"Het zoveelste wolventopic"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

"Het zoveelste wolventopic"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-23 22:33

Hoi iedereen!
Al sinds de komst van de wolf in Nederland staan er regelmatig topics over de wolf op Bokt. Vaak een bericht waarin wordt gespeculeerd of een aanval door een wolf kwam, soms ook met bewijs. Deze topics lopen zonder altijd uit in de inmiddels welbekende welles/nietes discussie of we wolven moeten aanhouden, met de nodige oplopende emoties erbij. Niet zo heel gek op een paardenforum, maar inmiddels weten we het denk ik wel.
Ik vroeg me dus af, kunnen we niet beter één algemeen wolventopic maken waar ook nieuwsberichten in worden besproken, zodat niet elk nieuwsbericht weer uitmondt in dezelfde discussie met dezelfde mensen?

Geen idee of dit hier juist staat, maar ik bedacht dit me na het meest recente nieuwsbericht. Zelf ben ik er in ieder geval een beetje klaar mee, en ik heb het idee dat ik niet de enige ben :D


Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: "Het zoveelste wolventopic"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:49

Hoort op FZ, en ik denk dat het het handigst is om - net als bij droes/rhino meldingen - de topics gesloten te plaatsen met verwijzing naar een centraal discussietopic. Voorkomt idd een hoop herhaling van zetten.

Ik lees de nieuwstopics iig niet meer, zet er direct een kruisje door.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:45

Het is nieuws, dus mag prima op de voorpagina. Anders kun je van alles wel een verzameltopic maken.

Maar idd is het gesloten plaatsen en doorverwijzen naar het discussietopic een optie.

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:58

Sunnda schreef:
Het is nieuws, dus mag prima op de voorpagina. Anders kun je van alles wel een verzameltopic maken.

Maar idd is het gesloten plaatsen en doorverwijzen naar het discussietopic een optie.

Dit lijkt me de beste oplossing.

pillow
Berichten: 7783
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: "Het zoveelste wolventopic"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 00:17

Een discussieforum wordt toch direct doodgeslagen met het argument dat wij mensen veel meer dieren doden.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Re: "Het zoveelste wolventopic"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 00:36

Ik verplaats je topic naar FZ daar past het beter

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 00:43

Eens, word er een beetje kierewiet van en je kan inmiddels wel uittekenen hoe ieder topic erover weer gaat lopen.

DuoPenotti

Berichten: 29337
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:00

Ibbel schreef:
Hoort op FZ, en ik denk dat het het handigst is om - net als bij droes/rhino meldingen - de topics gesloten te plaatsen met verwijzing naar een centraal discussietopic. Voorkomt idd een hoop herhaling van zetten.

Ik lees de nieuwstopics iig niet meer, zet er direct een kruisje door.

dit heb ik meer dan een jaar geleden al voorgesteld maar was niets volgens de mods.
Ik sta daar nu nog steeds achter.

edit even terug gezocht:

24-09 21

Citaat:
Hoi ...

Oh sorry ,nee niet van op de hoogte.
Ik zou hetzelfde hebben gezegd als het elders had gestaan. :)

Maar nu ik je dan toch " aan de lijn" heb.
Is het dan niet overzichtelijker deze nieuws berichten wel te plaatsen, maar het reageren bij 1 centraal topic te houden?
Dat word toch wel eens vaker gedaan?
Want ik vind het bericht zeker wel passen op VN, alleen niet het zoveelste topic waar weer gereageerd kan worden.

Nu zit ik geloof ik in 3 wolven topics, veel andere bokkers ook, en worden soms dezelfde links gedeeld in alle topics, enz.
Zo onoverzichtelijk.
Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 13-03-23 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast vanwege privécommunicatie

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Josien_

Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: "Het zoveelste wolventopic"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:10

Er is volgens mij een centraal topic wat als discussietopic wordt gebruikt toch?
Bij de nieuwsberichten de reacties uitzetten en daar naartoe verwijzen is een prima oplossing.
Het lijkt mij logisch dat er telkens dezelfde discussie ontstaat, want er veranderd vooralsnog niets.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: "Het zoveelste wolventopic"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:13

Ik ben ook voor. Eveneens als de showbizz feitjes van amazones die zijn bevallen/zwanger zijn.
Er is ook een centraal topic over droes, dus een centraal topic over wolven zou ook handig zijn.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:16

Ik begrijp jullie standpunt en ergens zou het misschien een oplossing zijn om de twee kampen op één plek in discussie te laten gaan.\

Maar aan de andere kant doet het wel afbreuk aan het nieuws zelf, want in hoeverre gaat de discussie dan nog over het specifieke geval (waar namelijk met regelmaat ook wel vraagtekens worden gesteld of dit daadwerkelijk door een wolf gedaan is)? Het zou zonde zijn als dit wordt ondergesneeuwd door de algemene discussie die vaak heel zwart-wit is.

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

DuoPenotti

Berichten: 29337
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: "Het zoveelste wolventopic"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:18

Of het door een wolf is gedaan is pas 3 maanden later bekend, dan is zo'n topic allang weer stil en de discussie in 25 andere alweer geweest.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-23 00:02

Muurp schreef:
Ik begrijp jullie standpunt en ergens zou het misschien een oplossing zijn om de twee kampen op één plek in discussie te laten gaan.\

Maar aan de andere kant doet het wel afbreuk aan het nieuws zelf, want in hoeverre gaat de discussie dan nog over het specifieke geval (waar namelijk met regelmaat ook wel vraagtekens worden gesteld of dit daadwerkelijk door een wolf gedaan is)? Het zou zonde zijn als dit wordt ondergesneeuwd door de algemene discussie die vaak heel zwart-wit is.

Met dat laatste heb je een punt. Misschien is het dan ook een idee om pas een nieuwsbericht te plaatsen wanneer het echt is aangetoond dat het om een wolf gaat. Ik geloof dat het nu ook al een paar keer is gebeurd dat dit onduidelijk was, waardoor men ging speculeren en er ten onrechte een negatief beeld werd geschetst.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26714
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 00:20

We hebben overleg gehad met de nieuwsredactie en besloten dat we toekomstige nieuwsberichten over wolven op slot zetten met een verwijzing naar dit topic [PP] Wolf, Nl, Be, Du

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:36

Firelight schreef:
We hebben overleg gehad met de nieuwsredactie en besloten dat we toekomstige nieuwsberichten over wolven op slot zetten met een verwijzing naar dit topic [PP] Wolf, Nl, Be, Du

Waarom toekomstige nieuwsberichten en niet degene die nu loopt?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:38

Firelight schreef:
We hebben overleg gehad met de nieuwsredactie en besloten dat we toekomstige nieuwsberichten over wolven op slot zetten met een verwijzing naar dit topic [PP] Wolf, Nl, Be, Du



Goede beslissing denk ik, fijn! Bedankt dat jullie het opgepakt hebben :)

DuoPenotti

Berichten: 29337
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: "Het zoveelste wolventopic"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:38

Dank je wel :j

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

pillow
Berichten: 7783
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: "Het zoveelste wolventopic"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:29

Maar dan hoef je dus nooit weer wat te plaatsen. Voor aangetoond is dmv dna dat het echt een wolf was, ben je 2 a 3 maand verder. Dus dan heeft niemand er nog wat aan.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:28

pillow schreef:
Maar dan hoef je dus nooit weer wat te plaatsen. Voor aangetoond is dmv dna dat het echt een wolf was, ben je 2 a 3 maand verder. Dus dan heeft niemand er nog wat aan.

Inderdaad, als je wil kunnen handelen na aanleiding van de berichten in het nieuws is het wel handig dat je dat nieuws direct krijgt en niet pas 2 of 3 maanden later als BIJ12 eindelijk uitslag geeft.

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: "Het zoveelste wolventopic"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:04

Daar is dit forum niet het meest geschikte voor, dan kun je beter de FB groepen blijven volgen, als het gaat om up-to-date zichtmeldingen.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:07

Sansevieria schreef:
Daar is dit forum niet het meest geschikte voor, dan kun je beter de FB groepen blijven volgen, als het gaat om up-to-date zichtmeldingen.

Doe ik ook, maar soms zie ik hem toch eerder hier.

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-23 23:49

Firelight schreef:
We hebben overleg gehad met de nieuwsredactie en besloten dat we toekomstige nieuwsberichten over wolven op slot zetten met een verwijzing naar dit topic [PP] Wolf, Nl, Be, Du

Goed besluit, dankjulliewel!


pillow
Berichten: 7783
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: "Het zoveelste wolventopic"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:52

Vanmorgen in Langedijke bij het DFW een aanval op schapen. 15 dood en nog 2 vermist. Om 7 uur dus bij daglicht.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers