[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2022

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6671
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-22 19:08

Na een heerlijke zomerse maand is het weer tijd voor een gloednieuw BoktBeheerBulletin! Na een paar maanden met weinig nieuws hebben we deze maand juist weer veel nieuws om te vertellen. Wat dat allemaal is kan je hieronder lezen!

Inhoudelijke mededelingen

Forum
Feedback NR
Eind juni werd op FZ dit topic geopend: [FZ] Bokt als bron bij nieuwsberichten. Dit voorzag duidelijk in een behoefte; er waren best wat vragen die bij jullie speelden. Jullie gaven onder andere aan dat er geen duidelijke plek was waar je met feedback, anders dan spelfouten, richting de NR terecht kon. In een nieuwsbericht mogen deze namelijk niet, het is dan een off topic bericht en zal verwijderd worden. Om aan deze behoefte tegemoet te komen, heeft de NR een feedbacktopic geopend: [VN] Feedback nieuwsberichten. Deze staat op VN, in een sticky. Net als het spelfoutentopic is deze dus ook altijd makkelijk te vinden. Dit topic is bedoeld voor feedback over de nieuwsberichten die de NR op VN post. Feedback die je nergens anders kwijt kunt. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Vragen waarom een topic op VN staat, of iets wel nieuws is
  • Opmerkingen en tips over de vertaling van een nieuwsbericht
  • Vragen over waarom er een neutrale foto bij een artikel staat
  • Enzovoorts

Zorg er wel voor dat je feedback opbouwend is en goed onderbouwd. De NR zal al deze feedback lezen en in overweging nemen. Helaas kunnen wij niet met alle feedback of tips iets doen, maar we proberen hier wel zoveel mogelijk uit te leren.

Spelfoutjes, d/t-fouten, grammaticale fouten of onduidelijke titels van VN-topics horen niet in het feedbacktopic thuis; deze mogen altijd in het [VN] Spelfouten nieuwsberichten topic gemeld worden. Wij zien wel eens dat deze onder een nieuwsbericht worden gepost. Helaas kunnen wij niet alle nieuwsberichten in de gaten houden en dan kan het gebeuren dat we jouw post over het hoofd zien. Daarom willen we vragen om deze foutjes echt even in het bovengenoemde topic te zetten. Alle NR-leden houden dit in de gaten en kunnen de getipte foutjes dan snel oppakken.

Voor zowel het feedbacktopic als het spelfoutentopic willen we jullie wel vragen om even duidelijk te vermelden om welk topic het gaat, liefst met een linkje erbij. Zeker als er in één week tijd meerdere topics over één onderwerp geopend worden, kan dit verwarring opleveren over welk topic het gaat. Voor een snelle en soepele afhandeling van foutjes of feedback is de link dan ook een grote plus.

Nieuwsredactie
Juli, dat is traditioneel gezien dé maand waarin de zomervakantie begint. In heel Nederland zijn de scholen nu op slot, en in een groot deel van het land is ook de bouwvak inmiddels begonnen. Lekker relaxen aan het strand, buiten rijden met je paard, of op vakantie naar verre landen en andere culturen. Maar of die reis nou zo soepel loopt dit jaar… Overal hoor je over “zwarte zaterdagen”. Maakt niet uit of je kiest voor de trein, de auto of het vliegtuig, overal lijkt het hommeles te zijn. Snelwegen die vastlopen, lange wachtrijen en zoekgeraakte bagage op de luchthavens en uitval van treinen, van alles hoor je op dit moment. En de oorzaken zijn al minstens zo divers. Van een tekort aan personeel of materieel tot storingen en ongevallen, van te veel verkeer tot blokkades door boeren die boos zijn vanwege de stikstofplannen van het kabinet.

Die stikstofplannen, dat is momenteel een heet hangijzer. Overal waar je komt, hoor of lees je er over. Want die treffen zo ongeveer iedereen. De boeren staan nu volop in beeld, en dat merk je overal. Maar op het platteland tref je niet alleen de boeren. Ook de paardenhouderij is daar veelvuldig te vinden en de plannen hebben ook effecten op hen. De LTO en de FNRS maken zich daar zorgen over. Zij houden de effecten van de stikstofplannen dan ook goed in de gaten en roepen de paardenhouders op het hoofd koel te houden. Dit topic resulteerde in een levendige discussie waarin verschillende kanten van deze problematiek werden belicht, vanuit verschillende oogpunten. 7449x is dit topic gelezen, en dat is deze maand goed voor de 3e plaats in de top drie.

Het zilver is deze maand voor een man die in de wedstrijdring al vaker tweede is geworden. Want als je topruiter bent, dan rij je natuurlijk in de spotlights. Ook negatieve dingen vallen dan op, en daar weet deze man intussen alles van. Tijdens een springconcours in het Oostenrijkse Linz gaf de Zwitser Martin Fuchs zijn paard enkele tikken met de zweep. De Oostenrijkse Dierenbescherming sprak hier schande van en al snel lag Martin Fuchs onder vuur. Al vrij vlug kwam de ruiter met een eigen uitleg van wat er gebeurd is. Ook de FEI gaf een statement uit over de situatie. Jullie wilden hier duidelijk wel jullie zegje over doen, gezien de 13 pagina’s tellende discussie en 9204 keer dat dit topic intussen is gelezen. Resultaten die dit nieuws naar de tweede plek brachten in de top drie van deze maand.

Voor de nummer één blijven we overigens nog even in het buitenland, en wel in Mongolië. Iedereen kent natuurlijk de Mongol Derby wel, de beroemde en soms beruchte paardenrace dwars door dit land. Mike Field, de partner van Bokt teammie Apple, heeft ooit al eens meegedaan aan deze race en dat smaakte naar meer. Daarom doet hij dit jaar voor de tweede keer mee. Apple is tegenwoordig community redacteur voor de NR en dit was natuurlijk een uitgelezen kans om een mooi stukje te schrijven. De bokkers mochten in een eerder topic vragen stellen en Apple heeft daarna Mike aan zijn jasje getrokken en hem al deze vragen voorgelegd. Het resultaat is een mooi interview waarin duidelijk wordt waarom hij nogmaals aan deze zware race meedoet en hoe hij te volgen was. Intussen is de race afgelopen. Op de laatste pagina’s van het topic is te lezen hoe hij het er vanaf heeft gebracht. Jullie hebben echt met hem meegeleefd voor, tijdens en na de race, dat is heel mooi om te zien! Maar liefst 14124x werd dit topic tot nu toe bekeken en dat betekent het best gelezen bericht van afgelopen maand. Een terechte eerste plaats in de top drie van juli dus!

Bezwaarcommissie
De Bezwaarcommissie heeft alle onderwerpen behandeld. Mocht je vragen hebben voor het BZC of over wat zij doen? Stel ze gerust, de BZC neemt deze dan mee in het volgende BBB. Ook wanneer er weer nieuws is vanuit het BZC, zullen zij weer berichten plaatsen.

Wiki
Deze maand is er geen bijzondere update vanuit de Wiki. Wil jij meeschrijven met de Wiki, of heb je een aanvulling die je wil plaatsen? Kijk dan op het Wikizakenforum óf op de Wiki zelf hoe je dat moet doen.

Beheer
Update van Oscar:
Het is ruim 3 jaar geleden dat ik de diagnose uitgezaaide kanker kreeg en niet meer beter kon worden. Sindsdien heb ik allerlei levensverlengende behandelingen gehad, het ene wat succesvoller dan het andere. We hebben een relatief goede tijd gehad en zijn zelfs nog 3 weken op vakantie geweest. Helaas gaat het momenteel toch weer wat minder voorspoedig. De intensieve behandelingen eisen hun tol waardoor ik nog vaker een stap terug moet doen. Voor Bokt betekent dat ik (nog meer dan ik deed, voor zover dat nog kan......) nog een stap terug doe. Jullie zien me al een tijd niet meer ingewikkelde/intensieve topics omdat de hersenschade van de metastasen dat niet meer toelaat. Schrijven en spreken is al langer niet meer vanzelfsprekend, het kost allemaal heel veel moeite en het gaat vooral heel erg traaaaaaaaaaag en ik kan veel dingen niet meer goed bevatten en verwerken.
In overleg met mijn collega's Bart en Ods hebben we besloten dat ik alleen nog 'simpele' dingen doe ik voldoening uit probeer te halen. Jullie zullen me dus vast nog wel tegen gaan komen, maar wel op een wat andere manier. Nog steeds vol gas, maar met wat andere prioriteiten in het leven :)

Technisch
Zoals velen van jullie weten heeft Bokt al een tijd het plan om de huidige forumsoftware te vervangen door Flarum. Dat is een traject dat niet bepaald in een rechte lijn gaat. Flarum is een open source project dat al een tijd bestaat en dat eigenlijk de enige software is die een goede match is voor Bokt. Het is open source, wat behoorlijk wat voordelen heeft en wat ervoor zorgt dat je samen met anderen aan het product kan bouwen. Het is ontwikkeld in de programmeertaal PHP waar de rest van Bokt.nl ook mee gebouwd is. Het is heel erg modulair opgebouwd, je kan het dus op een nette/goed te onderhouden manier uitbreiden (dit in tegenstelling tot de huidige phpBB software). Ook is het erg geschikt voor mobiel gebruik en is de interface een heel stuk stuk moderner en gebruiksvriendelijker dan andere community-/forumsoftware.

Het idee was om het Flarum project te ondersteunen, o.a. door een van de vrijwillige ontwikkelaars (Luceos) in dienst te nemen van Bokt. Voor een groot deel om de migratie van phpBB naar Flarum te regelen, voor een deel om Bokt specifieke dingen te bouwen voor Flarum en voor een deel om Flarum in z'n algemeenheid te verbeteren.

Dat was de theorie, dat moest allemaal binnen een jaar wel te doen zijn. De praktijk is echter een stuk weerbarstiger gebleken... Het belangrijkste dat we daar geleerd hebben is dat (grotere) open source projecten een stabiele basis nodig hebben. In het geval van Flarum is die basis helaas vrij snel verdwenen doordat de bedenkers van het project andere interesses kregen (door carrière, kinderen, etc). Luceos/Bokt heeft die rol overgenomen om te zorgen dat Flarum vooruit bleef gaan. Dat is erg goed gelukt, maar daardoor is het takenpakket van Luceos flink uitgebreid waardoor de werkzaamheden specifiek voor Bokt zijn gaan schuiven wat naast tijd ook behoorlijk wat geld kost. Dat is een heel erg forse tegenvaller, maar ook een kans.

We zijn hard bezig geweest met het professionaliseren van het Flarum project de laatste tijd. Dat kost veel tijd en energie maar daar hopen we op de langere termijn de vruchten van te plukken. Een eerste voordeel is dat het Flarum project hierdoor een stuk stabieler en actiever is geworden. Een ander belangrijk voordeel is dat er geld verdiend kan worden met Flarum doordat er diensten worden aangeboden aan bedrijven die Flarum in willen zetten maar zelf niet de tijd of expertise hebben om dit te regelen. Dat betekent voor mij/Bokt dat Flarum dan niet langer geld kost maar dat het project zichzelf in stand kan houden. Een ander belangrijk voordeel is dat het heel veel makkelijker is om grote nieuwe functionaliteit te bouwen als niet alleen Bokt dat nodig heeft maar ook andere klanten van Flarum daarvoor willen betalen of aan bij willen dragen.

Daarnaast vind ik paarden heel erg mooie dieren, maar ze zijn niet mijn lust en mijn leven. Van het bouwen/verbeteren van Bokt word ik enthousiast, maar dat is al een hele lange tijd erg lastig doordat phpBB behoorlijk verouderd is en het phpBB project al jaren grotendeels stil ligt. Bij Flarum is dat anders, dat zit een stuk moderner in elkaar, we zetten erop in om dat ook modern te houden en de tijd en energie die daarin wordt geïnvesteerd heeft niet alleen voordelen voor Bokt maar voordelen voor iedereen die Flarum gebruikt, gratis of betaald en dat vind ik bijzonder tof.

Internet is namelijk een heel erg mooi iets dat waanzinnig mooie dingen op kan leveren en mogelijk kan maken. In de afgelopen 30 jaar is het internet ook ontzettend hard veranderd. Van een open netwerk tussen wetenschappers naar een enorme aandachtsmachine waarin een paar heel erg grote spelers dominant zijn. Dat zorgt ervoor dat de focus niet meer ligt bij de gebruiker maar eerder bij de adverteerder en investeerder die vooral willen dat mensen zoveel mogelijk tijd doorbrengen op een platform. In de praktijk wordt daardoor de diepgang minder en komen mensen vooral in hun eigen bubbels terecht met vooral gelijkgestemden. Geen heel positieve ontwikkelingen en met Flarum hebben we de mogelijkheid om daar (natuurlijk op beperkte schaal) verandering in aan te brengen. Er valt namelijk nog flink wat te verbeteren in hoe online communities op dit moment in elkaar zitten.

Maar alles stap voor stap. Op dit moment gaat nog veel tijd en energie naar Flarum an sich. Ondertussen hebben we een behoorlijk stabiele versie van Flarum naast phpBB draaien. Daarbij hebben we echter gemerkt dat het lastig wennen is aan de andere manier van navigeren in Flarum en zonder grote aanpassingen is Flarum niet geschikt voor de meer dan 100 forums die we op Bokt hebben. Daar zijn we op dit moment mee bezig zodat we verder kunnen met het testen van de Bokt.nl versie van Flarum.

Kortom; het gaat allemaal (heel veel) langzamer dan we in eerste instantie hadden gedacht, maar op de achtergrond gebeuren er een hele hoop positieve dingen waar we de vruchten van gaan plukken. Grote concrete struikelpunt op dit moment is de navigatie/forumstructuur maar daar wordt druk op gepuzzeld om dat beter te krijgen.

Team Mededelingen

Break
Moderator Polly heeft een paar drukke jaren achter de rug en gaat een tijdje met break. Tot over een paar maanden!

Tips van het Team & Vragen van Bokkers

Aanpassen eigen berichten
In een eerdere BBB is dit ook al genoemd, maar we merken dat veel gebruikers dit bericht gemist hebben. Vandaar even een herhaling van deze informatie:
Het is de bedoeling dat met de introductie van Flarum als nieuwe forumsoftware ook de mogelijkheden tot het anonimiseren van je eigen berichten worden uitgebreid. Helaas duurt de introductie van Flarum een stuk langer dan we hadden gehoopt, daarom is phpBB nu aangepast om ook zonder tussenkomst van moderators of support berichten aan te passen. Het was al eerder mogelijk om berichten die je in de Huiskamer hebt geplaatst aan te passen als deze ouder zijn dan een jaar. Hiermee kan je bijvoorbeeld namen of privacygevoelige details verwijderen. Die mogelijkheid is er nu ook voor berichten in de andere fora. Veel van de zaken die nu binnenkomen bij support en de moderators kunnen jullie hiermee zelf aanpassen.


Ik heb een vraag of een suggestie voor een tip!
Dat kan! Je kunt je vraag of suggestie pb-en naar Zwerte.

Verwar de mening van de meerderheid niet met de waarheid!


Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:36

Wat een ingewikkeld stuk over Flarum…. >;)

Vooral een dikke knuffel voor Oscar! Respect wat je nog allemaal doet en ik hoop dat je nog heel lang hier bij ons op Bokt kan blijven. *smakkie en knuf* :knuffel: :(:)

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:40

Mo, lieve Mo. Wat een hoerige update, mag ik dat zeggen? Vind het zo kloterig en verdrietig voor je. Ik ga duimen dat je nog eens een veldslag wint, who knows. Ik houd hoop. Hartjes voor jou ❤️❤️❤️

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Roosch

Berichten: 36595
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:42

D'r is verdomd weinig blijven hangen van dit hele verhaal maar het belangrijkste gelukkig wel. Alle liefs voor jou, Mo. :* ik denk aan je!

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Siers83

Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:46

Oscar een hele dikke knuffel voor jou :(:) Wat een rot bericht zeg, ik schrik er toch van. We kunnen je echt nog niet missen hier hoor!

Verder het hele Flarum verhaal, wat een lastig en lang stuk. Snap er geen r*et van eigenlijk

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110479
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:49

Mo.... :+: :(:)

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:54

Iemand die het flarum stuk in Mickey Mousetaal wilt uitleggen?

Oscar, wat een rotbericht -O-

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:56

Balenciaga schreef:
Iemand die het flarum stuk in Mickey Mousetaal wilt uitleggen?


Duurt lang.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Olympia

Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:01

Mo :(:)

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Tieneke

Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:02

Ik wil gewoon een grote wolk liefde sturen naar Mo :knuffel:

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:03

Knuffel Oscar :knuffel:

Muronia

Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:03

Mo, ik miste je al een beetje en was al heel bang voor een dergelijke update. Hele dikke knuffel voor jou!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:03

Ik vind het Flarum verhaal op zich juist wel duidelijk, het is alleen nogal lastig om jarenlange ontwikkeling in één stuk tekst te vatten en dan ook nog zoveel detailinformatie te willen geven.

@mo: wat een moedig verhaal... ik heb heel veel respect voor hoe je dit allemaal aangaat.

marleen_88

Berichten: 14011
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:15

Ook van mij een dikke knuffel voor Oscar. Hopelijk mag je nog lang genieten van de dingen die energie geven. :knuffel:
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 01-08-22 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Doe wel en zie niet om

sandorra

Berichten: 4023
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:20

Ach Oscar…… :knuffel: dikke knuffel….. veel sterkte verder…..

onderschriftloos

Myfairytale
Berichten: 5367
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:20

Van mij ook een dikke knuffel Mo. :knuffel:
Duim voor je dat jij nog laaaaange tijd van alles mag genieten samen met al je dierbaren en wij van jouw aanwezigheid hier op Bokt.

pien_2010

Berichten: 42805
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:58

Knuffel Mo en heel veel sterkte. Pffff wat verdrietig is het leven toch bij tijd en wijle .....

Bedankt voor update flarum. Ik wacht het allemaal af. Ik proef veel enthousiasme, hard werken en dat het niet zo simpel is. Succes dus wens ik jullie toe!

Liesje89

Berichten: 9920
Geregistreerd: 01-12-03

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:08

Heel veel sterkte Oscar!

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:08

Tjonge, van het bericht van Oscar schrik ik wel een beetje. Een beetje, omdat wel duidelijk was dat het niet echt lekker met Os liep. Maar zo erg... Heel veel sterkte voor je hoor en natuurlijk een mega dikke knuffel!

En duimen dat Flarum toch opgestart kan worden en dat het niet echt heel veel veranderingen met zich mee brengt.

Dat eigen berichten langer aangepast kunnen worden had ik inderdaad niet gemerkt, goed om dat hier te lezen.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:30

Mo, heeeeeeeele dikke knuffel! :knuffel:


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Exitium

Berichten: 7109
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:38

Balenciaga schreef:
Iemand die het flarum stuk in Mickey Mousetaal wilt uitleggen?

Oscar, wat een rotbericht -O-

Originele ontwikkelaars zijn ermee gestopt, medewerker van Bokt die met name Flarum-dingen voor Bokt ontwikkelde is nu met heel Flarum bezig (om het vertrek van de ontwikkelaars op te vangen) en daardoor is de snelheid eruit en liggen Bokt-specifieke zaken ook min of meer stil.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:39

F*cking hell wat een ***update Oscar… :\ Geen woorden voor behalve heel veel sterkte. Hier vandaan stuur ik ook een lading aan positieve vibes en dikke knuffel :(:)

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37153
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 07:49

:knuffel: ;( Oscar ik ben er stil van. Y;( Sterkte en geniet waar het kan. Dat gaat voor bokt.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:10

Mo :(:) Wat ontzettend oliebol allemaal. Heel veel sterkte en het offline leven is belangrijker dan het online leven.

Telpeva

Berichten: 14598
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:06

Ach Oscar wat heftig Y;( veel liefs!

Over het flarum stuk, wie zijn of waren die ontwikkelaars die ermee zijn gestopt? Moet ik dan denken aan iemand binnen Bokt of zijn dat de bedenkers van Flarum? Gewoon nieuwsgierigheid :)
Vervelend dat het zoveel extra tijd, energie en geld kost. Is er voor ons users iets wat we kunnen doen om daarmee een steentje bij te dragen? Ik heb ooit eens een optie gezien om tegen betaling een extra onderschrift onder de username te kunnen laten plaatsen, zou zoiets helpen als meer mensen dat zouden doen, wellicht een idee om dat iets meer in de picture te brengen als geld een ding is?

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: vierspan en 6 bezoekers