Random foto's bij nieuwsberichten

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Random foto's bij nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-20 12:36

Het valt mij op dat bij nieuwsberichten vaak random foto's geplaatst worden die niets met het onderwerp te maken hebben.
Nu snap ik dat je te maken hebt met (kopen van) rechten als je foto's van bepaalde websites of fotografen wil gebruiken en het daarom niet altijd mogelijk is om bijbehorende foto's te plaatsen.
Maar waarom dan een willekeurige, random foto er bij plaatsen die totaal los staat van de inhoud van het bericht?

Ik begrijp dat beeldmateriaal ook illustrerend kan zijn, maar ik zie regelmatig foto's bij nieuwsberichten geplaatst waarbij het lijkt alsof het puur ter decoratie is, om het "op te leuken" en dan heeft het naar mijn mening absoluut geen meerwaarde, integendeel;
Het doet het eerder afbreuk aan de inhoud van het bericht.
Waarom niet er voor kiezen geen foto te plaatsen in zo'n geval?
En hoe wordt bepaald welke (random) foto van meerwaarde is voor een nieuwsbericht waar geen rechten zijn verkregen voor het plaatsen van een inhoudelijk beeld?

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Random foto's bij nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 08:24

Moderatoropmerking:
ik denk dat er ergens iets mis is gegaan toen dit topic gesloten is.
In elk geval is er een ander topic over dit onderwerp: [FZ] Foto's in nieuwsberichten wij verzoeken jullie daar te reageren

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers