Bokt logo?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wheelingkawa

Berichten: 2
Geregistreerd: 08-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:10

Winged schreef:
Ah, check!

Inmiddels het Wheelingkawaidee ook gevonden:
[KH] De Nostalgie : 50 jaar bokt

Hij blijft mooi! :knuffel:
Jammer dat veel namen nu niet meer online zijn.

Rocamor

Berichten: 10860
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:30

Wheelingkawa schreef:
Cayenne schreef:
Lijkt mij een verwijzing naar WheelingKawa? :D of in dit geval WheelingJulius :')
20 jaar Bokt! *\o/* Gefeliciteerd!
Eindelijk volwassen :D

Wat leuk een logo voor mij :P

Groetjes runningkawa aan alle oud bokkers.
En vast weer doei :')


Hey, RK! Of nou ja, WK nu. Leuk om Kawa weer te zien vliegen. En mocht het een korte vast weer doei worden, dan leuk dat je er was.

Maar misschien krijg je wel gratie, gebeurt vaker bij jubilea.

Edit: Oh wacht, ik ben geen oud bokker. Inmiddels wel een oude(re) bokker

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:59

Wheelingkawa schreef:
Cayenne schreef:
Lijkt mij een verwijzing naar WheelingKawa? :D of in dit geval WheelingJulius :')
20 jaar Bokt! *\o/* Gefeliciteerd!
Eindelijk volwassen :D

Wat leuk een logo voor mij :P

Groetjes runningkawa aan alle oud bokkers.
En vast weer doei :')


Heeeeeeeey wat leuk! Blijf! Niet meer weggaan hoor. <3
Wat leuk om je avatar weer te zien springen!
Ja jammer dat er veel namen al weg zijn uit dat topic, maar misschien komen ze ooit nog terug. En kunnen we samen 50 jaar Bokt vieren!

Rocamor

Berichten: 10860
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Bokt logo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:12

Helaas SuzanneF, WK is alweer permanent geband.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:14

-O- jammer.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Bokt logo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:19

Goh, 20 jaar is bejaard blijkbaar en Manno is volgens de wikifoto van de dag schimmel.

Bokt wordt dement...?

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:21

Ik dacht dat het een paard op een bankje was... :D

musiqolog
Berichten: 3332
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:42

criollo_yess schreef:
Kom ook onder een steen vandaan :o , maar wat is Wheelingkawa???

Je kunt nog erger onder een steen zitten. Ik ben al achteenhalf jaar bij Bokt (met wisselende intensiteit) en ik leer dankzij dit topic pas dat het Bokt-paardje Julius heet.

Mocht iemand het gemist hebben: er is ook iets gedaan met paarden van 20 en ouder. Daar kon je verhalen over insturen en zo. Ik denk dat het logo vooral daarvoor aandacht vraagt.

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:45

Oh wauw.... Ik heb echt een bril nodig :')

Ik dacht dus in eerste instantie dat Julius ook aan het thuiswerken was, achter z'n bureautje met z'n vingers op 't toetsenbord oid. Dus.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:23

Rocamor schreef:
Helaas SuzanneF, WK is alweer permanent geband.


karuna schreef:
-O- jammer.


Nou, inderdaad....
Kan bokt haar geen gratie verlenen, of iets dergelijks?
Het is zowat 20 jaar geleden... zo erg kan het nu toch niet meer zijn?

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Bokt logo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:27

Nou inderdaad. Ik vind eigenlijk dat hier best iets coulanter mee omgegaan mag worden. Echte relaccounts snap ik wel dat die permanent geband worden. Maar ik kan best wat namen noemen die gratie zouden kunnen krijgen. En als ze het verpesten dan is die ban weer snel genoeg gegeven toch? Waarom krijgen ze geen kans meer?

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Bokt logo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:31

Het beleid is dat een permanent geband iemand na een jaar een verzoek tot terugkomst kan doen. Als Kawa dat niet doet (en voor zover ik weet wil ze dat niet), dan kan ze niet terugkomen.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:04

Dat gesprek lijkt me hier niet op z'n plek, zonde van de aandacht voor het leuke logo én bijbehorende nieuwe subforum! :) Bij vragen over het BOT-beleid (of iets anders) mag je altijd mij of een van m'n collega's een PB'tje sturen, geen probleem om extra uitleg te geven. :j

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:31

Ik begreep de rolstoel wel, maar dacht dat ik een dag/week voor de gehandicapten ofzo had gemist :+
Voor de zekerheid maar even hier gekeken en nou snap ik het :D
Gefeliciteerd Bokt! *\o/*
Ik voel me ineens ook oud zeg.. :=

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:12

Rocamor schreef:
Helaas SuzanneF, WK is alweer permanent geband.


Godzijdank

Maar goed zoals de communicatie 10jaar terug was mag nu helemaal niet meer

Ik snap bokt logo juist niet

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:41

Ibbel schreef:
Het beleid is dat een permanent geband iemand na een jaar een verzoek tot terugkomst kan doen. Als Kawa dat niet doet (en voor zover ik weet wil ze dat niet), dan kan ze niet terugkomen.


Zover ik weet wil ze wel graag terug en heeft ze het verzoek ingediend maar wordt het niet geaccepteerd.
Iedereen verdient een tweede kans. Als ze het verpesten zijn ze snel genoeg weer geband lijkt me, kleine moeite. Maar na bijna 20 jaar....we zijn allemaal niet meer wie we toen waren. Tijden veranderen en mensen ook.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 06:23

Susanne

Grof zijn in je mond elke topic uitlokken tot rel okay, alleen je eigen mening is goed okay

Maar wat achter de schermen is gebeurd is fraude een vos verliest zijn haren maar niet zijn streken niet iedereen verdient een tweede kans

Rocamor

Berichten: 10860
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 06:49

tita schreef:
Susanne

Grof zijn in je mond elke topic uitlokken tot rel okay, alleen je eigen mening is goed okay

Maar wat achter de schermen is gebeurd is fraude een vos verliest zijn haren maar niet zijn streken niet iedereen verdient een tweede kans


Dan kun je nog wel een handvol mensen hier op bokt bannen. Kan zo een aantal namen opnoemen waarvan ik het idee heb dat ze hier alleen komen om te trollen. Daarnaast er lopen veroordeelde moordenaars in Nederland rond, die hun straf uitgezeten hebben en een tweede kans hebben gekregen.

Geen idee wat er zich achter de schermen afgespeeld heeft, maar jaren terug was er een groepje mods "dat achter de schermen ook in de fout is gegaan". Die gingen op zwart maar konden verder gewoon hun account houden.

Hoe lang blijft het logo eigenlijk nog zo?

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Bokt logo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 07:37

Ik denk dat de logo nog de hele week blijft aangezien het 20 jarig bestaan de hele week gevierd wordt! Super leuk :D

musiqolog
Berichten: 3332
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Bokt logo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:16

Ik zat in 2008 (wat trouwens ruim twaalf jaar geleden was en naar mijn definitie niet "bijna twintig") nog niet op Bokt, dus ik moet het met de zoekfunctie doen. Bovendien kan ik alleen maar afgaan op berichten waarin ze genoemd of geciteerd wordt, want haar eigen posts worden weergegeven als "gastbijdragen". Ik ken RunningKawa dus niet en ik kan al helemaal niet inschatten of ze na zoveel jaar al dan niet in herhaling zou vallen.

Maar ik vind het wel merkwaardig dat de gebruiker in kwestie wél geëerd wordt met een logo, maar niet mag terugkeren. Als iemand zich in jouw ogen zo misdragen heeft dat hij nooit meer welkom is, dan moet je hem zoveel mogelijk doodzwijgen. Met dit logo zeg je feitelijk: jij bent ook nu nog zo belangrijk voor Bokt, bij het twintigjarig jubileum kunnen we niet anders dan aan jou denken.

Ik deel de twijfel van Dani of deze discussie wel hier moet. Maar dit verhaal gaat me persoonlijk aan het hart. Ik ben ooit geroyeerd uit mijn studentenvereniging en heb permanente pandontzegging gekregen. Dat was echt de naarste dag uit mijn leven en in mijn ogen een grote vergissing. In diezelfde ogen van mij ben ik intussen ook genoeg veranderd om daar weer binnen te mogen. Maar of ik het bestuur en de leden - begin-twintigers, die o.h.a. niet geneigd zijn om te geloven dat een mens kan veranderen - kan overtuigen? Of de mensen die mij destijds gekend hebben?

Ik wil dus maar zeggen: ik voel mee met mensen die hier al jaren niet meer welkom zijn en zich desondanks nog steeds Bokker voelen. Het lijkt me in ieder geval opportuun om, nu de hele santenkraam door het logo weer actueel is geworden, de zaak niet te laten rusten. RunningKawa verdient hoe dan ook een serieuze herbeoordeling.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Bokt logo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:20

Het logo is gebaseerd op Julius. Julius is het paard van een van de oprichters van bokt en omdat bokt 20 jaar is en daarmee in de pensioengerechtigde leeftijd zit van een paard zit Julius in een rolstoel met een wandelstok in zijn handen.

musiqolog
Berichten: 3332
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:21

Ymor schreef:
Het logo is gebaseerd op Julius. Julius is het paard van een van de oprichters van bokt en omdat bokt 20 jaar is en daarmee in de pensioengerechtigde leeftijd zit van een paard zit Julius in een rolstoel met een wandelstok in zijn handen.

Dat weet ik, maar gezien het grote aantal mensen dat er een verwijzing naar die specifieke post in leest neem ik toch aan dat die knipoog er bewust in zit. Ik bedoel maar: een bejaard paard zit gewoonlijk niet in een rolstoel.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6638
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:24

Het logo is niet bedoeld om de bokker in kwestie te eren. De link met Wheelingkawa werd gelegd door een gebruiker in dit topic, maar dat is niet het idee achter het logo geweest. Het logo is niets anders dan een oud paard in een rolstoel, omdat Bokt 20 jaar is. De aanname die je doet, Musiqolog, is dus onjuist.

Echter wil ik wel ook bij deze het bericht van Dani aanhalen, want dit is inderdaad niet de plek om een discussie te voeren over het beleid. Het zou dan ook fijn zijn om in het topic die discussie verder te laten voor wat het is.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:25

Ymor schreef:
Het logo is gebaseerd op Julius. Julius is het paard van een van de oprichters van bokt en omdat bokt 20 jaar is en daarmee in de pensioengerechtigde leeftijd zit van een paard zit Julius in een rolstoel met een wandelstok in zijn handen.


Maar het feit dat velen aan Wheelingkawa denken zegt al genoeg. En ik ben het met Musiqolog eens.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:45

Ik haak even in, ik ben gevraagd het logo te maken en heb er een aantal suggesties voor gekregen die ik samengevoegd heb en mijn eigen draai aan heb gegeven. Dus of iemand nu een suggestie heeft gegeven of niet met runningkawa in het achterhoofd: dan nog is het logo een combinatie van meerdere suggesties, gemaakt door iemand die runningkawa niet kent (ik). Het is me al opgevallen dat het logo open is voor intepretatie omdat er veel fysieke informatie staat in een logo dat weinig ruimte biedt, ik weet niet hoe lang hij nog online staat, maar ik ben bereid een andere versie te maken om dit soort discussies uit de weg te gaan. Ik weet namelijk 100% zeker dat dit geen referentie is naar wie dan ook (behalbe julius) omdat ik zelf heb bepaald wat er wel of niet in het logo kwam te staan. En als het logo dit soort gevoelens teweegbrengt maak ik met liefde een ander waar men meer vrede mee heeft.