Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 10:17

Iets wat me de laatste tijd is opgevallen... het lijkt zo enorm rustig geworden op bokt? Zowel qua reacties als ook nieuwe topics, dat liep een paar jaar geleden echt een heel stuk harder is mijn idee. Ik weet niet of dit gevoel ondersteund wordt door cijfers, misschien kan beheer dat zien?

Zo las ik laatst ook dat er een gebrek is aan fototopics om op uitgelicht te plaatsen, waar ik me nog een tijd herinner dat men over elkaar heen viel om in Uitgelicht te mogen staan. Valt jullie dit ook op en wat zou een verklaring hiervoor kunnen zijn?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:25

Een verklaring kan ik denk ik wel geven. Er word vaak zo naar gereageert op mensen/topics. Soms met heel persoonlijke lage aanvallen dat je het vanzelf wel laat nog een topic te openen of een reactie te geven. Als je maar genoeg wordt aangevallen en afgesnauwd blijf je vanzelf wel weg. De sfeer op bokt is er helaas de laatste jaren niet fijner op geworden. En de snauwers blijven dan vanzelf over, de rest wordt stille meelezer of verdwijnt helemaal.

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:28

Ja valt mij ook op. En ook meer niet paardgerelateerde topics. Rijtopics zie je ook niet meer, denk dat mensen niet meer durven. En veel mensen delen nu ook veel over hun paard op Instagram, dan is Bokt wellicht dubbel. Maar dat laatste is een aanname. Ik vond het een paar jaar terug wel makkelijker om mensen via Bokt te leren kennen, heel veel mensen ook ontmoet. Maar nu al jaren niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:29

karuna schreef:
Een verklaring kan ik denk ik wel geven. Er word vaak zo naar gereageert op mensen/topics. Soms met heel persoonlijke lage aanvallen dat je het vanzelf wel laat nog een topic te openen of een reactie te geven. Als je maar genoeg wordt aangevallen en afgesnauwd blijf je vanzelf wel weg. De sfeer op bokt is er helaas de laatste jaren niet fijner op geworden. En de snauwers blijven dan vanzelf over, de rest wordt stille meelezer of verdwijnt helemaal.

Ik denk dat het eerder te maken heeft met het feit dat fora een beetje uit de tijd aan het raken zijn. De jongere generaties zitten eerder op Instagram, Snapchat en Tiktok dan op iets “stoffigs” als een forum zonder app.

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:30

Ik heb juist het idee dat op bokt veel minder gekat wordt dan op social media. En ik denk eigenlijk dat veel mensen minder op bokt komen vanwege social media.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:31

Mkango schreef:
karuna schreef:
Een verklaring kan ik denk ik wel geven. Er word vaak zo naar gereageert op mensen/topics. Soms met heel persoonlijke lage aanvallen dat je het vanzelf wel laat nog een topic te openen of een reactie te geven. Als je maar genoeg wordt aangevallen en afgesnauwd blijf je vanzelf wel weg. De sfeer op bokt is er helaas de laatste jaren niet fijner op geworden. En de snauwers blijven dan vanzelf over, de rest wordt stille meelezer of verdwijnt helemaal.

Ik denk dat het eerder te maken heeft met het feit dat fora een beetje uit de tijd aan het raken zijn. De jongere generaties zitten eerder op Instagram, Snapchat en Tiktok dan op iets “stoffigs” als een forum zonder app.


En op die andere plekken kan je veel sneller ook beslissen wat je doet met je content. Hier zit je vast aan archaïsche regels dat er niets verwijderd mag worden. Tegenwoordig zie ik jongeren veel meer ook dingen terug verwijderen op instagram na enkele weken. Ze gaan voor soort clean profiles en thema's

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:37

The_Cat schreef:
Mkango schreef:
Ik denk dat het eerder te maken heeft met het feit dat fora een beetje uit de tijd aan het raken zijn. De jongere generaties zitten eerder op Instagram, Snapchat en Tiktok dan op iets “stoffigs” als een forum zonder app.


En op die andere plekken kan je veel sneller ook beslissen wat je doet met je content. Hier zit je vast aan archaïsche regels dat er niets verwijderd mag worden. Tegenwoordig zie ik jongeren veel meer ook dingen terug verwijderen op instagram na enkele weken. Ze gaan voor soort clean profiles en thema's


Inderdaad. En ik zit dan niet op Instagram, maar ik kijk tegenwoordig ook wel 3x uit voordat ik wat op bokt zet. Topics starten doe ik nauwelijks, genoeg momenten dat ik daar wel behoefte aan heb maar het niet doe omdat ik toch wel weet wat de tendens gaat zijn. En inderdaad, de enorm outdated regel dat er nauwelijks dingen verwijderd mogen worden. Het is gewoon niet meer van deze tijd. Wat de modregels betreft is het internet enorm gegroeid en hangt bokt volgens mij nog steeds vast ergens in de 2000's.

Wat ik niet als aanvallende kritiek op de mods bedoel, want die doen ook alleen maar hun best. Maar de regels waar ze mee werken maken dat ik, en met mij denk ik vele anderen, nog wel even extra achter mijn oren krab voor ik iets plaats.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:43

karuna schreef:
Een verklaring kan ik denk ik wel geven. Er word vaak zo naar gereageert op mensen/topics. Soms met heel persoonlijke lage aanvallen dat je het vanzelf wel laat nog een topic te openen of een reactie te geven. Als je maar genoeg wordt aangevallen en afgesnauwd blijf je vanzelf wel weg. De sfeer op bokt is er helaas de laatste jaren niet fijner op geworden. En de snauwers blijven dan vanzelf over, de rest wordt stille meelezer of verdwijnt helemaal.


Ik vind dit vrij overdreven. Het is ook maar net hoe je er zelf in staat.
Het snauwen en aanvallend reageren vind ik juist heel weinig voorkomen op Bokt.
Ik ben het met mijn voorgangers eens dat er gewoon steeds meer mensen op oa FB, Instagram etc zitten en het concept van een forum gewoon momenteel wat minder populair is.

xYaartje
Berichten: 1463
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:44

Vuurvleugels: Dat inderdaad. Laatst een foto topic geopend. Ontzettend leuke reacties op gehad, maar vervolgens moet je een week wachten tot je weer een foto topic kan/mag plaatsen in het ITP gedeelte. Het zal daar veel drukker zijn als die regel wat meer versoepelt word vermoed ik.
Op insta/FB etc. kun je gewoon zoveel plaatsen als je wilt. Voor veel mensen aantrekkelijker dan wanneer je op een forum een week lang moet wachten voor je weer een nieuw topic mag plaatsen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:44

Bij mij speelt het hele privacy- en toestemmingselelent ook mee. Mijn eigen paard zette ik zo op bokt, maar ik kijk nu met mijn bijrijdpaard wel 100x uit.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:45

Tegenover vroeger zou ik ook geen rijtopics meer durven plaatsen, nu rij ik al even niet meer maar als ik de reacties soms zie en hoeveel negatieve, ook vaak goede opbouwende kritiek maar nou ja het is mijn gevoel dat ik nu niet meer snel foto's zou posten van het rijden :o

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:46

xYaartje schreef:
Vuurvleugels: Dat inderdaad. Laatst een foto topic geopend. Ontzettend leuke reacties op gehad, maar vervolgens moet je een week wachten tot je weer een foto topic kan/mag plaatsen in het ITP gedeelte. Het zal daar veel drukker zijn als die regel wat meer versoepelt word vermoed ik.
Op insta/FB etc. kun je gewoon zoveel plaatsen als je wilt. Voor veel mensen aantrekkelijker dan wanneer je op een forum een week lang moet wachten voor je weer een nieuw topic mag plaatsen.


Dat wist ik niet eens, eens per 2 dagen zou toch ook wel kunnen vooral als het echt wat rustiger blijkt te zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:53

Ik zie dat inderdaad ook terug. Als je nu een fototopic opent dan is de kans heel groot dat als je een beetje een leuke foto in je topic hebt staan dat je in uitgelicht staat. Een aantal jaren terug was het een hele eer als je in uitgelicht kwam te staan.

Daarnaast zijn de reacties op de rijfoto’s vaak niet heel erg aardig waardoor mensen zich wel 2 keer bedenken of ze een rijtopic openen.

Instagram zal ook voor een groot gedeelte meewerken gezien het veel eenvoudiger is om daar een post te plaatsen en je bereikt er meteen mensen over de hele wereld mee. Ook zie ik daar eigenlijk nooit kritiek gegeven worden maar alleen complimentjes.

Charlotte124

Berichten: 79
Geregistreerd: 09-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:55

Ik ben het met karuna eens. Laatst zat ik met een paar mensen als hindernis personeel bij een sgw. Toen wij dachten dat een telefoonnummer niet klopte hebben we een reactie op bokt geplaatst. We hadden het dus alle 3 verkeerd onthouden. Zelfs nadat we bekend hadden dat we fout zaten werden we nog uitgebreid de les gelezen! Iemand had zelfs m'n leeftijd opgezocht en die werd ook tegen ons gebruikt. We hebben er hartelijk om gelachen, maar eigenlijk was het om te huilen. En dat om een telefoonnummer!

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:59

Charlotte124 schreef:
Ik ben het met karuna eens. Laatst zat ik met een paar mensen als hindernis personeel bij een sgw. Toen wij dachten dat een telefoonnummer niet klopte hebben we een reactie op bokt geplaatst. We hadden het dus alle 3 verkeerd onthouden. Zelfs nadat we bekend hadden dat we fout zaten werden we nog uitgebreid de les gelezen! Iemand had zelfs m'n leeftijd opgezocht en die werd ook tegen ons gebruikt. We hebben er hartelijk om gelachen, maar eigenlijk was het om te huilen. En dat om een telefoonnummer!


Ja en dat is wat ik bedoel. Op Facebook/Instagram verwijder je die comment of foto en is de kous af. Maar hier kan je blijven ondergaan, en wildvreemde mensen kunnen vervolgens via google ook nog eens mee genieten van de pret.

Ik vind de regels ivm privacy echt niet meer oké en van deze tijd en werken soms ook gewoon aardig tegen

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:01

Sheran schreef:
Bij mij speelt het hele privacy- en toestemmingselelent ook mee. Mijn eigen paard zette ik zo op bokt, maar ik kijk nu met mijn bijrijdpaard wel 100x uit.

Dit ook :j

Maar ook wel met je eigen paard, of gewoon een ander bericht.
Overal op SM heb je het recht om daarna te doen met een foto of bericht wat je zelf wilt.
Je kunt het zo weer verwijderen. Bokt loopt daar nog steeds hopeloos mee achter dat dit niet kan.
Ook al zullen mensen dan graag ergens tips over krijgen, dan vragen ze het wel op een facebook. Niet op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:02

The_Cat schreef:
Charlotte124 schreef:
Ik ben het met karuna eens. Laatst zat ik met een paar mensen als hindernis personeel bij een sgw. Toen wij dachten dat een telefoonnummer niet klopte hebben we een reactie op bokt geplaatst. We hadden het dus alle 3 verkeerd onthouden. Zelfs nadat we bekend hadden dat we fout zaten werden we nog uitgebreid de les gelezen! Iemand had zelfs m'n leeftijd opgezocht en die werd ook tegen ons gebruikt. We hebben er hartelijk om gelachen, maar eigenlijk was het om te huilen. En dat om een telefoonnummer!


Ja en dat is wat ik bedoel. Op Facebook/Instagram verwijder je die comment of foto en is de kous af. Maar hier kan je blijven ondergaan, en wildvreemde mensen kunnen vervolgens via google ook nog eens mee genieten van de pret.

Ik vind de regels ivm privacy echt niet meer oké en van deze tijd en werken soms ook gewoon aardig tegen
Ook niet helemaal waar, want met een beetje pech worden die dingen gescreenshot en blijft het je lang achtervolgen of duikt het jaren later opeens weer op.

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:02

Ik heb laatst ook een topic moeten laten verwijderen en wist ook echt niet dat je dit niet zelf kon. Ben het zo gewend van andere sociale media’s dat ik nu ook echt twee keer nadenk voordat ik advies vraag over iets.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:02

Voor mij persoonlijk let ik op wat ik plaats omdat ik inderdaad niks kan verwijderen. Wat dat betreft loopt het allemaal hopeloos achter op andere sociale media.

xYaartje
Berichten: 1463
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:03

moonsparkle schreef:
xYaartje schreef:
Vuurvleugels: Dat inderdaad. Laatst een foto topic geopend. Ontzettend leuke reacties op gehad, maar vervolgens moet je een week wachten tot je weer een foto topic kan/mag plaatsen in het ITP gedeelte. Het zal daar veel drukker zijn als die regel wat meer versoepelt word vermoed ik.
Op insta/FB etc. kun je gewoon zoveel plaatsen als je wilt. Voor veel mensen aantrekkelijker dan wanneer je op een forum een week lang moet wachten voor je weer een nieuw topic mag plaatsen.


Dat wist ik niet eens, eens per 2 dagen zou toch ook wel kunnen vooral als het echt wat rustiger blijkt te zijn

Dat lijkt mij ook. Dan heb je al snel dat mensen als het goed is wel echt vaker ITP's zullen plaatsen omdat het vaker kan. Zou het er dan zelfs nog mee eens zijn dat je dan wel een x aantal foto's in het topic moet hebben om wildgroei te voorkomen.
Het elke keer een week wachten is iets wat mij heel erg tegenhoud om echt actief te zijn.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:07

Plop1997 schreef:
Ik heb laatst ook een topic moeten laten verwijderen en wist ook echt niet dat je dit niet zelf kon. Ben het zo gewend van andere sociale media’s dat ik nu ook echt twee keer nadenk voordat ik advies vraag over iets.


Ja maar ook dat is dan weer niet simpel, want je kan niet zomaar een topic laten verwijderen omdat je dat wil, dan vragen ze nog een 'reden'.

@Mkango: dat is waar voor een stuk. Maar ik denk dat er weinig mensen een screenshot gaan nemen omdat je een foute nummer gezet hebt. Dan gaat het weer over zeer speciale uitspraken neem ik aan

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:07

Charlotte124 schreef:
Ik ben het met karuna eens. Laatst zat ik met een paar mensen als hindernis personeel bij een sgw. Toen wij dachten dat een telefoonnummer niet klopte hebben we een reactie op bokt geplaatst. We hadden het dus alle 3 verkeerd onthouden. Zelfs nadat we bekend hadden dat we fout zaten werden we nog uitgebreid de les gelezen! Iemand had zelfs m'n leeftijd opgezocht en die werd ook tegen ons gebruikt. We hebben er hartelijk om gelachen, maar eigenlijk was het om te huilen. En dat om een telefoonnummer!


Maar dat is niks nieuws, jaren geleden opende ik een topic en werd ook met de grond gelijk gemaakt. Verder zelfs nog. Ik heb het topic zelf ontstipt maar uiteindelijk werden er zelfs op Facebook posts over mij gemaakt. Als je een beetje 'bekend' hier bent dan valt het (wellicht) mee, maar sommige mensen kunnen echt heel ver gaan. Dat gebeurt elders natuurlijk ook, maar inderdaad; op facebook kan je een bericht sluiten of verwijderen, hier is dat onmogelijk en een groot gemis.

Ik zit niet in alle fora maar in foto fora zie je eigenlijk dezelfde mensen die altijd een hoop reacties krijgen. Dan is het inderdaad heel leuk om een topic te openen. Is een ieder ook gegund hoor. Maar als je een topic opent en je krijgt na genoeg geen reacties, dan houdt het ook op toch?

Verder klaag ik niet, doe lekker mijn ding op bokt, neus wat rond en dat is verder prima :)

Anoniem

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:10

Ik vind het op Uit de Kunst ook erg rustig. Maar er komen dan ook wel erg weinig reacties op, ook al worden ze toch wel goed bekeken. Ik kan me voorstellen dat dat ook niet echt motiveert :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:12

upendo schreef:
Voor mij persoonlijk let ik op wat ik plaats omdat ik inderdaad niks kan verwijderen. Wat dat betreft loopt het allemaal hopeloos achter op andere sociale media.

Dat ook inderdaad. En vooral omdat via je profiel of door op je naam te zoeken zomaar iedereen al jouw geplaatste berichten kan lezen. Vooral dit laatste heeft er voor gezorgd dat ik de laatste tijd er echt over aan het nadenken ben om mijn account te laten “verwijderen”. Ik heb dit account aangemaakt toen ik een jaar of 13 was en vol in de puberteit zat met mijn eerste verzorgpaardje. De berichten die ik toen heb geplaatst ben ik echt niet trots op staan ook compleet haaks op mijn denkwijze van nu. Nu 13 jaar later denk ik wel 2 keer na voordat ik iets op het internet plaats waarvan ik weet dat meelezers dit altijd kunnen lezen.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:17

Ik plaats zelf weinig meer op Bokt n.a.v. een lange discussie toendertijd over het verwijderen van oude berichten en accounts, wat op internet staat zal er altijd op blijven staan. Op instagram kun je reacties en posts verwijderen, hier niet, dus ik denk tegenwoordig drie keer na voor ik iets plaats.