Computer heeft problemen, hoe op te lossen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Computer heeft problemen, hoe op te lossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 17:32

Ten eerste waar kan ik (Norton ?) anti-virus gratis downloaden?

Hoe krijg ik die ranzige pop-ups weg ?

En hoe krijg ik programma's weg (via configuratie --> software --> verwijderen) die niet weg willen? (oa van die ranzige troep, iemand dacht zo leuk te zijn om die op mijn computer te zetten, doe dat maar lekker op die van jezelf )

Sanne is verliefd 16 September 2007 4.15u bevallen van zoon Thomas Maarten Zeinstra!! 18 oktober 2008 18.18u bevallen van dochter Yolanthe Saar Zeinstra!! 3 Juli 2010 om 2.45 bevallen van dochter Lotte Fabienne Zeinstra!! :D


Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:56

Voor alle vage pop-ups en ranzige zooi raad ik je Ad-Aware aan. Dit is te downloaden via Lavasoft. Voordat je Ad-Aware draait, moet je 'm wel eerst even up-daten.

Als (tijdelijke) virusscanner heb ik zelf Norman. Deze is te downloaden via Tucows. Deze is in principe Schijnheilig voor 60 dagen, maar dan kan je in ieder geval korte metten maken met die rotzooi.

Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:15


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:27

Bij www.tiscali.nl (geloof ik) kun je ook online virusscannen, dus misschien kan je dat eerst proberen. Adware had ik ook, en ook nog eens spybot (gewoon zoeken via Google of www.download.com) die vond ook allemaal rare programmaatjes. En daarbij had ik ook nog het programma PC Cleaner gedownload, en toen was mijn PC helemaal vrij van troep Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 12:04

Bij Download.com snap ik niks.

Ik zoek naar het programma, hij geeft er een paar, ik druk op download now, maar wat dan? Hij doet dan niks meer....

Sanne is verliefd 16 September 2007 4.15u bevallen van zoon Thomas Maarten Zeinstra!! 18 oktober 2008 18.18u bevallen van dochter Yolanthe Saar Zeinstra!! 3 Juli 2010 om 2.45 bevallen van dochter Lotte Fabienne Zeinstra!! :D

paultje3181
Berichten: 51
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:56

voor die programmatjes en popups: Spybot S&D, deze vindt meer dan Ad-Aware (van Lavasoft) http://download.com.com/redir?pid=10194 ... 94058.html
En als virusscanner raadt ik AVG aan, een kleine scanner die snel update en gratis is Haha!
Verder nog een goede firewall installeren (bijv. ZoneAlarm of Sygate) en up to date blijven zorgt dat je computer weer goed beveiligt is...

Jouw naam kan hier staan!!! Stuur een PB voor mijn rekeningnummer en maak wat over.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 01:10


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:49

om ranzige pop-ups te verwijderen wil het ook nog weleens helpen om je www-geschiedenis te wissen...

http://securityresponse.symantec.com/
hier kun je online virus checken...(= van norton)
is geen garantie dat hij alles vind..maar toch.
Bij veel providers kun je al gratis een virus scan activeren voor je mail.
Maar je kunt ook al veel zelf doen...geen bijlages openen met rare woorden na de punt: bijv. name.doc.pif of name.doc.exe of name.exe
ook niet van bekenden..denk je dat het toch iets is wat veilig is, mail die bekende terug en vraag wat het is ivm angst voor een virus...

bij een continue verbinding is een firewall een must, ik heb een aparte en die van windows XP niet geactiveerd....ken deze firewall dus niet (en ben blij met Norton Haha! )

ik wens je veel succes.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 02:14

Euh? Waar kan je op de norton site dan gratis virus checken?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 02:29

Sypheron schreef:
Euh? Waar kan je op de norton site dan gratis virus checken?


als je op die link klikt, even naar beneden scrollen en daar staat dat.
werkte zojuist nog.
je moet wel wat installen...maar hij doet het wel, en gratis (kan trouwens al jaren, ik smurf er wel eens heen als mijn defenities niet meer up to date zijn en/of ik te lui om de nieuwe versie te installen Bloos )
Kun je trouwens ook controleren of je firewall goed werkt.. of niet Haha!

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 18:32

Hm de geschiedenis is al gewist, de coockies ook.
Dat programma wat diegene dus (per ongeluk?) erop heeft gezet willen dus ook niet weg, dan verwijder je ze, volgens die lijst zijn ze weg, maar ze komen dan ineens weer in de lijst (ookal heb je geen programma of wat dan ook aangedaan, het floept er ineens tussen dus.
Hoe die te verwijdere?


Mijn engels is niet zo super, kom er echt niet uit welke ik zou moeten downloaden....

Ik heb wel al een programma dat fouten op de comp zoekt, van Norton volgens mij...

Er was ook eens een probleem dat deze comp. de norton anti-virus er neit op wilde, maar dat is volgens mij opgelost.

Ik heb ook nog een frans iets, teminste als het frans is (kreeg het van franse vrienden): Ashampoo (weet niet of dat tegen virusen is?)

Dus de vraag is welk programma moet ik downloaden (+ beschrijving waar die zit als er verschillende plekken zijn op de site), bv engelse wordt, denk dat ik er dan wel uitkom....

Maar alle hulp is welkom Haha!

Sanne is verliefd 16 September 2007 4.15u bevallen van zoon Thomas Maarten Zeinstra!! 18 oktober 2008 18.18u bevallen van dochter Yolanthe Saar Zeinstra!! 3 Juli 2010 om 2.45 bevallen van dochter Lotte Fabienne Zeinstra!! :D

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 18:57

Na een zoekactie naar fouten zie ik dat de virus scan het niet doet, het programma wat draaide is dus wel gewoon van norton (disc doctor enz)
Welke site is dus de virusscan van Norton te vinden, en welke dan (als er meerdere mogelijkheden staan)?

Sanne is verliefd 16 September 2007 4.15u bevallen van zoon Thomas Maarten Zeinstra!! 18 oktober 2008 18.18u bevallen van dochter Yolanthe Saar Zeinstra!! 3 Juli 2010 om 2.45 bevallen van dochter Lotte Fabienne Zeinstra!! :D

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:09


Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 19:16

Maar welke kan ik downloaden die gewoon op de comp staat, en je dus moet updaten?

En die anti pop-up gebeuren, waar moet je die installeren, of gebeurd dat zelf?

Sanne is verliefd 16 September 2007 4.15u bevallen van zoon Thomas Maarten Zeinstra!! 18 oktober 2008 18.18u bevallen van dochter Yolanthe Saar Zeinstra!! 3 Juli 2010 om 2.45 bevallen van dochter Lotte Fabienne Zeinstra!! :D

Technoboy

Berichten: 423
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:38



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers