laatst bijgewerkt door juliomariner op 06-05-23 17:28, in het totaal 2 keer bewerkt


Cioccolato

Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Niet eens met slotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:21

Zo zeg. Je kan ook gewoon als ene volwassen persoon een topic aanmaken of een algemeen topic om paarden te beoordelen.
Er worden ook bekende Nederlanders afgekraakt dus dekhengsten ook wel.

Allemachtig.


Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Niet eens met slotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:25

Zo hé, je gaat lekker vandaag.
Misschien eerst even naar je eigen gedrag kijken, als verlengde van je topic over de hengst.
Dat zou je sieren.

KSHancox
Berichten: 1236
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:26

Vergelijk je nu een dekhengst met een voetbalclub? :D

Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Niet eens met slotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:27

Zonde van je energie om je hier druk over te maken.

Open je toch gewoon een ander topic over volbloed hengsten/ fokkerij? Zonder misleidende titel of tekst. :-)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Re: Niet eens met slotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-23 17:32

Ik zie niet wat er misleidend is aan titel of tekst.
Of vallen we over 1 woordje "mijn"
Kom op zeg.
Als ik had gezegd mijn verzorgpaard had er dan iemand over gevallen?

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-23 17:33

KSHancox schreef:
Vergelijk je nu een dekhengst met een voetbalclub? :D

Waarom zou dat niet kunnen. Er waren genoeg mensen fan van Salinero of de Sjiem. Wat is het verschil?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:35

Je verwijt het forum "penny" te zijn terwijl je zelf zo'n kinderachtig topic aanmaakte?
Je bewering dat het betreffende "mijn" overdrachtelijk bedoeld was is baarlijke nonsens; het was overduidelijk dat je het letterlijk en dus misleidend bedoelde, je gebruikt het zelfs 2x in de OP..
Je uitleg kwam pas nadat posters in je topic zich realiseerden om welk paard het in werkelijkheid ging.
Niet jammeren dus.

Murloc
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-03-12

Re: Niet eens met slotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:36

Als je boos wilt zijn moet je dat maar vooral lekker op jezelf zijn.

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:37

ik vond het wel een vermakelijk topic, maar goed... REGELS ZIJN REGELS!

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Lieser
Berichten: 1403
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Niet eens met slotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:44

Ik vond de openingspost al raar, hoe zou iemand een paard kunnen beoordelen (en waarop dan) van een foto waarop hij graast. Toen ik verderop in het draadje las dat het om andermans dekhengst ging, kreeg ik helemaal een nare smaak in mijn mond. Een foto van andermans paard neerzetten in de hoop dat er negatief commentaar op komt, is gewoon pestgedrag. Ongeacht of het een beroemde dekhengst is of het Shetje van de buren.
Goed dat er een slotje is geplaatst.

Anastasia24

Berichten: 2678
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Niet eens met slotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:53

Vond het al een raar topic, interessante discussie zou eruit kunnen komen maar niet op die manier. En dan nu dit topic openen, := Nouja goed, iets met tijd teveel denk ik dan.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

DuoPenotti

Berichten: 28846
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:59

Ik had het topic ook gezien en dacht, welke idioot wil nu een beoordeling in het gras, ook nog eens grazend.
Ik dacht wat een penny en vooral bij de antwoorden dat het best zo moest kunnen.

En dan nu blijkt het een raar spelletje van je te zijn geweest.
Zonder toestemming van de eigenaar.
En ga je hier ook nog liegen dat de "mijn" anders is bedoeld :n

Terecht gesloten dus

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

fleurtjeuh
Berichten: 10267
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:01

juliomariner schreef:
Er moet mij toch iets van het hart, mijn topic waarin ik dus vroeg om beoordeling van "mijn" paard dat eigenlijk de wereldberoemde hengst Dubawi bleek te zijn is door een mod op slot gezet omdat het paard niet van mij is.
Ik heb meerdere keren in het topic gezegd waarom ik het mijn paard heb genoemd.
Ik ben het dus absoluut niet eens met het slotje.
Als je fan bent van Ajax zeg je tovh ook dat het "jouw" Ajax is en "jouw"
spelers. En hier worden verzorgpaarden regelmatig voorgesteld als "eigen" meten met 2 maten dus
In plaats van met mij in overleg te gaan of ik mij topic misschien wil aanpassen wordt je getemt (zo heet dat geloof ik)
Ik krijg hier een hele nare smaak van in mijn mond. Dat de mod er dan een slot op zet zonder het hele topic te hebben gelezen (dat blijkt wel uit haar reactie) slaat dan ook helemaal nergens op.
Ik was blijkbaar even vergeten dat we het Penny forum zijn.

Nee, je noemde het Jouw paard, in de zin van jouw eigendom.
Je hebt de waarheid anders voorgespiegeld en dus gelogen.
Het is niet jouw paard. Ook je vraag om vooral niet in te houden op negatieve comments is gewoon raar.
Stel je niet zo aan

Love is Love

My current situation is not my final destination.

KSHancox
Berichten: 1236
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:03

juliomariner schreef:
KSHancox schreef:
Vergelijk je nu een dekhengst met een voetbalclub? :D

Waarom zou dat niet kunnen. Er waren genoeg mensen fan van Salinero of de Sjiem. Wat is het verschil?

:')

Wat denk je. We zijn hier vooral met volwassenen, je kan gewoon een discussie starten zonder mensen proberen te foppen. Je weet zelf ook wel dat je niet aan het doen was alsof je fan was, maar alsof je eigenaar was.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:03

juliomariner schreef:
Ik zie niet wat er misleidend is aan titel of tekst.
Of vallen we over 1 woordje "mijn"
Kom op zeg.
Als ik had gezegd mijn verzorgpaard had er dan iemand over gevallen?

Maar dit is ook niet jouw verzorgpaard.Overigens heb je inderdaad verzorgsters die net doen of het paard wat zij verzorgen van hen zelf is. Dat geeft soms ook conflicten met de eigenaar. Ik vond je topic nadat ik had gezien waar het over ging verder wel interessant. Het schijnt dus dat je online kunt meedoen op "Fantasy Stables"of zoiets en dan punten kunt verdienen met de rennen? Is dat een goksite of zo? Om even terug te komen op het probleem waarvoor je een slotje hebt gekregen: ik zou het zelf niet echt waarderen als iemand van mijn niet te koop staande paard ongevraagd een foto ging publiceren en dan om commentaar op zijn uiterlijk zou gaan vragen.

fleurtjeuh
Berichten: 10267
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Niet eens met slotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:06

Even voor de volledigheid.
Dit was je openingspost.
Je noemt het paard niet 1x, niet 2x maar zelfs 3x het feit dat het jouw paard zou zijn.
Je wilde gewoon mensen foppen, en je bent op je vingers getikt omdat je je niet aan de regels houdt.
Afbeelding

Love is Love

My current situation is not my final destination.

marleen_88

Berichten: 14011
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Niet eens met slotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:13

Dan neem je toch contact op met de desbetreffende mod? Ik vind dit topic vooral kinderachtig.

Doe wel en zie niet om

Sellyxx

Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:13

Of een slotje nou nodig was weet ik niet. Ik vind termen als beledigend voor het paard wat ver gaan. :') En het werd al heel snel duidelijk dat het niet haar paard was en iedereen die op de topic titel klikte kon dat al binnen 1 opslag zien/lezen dat het een beetje om een 'mislukt experiment' ging, dus zo heel misleidend is het ook weer niet. En over een 'bekend paard' kun je prima een topic starten zonder toestemming van een eigenaar denk ik zo, er worden hier op bokt in principe wel meer ongevraagd topics geweid aan bekende paarden (en hun ruiter :D))

Het doel van ts was heel duidelijk. Om aan te geven dat succesvolle (sport)paarden als ze in de wei staan op 't eerste gezicht niet perse een heel bijzonder uiterlijk hoeven te hebben. En je dacht hee daar ga ik eens een experimentje op los laten.

Maar je kunt een experiment niet sturen :). Jij leek bij voorbaat al te denken "mensen gaan allemaal kritische dingen zeggen over dit paard" (vanuit onwetendheid of wat dan ook) en dan ga ik hen verbeteren of die punten ontkrachten door te zeggen hoe het daadwerkelijk zit en werkt etc.

De 'foute' reacties blijven uit. Dat wat je dacht uit te lokken kwam niet, dus misschien heb je in dit geval een verkeerde inschatting gemaakt/vooroordeel gehad over het bokt-publiek ;).

Ik geloof vast dat je er veel over weet, maar het is een kwestie van vraag-aanbod, mensen die nieuwsgierig zijn naar informatie en vragen hebben, daar kun je op ingaan. Of mensen vanuit je eigen verhaal enthousiasmeren en nieuwsgierig maken. En niet maar hopen dat mensen eigenlijk niet verder kijken dan hun neus lang en hen foute antwoorden in de mond leggen zodat jij hen kan verbeteren. Ik gok dat je hele topic daardoor niet bij iedereen zo goed is overgekomen, je kunt niet een discussiepunt maken tegenover een punt dat door iemand anders helemaal niet gemaakt is, dat is vreemd. :+

Het is natuurlijk heus wel interessant om daar met mede geïnteresseerden over te praten. En je zou zelfs ook meer kunnen vertellen over een sport en daar mensen mee enthousiasmeren. Ik denk dat dat een manier is die beter aansluit en beter werkt dan bij voorbaat denken dat mensen onwetend zijn en hen op die manier iets willen 'bijbrengen' :D Dus als je over bepaalde onderwerpen verder zou willen praten, kun je het best een topic openen over renpaarden of de rensport om daar verder over te kletsen met mensen die dat interessant vinden, daar ben je helemaal vrij in :D en dat had een mod er misschien nog wel even bij kunnen zeggen.
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 06-05-23 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Beemsterkaas
Berichten: 188
Geregistreerd: 23-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:15

Je wilde bokt foppen, leuk, ik kan een grapje her en der wel waarderen :)

Maar het klopt wel wat gezegd wordt.. dit doe je dan weer beter niet met andermans paard. Was het jouw eigen beroemde hengst geweest was het natuurlijk een ander verhaal ;)

Laat het lekker rusten, ik vond je heel gepassioneerd overkomen over volbloeden, ik zou hier zeker een topic over openen!

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:40

Het is juist heel Penny om te zeggen dat dit MiJn PaArDjUh is en dan later gaan huilen om een slotje op je topic. Grow up. Maak een nieuw topic aan om te discussiëren over de bouw van volbloeden en de invloed ervan op de prestaties in de diverse disciplines. Super interessant.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Nikass

Berichten: 16548
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:45

Of het een interessant topic was laat ik in het midden, maar verder kan ik de kritiek jegens het modereren wel begrijpen. Meten met 2 maten is meer regel dan uitzondering op bokt, en gebrek aan transparantie vind ik ergerlijk.
Waarom kan er nooit openlijk in een topic vermeld worden waarom een bepaald bericht wordt verwijderd en een ander niet? Of waarom er een slotje wordt geplaatst. Waarom mag je nooit echt weten wat er met je tem gebeurd?
De mod verzand dan in een algemene opmerking of een verwijzing naar de regels. Maar die regels zijn nogal multi-interpretabel en uiteindelijk weet je dan dus nog niks.
Als ts nou een fout begaan heeft met haar topic, en ze niet écht krijgt uitgelegd hoe of wat, dan maakt ze zo'n fout wellicht nog een keer. En dan krijgt ze een keer een waarschuwing, en eigenlijk weet ze dan nog steeds niet waarom.

Jammer dat ts nu veroordeeld Penny te zijn, terwijl heel veel mensen zo begonnen zijn op bokt.

Avalanche

Berichten: 15794
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:48

Ik heb een vaag vermoeden dat op dit topic ook vrij snel een slotje zal komen :+

Ga je dan weer een topic aanmaken? :')

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

fleurtjeuh
Berichten: 10267
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:48

Nikass schreef:
Of het een interessant topic was laat ik in het midden, maar verder kan ik de kritiek jegens het modereren wel begrijpen. Meten met 2 maten is meer regel dan uitzondering op bokt, en gebrek aan transparantie vind ik ergerlijk.
Waarom kan er nooit openlijk in een topic vermeld worden waarom een bepaald bericht wordt verwijderd en een ander niet? Of waarom er een slotje wordt geplaatst. Waarom mag je nooit echt weten wat er met je tem gebeurd?
De mod verzand dan in een algemene opmerking of een verwijzing naar de regels. Maar die regels zijn nogal multi-interpretabel en uiteindelijk weet je dan dus nog niks.
Als ts nou een fout begaan heeft met haar topic, en ze niet écht krijgt uitgelegd hoe of wat, dan maakt ze zo'n fout wellicht nog een keer. En dan krijgt ze een keer een waarschuwing, en eigenlijk weet ze dan nog steeds niet waarom.

Jammer dat ts nu veroordeeld Penny te zijn, terwijl heel veel mensen zo begonnen zijn op bokt.

Nee daar gaat t helemaal niet om.
Ze stelde het paard voor als haar eigen en daar is ze op aangesproken.
Dat stond ook in de mod opmerking bij het sluiten van het topic.
Prima duidelijk dus

Love is Love

My current situation is not my final destination.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:53

juliomariner schreef:
Er moet mij toch iets van het hart, mijn topic waarin ik dus vroeg om beoordeling van "mijn" paard dat eigenlijk de wereldberoemde hengst Dubawi bleek te zijn is door een mod op slot gezet omdat het paard niet van mij is.
Ik heb meerdere keren in het topic gezegd waarom ik het mijn paard heb genoemd.
Ik ben het dus absoluut niet eens met het slotje.
Als je fan bent van Ajax zeg je tovh ook dat het "jouw" Ajax is en "jouw"
spelers. En hier worden verzorgpaarden regelmatig voorgesteld als "eigen" meten met 2 maten dus
In plaats van met mij in overleg te gaan of ik mij topic misschien wil aanpassen wordt je getemt (zo heet dat geloof ik)
Ik krijg hier een hele nare smaak van in mijn mond. Dat de mod er dan een slot op zet zonder het hele topic te hebben gelezen (dat blijkt wel uit haar reactie) slaat dan ook helemaal nergens op.
Ik was blijkbaar even vergeten dat we het Penny forum zijn.

Je hebt gegokt en je hebt verkeerd gegokt. Take your loss like a man.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers