Bizarre vergeijkingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:23

The_Cat schreef:
CalipsoLover schreef:
Ik ga misschien een heel leger bokt over me heen krijgen, maar ik vind mensen die de 'pasjesmaatschappij' goedkeuren eigenlijk even gestoord als antivaccers :=

Notabene: ik vind de vergelijking ook nergens op slaan, maar mensen die zeggen dat je laten vaccineren een keuze is en het daarom in zoveel mate verschilt van uitsluiting in de tweede wereldoorlog is ook niet helemaal correct in mijn ogen. Inderdaad, hoe je geboren bent (seksualiteit, geslacht of afkomst), daar kan je helemaal niks aan doen. Maar er worden wel degelijk mensen uitgesloten vanwege hun keuze. Of die keuze nu juist of fout is daar hebben wij als pro-vaxers eigenlijk niks op te zeggen, het vaccin is nog in een testfase, het is het eerst MRna-vaccin op de markt, big pharma verdient hier bakken geld aan, er zijn genoeg redenen om dit alles in twijfel te trekken, ik vind het dan ook ieders recht om daar wel/niet voor te gaan. Maar ik vind de uitsluiting op dit moment gewoon niet oké, of toch zeker niet de manier waarop het gebeurd.

Voor degene die mij nu met de grond gelijk willen maken, ja ik heb zelf corona gehad en in het ziekenhuis gelegen. Ja ik ben gevaccineerd en neen ik heb geen spijt van mijn keuze om me te laten vaccineren. :wave:


Ik kan begrijpen wat je zegt. Maar genoeg mensen van de wereldbevolking effectief vaccineren werkt wel. Kijk naar de pokken. Dat is ook alleen maar uitgeroeid als ziekte omdat men iedereen over de hele wereld gevaccineerd heeft. De mazelen was een ziekte die ook amper nog voor kwam, en nu terug aan het opkomen is omdat mensen minder vaccineren. Dus laat je het egoïsme van mensen dan altijd voor op het welzijn van de maatschappij? (en nu laat ik mensen omwille van medische redenen echt buiten beschouwing)

Van die vergelijkingen word ik nu altijd moe.
De mazelen en pokken met corona vergelijken. Dan begrijp je de basis niet. ;)

Verder snap ik dan wel ergens weer waar die vergelijkingen vandaag komen. (Gaat zich alvast verbergen)
Ik denk dat men vooral het heeft over de jaren voor de tweede wereldoorlog echt (in NL) uitbrak.

Ik ben altijd erg geinteresseerd geweest in de Tweede Wereldoorlog en vooral in het deel: hoe krijgt 1 gek een heel volk zover dat ze op grote schaal meegaan.
Daar kon ik vroeger echt mijn hoofd over breken als ik naar docu's keek.
Psychopaten bestaan, maar hoe krijg je miljoenen mensen daarin mee.

Maar daar zijn ook weer heel veel docu's over gemaakt en de er zijn een paar hele goede boeken over geschreven (en hele bizarre experimenten gedaan) hoe dat werkt met de psyche van de mens.
En dan zie je wel dat het heel eenvoudig is en niemand zich daar veilig voor kan wanen omdat het een proces is dat gebasseerd is op angst en een vijand. En vervolgens beetje bij beetje uitsluiten van de zondebok.

Moet je daarom maar op feestboek vergelijkingen aanhalen met de tweede wereldoorlog?
Nee, zeker niet en ik vind zowieso dat op dat soort sociale media maar roepen erg hoog 'tokkieniveau' hebben.
Maar ook ik ben persoonlijk ernstig pro vaccineren, maar volledig tegen het uitsluiten van en de taal die politici aanslaan tegen ongevaccineerden. Polariseren is gevaarlijk, altijd. In het groot en in het klein. En van de grote voorbeelden moeten we juist leren hoe het niet moet.


Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-21 17:24

Laat dit nou niet corona/vaccintopic nog zoveel worden

Alleen dat men vergelijkingen durft te maken tussen deze tijd waarin we heel heel veel.mogen als mens en een tijd waarin niets mocht

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:24

Ik liep gisteren door het vrijheidsmuseum in Groesbeek en heb me toen heel actief afgevraagd of mensen die de QR-code vergelijken met antisemitisme dit ook zouden doen na een bezoek aan een museum.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Bizarre vergeijkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:28

Het principe van ‘vrijheid van meningsuiting’ wordt in mijn ogen ook vaak als excuus gebruikt om maar alles te mogen roepen. Maar daar zit zeker een grens aan.

Tuurlijk moet je kunnen zeggen wat je vindt maar dat kan ook op een fatsoenlijke manier.

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Bizarre vergeijkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:37

@TS; heb je de berichten die volgens jou aanstootgevend zijn ook geTeMd? :) Daar begint het volgens mij bij. Dan kan het team kijken wat ze ermee kunnen doen.

De toon maakt overigens ook de muziek. Het is heel makkelijk om iets banaal te vergelijken met bijvoorbeeld WO2 zonder enige vorm van toelichting of beargumentatie, dat zou in mijn ogen ook gewoon wel aangepakt mogen worden. Maar als men de tijd en de moeite neemt om een serieuze vergelijking te maken dan moet dat kunnen, dat gaat breder dan de inhoud. Gewoon een respectvolle discussie waarin men ook gewoon lijnrecht tegenover elkaar kan staan.

Ik hou me verder weg van de aanleiding van deze discussie, is niet relevant en wil daar geen energie aan besteden. Dit staat dus echt los van de vergelijking die wordt genoemd.

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:38

Sunnda schreef:
Van die vergelijkingen word ik nu altijd moe.
De mazelen en pokken met corona vergelijken. Dan begrijp je de basis niet. ;)

Ik bedoel helemaal niet om de pokken met corona te vergelijken, ik wil alleen maar aanduiden dat vaccineren wel werkt. Maar goed, dat was dan niet duidelijk. Voor de rest zal ik er over stoppen want het is blijkbaar te off topic :)


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:43

Goudhaan1 schreef:
Tja. Ik snap de vergelijking deels. Ik kom 1 keer in de week als "maatje" bij een vrouw van 96, die de 2e Wereldoorlog dus weldegelijk heeft meegemaakt én meegekregen, en deze vergelijking wel maakt. En dan heb ik het niet over de Jodenvervolgingen, maar er zijn dingen gaande waarvan ik snap dát de vergelijking wordt gemaakt.

Hartstikke leuk, ook haar mening. Mijn opa van 94 geeft je een klap voor je kop (letterlijk!) als je de vergelijking durft te maken.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Avalanche

Berichten: 15914
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:50

Muurp schreef:
De toon maakt overigens ook de muziek. Het is heel makkelijk om iets banaal te vergelijken met bijvoorbeeld WO2 zonder enige vorm van toelichting of beargumentatie, dat zou in mijn ogen ook gewoon wel aangepakt mogen worden. Maar als men de tijd en de moeite neemt om een serieuze vergelijking te maken dan moet dat kunnen, dat gaat breder dan de inhoud. Gewoon een respectvolle discussie waarin men ook gewoon lijnrecht tegenover elkaar kan staan.


Eens :j Ik vind dit ook een goed punt. De vergelijking op zich moet geen taboe zijn, anders ga je denk ik ook belangrijke signalen missen.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Shadow0

Berichten: 43495
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 18:02

MarlindeRooz schreef:
Dat het pijnlijk is voor mensen betekent niet dat je (als Bokt zijnde) mensen mag verbieden hun mening te uiten. :)


Bokt mag helemaal prima bepalen wat toelaatbaar is op het forum en wat niet. Er is geen enkel probleem om dit te verbieden.

(En mensen die per se toch hun mening willen uiten mogen dat beslist - in de openbare ruimte. Maar dat is Bokt niet. Persoonlijk beveel ik het Noordzeestrand aan.)

Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-21 18:03

Avalanche81 schreef:
Muurp schreef:
De toon maakt overigens ook de muziek. Het is heel makkelijk om iets banaal te vergelijken met bijvoorbeeld WO2 zonder enige vorm van toelichting of beargumentatie, dat zou in mijn ogen ook gewoon wel aangepakt mogen worden. Maar als men de tijd en de moeite neemt om een serieuze vergelijking te maken dan moet dat kunnen, dat gaat breder dan de inhoud. Gewoon een respectvolle discussie waarin men ook gewoon lijnrecht tegenover elkaar kan staan.


Eens :j Ik vind dit ook een goed punt. De vergelijking op zich moet geen taboe zijn, anders ga je denk ik ook belangrijke signalen missen.


De vergelijking is uberhaupt not done..

Geen vorm van onderdrukking met als risico de dood mag je vergelijken met het niet willen vaccineren..

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 18:12

Shadow0 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dat het pijnlijk is voor mensen betekent niet dat je (als Bokt zijnde) mensen mag verbieden hun mening te uiten. :)


Bokt mag helemaal prima bepalen wat toelaatbaar is op het forum en wat niet. Er is geen enkel probleem om dit te verbieden.

(En mensen die per se toch hun mening willen uiten mogen dat beslist - in de openbare ruimte. Maar dat is Bokt niet. Persoonlijk beveel ik het Noordzeestrand aan.)


Naar de zee schreeuwen schijnt erg hip te zijn tegenwoordig. :')

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 18:18

Echwel schreef:
Laat dit nou niet corona/vaccintopic nog zoveel worden

Alleen dat men vergelijkingen durft te maken tussen deze tijd waarin we heel heel veel.mogen als mens en een tijd waarin niets mocht


Dat doe je toch echt zelf door een extra topic te openen... :roll:

Kom je hier vaker? <<)

Avalanche

Berichten: 15914
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 18:24

Echwel schreef:
De vergelijking is uberhaupt not done..

Geen vorm van onderdrukking met als risico de dood mag je vergelijken met het niet willen vaccineren..

Wat betreft niet willen vaccineren ben ik het met je eens.

Maar op het moment dat je het hebt over een demagoog, met nogal alarmerende ideeën over specifieke bevolkingsgroepen die geen keuze hebben wat betreft uiterlijk, afkomst, sexualiteit en meer van zulke zaken, vind ik dat je hem prima mag maken, en zelfs moet maken. Op dat moment gaan roepen dat de vergelijking not done is vind ik je hoofd in het zand steken.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 19:29

Muurp schreef:
@TS; heb je de berichten die volgens jou aanstootgevend zijn ook geTeMd? :) Daar begint het volgens mij bij. Dan kan het team kijken wat ze ermee kunnen doen.

De toon maakt overigens ook de muziek. Het is heel makkelijk om iets banaal te vergelijken met bijvoorbeeld WO2 zonder enige vorm van toelichting of beargumentatie, dat zou in mijn ogen ook gewoon wel aangepakt mogen worden. Maar als men de tijd en de moeite neemt om een serieuze vergelijking te maken dan moet dat kunnen, dat gaat breder dan de inhoud. Gewoon een respectvolle discussie waarin men ook gewoon lijnrecht tegenover elkaar kan staan.

Ik hou me verder weg van de aanleiding van deze discussie, is niet relevant en wil daar geen energie aan besteden. Dit staat dus echt los van de vergelijking die wordt genoemd.

Er is in een ander topic vandaag getemd (o.a. door mij) op deze vergelijking, en er is daarop een post leeggehaald.
Er wordt dus wel degelijk gemodereerd, maar meestal pas naar aanleiding van een TEM.

Censuur hoeft van mij persoonlijk niet direct, maar ik zou het best aan de orde vinden als er pro-actiever zou worden gemodereerd op dit soort gevoelige issues. Sneller ingrijpen met een groene waarschuwing, mensen per pb persoonlijk aanspreken.
Alles maar op zijn beloop laten onder het mom van vrijheid van meningsuiting vind ik een zwaktebod. Je hoeft niet meteen te censureren, maar je kunt als Bokt wel laten merken dat je er bent, en dat je erop toe ziet dat de regels gevolgd worden, in plaats van volledig op TEMs te leunen.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 20:14

Askja schreef:
Muurp schreef:
@TS; heb je de berichten die volgens jou aanstootgevend zijn ook geTeMd? :) Daar begint het volgens mij bij. Dan kan het team kijken wat ze ermee kunnen doen.

De toon maakt overigens ook de muziek. Het is heel makkelijk om iets banaal te vergelijken met bijvoorbeeld WO2 zonder enige vorm van toelichting of beargumentatie, dat zou in mijn ogen ook gewoon wel aangepakt mogen worden. Maar als men de tijd en de moeite neemt om een serieuze vergelijking te maken dan moet dat kunnen, dat gaat breder dan de inhoud. Gewoon een respectvolle discussie waarin men ook gewoon lijnrecht tegenover elkaar kan staan.

Ik hou me verder weg van de aanleiding van deze discussie, is niet relevant en wil daar geen energie aan besteden. Dit staat dus echt los van de vergelijking die wordt genoemd.

Er is in een ander topic vandaag getemd (o.a. door mij) op deze vergelijking, en er is daarop een post leeggehaald.
Er wordt dus wel degelijk gemodereerd, maar meestal pas naar aanleiding van een TEM.

Censuur hoeft van mij persoonlijk niet direct, maar ik zou het best aan de orde vinden als er pro-actiever zou worden gemodereerd op dit soort gevoelige issues. Sneller ingrijpen met een groene waarschuwing, mensen per pb persoonlijk aanspreken.
Alles maar op zijn beloop laten onder het mom van vrijheid van meningsuiting vind ik een zwaktebod. Je hoeft niet meteen te censureren, maar je kunt als Bokt wel laten merken dat je er bent, en dat je erop toe ziet dat de regels gevolgd worden, in plaats van volledig op TEMs te leunen.


Eens met de nuance, geen censuur maar bijsturen waar nodig.
Maar hoe zie jij dit voor je op fora zoals CV? Daar worden constant dit soort 'randjes' opgezocht en staan er best wel wat gebruikers ver van elkaar af. Pro-actief modereren is daar bijna niet mogelijk, dan ben je wel afhankelijk van de TeM's van gebruikers.

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 20:19

Echwel schreef:
Avalanche81 schreef:

Eens :j Ik vind dit ook een goed punt. De vergelijking op zich moet geen taboe zijn, anders ga je denk ik ook belangrijke signalen missen.


De vergelijking is uberhaupt not done..

Geen vorm van onderdrukking met als risico de dood mag je vergelijken met het niet willen vaccineren..


Ik denk dat je mij niet helemaal goed begrijpt, want ''het lijkt wel WO2, zo begon het ook bij de Joden, en kijk hoe die zijn geëindigd'' is imo totaal wat anders als iets dergelijks als ''het uitsluiten van groeperingen op basis van bepaalde overtuigingen is niet oke..'' . Dan gaat het namelijk ook niet meer over de Joden, maar over het algemeen. Daar zit dus precies de nuance.

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-21 20:25

Maar Muurp het probleem.is dat de vergelijking met joden dus wel wordt gemaakt steeds..

Over uitsluiting ben ik het met je eens, maar.vergelijk met joden, gele ster enz.is not done

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:05

Echwel schreef:
Maar Muurp het probleem.is dat de vergelijking met joden dus wel wordt gemaakt steeds..

Over uitsluiting ben ik het met je eens, maar.vergelijk met joden, gele ster enz.is not done


Dat vind jij, zo jij het recht hebt zo te vinden. Zo is het ook andersom

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:20

Citaat:
Geen vorm van onderdrukking met als risico de dood mag je vergelijken met het niet willen vaccineren..


Mag het misschien zo zijn dat we allemaal kiezen voor onze gezondheid. En dat dat voor de een betekend wel vaccineren (omdat je gelooft dat je daar baad bij hebt) en voor de ander betekend het juist niet vaccineren (omdat de vaccins met MRNA een experiment zijn en je daar geen vertrouwen in hebt op dit moment). We maken dus allemaal met dezelfde gedachte deze keuze.

Als daar dan een groep bij is, die dan wordt buiten gesloten, dus niet meer in een zwembad/restaurant/bioscoop of sportclub mag, dan is het niet raar dat men dit vergelijkt met de jaren voor WOII. De Joden werden in beginsel ook op gelijke delen uitgesloten en dat werd steeds meer.
Dit gaat straks nog extremer worden als 2G, of zelfs 1G wordt ingevoerd en men dus nergens meer welkom is zonder die QR. Het is buitenproportioneel en zeer polariserend en stigmatiserend. Ongeacht welke reden hieraan ten grondslag licht.

Ook nu kijken mensen weg alsof die uitsluiting niet bestaat. Dat gebeurde toen ook.
Het is dus niet normaal en mag ook nooit normaal worden (dwang).

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:22

Mirranda schreef:
Citaat:
Geen vorm van onderdrukking met als risico de dood mag je vergelijken met het niet willen vaccineren..


Mag het misschien zo zijn dat we allemaal kiezen voor onze gezondheid. En dat dat voor de een betekend wel vaccineren (omdat je gelooft dat je daar baad bij hebt) en voor de ander betekend het juist niet vaccineren (omdat de vaccins met MRNA een experiment zijn en je daar geen vertrouwen in hebt op dit moment). We maken dus allemaal met dezelfde gedachte deze keuze.

Als daar dan een groep bij is, die dan wordt buiten gesloten, dus niet meer in een zwembad/restaurant/bioscoop of sportclub mag, dan is het niet raar dat men dit vergelijkt met de jaren voor WOII. De Joden werden in beginsel ook op gelijke delen uitgesloten en dat werd steeds meer.
Dit gaat straks nog extremer worden als 2G, of zelfs 1G wordt ingevoerd en men dus nergens meer welkom is zonder die QR. Het is buitenproportioneel en zeer polariserend en stigmatiserend. Ongeacht welke reden hieraan ten grondslag licht.

Ook nu kijken mensen weg alsof die uitsluiting niet bestaat. Dat gebeurde toen ook.
Het is dus niet normaal en mag ook nooit normaal worden (dwang).


1G is dan juist toch super eerlijk? Iedereen testen, ongeacht wel of niet gevaccineerd.

Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-21 21:23

@ olejohn
Andersom als in ongevaccineerden lopen met een embleem op de jas en zitten ondergedoken

En voor anderen Nee het is niet hetzelfde, je zit niet ondergedoken
Je kinderen lopen geen gevaar, je hebt geen honger en.moet 100km lopen als kind om eten voor de rest te scoren..

Je mag nog zo idioot veel wel en je bent veilig......

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bizarre vergeijkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:25

Ik verbaas me ook over de vergelijking en hoe deze met hele bijzondere argumenten goed gepraat wordt … het zou fascinerend zijn als het niet zo bizar was ..

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:29

Cer schreef:
Ik verbaas me ook over de vergelijking en hoe deze met hele bijzondere argumenten goed gepraat wordt … het zou fascinerend zijn als het niet zo bizar was ..


Snap ik helemaal. Vanuit mijn oogpunt is het ik niet oké om dat zo te doen, de toon maakt de muziek zoals ik al eerder zei.
Dus nee ik praat niks goed (ik voel me aangesproken :+ ), maar het onderwerp uitsluiting moet wel besproken kunnen worden zonder meteen verwijzingen naar gele sterren of gaskamers.

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-21 21:32

Muurp maar juist de vergelijking met wereldoorlog 2 maakt men en dat is gewoon niet juist

Met die uitsluiting ben ik het ook niet helemaal eens, maar het vergelijk met wereldoorlog 2 wordt steeds gemaakt en goed gepraat..

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Cer

Berichten: 30135
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bizarre vergeijkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:35

Uiteraard moet dat onderwerp besproken kunnen worden, en de juiste mensen moeten ook waakzaam blijven dat het goed gaat en niet op een foute manier ontwikkeld ..
Maar dat kan ook zonder die vergelijking te maken. Iemand kan dat toch ook anders verwoorden?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers