Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49112
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 11:37

Als jij per definitie wantrouwend bent ten opzichte van autoriteit (of het nou de regering, de politie, het RIVM, of het modteam van bokt is) dan ga jij niet op basis van 'wat een paar mensen beweren' je mening bijstellen en zeggen:"oh, nee, dan geloof ik dat er eerlijk wordt gehandeld, ik zat ernaast"

Net zo goed al dat wanneer jij je ergert aan hoeveel auto's er door jouw straat rijden en de gemeente doet 2 weken metingen en komt met: "gemiddeld rijden er 5 auto's per uur", dan is de eerste reactie: "je hebt op het verkeerde moment gemeten of je hebt niet goed gemeten" - want jouw perceptie is nou eenmaal dat er 50 auto's per uur langskomen. En als jij uberhaupt geen vertrouwen in je gemeente hebt, geloof je het al helemaal niet.

En dan kan je je best doen iemand te overtuigen, maar dat werkt dus gewoon niet, want wantrouwen neem je niet weg.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 11:54

Soms krijg ik de indruk dat mensen bokt een tikkie té serieus nemen.
De boktregels zijn geen landswetten, en de mods geen juristen of politie agenten.
Ze zijn vrijwilligers die in hun vrije tijd hun best doen dat dit gigantische forum niet gierend uit de klauwen loopt.
En ja, er zijn types die discussies keer op keer dermate vergallen dat ze beter kunnen verdwijnen. Goede zaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 11:57

imaudy schreef:
Ik moest lachten Mkango :D
Nu weer ontopic?
Ik had gehoopt op een interessante discussie, maar het was wel behoorlijk popcornig geworden. :))

Om terug te komen op de vraag van TS: voor mij is het niet zo heel erg nodig om gebruikers met een permanente ban te markeren. Ik kan morgen vrijwillig van Bokt verdwijnen zonder mijn account te anonimiseren, of er gewoon voor kiezen om niet meer in een topic te reageren, en dat wordt ook niet gemarkeerd. Wij als gebruikers hebben geen "recht" om te weten wie er wel of niet wil of kan reageren en wat daar de reden van is. Reageert iemand, prima, reageert iemand niet, ook prima. Wil je weten of er een reden is dat persoon x of y ineens van Bokt verdwenen is, dan kun je altijd in het profiel kijken om te zien of er sprake is van een ban, of in de berichten zoeken om te zien of iemand zelf heeft aangekondigd Bokt te laten voor wat het is. Zo niet, again, prima.

Wat betreft de permanente ban voor het hebben van een controversiële mening, sta ik er wat dubbel in. Ik heb zelf niet per se de behoefte om met extremisten in discussie te gaan, want je weet dat die discussie toch nooit tot iets gaat leiden, maar daarom ga ik die discussies ook niet aan. Scheelt mij tijd, energie en frustratie. Het grote nadeel van het verwijderen van die mensen uit een ruimte als Bokt, is echter dat er op den duur nog maar één plek voor hun overblijft: de plek waar die opvattingen niet alleen getolereerd worden, maar ook aangemoedigd en versterkt. Wat er op internet gebeurt, heeft ook een effect op wat er in de maatschappij gebeurt en het wegduwen van mensen met extreme standpunten uit ruimten waar ook een gematigd tegengeluid te horen is, doet niets anders dan de polarisatie die we zien, in de hand werken.

Tegelijkertijd is het voor die grote, gematigde middengroep soms ook weleens goed om een wat controversiëler geluid te horen. Zoals ik zeg ga ik er niet direct mee in discussie, maar het zet me soms wel aan het denken. Er zijn zat dingen die ik meteen naast me neerleg, maar ook momenten waarop ik toch even na ga of er niet toch iets van waarheid in zit.

Ergens in het topic werd ook vrijheid van meningsuiting genoemd: vrijheid van meningsuiting beschermt je als burger alleen tegen de overheid. Bokt is nog altijd geen overheidsorgaan, dus als Bokt morgen besluit dat iedereen die voorstander is van rijden met bit een permanente ban krijgt, dan mag dat gewoon en wordt je recht op vrijheid van meningsuiting niet aangetast.

Kuggur schreef:
Soms krijg ik de indruk dat mensen bokt een tikkie té serieus nemen.
De boktregels zijn geen landswetten, en de mods geen juristen of politie agenten.
Ze zijn vrijwilligers die in hun vrije tijd hun best doen dat dit gigantische forum niet gierend uit de klauwen loopt.
En ja, er zijn types die discussies keer op keer dermate vergallen dat ze beter kunnen verdwijnen. Goede zaak.
Dat eerste staat voor mij buiten kijf. :')

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 12:53

Kuggur schreef:
Soms krijg ik de indruk dat mensen bokt een tikkie té serieus nemen.
De boktregels zijn geen landswetten, en de mods geen juristen of politie agenten.
Ze zijn vrijwilligers die in hun vrije tijd hun best doen dat dit gigantische forum niet gierend uit de klauwen loopt.
En ja, er zijn types die discussies keer op keer dermate vergallen dat ze beter kunnen verdwijnen. Goede zaak.


Precies dit. Het is geen eerste levensbehoefte, je hoeft hier niet te zijn, maar als je er wel wil zijn, heb je te maken met regels. Meer is het niet.

IMANDRA

Berichten: 9808
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 13:14

Mondy schreef:
@imandra fout alsin hoe iemand wel of niet reageert. Het de ander aanwijzen als fout zijn.
Je doet het eigenlijk in dit antwoord ook.
Het aangeven waarom die ander toch maar verkeerd zit en wat er allemaal fout aan is.

Maar dat doe jij toch ook, als je aankaart dat mensen te vaak doorvragen?
En ik denk dat beide kanten fout zijn, dat geef ik in mijn antwoord ook aan.

Mondy schreef:
Het gewoon droppen van een link of bericht en verder geen reactie is vervelend echter als er geen reactie op komt na een vraag dan kan er ook besloten worden verder te gaan.
Ik doelde vooral op de reacties waarbij iemand wel meedoet maar niet op alle vragen reageert of niet reageert zoals gewenst.

Maar nogmaals: het is de manier waarop. Zeker als het 10 tegen 1 is snap ik echt wel dat niet op alle vragen wordt gereageerd. Maar ik heb ook genoeg situaties voorbij zien komen waarbij mensen -in mijn optiek- echt vervelend gaan reageren. Ze weigeren antwoord te geven op elke vraag die wordt gesteld maar blijven op een vervelende manier aanwezig in het topic (lees: flauw, boos, aanvallend). Ik ervaar dat vaak als uitlokgedrag, beetje tegen iedereen aanschoppen en geen serieuze moeite doen. Dus het gaat me echt niet om het niet beantwoorden van de vraag, maar juist de manier waarop de persoon zich dan gedraagt. En ja, als dat op een vervelende manier is loop je het risico dat er frustraties ontstaan met een ontsporing van een topic als gevolg.

Ik heb vaak genoeg tot in den treure dingen uitgelegd, goede gesprekken gehad. Maar omdat de ander een positieve houding had (als in, reageerde op constructieve wijze, toonde interesse) dan kan het me echt aan mijn reet roesten dat vragen onbeantwoord bleven. Ik vond het echt meer dan prima dat vragen aan míj werden gesteld en die beantwoordde ik met alle liefde.

Mondy schreef:
Het aangeven ik vind iets niet erg maar...
Ik doe zelf wel eens iets teveel maar...
Zoveel maren als reactie waarom het een toch nog steeds meer vervelender is wat die ander doet of niet doet.
En heel eerlijk, er wordt gezegd dat de ander met een afwijkende mening snel in slachtoffer rol kruipt.. doen er dat niet meer zodra aangesproken ?

Ik reageer nu op jouw vragen en bericht, zie het echter zo vaak terug bij veel anderen.

Laat toch gaan en ga verder met de mensen die wel reageren op dat moment of waar het gesprek wel mee loopt.


Ik gebruik 'maar' vaak als ik dingen wil nuanceren (dus ik vind het altijd heel flauw als er dan dit soort opmerkingen gemaakt worden, maar goed). Want ik vind echt dat dit van beide kanten komt én een van de kanten in de situaties die ik voor me zie toch echt de aanstichter is vanwege de houding die ze hebben. En dat is in de meeste gevallen níét de 'doorvrager'. Ik vind persoonlijk niet dat ik in een slachtofferrol kruip, ik durf prima kritisch te zijn naar mijn eigen aandeel en dat aandeel erken ik ook. Ik zeg alleen dat het best vervelend is dat de 'doorvragers' hierop worden aangesproken maar de linkdumper / statement dumper, nee die moet je maar gewoon negeren en met rust laten.

Dat is toch niet realistisch om te verwachten op een forum met zo veel mensen? Bovendien is qua misinformatie door mods aangegeven dat er zelfregulatie verwacht wordt want zelf doen jullie er niks mee. Maar zodra die zelfregulatie gebeurt (en vaak dus op de wijze zoals beschreven) is ineens degene die tegen die misinformatie ingaat fout, want die vraagt door? Moet je de misinformatie-poster dan maar gewoon zijn gang laten gaan, wat die reageert toch niet op vragen dus laat het arme kind toch maar met rust?

@Mkango: maar de controversiële mening an sich is het probleem toch niet?

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 13:24

Mkango schreef:
imaudy schreef:
Ik moest lachten Mkango :D
Nu weer ontopic?
Ik had gehoopt op een interessante discussie, maar het was wel behoorlijk popcornig geworden. :))

Om terug te komen op de vraag van TS: voor mij is het niet zo heel erg nodig om gebruikers met een permanente ban te markeren. Ik kan morgen vrijwillig van Bokt verdwijnen zonder mijn account te anonimiseren, of er gewoon voor kiezen om niet meer in een topic te reageren, en dat wordt ook niet gemarkeerd. Wij als gebruikers hebben geen "recht" om te weten wie er wel of niet wil of kan reageren en wat daar de reden van is. Reageert iemand, prima, reageert iemand niet, ook prima. Wil je weten of er een reden is dat persoon x of y ineens van Bokt verdwenen is, dan kun je altijd in het profiel kijken om te zien of er sprake is van een ban, of in de berichten zoeken om te zien of iemand zelf heeft aangekondigd Bokt te laten voor wat het is. Zo niet, again, prima.

Wat betreft de permanente ban voor het hebben van een controversiële mening, sta ik er wat dubbel in. Ik heb zelf niet per se de behoefte om met extremisten in discussie te gaan, want je weet dat die discussie toch nooit tot iets gaat leiden, maar daarom ga ik die discussies ook niet aan. Scheelt mij tijd, energie en frustratie. Het grote nadeel van het verwijderen van die mensen uit een ruimte als Bokt, is echter dat er op den duur nog maar één plek voor hun overblijft: de plek waar die opvattingen niet alleen getolereerd worden, maar ook aangemoedigd en versterkt. Wat er op internet gebeurt, heeft ook een effect op wat er in de maatschappij gebeurt en het wegduwen van mensen met extreme standpunten uit ruimten waar ook een gematigd tegengeluid te horen is, doet niets anders dan de polarisatie die we zien, in de hand werken.

Tegelijkertijd is het voor die grote, gematigde middengroep soms ook weleens goed om een wat controversiëler geluid te horen. Zoals ik zeg ga ik er niet direct mee in discussie, maar het zet me soms wel aan het denken. Er zijn zat dingen die ik meteen naast me neerleg, maar ook momenten waarop ik toch even na ga of er niet toch iets van waarheid in zit.

Ergens in het topic werd ook vrijheid van meningsuiting genoemd: vrijheid van meningsuiting beschermt je als burger alleen tegen de overheid. Bokt is nog altijd geen overheidsorgaan, dus als Bokt morgen besluit dat iedereen die voorstander is van rijden met bit een permanente ban krijgt, dan mag dat gewoon en wordt je recht op vrijheid van meningsuiting niet aangetast.

Kuggur schreef:
Soms krijg ik de indruk dat mensen bokt een tikkie té serieus nemen.
De boktregels zijn geen landswetten, en de mods geen juristen of politie agenten.
Ze zijn vrijwilligers die in hun vrije tijd hun best doen dat dit gigantische forum niet gierend uit de klauwen loopt.
En ja, er zijn types die discussies keer op keer dermate vergallen dat ze beter kunnen verdwijnen. Goede zaak.
Dat eerste staat voor mij buiten kijf. :')

Ik ben het hier wel mee eens.Inderdaad is Bokt iets van een eigenaar,hoe dat precies zit weet ik niet,waar je gratis op kunt ,het kost je niets en voor zover ik weet krijg je er ook niets voor. Als die eigenaar van Bokt alleen bepaalde meningen erop wil hebben dan is dat zijn goed recht.Ik zit ook op andere internetsites waar 98 % van de mij bekende postende Bokkers helemaal meteen verwijderd zouden worden.Kijk, als ik wil uitgaan naar een kroegje waar de algemene sfeer zodanig is dat ik er steeds ruzie krijg, dan ga ik er simpelweg uit en ga naar een van de andere kroegjes. Niet voor niets dat er in een uitgaansgebied een heleboel verschillende kroegjes met verschillende sfeer vlak bij elkaar zijn. Alleen ruziezoekers blijven hangen op een plek waar ze zeker een confrontatie krijgen.

imaudy
Berichten: 5031
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:49

Ik kom op bokt voor vooral de paardenonderwerpen. Andere onderwerpen komen op de tweede plaats. Daarbij valt het mij op dat er weinig gedoe is in de paardgerelateerde topics.
Om weer ontopic te gaan. Ik lees altijd de beginpost aandachtig. Als degene voor langere tijd niet kan reageren dan zou ik dat graag willen weten. Aan de andere kant is het voor degene ws niet leuk als er "ban" bij staat. Denk dat het dan maar moet blijven zoals het is.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:41

@imandra je maakt er echt een heel groot ding van imo.. alleen de doorvrager aanspreken en de anderen niet. Dat is selectief lezen dan.
Want ook ik gaf aan dat alleen iets dumpen en verder niks vervelend is.
Het is ook niet zo dat de vragers nu van alle kanten eea over zich heen krijgen nu... ik noemde dat.


"Moet je de misinformatie-poster dan maar gewoon zijn gang laten gaan, wat die reageert toch niet op vragen dus laat het arme kind toch maar met rust?"

Ja waarom niet ? Misinformatie wordt altijd en overal gegeven echter is misinformatie ook een nogal brede term.
Als iemand gelooft in paarse spoken kan ik dat misinformatie vinden en een hoop bewijzen aandragen waarom het niet zo is. Voor die ander is het op dat moment wel waarheid.
Ik vind het nogal wat dat die ander dus niet hun gang kunnen gaan...

Als er alleen een link gedumpt wordt of er een bericht gepost wordt die tegen de regels is dan kan een mod getipt worden of even een berichtje dat het niet de bedoeling is (kan ook prima in het topic als het op een normale manier is)
Maar niemand is verplicht om op een bepaalde manier mee te doen.

En ja ik kan heel goed begrijpen dat dat irritant en frustrerend kan zijn. Ikzelf sta ook anders in een discussie en ga graag het gesprek aan. Ik ga er alleen niet vanuit dat anderen dat ook doen en zodra dat niet gebeurd dan laat ik diegene.

Uiteraard is dat niet altijd makkelijk, geef ik toe :)

Nielojram

Berichten: 7798
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:01

Een van de gebande gebruikers zorgt wel voor veel opwarming tussen de leden ;-)

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:08

Mondy schreef:
Als iemand gelooft in paarse spoken kan ik dat misinformatie vinden en een hoop bewijzen aandragen waarom het niet zo is. Voor die ander is het op dat moment wel waarheid.
Ik vind het nogal wat dat die ander dus niet hun gang kunnen gaan...


Ik betwijfel erg of het echt de waarheid is voor mensen die het plaatsen... mensen kunnen ook liegen en trollen. Dan gaat het niet om het delen van hun eigen opvattingen, maar gewoon om het jennen van anderen.

En misinformatie is niet onschuldig. Geloof vooral in paarse spoken als dat aan de orde is... daar heeft niemand last van. Maar er worden nu bijvoorbeeld allerlei insinuaties gedaan over de vriend van de overleden Sanne... dat is niet onschuldig. Het herhalen of laten rondzingen van dat soort speculaties (terwijl ze allang al weerlegd zijn) maakt vervolgens wel dat iemand doodsbedreigingen ontvangt. Alleen maar negeren maakt de echte schade die het doet niet ongedaan. Sommige dingen hoef je niet te accepteren.

Citaat:
Als er alleen een link gedumpt wordt of er een bericht gepost wordt die tegen de regels is dan kan een mod getipt worden of even een berichtje dat het niet de bedoeling is (kan ook prima in het topic als het op een normale manier is)


Maar als dat een keer of 50 gedaan is (en ik denk dat dat een lage schatting is voor sommige als je alle opmerkingen binnen de topics meetelt, geen overdrijving), dan houdt het op zeker moment wel op. En niemand hoeft op een bepaalde manier mee te doen, maar ook degenen die door de mods aangesproken worden hebben de keuze om een topic weg te klikken en hun reactie gewoon niet te plaatsen. Uiteindelijk zijn er grenzen. Dat respect hoeft ook niet altijd van 1 kant te komen - waarom zou je je als lezer voortdurend moeten verplaatsen in de 'waarheid' van de ander, als die ander nadrukkelijk zegt geen enkele interesse te hebben om dat zelf te doen?

... tegenwoordig valt het erg mee met de taal en spelling, maar er zijn ook tijden geweest dat er reacties gepost werden in 'MSN-taal' en die bijna onbegrijpelijk waren. Dat kun je negeren, maar tegelijkertijd, waarom zou dat bij de rest moeten liggen? Waarom zouden mensen deel moeten nemen aan Bokt als ze geen zin hebben om daar iets van moeite voor te doen? Je hoeft hier niet te zijn.

(En... in een topic een tijdje terug heb ik ook gepleit voor inclusiviteit, en dat vind ik nog steeds, dus daar zit heel veel ruimte in. Er zijn ook mensen die niet zo goed schrijven en hier toch welkom zijn wat mij betreft. Het zit er vooral in dat je moeite wilt doen om elkaar te begrijpen en elkaar daarin tegemoet te komen. Als mensen dat niet echt nadrukkelijk niet willen... dan zie ik niet in waarom het wel ok is dat ze topics verstoren.)

IMANDRA

Berichten: 9808
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:19

Ik leg de focus erop, dat is iets anders dan er een groot ding van maken. Want ik zie het vaker voorkomen, niet alleen bij jouw reactie. En ik vind dat vermoeiend en frustrerend ja, want ik doe graag moeite om dingen te begrijpen. En ik zie zo vaak dat men zegt dat de sfeer verpest wordt omdat er mensen kritisch zijn op mensen met alternatieve meningen. Dat we die vervelende mensen maar gewoon moeten negeren, en dat 'wij' fout zijn omdat we er toch tegenin gaan. Sowieso is het een utopie om te denken dat dat negeren een realistische optie is, maar laat ik het anders formuleren.

1. Er wordt misinformatie gepost door persoon A.
2. Persoon B reageert kritisch, persoon C reageert met tegenargumenten + onderbouwing. Beide stellen vragen.
3. Persoon A zegt "zoek het zelf op", blijft op een vervelende manier de misinformatie uit post 1 herhalen (flauw, uitlokkend), maar gaat totaal niet op persoon B en C in.
4. Persoon B en C blijven -netjes- reageren op persoon A, omdat zij het belangrijk vinden dat misinformatie wordt rechtgezet (zelfregulatie).
5. Persoon A blijft vervelend reageren en gebruikt nu dooddoeners als "ik word monddood gemaakt" "jullie zijn gemeen" "ik word weggepest" etc. "Door jullie is de sfeer op bokt zo slecht!"

En zo herhalen stap 3 tm 5 zich continu.

Wie is dan de aanstichter van een discussie die ontspoort? Moeten persoon B en C dan maar persoon A gaan negeren ondanks dat deze misinformatie blijft delen? Met als gevolg dat misinformatie zonder weerwoord gedeeld blijft worden (en wetende dat de kracht van herhaling flink sterk is en dat veel mensen moeite hebben de betrouwbaarheid van bronnen te beoordelen)? Met alle consequenties die dat heeft?

En wíe is in dit voorbeeld de aanstichter waarop gemodereerd moet worden?

Ik heb het hierbij specifiek over misinformatie met maatschappelijke gevolgen (vaccinaties, covid, politiek) maar vervang het woord misinformatie gerust door een andere term (racisme bijv), want het gaat me om de vervelende manier van gedragen hier. Bedoel, prima als jij persoonlijk vindt dat dit soort gedrag gewoon mag blijven doorgaan zonder consequenties, maar bokt geeft aan op zelfregulatie te rekenen, dan moet je die zelfregulatie ook zijn gang laten gaan en niet in dit soort discussies de schuld ook bij die mensen leggen. Nogmaals: niet alleen jij doet dat.

Ik heb het overigens niet over persoon A te stoppen van het posten van zijn of haar visie/wereldbeeld/mening, hoe fout ook. Ik heb het ook niet specifiek over linkdumpen. Ik heb het hier specifiek over om persoon A te stoppen van het op een vervelende manier van reageren. En als persoon A niet op een nette/respectvolle manier mee kan doen (want ja! je kan nog steeds flink kritisch zijn en toch netjes/respectvol blijven), dan mag persoon A toch echt gewaarschuwd worden voor dat gedrag en bij negeren daarvan, niet meer mee doen. Want persoon A verstoort de sfeer.

Als ik namen mag noemen als voorbeeld: ik heb vaak discussies gehad met Shadow. Soms staan we aan dezelfde 'kant', soms niet. Maar ondanks verhitte of felle discussies blijven we wel op een nette, respectvolle manier met elkaar discussiëren en is het -volgens mij iig- nooit persoonlijk of gemeen geweest.

Ik denk dat je er prima vanuit mag gaan dat iedereen het gesprek met je aangaat. Of dat door middel van vragen beantwoorden is, of niet maar wel netjes blijven, dat maakt me niet uit.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:04

Ik ben het zeker met jullie eens dat respect van 2 kanten hoort te komen en dat een bepaalde manier van reageren heel prettig kan zijn.

Blijft wel dat de misinformatie toch wel komt en ook mag komen. Het forum is een afspiegeling van de maatschappij en daar horen alle meningen bij.
En ik heb het dan over de op een normale manier geplaatste. Diegene die dat niet doen, welke persoon dan ook, mag daar zeker de consequenties van hebben en dat gebeurd ook indien nodig. (Niet alles wordt op eenzelfde manier gezien als niet netjes reageren... de een vind van wel en de ander niet). (Ik heb ook nergens gezegd dat bepaald gedrag door de beugel kan, dat wordt er nu van gemaakt :) )
Dat gaat allemaal om de toon.
De inhoud is wat anders, proberen dmv vragen is ook niet erg. Het weerleggen van de inhoud is ook prima. Dit kan echter ook zonder de ander als die niet "meewerkt".


De meesten willen hetzelfde, een leuk lopende discussie tussen allerlei mensen en gedachtes.
En die dat expres verzieken wordt op gehandeld.
Blijft er nog wat ruimte over voor hen die ertussen zitten.

Ik denk dat we er net een andere kijk op hebben op een bepaald punt.
Is ook helemaal niet erg (dat is het leuke van gesprekken aangaan).

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:29

Nielojram schreef:
Een van de gebande gebruikers zorgt wel voor veel opwarming tussen de leden ;-)

Misschien is dat wel de reden van de opwarming van de aarde: al die verhitte discussies.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:31

Scheelt wel weer de kachel aanzetten :))

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:44

Mondy schreef:
Blijft wel dat de misinformatie toch wel komt en ook mag komen. Het forum is een afspiegeling van de maatschappij en daar horen alle meningen bij.


Het forum hoeft geen afspiegeling van de maatschappij te zijn. Het forum is een plek waar mensen bijeen komen die zich in grote lijnen kunnen vinden met de onderwerpen en manier van doen op dit forum. We hoeven bijvoorbeeld ook geen criminaliteit toe te laten - terwijl dat in de maatschappij wel bestaat.
Bokt kan de regels bepalen voor hoe het er hier aan toe gaat. Iedereen die zich daar echt niet in kan vinden, die kan een ander plekje in de maatschappij of op het internet zoeken.
Niet alles hoeft hier welkom te zijn.

Daarnaast is veel misinformatie is geen mening, maar zijn het (opzettelijke) leugens, bedoeld om iets te beinvloeden. Waar degenen die het plaatsen vaak genoeg zelf helemaal niet in geloven, ze weten dat het niet waar is, maar het effect spreekt ze aan. Die oneerlijkheid alleen al (dat je nou juist niet vanuit je eigen meningen en opvattingen discussieert maar vanuit leugens) is al een enorme minachting naar je discussiepartners. Op het bredere internet zijn die er vrij veel: trollaccounts, valse accounts, nepaccounts. Gebruikers die opzettelijk de boel op willen stoken met dingen waarvan ze weten dat het onwaar is en schadelijke gevolgen kan hebben. Op Bokt zijn er daar gelukkig aanzienlijk minder van, maar er zijn er wel een paar.

Citaat:
En ik heb het dan over de op een normale manier geplaatste. Diegene die dat niet doen, welke persoon dan ook, mag daar zeker de consequenties van hebben en dat gebeurd ook indien nodig.


Met die consequenties is dus niet iedereen het eens, zelfs niet waar er echt geen sprake was voor 'op een normale manier geplaatst.' En er is ook weinig vertrouwen dat de mods dat pas doen nadat er veel geprobeerd is, en dat die consequenties er echt niet zomaar zijn.

Citaat:
De inhoud is wat anders, proberen dmv vragen is ook niet erg. Het weerleggen van de inhoud is ook prima. Dit kan echter ook zonder de ander als die niet "meewerkt".


Tot op zekere hoogte, maar niet oneindig.

imaudy
Berichten: 5031
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:44

Nielojram schreef:
Een van de gebande gebruikers zorgt wel voor veel opwarming tussen de leden ;-)


Lijkt mij wel erg vervelend zo'n permanente ban. Zou je dan ontwenningverschijnselen krijgen?

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 13:27

imaudy schreef:
Nielojram schreef:
Een van de gebande gebruikers zorgt wel voor veel opwarming tussen de leden ;-)


Lijkt mij wel erg vervelend zo'n permanente ban. Zou je dan ontwenningverschijnselen krijgen?

Ik heb tot nu toe nog geen permanente ban gehad (wel een OW) en heb vanuit mezelf geprobeerd weg te blijven van Bokt . Maar ik kreeg inderdaad ontwenningsverschijnselen . Heel vreemd vond ik dat voor iets wat je niet inneemt. Het is met Bokt zo dat ik er vooral tijdens de coronalockdowns toen sociale contacten in real life erg beperkt werden best heel veel aan gehad heb.

Popstra
Berichten: 13731
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:23

En zo zullen er meer mensen zijn die ook buiten de corona tijd in een sociaal isolement leven en dus graag op het forum mee praten.