foeiknop

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: foeiknop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:09

Maar dat zijn dan ook de gemakkelijke topics om te vermijden. Staat er corona in de titel: ga er dan met een grote boog omheen. Wil je dat niet, want wil jij je mening over dit onderwerp ook wereldbekend maken: dan moet je er tegen kunnen dat niet alles wat in dat topic gezegd wordt in jouw straatje zal passen (en soms zelfs niet in jouw stad of land :D)


marleen_88

Berichten: 14042
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:12

Echwel schreef:
marleen_88 schreef:
Ik kan mij niet voorstellen dat een (vaak) onbekend iemand jou dusdanig triggert dat je die helemaal niet tegen wilt komen op bokt. Ik kan mij indenken dat er dan echt serieuze zaken gespeeld moeten hebben. Ik vind sommige bokkers ook minder interessant, daar scroll ik dan gewoon voorbij. Maar ik heb niemand op mijn foeilijst hoor.

Momenteel met veel mensen die bv in corona topics de boel vol plempen met onwaarheden enz triggert dat veel mensen.


Ik kom daar bijna niet, dus daar heeft het denk ik mee te maken. Ik zit voor mijn plezier op Bokt, van Corona gerelateerd nieuws krijg ik geen plezier, dus ik kom daar niet.

Doe wel en zie niet om

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4416
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:13

Ik heb ook één bokker op mijn foeilijst en zou dit inderdaad heel fijn vinden! Dit gaat overigens niet over iemand die irritant schrijft, maar over iemand die me ongeveer bedreigd heeft en me heeft beschuldigd van allerlei gekke dingen. Die hoef ik niet meer te zien, en ik zou het ook fijn vinden als diegene mij of mijn topics niet meer kan zien of berichten kan sturen. Daarvoor blokkeer je toch iemand, zou je zeggen :+

Maar dat gaat dus wel over iets anders dan waar hier veel over gepraat wordt.

pien_2010

Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:16

Toch wil ik zelf dat ook graag volgen. Als ik niet op BOkt had gezeten, had ik totaal dat hele conspiracy en al die groepen die zich daarmee bezig houden gemist. Het is toch wel een echt groot ding geworden in deze tijd het zoals ikzelf dat noem "het niet hygiënisch" denken.
Ik zal dus daarom ook niemand foeien, omdat ik dan ook een heel groot iets mis van deze tijd en dus ook een stuk begrip verlies in wat op dit moment zich afspeelt in de wereld onder de mensen.
Als beeld heb ik zelf daarvan dat het een soort kankergezwel is, wat heel erg klein begonnen is en dat nu welig tiert. Er is bijna geen beginnen meer aan om dat op te ruimen. Doordat ik dit elke dag tegen kom bv op Bokt, kunnen we er ook op reageren. Ik ben dus wel blij dat deze mensen gewoon onder ons zich begeven en ook gewoon , overtuigd dat ze zijn van hun waarheid, posten.
Het wordt helemaal eng, als deze mensen nl de normale social media kanalen gaan mijden. Dan verliezen we :
1. Het zicht op deze groep
2. De mogelijkheid om er andere waarheden tegen over te zetten.

Dus even off topic want het heeft zijdelings met dit onderwerp te maken, wil ik eigenlijk aan iedereen vragen→ foei zo min mogelijk, blijf aardig en begripvol hoe moeilijk het af en toe ook is in de wetenschap dat het enorm belangrijk is om deze mensen die al zo zich begeven in een apart "tunnel" wereldje, ook andere teksten voor te schotelen.
Hoe geïrriteerder op hen gereageerd wordt, hoe meer er gefoeid wordt, hoe geïsoleerder, onbereikbaar deze groep wordt. Ik word altijd een beetje huiverig van het "wij" en "zij " fenomeen.

musiqolog
Berichten: 3329
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:53

Mariett schreef:
Ik heb ook één bokker op mijn foeilijst en zou dit inderdaad heel fijn vinden! Dit gaat overigens niet over iemand die irritant schrijft, maar over iemand die me ongeveer bedreigd heeft en me heeft beschuldigd van allerlei gekke dingen. Die hoef ik niet meer te zien, en ik zou het ook fijn vinden als diegene mij of mijn topics niet meer kan zien of berichten kan sturen. Daarvoor blokkeer je toch iemand, zou je zeggen :+

Maar dat gaat dus wel over iets anders dan waar hier veel over gepraat wordt.

Dit is zo'n uiterste geval waar ik het over heb. Ik ken de andere kant van het verhaal niet, maar ik kan me voorstellen dat je zo iemand wilt negeren.

Verder gaat het hier over corona-ontkenners en andere complotwappies. Die wil ik inderdaad ook niet zien. Maar ze zijn er nu eenmaal en hun teksten zijn hier voor (verder) iedereen te lezen. Het is heel belangrijk dat ze op andere gedachten worden gebracht, en dat ze anderen met hun onzin niet aansteken.

Discussie, gevoerd op basis van feiten en volgens de regels van het debat, is het legitieme wapen tegen onzin. Als je iedereen met een ander standpunt negeert, doet de inhoud er niet meer toe, want dan worden er geen argumenten meer tegen elkaar afgewogen. Dan krijgt degene die het hardst schreeuwt gelijk, want die wordt het meeste gehoord. Dat is extra zonde in een kwestie als deze, waarin jouw gelijk zo gemakkelijk met argumenten kan worden beslecht.

Los daarvan: de wereld waarin we nu tijdelijk leven is geen gewone, en ook niet de wereld waarin de "foei"-knop ooit bedacht is. Die is zeer waarschijnlijk ooit als antwoord op persoonlijke vetes bedacht, voor een Bokt dat nog voornamelijk discussieerde over met of zonder bit rijden, cap/bodyprotector verplichten of niet, klassieke box of paddock, enfin voor al die eeuwige discussies waarin sommige mensen zich nu eenmaal niet weten te gedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 01:54

Sorry dat ik dit topic naar boven haal, maar mijn vraag leek me wel toepasselijk.
Is er een manier dat een ander jouw berichten niet meer ziet? Of is er geen enkele manier hiervoor?
Ik ben het nogal zat dat een bokker die mij persoonlijk kent mij soms berichten gaat lopen sturen over berichten die ik op Bokt plaats, ik wil gewoon niet constant na hoeven te denken dat diegene zich ermee gaat bemoeien in mijn persoonlijke leven. Ze haalt onder andere dingen naar boven die ik heb afgesloten.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: foeiknop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:06

Nop :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:10

MPR4 schreef:
Sorry dat ik dit topic naar boven haal, maar mijn vraag leek me wel toepasselijk.
Is er een manier dat een ander jouw berichten niet meer ziet? Of is er geen enkele manier hiervoor?
Ik ben het nogal zat dat een bokker die mij persoonlijk kent mij soms berichten gaat lopen sturen over berichten die ik op Bokt plaats, ik wil gewoon niet constant na hoeven te denken dat diegene zich ermee gaat bemoeien in mijn persoonlijke leven. Ze haalt onder andere dingen naar boven die ik heb afgesloten.

Persoonlijke berichten?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:24

Nee, je berichten voor iemand verbergen kan niet. Wel ontzettend kinderachtig dat iemand je op die manier lastigvalt, ik hoop dat ze daarmee kappen. Jij kunt wel PB's van die gebruiker blokkeren, zodat je ze niet hoeft te lezen. Dat geeft misschien iets meer rust.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

SandAndOak
Berichten: 153
Geregistreerd: 18-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:44

MPR4 schreef:
Sorry dat ik dit topic naar boven haal, maar mijn vraag leek me wel toepasselijk.
Is er een manier dat een ander jouw berichten niet meer ziet? Of is er geen enkele manier hiervoor?
Ik ben het nogal zat dat een bokker die mij persoonlijk kent mij soms berichten gaat lopen sturen over berichten die ik op Bokt plaats, ik wil gewoon niet constant na hoeven te denken dat diegene zich ermee gaat bemoeien in mijn persoonlijke leven. Ze haalt onder andere dingen naar boven die ik heb afgesloten.


Klinkt ontzettend vervelend! Heb je deze persoon al eens persoonlijk aangesproken met de mededeling dat je hier niet van gediend bent en of die daar rekening mee wil houden, of staat die daar niet open voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:38

Ik heb diegene er al op aangesproken. Maar ze heeft ook mijn nummer en ik kom haar regelmatig tegen in mijn leven en het is gewoon irritant. :+
Ze stuurt me er (gelukkig) geen pb's op Bokt over.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:18

MPR4 schreef:
Sorry dat ik dit topic naar boven haal, maar mijn vraag leek me wel toepasselijk.
Is er een manier dat een ander jouw berichten niet meer ziet? Of is er geen enkele manier hiervoor?
Ik ben het nogal zat dat een bokker die mij persoonlijk kent mij soms berichten gaat lopen sturen over berichten die ik op Bokt plaats, ik wil gewoon niet constant na hoeven te denken dat diegene zich ermee gaat bemoeien in mijn persoonlijke leven. Ze haalt onder andere dingen naar boven die ik heb afgesloten.

Gelukkig niet, dat zou totaal onwenselijk zijn op een forum als dit.

Wat je wel kunt doen is dit account afsluiten en een nieuwe nemen waarbij je zorgt dat je niet zo herkenbaar bent.

koeien op de weg...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers