Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 12:23

Ik volg een paar topics die gestart zijn door een Bokker die nu een permanente ban heeft, bijvoorbeeld:
[NM] Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen
[NM] Wanbeleid politiek in crisistijd

Is het een idee om bijvoorbeeld onder de naam te zetten dat een Bokker een permanente ban heeft?

Het is geenzins mijn bedoeling om (ex)gebruikers aan de schandpaal te nagelen. Maar betreffende Bokkers zijn niet geband vanwege een overmatig gebruik aan emoticons.
Een melding van de ban voorkomt dat andere Bokkers zich geroepen voelen om een reactie te geven op een post (met extreme uitspraken). Of als ze dat doen om voor meelezers dingen recht te zetten, dat je weet dat er geen reactie meer komt op dat bericht.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:27

Ik vermoed dat het simpeler is (en neutraler) als berichten die door permanent gebande bokkers zijn gestart gewoon een slotje krijgen, direct aanvullend aan het bannen.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:31

dat lijkt me niet heel fijn, ook een topic van een gebande user kan daarna erg prettig verlopen en hoeft niet altijd gesloten te worden. Over het algemeen is het bij een spraakmakende bokker wel zo dat in het topic vrij snel duidelijk is dat diegene er niet meer is.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:34

Tja, er is wel een regel die maakt dat topics normaalgesproken óók worden gesloten als een TS niet meer kan reageren.
Bv bij iemand niet in de kudde die een topic op een verkeerde plek heeft geopend over iets wat pas mag als je in de kudde zit.
Of een interessante discussie die door een SA is geopend.

Dus er is sowieso een regel die zegt dat topics gesloten worden als de TS niet meer kan reageren...

rien10
Berichten: 14668
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:40

Oh wow, permanent geband... dat had ik helemaal niet meegekregen.

Sluiten lijkt mij prima. Als je dan verder wilt discussiëren, kan je een soortgelijk topic openen.

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:42

Best zonde om te zien dat topics gesloten worden wanneer de TS niet meer kan reageren. Wat secricible terecht aangeeft, zonder TS kan een topic best doorlopen. Zeker discussietopics.

Gaat het om persoonlijke topics dan ben ik zeker voor een topic, de TS of diens dier/situatie staat daarin dan centraal. Gaat het echter om een algemene discussie zoals in genoemde topics, lijkt een slotje niet wenselijk.

[edit] Soortgelijk topic openen betekent dat veelal waardevolle informatie ofwel verloren gaat, ofwel niet herhaald wordt, plus dat je dan in feite dubbeltopics hebt wat ook niet wenselijk is.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:48

Ik had ook nog niet meegekregen dat elnienjo voorgoed geband is. Maar in het geval van de topics die hier genoemd worden vind ik het prima als die open blijven. Zoals eerder gezegd; het zijn geen persoonlijke topics, er lopen interessante discussies :)
Of het duidelijker moet zijn dat een bokker geband is dat is een goede vraag. Ik zou dat wel handig vinden ja, zo voorkom je dat diegene nog regelmatig gequote wordt met vragen.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:02

We bekijken dat per situatie. Als het topic geen nut meer heeft zonder input van TS dan zetten we het op slot, maar discussietopics zoals genoemd in de OP kunnen prima open blijven. Daarvoor maakt het immers niet uit of de TS zelf nog kan reageren, zeker niet als het topic al tientallen pagina's loopt.

Zo'n ban-melding zou best handig kunnen zijn, alleen zit er een praktisch bezwaar aan: wij moeten dat handmatig per bericht aanpassen. :+ Een tijdje geleden heb ik wel een modopmerking geplaatst met mededeling dat de betreffende gebruiker niet meer kon reageren, omdat er idd nog vragen kwamen. Dus als er verwarring ontstaat kunnen wij het verduidelijken maar als een topic prettig verder gaat is dat niet nodig, denk ik?

Anoniem

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:09

O jeetje, die 2 permanent geband? Van de een verbaast het me helemaal niks, de ander wel verbaasd over..

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:14

Dani schreef:
We bekijken dat per situatie. Als het topic geen nut meer heeft zonder input van TS dan zetten we het op slot, maar discussietopics zoals genoemd in de OP kunnen prima open blijven. Daarvoor maakt het immers niet uit of de TS zelf nog kan reageren, zeker niet als het topic al tientallen pagina's loopt.

Zo'n ban-melding zou best handig kunnen zijn, alleen zit er een praktisch bezwaar aan: wij moeten dat handmatig per bericht aanpassen. :+ Een tijdje geleden heb ik wel een modopmerking geplaatst met mededeling dat de betreffende gebruiker niet meer kon reageren, omdat er idd nog vragen kwamen. Dus als er verwarring ontstaat kunnen wij het verduidelijken maar als een topic prettig verder gaat is dat niet nodig, denk ik?


Is het technisch niet mogelijk om zo'n ondertitel te maken zoals moderators en nieuwsbriefredactie enzo hebben? Dan staat het niet in de berichten zelf maar bij de gebruiker.

Edit: En eventueel een kleurtje aan de namen geven. Dan zou je feitelijk een nieuwe rol creëren en die aan permanent gebande Bokkers geven.
Laatst bijgewerkt door IMAY1990 op 18-10-22 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:15

Relaxed schreef:
O jeetje, die 2 permanent geband? Van de een verbaast het me helemaal niks, de ander wel verbaasd over..


Nou mij van beide niet, en ze stonden beiden ook op mn foei dus ik vind het een top moderator actie dit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:17

VuurVleugels schreef:
Relaxed schreef:
O jeetje, die 2 permanent geband? Van de een verbaast het me helemaal niks, de ander wel verbaasd over..


Nou mij van beide niet, en ze stonden beiden ook op mn foei dus ik vind het een top moderator actie dit!


Nou ik zat niet in die topics, maar zie nu wel de berichten daar en snap het nu ook van de 2e wel :')

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:21

Moderatoropmerking:
Even een huishoudelijke mededeling tussendoor: het is niet de bedoeling de betreffende bokkers hier te bespreken hè. Ik snap de verleiding maar het mag niet.



IMAY1990 schreef:
Is het technisch niet mogelijk om zo'n ondertitel te maken zoals moderators en nieuwsbriefredactie enzo hebben? Dan staat het niet in de berichten zelf maar bij de gebruiker.

Edit: En eventueel een kleurtje aan de namen geven. Dan zou je feitelijk een nieuwe rol creëren en die aan permanent gebande Bokkers geven.

Ga ik even overleggen. :j Dat zou wel een optie kunnen zijn, nadeel is dat wij als mods wel een ban kunnen uitvoeren maar geen kleurtje/ondertitel aanpassen. En als bij elk SA/spamaccount/OW-ban beheer dat steeds moet aanpassen is het niet zo handig. Maar misschien kan dat automatisch, geen idee. Ik gooi het in de groep.

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:25

Dani schreef:
Even een huishoudelijke mededeling tussendoor: het is niet de bedoeling de betreffende bokkers hier te bespreken hè. Ik snap de verleiding maar het mag niet.


Ik zal me braaf inhouden... := Aan de andere kant... Ik snap de regel hoor, maar betreffende bokkers hebben anderen echt heel erg hard gekwetst met hun uitspraken. Vind het jammer dat wij dan altijd toch maar weer de high road moeten kiezen. Maar goed, misschien een beetje kinderachtige gedachte van mij uit rancune!

Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:35

Dani schreef:
Ga ik even overleggen. :j Dat zou wel een optie kunnen zijn, nadeel is dat wij als mods wel een ban kunnen uitvoeren maar geen kleurtje/ondertitel aanpassen. En als bij elk SA/spamaccount/OW-ban beheer dat steeds moet aanpassen is het niet zo handig. Maar misschien kan dat automatisch, geen idee. Ik gooi het in de groep.

Maar het hoeft misschien ook niet bij alle accounts? Spamaccounts zien we als gebruikers toch niets meer van als jullie de berichten verwijderd hebben. En bij een schaduwaccount dat in een of enkele topic berichten heeft is misschien ook wat overdreven (zeker als het topic gesloten is omdat de TS een SA was).

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:00

Ik hoop wel dat de topics open blijven eigenlijk. Zijn interessante onderwerpen.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:43

Dani schreef:
We bekijken dat per situatie. Als het topic geen nut meer heeft zonder input van TS dan zetten we het op slot, maar discussietopics zoals genoemd in de OP kunnen prima open blijven. Daarvoor maakt het immers niet uit of de TS zelf nog kan reageren, zeker niet als het topic al tientallen pagina's loopt.

Zo'n ban-melding zou best handig kunnen zijn, alleen zit er een praktisch bezwaar aan: wij moeten dat handmatig per bericht aanpassen. :+ Een tijdje geleden heb ik wel een modopmerking geplaatst met mededeling dat de betreffende gebruiker niet meer kon reageren, omdat er idd nog vragen kwamen. Dus als er verwarring ontstaat kunnen wij het verduidelijken maar als een topic prettig verder gaat is dat niet nodig, denk ik?


Ander idee: bokkers die van bokt af zijn, hebben allemaal de gebruikersnaam 'anoniem', kunnen niet gequote worden en geen PBs krijgen ed. En dat gaat - neem ik aan - met 1 druk op de knop...

Is het een idee om alle permanent gebande bokkers ook zo'n generieke naam te geven? 'Permaban' of 'geband' of zo. Dan wordt het ook meteen allemaal geanonimiseerd, dat lijkt me eigenlijk ook wel zinvol, en het is een stuk duidelijker dan een onderschrift dat vaak niet gelezen wordt...

DuoPenotti

Berichten: 29469
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:53

In het strafrecht ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is...bij bokt niet...
Hou daar ook rekening mee....

Niet elke bokker wil anoniem worden na een ban. Er zijn er die graag willen dat wat ze te zeggen hadden goed gelezen mag worden.
Er zijn er die juist willen dat er niets meer blijft staan en is het hele anoniem gebeuren ook niet anoniem.

Ik denk dat een topic gewoon open kan blijven als het een lopend topic is.
Mensen kunnen in te profiel al zien dat het geband is, lijkt mij voldoende.
Is dat niet voldoende, dan de rest ook eens goed aan gaan passen.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:48

Maar echt veel hebben ze toch niet te willen na een permanente van toch?

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:53

Het zijn ook geen topics over persoonlijke situaties van de topicstarters toch? Meer algemene onderwerp topics, dus die kunnen dan toch prima open blijven

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:54

daantjuhhh schreef:
Maar echt veel hebben ze toch niet te willen na een permanente van toch?


Kan je niet in beroep gaan tegen een ban? Of na een bepaalde tijd vergiffenis vragen?

Anonimiseren is niet terug te draaien. Dan wordt een gebruiker uit de database gewist en daarmee de koppeling van berichten aan een specifieke gebruiker. Wat ik voorstelde is in theorie terug te draaien als om wat voor reden dan ook een ban wordt opgeheven.
Spoiler:
De programmeur in mij vind dit een interessant technisch dingetje

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:08

Huh, eentje is geband maar wel vandaag om 1500 nog online geweest? En dit topic is al eerder geopend. *Snapt het even niet*.

Ik zou zeker niet anonimiseren. Wat zou het nut hiervan zijn?

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:00

Amado7 schreef:
Huh, eentje is geband maar wel vandaag om 1500 nog online geweest? En dit topic is al eerder geopend. *Snapt het even niet*.

Ik zou zeker niet anonimiseren. Wat zou het nut hiervan zijn?


Ja dat snap ik ook niet, één van de twee heeft zelfs nog kunnen zeggen "nou ik heb een ban dus doei". Hoe kan dat dan? Duurt het even voor zo'n ban ingaat?

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:02

Ban gaat pas in na het lezen van de PB waarin die ban wordt aangekondigd. En als een mod niet diezelfde seconde leest dat de PB is gelezen, dan kan iemand dus nog posten.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:12

Citaat:
Een melding van de ban voorkomt dat andere Bokkers zich geroepen voelen om een reactie te geven op een post (met extreme uitspraken). Of als ze dat doen om voor meelezers dingen recht te zetten, dat je weet dat er geen reactie meer komt op dat bericht.


Dat dooft toch ook wel weer uit.

Ik vind het wel bijzonder, die behoefte om bepaalde mensen te willen 'wissen' van Bokt, die mensen hebben toch ook bijdragen gehad die wel zinvol waren?

Ik heb het ook niet op bepaalde Bokkers, maar je zal er mee moeten dealen dat ze bestaan hoor :+ . En als je dan de behoefte heb om op dat soort mensen te reageren om 'dingen recht te zetten' ( wat heb je recht te zetten dan? ) dan is dat toch echt je eigen probleem :o