Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
ikkedus
Berichten: 3246
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:03

Reacties op een SA dat inmiddels op slot is gezet.
Mijn reactie is oa meegeveegd, maar herhaling van die reacties is nu niet de bedoeling natuurlijk. Dus ik blijf ff op mijn handen zitten. -O- :j

[o]


lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:07

Babootje schreef:
Permanente ban? Hoe zie je dat?

Profiel openen en bovenin bij de gebruikersnaam zie je deze melding:
Afbeelding

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Babootje

Berichten: 26024
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:17

lor1_1984 schreef:
Babootje schreef:
Permanente ban? Hoe zie je dat?

Profiel openen en bovenin bij de gebruikersnaam zie je deze melding:
[ [url=m/8DEGFE.png]Afbeelding[/url] ]


Oke, dank je (wist ik niet)

Exitium

Berichten: 7110
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:21

Nielojram schreef:
schele :roll:

Nou nou nou.. :+

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:25

Babootje schreef:
lor1_1984 schreef:
Profiel openen en bovenin bij de gebruikersnaam zie je deze melding:
[ [url=m/8DEGFE.png]Afbeelding[/url] ]


Oke, dank je (wist ik niet)


Ja en bij een weekban zie je daar ook wanneer iemand weer online mag komen :D

[o]

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:48

Exitium schreef:
Nielojram schreef:
schele :roll:

Nou nou nou.. :+

Volledige betrekking op gebruikersnaam Nielojram :Y)

Ook geen 18 meer O:)

Es war schön.

Karl66

Berichten: 29719
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:30

imaudy schreef:
Ik bepaal zelf wel wat ik geloof Karl66.
Hoe kwam je erachter dat iemand dacht dat jij in een whatsapp groepje zou zitten? Verbaas mij er een beetje over.


Omdat dat hardop in topics beweerd wordt. Jij moet lekker helemaal zelf weten wat je gelooft. Maar omdat jij het gelooft, hoeft het nog geen waarheid te zijn.

OleJon
Berichten: 2494
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:05

enzino schreef:
Maar ik denk ook dat de groep van de heersende mening sneller zal temmen. Dat komt waarschijnlijk omdat die eerder het gevoel hebben recht te hebben op een topic met alleen gelijkgestemden onder het mom van "een gezellige discussie" (waar iedereen het met elkaar eens is). Als je de ene persoon pro-Roe vs Wade bent dan ga je niet de 98% wegtemmen om het een gezellige anti-abortus topic te maken terwijl wat mensen in die 98% wel graag de 1% kwijt wil omdat ze niet met die mening om kunnen gaan.


Naast dat dat nogal speculatief is (waarom denk je dat de "heersende mening", whatever that may be sneller temt bijvoorbeeld? Er is meer dan duidelijk dat er wordt geband op gedrag en expliciet níet op mening.) vind ik dit wel een interessant onderwerp. Want als de "heersende mening" niet meer (inhoudelijk) mag reageren in het kader van gezelligheid blijven de "controversiele gelijkgestemden", even gechargeerd over zeg maar en heb je alsnog een topic met gelijkgestemden die gezellig ja en amen tegen elkaar zeggen. Je hebt beiden nodig voor een boeiende, inhoudelijke discussie. Vooralsnog lopen de topics over maatschappelijke onderwerpen heel erg goed en zijn ze erg actief.

Maar, inderdaad het meerendeel hier zal vrouw, wit en relatief hoogopgeleid zijn en ik gok zomaar relatief linksig en natuurliefhebber. Als, wederom gechargeerd, conservatief, diep-religieus persoon of populistisch danwel complot gedachtengoed aanhanger heb je het hier niet mee inderdaad. Maar, hoe erg is dat? Je kan niet verwachten dat een heel forum zich vormt naar jouw persoonlijke voorkeuren of dat als je iets heel controversieels roept niemand daarop gaat reageren. Ik zou me ook helemaal niet thuisvoelen op een online discussieforum met veelal rechts-populistische personen als (liberale) vrouw, roep maar een voorbeeld. Daar wordt ik vermoedelijk compleet afgemaakt (en waarschijnlijk nog veel harder dan hier op bokt, want nogmaals - bokt is echt wel een lief forum)

Ik zou echt niet weten hoe je hierop nog beter moet modden dan nu al gebeurd. Iedereen mag gewoon zijn mening geven, en pas als echt heel lang, na meerdere waarschuwingen, kansen, overleg met mod team je gedrag niet ok is word je geband.

Aanvulling, wat IMANDRA zegt. Ik heb ook de ervaring dat mensen die een controversiele mening aanhangen zich veel sneller persoonlijk aangevallen voelen, ook al is de reactie totaal onpersoonlijk. Ligt dat dan aan de persoon of aan de manier van reageren? Zoals ik eerder aangaf wordt de "boehoe ze zijn allemaal tegen me" kaart vrij snel gespeeld (en dan met name als mensen er inhoudelijk niet meer uitkomen voor mijn gevoel).

Voor mij voelt dit soort gedrag (binnenvallen, mening droppen, links droppen, liefst naar youtube of facebook, verwachten dat mensen uren aan karige documentaires gaan kijken of luisteren) een beetje alsof iemand ergens binnenkomt, de eerste op de beste persoon vol op z'n bek slaat, en dan vervolgens super boos en aangebrand is dat mensen hem of haar erop aanspreken dat je niet zomaar iemand op z'n bek kan slaan. Want ook die controversiele meningen, al helemaal over maatschappelijk belangrijke onderwerpen die een hoop mensen raken kunnen een hoop los maken bij mensen. Heeft het mod team niks aan, maar zo beleef ik het een beetje.[/quote]

Dit vind ik een hele goede post. Bokt is (dankzij) en moderator team inderdaad een heel lief en fijn forum.

Wat je ook ziet is dat er vaak niet gereageerd wordt op de inhoudelijke argumenten van de mensen die erg goe ingevoerd zijn in een onderwerp, maar dat er constant allerlei "niet op waarheid berustte stenen" in een topic wordt gegooid. Ik noem dat trollen gedrag. Dat vervuild de discussie, vraagt heel veel tijd en ik vind dat Bokt met beiden personen heel heel erg lief en geduldig is omgegaan. Alsmaar uitleggen, alsmaar :list: :list:

Er is ook nog een regel, dat als iemand voortdurend het stokpaardje bereidt, voortdurend de discussies ondermijnt, naar en vervelend, negatief aanwezig is→ het moderator team na al die waarschuwingen, over kan en mag gaan tot een permanente ban. Op een gegeven ogenblik is het wel genoeg.

Dit geldt ook voor racistische uitspraken. Want tegenwoordig wordt alles opgehangen aan "vrijheid van meningsuiting" en wordt vaak de grondwet met voeten getreden. Dat valt hier, dankzij het moderator team nog wel mee, maar als je dit allemaal laat gaan, dan wordt Bokt een riool dat het gewoon niet wil zijn.

En geloof me, het is hier nog heel erg netjes en lief. Maar ik zie op een ander forum, waar geen moderator team meer is, echt hoe dat topic vaak verwordt tot een riool. Bizar dat het zo werkt, maar zo werkt het. Het treurige is, dat je op die fora, niet eens kunt blokken van mensen, dus dan scroll ik maar door op zoek naar wel interessante leerzame kost.[/quote]


Kun je wel zeggen, dat racistische uitspraken onder het mom van vrijheid van meningsuiting word gezegd?

Zo geld het andersom ook.
Kritisch op andere culturen word gauw bestempeld als racistisch.

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:40

Karl66 schreef:
imaudy schreef:
Ik bepaal zelf wel wat ik geloof Karl66.
Hoe kwam je erachter dat iemand dacht dat jij in een whatsapp groepje zou zitten? Verbaas mij er een beetje over.


Omdat dat hardop in topics beweerd wordt. Jij moet lekker helemaal zelf weten wat je gelooft. Maar omdat jij het gelooft, hoeft het nog geen waarheid te zijn.


Juist ja :D.

[o]

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:44

IMANDRA schreef:
imaudy schreef:
In de ideale wereld werkt het zo Exitium ;)
Ik hou er verder over op.


Een oud-mod en huidig mod geven aan dat het zo gaat... waarom is hun woord niet goed genoeg?


Ga je hier nog op reageren imaudy? Of liever niet?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:46

Cowboy55 schreef:
IMANDRA schreef:

Een oud-mod en huidig mod geven aan dat het zo gaat... waarom is hun woord niet goed genoeg?


Ga je hier nog op reageren imaudy? Of liever niet?


Degene die dat vraagt staat al een hele tijd op mijn foei lijst :D Nee dus en daarbij had ik ook gezegd dat ik het hierbij zou laten.
Ik had nog even een antwoord op Karl66, omdat ik aan hem een vraag gesteld had. Dan is het netjes om te reageren.

[o]

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:49

Ik sta niet op je foei lijst. Vele anderen hier ook niet. So let’s hear it.


Een oud-mod en huidig mod geven aan dat het zo gaat... waarom is hun woord niet goed genoeg?

Of stel je slechts vragen maar beantwoord je zelf niks?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:57

Cowboy55 schreef:
Ik sta niet op je foei lijst. Vele anderen hier ook niet. So let’s hear it.


Een oud-mod en huidig mod geven aan dat het zo gaat... waarom is hun woord niet goed genoeg?

Of stel je slechts vragen maar beantwoord je zelf niks?


Ik had gezegd dat ik het hierbij wilde laten. Als je doorgaat mag je ook op mijn foei lijst hoor, geen probleem :D

[o]

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 23:01

imaudy schreef:
Cowboy55 schreef:
Ik sta niet op je foei lijst. Vele anderen hier ook niet. So let’s hear it.


Een oud-mod en huidig mod geven aan dat het zo gaat... waarom is hun woord niet goed genoeg?

Of stel je slechts vragen maar beantwoord je zelf niks?


Ik had gezegd dat ik het hierbij wilde laten. Als je doorgaat mag je ook op mijn foei lijst hoor, geen probleem :D


Fantastisch antwoord! So your mouth made promises your brain can’t keep. (Ocean’s Eleven quote…..denk ik). Doe verder vooral wat je doen moet. _O-

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 23:03

Cowboy55 schreef:
Fantastisch antwoord! So your mouth made promises your brain can’t keep. (Ocean’s Eleven quote…..denk ik). Doe verder vooral wat je doen moet. _O-

:')

[o]

IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 23:09

Dit is ook zo typisch als wat in topics gebeurd (en vind ik persoonlijk ook storend gedrag -al overtreedt het in principe geen regels).

Er worden door bepaalde groepen mensen statements gedropt maar zodra er gevraagd wordt om die uit te leggen of de onderbouwen gaat men eromheen draaien, flauw doen of worden ze boos. Terwijl de vragen echt niet gemeen zijn, of persoonlijke aanvallen, of… maar zodra het dan over de sfeer op bokt gaat, zijn degene die er tegenin gaan / vragen stellen ineens degenen die fout zijn?
Ik blijf het bijzonder vinden.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 01:03

Cowboy55 schreef:
Fantastisch antwoord! So your mouth made promises your brain can’t keep. (Ocean’s Eleven quote…..denk ik). Doe verder vooral wat je doen moet. _O-

Ironisch genoeg staat de quote die bij jouw post past al in je onderschrift.

Mondy

Berichten: 11788
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 06:15

IMANDRA schreef:
Dit is ook zo typisch als wat in topics gebeurd (en vind ik persoonlijk ook storend gedrag -al overtreedt het in principe geen regels).

Er worden door bepaalde groepen mensen statements gedropt maar zodra er gevraagd wordt om die uit te leggen of de onderbouwen gaat men eromheen draaien, flauw doen of worden ze boos. Terwijl de vragen echt niet gemeen zijn, of persoonlijke aanvallen, of… maar zodra het dan over de sfeer op bokt gaat, zijn degene die er tegenin gaan / vragen stellen ineens degenen die fout zijn?
Ik blijf het bijzonder vinden.



Het kan natuurlijk ook de andere kant op. Het constant verwachten van een antwoord van iemand ookal geeft deze aan er even genoeg van te hebben of al antwoord te hebben gegeven (maar is het niet het gewenste antwoord bijv)

Ik heb regelmatig in topics beide voorbij zien komen. Mensen die iets neer flansen en nergens meer op reageren is inderdaad ontzettend vervelend, echter het koste wat het kost ook overal een antwoord op willen hebben is naar mijn bescheiden mening ook niet altijd bevorderlijk voor een fijne discussie/gesprek.

Niet iedereen is qua taal even goed onderlegd of weet altijd alle woorden te vinden. En ook het punt bereiken om even te stoppen met een discussie is prima.
Wellicht komt iemand er later nog op terug en misschien ook helemaal niet.
Waarom moet er dan een label op geplakt worden dat iets fout is.

Ik blijf me oprecht verbazen dat er zo weinig naar elkaars standpunt wordt gekeken/geluisterd. Het perse willen vasthouden aan de eigen "kant".
Met als gevolg het flauwe gedoe van heen en weer gejengel als het even niet gaat zoals het verwacht wordt.
En wie mogen dat dan weer oplossen.... ;)

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 07:19

enzino schreef:
Cowboy55 schreef:
Fantastisch antwoord! So your mouth made promises your brain can’t keep. (Ocean’s Eleven quote…..denk ik). Doe verder vooral wat je doen moet. _O-

Ironisch genoeg staat de quote die bij jouw post past al in je onderschrift.

:D
Maar goed, doe Cowboy55 maar alleen via Social Media.

[o]

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 08:41

enzino schreef:
Cowboy55 schreef:
Fantastisch antwoord! So your mouth made promises your brain can’t keep. (Ocean’s Eleven quote…..denk ik). Doe verder vooral wat je doen moet. _O-

Ironisch genoeg staat de quote die bij jouw post past al in je onderschrift.


Ha.ha.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 08:46

IMANDRA schreef:
Dit is ook zo typisch als wat in topics gebeurd (en vind ik persoonlijk ook storend gedrag -al overtreedt het in principe geen regels).

Er worden door bepaalde groepen mensen statements gedropt maar zodra er gevraagd wordt om die uit te leggen of de onderbouwen gaat men eromheen draaien, flauw doen of worden ze boos. Terwijl de vragen echt niet gemeen zijn, of persoonlijke aanvallen, of… maar zodra het dan over de sfeer op bokt gaat, zijn degene die er tegenin gaan / vragen stellen ineens degenen die fout zijn?
Ik blijf het bijzonder vinden.


Precies dit!! en ook altijd dezelfde persoon die er nogal lol in heeft op de man te spelen en ook niet vies is van kwetsende PBtjes te sturen

Die verdienen het pas een permanente ban krijgen.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 09:15

Mondy schreef:
Het kan natuurlijk ook de andere kant op. Het constant verwachten van een antwoord van iemand ookal geeft deze aan er even genoeg van te hebben of al antwoord te hebben gegeven (maar is het niet het gewenste antwoord bijv)

Het is voor mij deels de manier waarop er omgegaan wordt met dat niet-antwoorden, maar ook dat dit gewoon bij dezelfde personen heel vaak gebeurt -dus een behoorlijke statement droppen en dan gelijk defensief of in de slachtofferrol springen terwijl daar initieel geen aanleiding voor is (en dan heb ik het niet per se over imaudy trouwens). Dus je ziet eigenlijk vaak dat ze een of ander onzinnige statement droppen, en zodra er dan vragen over komen (waar je gif op kan innemen bij zulke statements) is het dus boos of flauw reageren / 'ik heb geen zin om hierop te antwoorden', 'zoek het zelf maar op'. Dat gebeurt zó vaak dat het gewoon ontzettend frustrerend is.

Echt, ik heb er totaal geen problemen mee als mensen gewoon iets willen delen maar geen zin hebben op de discussie daarna. Maar het is voor mij persoonlijk dus de mate waarin zulke dingen gebeuren en de manier waarop dat 'geen zin hebben om te antwoorden' wordt gecommuniceerd, die zo storend is.
Persoonlijk ben ik van mening dat als je dit soort (erge) statements post het ook wel netjes is om dan op een vraag in te gaan. Zeker als het gaat over statements over personen, nóg meer als het gaat over personen die zo dicht bij je staan (de mods en hun handelen, in dit geval). Omdat zulke statements in mijn ogen -onterecht, want volgens mij kloppen ze niet- afbreuk kunnen doen aan het vertrouwen in (in dit geval) de mods. Maar goed, dat is niemand verplicht.

Mondy schreef:
Ik heb regelmatig in topics beide voorbij zien komen. Mensen die iets neer flansen en nergens meer op reageren is inderdaad ontzettend vervelend, echter het koste wat het kost ook overal een antwoord op willen hebben is naar mijn bescheiden mening ook niet altijd bevorderlijk voor een fijne discussie/gesprek.

Snap ik. Maar dit is ook een beetje een actie-reactie ding. Als iemand blijft reageren [maar met andere dingen] dan ga je er vanuit dat ze mee willen blijven doen aan de discussie, dan vind ik het prima om nog eens te wijzen op vragen die zijn gesteld. Niet continu natuurlijk. Als ze een statement droppen, en op een nette manier zeggen dat ze dit wilden delen maar verder geen behoefte hebben aan discussie, dan verwacht ik echt niet zo'n getouwtrek qua reacties daarna.

Persoonlijk vind ik het vervelender als iemand continu statements deelt maar nergens qua vragen op ingaat, dan als iemand een statement deelt en daarna niet veel meer van zich laat horen. En een keer wijzen op een gestelde vraag is niet erg in mijn optiek (want soms wordt er zo veel gepost dat ik me best voor kan stellen dat daar overheen gelezen is), zo lang het maar niet blijft gebeuren. Het is echt de context/situatie die 't 'm doet.

Mondy schreef:
Niet iedereen is qua taal even goed onderlegd of weet altijd alle woorden te vinden. En ook het punt bereiken om even te stoppen met een discussie is prima.
Wellicht komt iemand er later nog op terug en misschien ook helemaal niet.
Waarom moet er dan een label op geplakt worden dat iets fout is.

Nogmaals: de manier waarop. Je laatste zin snap ik niet, kan je die uitleggen? In hoeverre fout? De statement of het gedrag?

Mondy schreef:
Ik blijf me oprecht verbazen dat er zo weinig naar elkaars standpunt wordt gekeken/geluisterd. Het perse willen vasthouden aan de eigen "kant".
Met als gevolg het flauwe gedoe van heen en weer gejengel als het even niet gaat zoals het verwacht wordt.
En wie mogen dat dan weer oplossen.... ;)

Het vast blijven houden aan je eigen kant is denk ik niet het probleem. Je gaat elkaar toch niet overtuigen en dat zou ik ook niet verwachten. Maar áls je deelneemt in een discussie (aka, blijft reageren) is het wel netjes om in ieder geval een beetje moeite te doen om die goed te laten verlopen, om je in te leven in de ander en diens standpunten oprecht te overwegen. Dat probeer ik in ieder geval altijd te doen. Ik durf van mezelf wel te zeggen dat als iemand goede argumenten aandraagt ik écht niet zo volhardend ben in mijn mening, ik heb in de loop der jaren vaak genoeg mijn mening bijgesteld omdat mensen gewoon hele goede punten maakten.

En in mijn ogen zit bij het op een goede/nette manier discussieren ook onderbouwing van je eigen statement bij. Dan heb ik het niet eens per se over linkjes en bronnen, maar iig verdere uitleg n.a.v. een statement wanneer daarom gevraagd wordt. Mits je deelneemt aan de discussie dus.

Maar dat inzicht in de kant van de ander wordt nogal lastig als de ander weigert je meer inzicht te helpen krijgen. Ik stel vaak genoeg vragen omdat ik graag wil snappen waarom de ander zo denkt. Als er niet op die vragen wordt gereageerd dan is het lastig om dat inzicht te krijgen. Als je wil dat twee kanten elkaar begrijpen dienen beide kanten de ander dat inzicht te geven, op welke manier dan ook.

En heel eerlijk? Ik word er behoorlijk moe van dat in dit soort discussies altijd gelijk wordt gehamerd op dat doorvragen (terwijl dat volgens mij in de meeste gevallen best meevalt, in hoeverre er vaak gehamerd wordt op een reactie op een specifieke vraag). Het -storende- gedrag waardoor dat doorvragen ontstaat wordt dan opzij geschoven, "want de andere kant is zo aan het drammen". Ik durf best toe te geven dat ik soms ook wat te ver doorga in het doorvragen op specifieke vragen (wat ontstaat uit een frustratie omdat ik de ander dus wil begrijpen maar zij de kans mij daar niet toe bieden) en dat ik erop moet letten dat ik dat niet meer doe. Maar de aanleiding daarvan is in vrijwel alle gevallen dat iemand een controversiële statement dropt en vervolgens meteen erg flauw en storend blijft reageren wanneer daar -heel logisch, gezien het controversiële- kritiek of vragen op komen. Dan doe je eigenlijk al geen moeite om de discussie goed te laten verlopen, is het dan heel gek dat die ontspoort en mensen gefrustreerd raken?

Persoonlijk vind ik de doorvrager dan niet de oorzaak van de ontsporing van een discussie. Aandeel zeker, maar niet de oorzaak. Dus... om zulke dingen te voorkomen, kan je beter ervoor zorgen dat die stoorzender al niet op deze wijze voorkomt, dan de frustratie van anderen als reactie daarop te bestraffen/in te tomen.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 09:47

Moderatoropmerking:
Bericht leeggehaald omdat popcornreacties niet zijn toegestaan in serieuze discussies.
Laatst bijgewerkt door Dani op 26-10-22 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht leeggehaald.

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 09:54

Ik moest lachten Mkango :D
Nu weer ontopic?

[o]

Mondy

Berichten: 11788
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 09:56

@imandra fout alsin hoe iemand wel of niet reageert. Het de ander aanwijzen als fout zijn.
Je doet het eigenlijk in dit antwoord ook.
Het aangeven waarom die ander toch maar verkeerd zit en wat er allemaal fout aan is.

Het gewoon droppen van een link of bericht en verder geen reactie is vervelend echter als er geen reactie op komt na een vraag dan kan er ook besloten worden verder te gaan.
Ik doelde vooral op de reacties waarbij iemand wel meedoet maar niet op alle vragen reageert of niet reageert zoals gewenst.

Het aangeven ik vind iets niet erg maar...
Ik doe zelf wel eens iets teveel maar...
Zoveel maren als reactie waarom het een toch nog steeds meer vervelender is wat die ander doet of niet doet.
En heel eerlijk, er wordt gezegd dat de ander met een afwijkende mening snel in slachtoffer rol kruipt.. doen er dat niet meer zodra aangesproken ?

Ik reageer nu op jouw vragen en bericht, zie het echter zo vaak terug bij veel anderen.

Laat toch gaan en ga verder met de mensen die wel reageren op dat moment of waar het gesprek wel mee loopt.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers