enquêtes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

enquêtes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 15:12

Momenteel zie ik bijna dagelijks enquêtes geplaatst worden door studenten voor hun opleiding.
Bijna elke keer leden die hiervoor speciaal een account hebben aangemaakt.

Valt dat ook niet gewoon onder huiswerk opdrachten?
En als het dan niet onder huiswerk valt, dat het dan alleen kan door leden die al 25 berichten hebben en/of een jaar lid zijn oid.

Of zien jullie het als geen enkel probleem dat ze hier momenteel in grote getalen aangemaakt worden?

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:20

Ik zie geen enkel probleem. Gelukkig maar, anders ging ik me zorgen maken over mezelf :)
Waar zie jij dan een mogelijk probleem?

In grote getalen lijkt me sterk overdreven.

Het is een soort van huiswerk, maar wel huiswerk waar je juist anderen voor nodig hebt. Ik hoop niet dat Bokt ze de mogelijkheid gaat ontnemen, want dit gaat juist niet over zelf doen of zelf maken natuurlijk.

Die mensen en hun accounts zitten mij niet in de weg. Sterker nog, ik ben ze graag behulpzaam als ik kan. En anders open ik een dergelijk topic gewoon niet.

Eerlijk gezegd stoor ik me meer aan een topic als dit. Ik vind dit niet lief en gezeur :)

Edit: correctie stijlfoutje
Laatst bijgewerkt door Boras op 17-05-22 16:00, in het totaal 2 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: enquêtes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 15:23

ik ben vandaag ook niet lief :P

ik zou me er niet aan storen bij echte bokkers, ik stoor me aan de nieuwe accounts.

En 9 van de tien keer zijn het enquêtes die amper in te vullen zijn zo tegenstrijdig en staat dat er ook 10 keer onder.

Ibbel

Berichten: 49112
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:25

Het zou natuurlijk wel logisch zijn als het (in het geval van nieuwe accounts) alleen paardgerelateerde enquetes zijn.
Voor een enquete over elektrische auto's (om maar eens een fictief voorbeeld te nemen) zou je best kunnen zeggen bij een speciaal aangemaakt account: joh, dit is geen auto-paardenkrachtenforum, probeer het eens bij de ANWB.

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: enquêtes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 15:30

Maar mag een bestaand account dan wel een enquête over auto's houden? Of alleen over die ook een trailer kunnen trekken :D

En mag het wel over de uitvaart van je hond, of alleen over paard?


Of kan het misschien in een apart stukje forum, gooi ik er een kruisje op.

Exitium

Berichten: 7141
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: enquêtes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:43

Logische plek zou STW zijn, daar zie ik er ook af en toe voorbij komen. :)

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: enquêtes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 15:46

Daar staan ze meestal ook.
staan alleen al op de eerste pagina 8 enquêtes zo vlug ff gescand.

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: enquêtes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:49

Ik zie er geen probleem mee. Het is namelijk ontzettend al moeilijk genoeg om genoeg respondenten te vinden voor een enquête. Een forum is een hele fijne plek daar voor

Je hoeft de topics natuurlijk niet te openen

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:49

Ik erger me er opzich niet aan, maar viel wel op dat er laatste weken meerdere geplaatst zijn onder accounts die nog geen berichten hebben. Misschien een idee verplicht op een fora waar je 25 berichten voor moet hebben?

Ibbel

Berichten: 49112
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: enquêtes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:51

Ik dacht dat STW onder die 25 berichten-regel viel. Ik zie nu idd een nieuw account op ED een enquete neerzetten, dus die heeft óf STW niet gevonden óf kan daar niets plaatsen.

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:53

In hoeverre zou je een enquête als huiswerkopdracht zien? Want de bedoeling is juist dat enquêtes door anderen ingevuld worden, en daarvoor is Bokt natuurlijk een uitstekend medium om aan je respondenten te komen. Daarbij is Bokt inmiddels zoveel breder dan alleen paard dat je hier ook best andere onderwerpen kan delen.

Ik zou zeggen; als je eraan ergert, lekker doorscrollen. Voor de gebruikers is het vaak juist heel belangrijk om respondenten te krijgen voor een schoolopdracht namelijk.

Verder sluit ik me aan bij Boras :)

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 15:59

Het zal best moeilijk zijn om aan genoeg mensen te komen, maar ja.... is dan bokt maar ineens het medium om het op te zetten?

En ach ergeren is een groot woord dat jullie in de mond nemen. Niet ik.
Ik vraag me gewoon af of dit wel de bedoeling is, jullie maken mijn vraag groter dan ik, dat is duidelijk.
Waarschijnlijk (mijn invulling) omdat jullie zelf zoiets graag zouden plaatsen in de toekomst of dat al gedaan hebben :)

Die me nu opviel stond inderdaad op ED.
Ik hou anders eigenlijk niet zo bij waar ze staan, klik op actieve onderwerpen

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: enquêtes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 16:03

Nee hoor, daar zit geen greintje eigenbelang bij.

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: enquêtes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 16:04

Ik heb het inderdaad gedaan en dat heeft mij enorm geholpen met afstuderen, want ineens had ik wel genoeg respondenten om een betrouwbaar onderzoek te kunnen afronden :)

En Bokt is inderdaad een uitstekend medium om enquêtes op te zetten :)

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 16:06

Ik heb ook nul behoefte bij een enquête plaatsen. Maar help graag mensen die het nodig hebben.

Ik snap gewoon niet precies wat je probleem is. Iedereen op bokt heeft wel topics waar je niks mee hebt. Die open je gewoon niet en het is klaar

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 16:10

Ik heb geen probleem... dat maken jullie er van :)

het valt me alleen op dat het er tegenwoordig zo veel zijn.
En ik vond ze onder huiswerk opdrachten vallen...
En als dat niet is dat ze wel in een apart enquête topic mogen belanden, net als een deken topic omdat anders het betreffende forum ondersneeuwt.
En ja dat vind ik het doen.

Maar prima, de rest denkt er niet zo over, weet ik dat ook weer.
Laat het topic maar naar onder zakken :)

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 16:14

DuoPenotti schreef:
Ik heb geen probleem... dat maken jullie er van :)

het valt me alleen op dat het er tegenwoordig zo veel zijn.
En ik vond ze onder huiswerk opdrachten vallen...
En als dat niet is dat ze wel in een apart enquête topic mogen belanden, net als een deken topic omdat anders het betreffende forum ondersneeuwt.
En ja dat vind ik het doen.


Wat je vind moet je bij de gemeente brengen :D

Hulp vragen bij het opzetten van een enquête zou een huiswerkopdracht zijn die niet toegestaan is, vragen om respondenten is gewoon niet iets wat je alleen kan doen. Daarvoor moet je de enquête online verspreiden ;)

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:14

Niet paard gerelateerde enquêtes horen op [STW] School, Studie en Werk. Hier hebben alleen gebruikers toegang die lid zijn van de kudde, oftewel: die 25 paar gerelateerde berichten geplaatst hebben en daardoor nu ook op bijvoorbeeld STW kunnen posten.
Het is dus niet mogelijk om een account op Bokt aan te maken om alleen je niet paard gerelateerde enquête te plaatsen.

Paard gerelateerde enquêtes mogen ook op een ander subforum geplaatst worden, waar wel toegang is voor nieuwe gebruikers. We willen graag de mogelijkheid en ruimte bieden voor nieuwe gebruikers, die blijkbaar een connectie met paarden hebben, om de enquête te plaatsen. Daarnaast is het mogelijk om kudde toegang te vragen voor nieuwe gebruikers wanneer het een paard gerelateerde enquête betreft. Dit is niet het geval bij niet paard gerelateerde enquêtes.

We zien deze topics niet als huiswerk topics. Er wordt niet gevraagd om iemands huiswerk te maken. Voor het afnemen van enquêtes heb je nu eenmaal andere mensen nodig en valt niet onder huiswerk maken voor een ander.

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: enquêtes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 17:16

maar paard gerelateerd mag dus iedereen hier zijn enquête dumpen zonder ook maar 1 andere bericht zelfs in gedeeltes waar dat eigenlijk moet...duidelijk.

Waarom dan niet op de manier zoals als het algemene deken topic, kan iedereen die het leuk vind te helpen daar terecht?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:20

DuoPenotti schreef:
maar paard gerelateerd mag dus iedereen hier zijn enquête dumpen zonder ook maar 1 andere bericht zelfs in gedeeltes waar dat eigenlijk moet...duidelijk.

Waarom dan niet op de manier zoals als het algemene deken topic, kan iedereen die het leuk vind te helpen daar terecht?


Paard gerelateerde enquêtes mogen gewoon op de subfora geplaatst worden waar je als nieuwe gebruiker ook toegang tot hebt. Dat is los van kudde toegang :j
Ik heb zelf niet het idee dat het forum overspoeld wordt met paard gerelateerde enquêtes door nieuwe gebruikers. Daarnaast kan zo'n topic ook een informatieve toevoeging zijn.

leeslampje

Berichten: 1111
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:20

Enquêtes zie je aan het eind van het schooljaar of studiejaar (nu dus!) ook ineens veel meer. Daarom valt het denk ik op. Dit is echt de tijd van het maken van scripties en profielwerkstukken. Ik durf te wedden dat tussen juli-februari (ik noem maar wat) veel minder [ENQ]-topics gestart worden.

De vraag is of je het beleid moet veranderen omdat je alleen in deze periode van het jaar zo’n toename ziet.

Overigens stoor ik me er niet aan. We aan slechte enquêtes (die zijn er veel!). Maar leuk om in te vullen en daar iemand mee te helpen. Ik weet nog hoe vreselijk lastig het kan zijn om genoeg respondenten te vinden.

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:26

Houd een enquête DP…. :+

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 17:29

Dat zal het waarschijnlijk dan zijn leeslampje dat het er nu zoveel zijn.

Dat het lastig is genoeg mensen te vinden zal vast, maar 1 verzameltopic zodat het mensen trekt die het leuk vinden zal dat vast niet minder maken.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat regels voor nieuwe gebruikers dus opgerekt worden en niet aan de 25 hoeven voldoen....Dus beleid is juist veranderd

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 17:30

Suzanne F. schreef:
Houd een enquête DP…. :+


:') _O-

goed plan, dat kan ik wel eens doen :P

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:45

DuoPenotti schreef:
Suzanne F. schreef:
Houd een enquête DP…. :+


:') _O-

goed plan, dat kan ik wel eens doen :P


Ik wil graag wel kunnen aangeven dat ik enquêtes negeer omdat ze heel vaak zo ontiegelijk slecht in elkaar zitten. :')