Waarom topic leeggehaald?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tieneke

Berichten: 21677
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:51

Beter lezen, Carola. Ik schrijf "lijkt", twee keer zelfs.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:59

Och , er is ook een bokker die wel tot vier keer toe een andere naam aan kon nemen, mocht ook niet volgens de regels.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:01

Nynkster schreef:
Tieneke schreef:
TS maakt de keuze om niets uit te leggen. Dat is helemaal prima en haar goed recht, maar de keerzijde is dat mensen altijd gaan speculeren. Dat moet zij er dan ook maar bijnemen.

Het punt waar het hier om gaat, is dat net zij op een bepaalde manier verheven lijkt te worden boven de rest en een behandeling "op maat" door de mods lijkt te krijgen die niemand anders krijgt.


Wie heeft gevraagd naar zoiets en het niet gekregen dan?
Als jij een goede reden geeft waarom je wil dat het niet traceerbaar is naar jou dan zeggen ze vast niet zomaar nee....



En: "Ik heb de boel belazerd, dus ik schaam me." is een goede reden? :')

Sorry maar we weten allemaal dat jij bevriend bent met TS. Het recht op privacy ben ik helemaal voor, maar ga nu niet het heilig boontje uithangen. Ze heeft gelogen. Punt.

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:02

De naam van betreffende Ts is nog gewoon te lezen in de quote's, dus dat anoniem maken heeft geen nut gehad

Sanet

Berichten: 7940
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:03

Nah, beetje jammer ook van de mensen die wel hun best gedaan hebben om constructief bij te dragen aan dat topic -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:06

SinneJ schreef:
Nynkster schreef:

Wie heeft gevraagd naar zoiets en het niet gekregen dan?
Als jij een goede reden geeft waarom je wil dat het niet traceerbaar is naar jou dan zeggen ze vast niet zomaar nee....



En: "Ik heb de boel belazerd, dus ik schaam me." is een goede reden? :')

Sorry maar we weten allemaal dat jij bevriend bent met TS. Het recht op privacy ben ik helemaal voor, maar ga nu niet het heilig boontje uithangen. Ze heeft gelogen. Punt.

Heb je daar bewijs van? Of is dit gebaseerd op aanames?

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:10

Sinne je weet niet eens wat er is en wat de redenen zijn. Wat jij zegt slaat kant noch wal.....
Praat niet zo alsof je alles weet, want dat doe je niet. Anders had je deze opmerkingen niet gemaakt ;)

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:12

Ik wist niet dat topics ook geanonimiseerd kunnen worden. Lijkt me wel vooruitgang ten opzichte van het verwijderen van topics. Zo blijven berichten in ieder geval bewaard. :j

Tieneke

Berichten: 21677
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:14

Nynkster schreef:
Sinne je weet niet eens wat er is en wat de redenen zijn. Wat jij zegt slaat kant noch wal.....
Praat niet zo alsof je alles weet, want dat doe je niet. Anders had je deze opmerkingen niet gemaakt ;)


Jij weet niet wat anderen weten en wat er al lang in het lang en breed is rond gegaan. Als TS niet wilt dat er gespeculeerd wordt, kan ze altijd verduidelijking scheppen. Maar dan best wel volgens de echte feiten. En ik denk dat ze mondig genoeg is om voor zichzelf in te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:15

Cinderella schreef:
Ik wist niet dat topics ook geanonimiseerd kunnen worden. Lijkt me wel vooruitgang ten opzichte van het verwijderen van topics. Zo blijven berichten in ieder geval bewaard. :j

Moeten ze dat anonimiseren wel goed doen := Dat topic wemelt van de berichten met naam van TS erin of quotes met de naam van TS erin. Het hele doel is dus niet behaald. Ze hadden beter het hele topic verwijderd..

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:17

Cinderella schreef:
Ik wist niet dat topics ook geanonimiseerd kunnen worden. Lijkt me wel vooruitgang ten opzichte van het verwijderen van topics. Zo blijven berichten in ieder geval bewaard. :j



Waarom zouden berichten bewaard moeten worden in een topic wat zo uit de hand loopt?

Ik heb daar zelf ook in gereageerd en zou er geen seconde van wakker liggen dat het verwijderd word.
Beter nog ik zou graag zien dat topics ouder dan bv 10 jaar gewoon verwijderd worden.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:23

Ik kan me ook wel vinden in het laatste bericht van Ibbel. Mijn tem op deze gebruiker een paar dagen geleden was ook niet voor niets, ze moet in bescherming worden genomen zoals ook eerder met een andere gebruiker is gebeurd. Dit is een veel besproken gebruiker die lang niet altijd positief bekent is op bokt. Dan valt zoiets op.

Door een verhit en bij veel bokkers bekend topic op deze manier te behandelen leg je een vergroot glas op jullie handelingen. Handeling die al onder een begroot glas liggen juist omdat er al heel lang met twee maten gemeten wordt. Komt daar nog boven op dat er ook al lange tijd slordig wordt omgegaan met anonimiseren. Ik heb ook hier de laatste maanden al zo vaak op getemt. (Kijk maar eens op een gesloten tem van mij van gisteren over een topic hier op FZ, dat is namelijk helemaal een kwalijke zaak voor jullie aanzien).

Ik denk dat jullie echt aan de slag moeten met jullie professionaliteit en uitstraling en dit topic als een voorbeeld moeten nemen. Wat gebeurd er als we dit doen. Ja maatwerk is goed maar je moet dat wel overwogen doen..

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:37

Ik weet nog in het vorige topic dat ik in discussie was met iemand die zei dat gaten niet vallen in topics als je zelf je berichten mag (laten) verwijderen.
Nu is er een topic waarin berichten en foto’s verwijderd worden en staat het binnen een paar uur op FZ om vervolgens het topic te bespreken (wat helemaal niet mag) en het wisselen van het account van TS.

Raar dat een paar weken later iedereen het ineens eens is met dat gaten niet fijn zijn en topics volledig verwijderd moeten worden.
Nog raarder dat dit nóg een topic is waarin A) de discussie weer verder gaat en B) er een topic inhoudelijk wordt besproken. Ik snap hier niks van, dit mag toch niet? :?

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:48

Nynkster schreef:
Sinne je weet niet eens wat er is en wat de redenen zijn. Wat jij zegt slaat kant noch wal.....
Praat niet zo alsof je alles weet, want dat doe je niet. Anders had je deze opmerkingen niet gemaakt ;)


Fijn, jullie zijn blijkbaar uit hetzelfde hout gesneden als jullie beide zo graag liegen. Ik weet inderdaad, net als veel bokkers, ondertussen hoe de vork aan de steek zit.

Netjes hoor, van jullie beide.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:52

Jullie zouden met z’n allen een team moeten vormen! Allemaal een onderzoeksbureau en mensen beoordelen op wat je denkt en wat je via via via via via via hebt gehoord, echt goed idee! *\%/*

Fijn dat je mij ook zo goed kent, we hebben elkaar natuurlijk al zo vaak gesproken en in echt gezien. Jij kent mij beter dan ik mezelf!

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:56

Jongens, dit is een interessant topic en ik lees graag mee, maar zo flauw op de man spelen is nergens voor nodig.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:57

Misschien is het omdat de emoties wat hoog oplopen, maar dit is gewoon uitvechten in een ander topic terwijl het origineel hier om gesloten is. Denken jullie zelf dat dat wel de bedoeling is? Je kunt nog altijd je opmerkingen op de bal en niet op de man maken, ik heb nogmaals getemd.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:58

Ik negeer dit kinderachtige gewauwel boven mij gewoon maar even.

Maar dat anonimiseren is wel ongelofelijk knullig gedaan. Ik heb het topic nooit gelezen, maar kostte me 2 minuten om zowel de gebruikersnaam als de naam van het paard te achterhalen. Daar mag het modteam dan nog wel even goed naar kijken, zo heeft het ook geen zin.

Voor de rest... Tsja. Ik vind het lastig. Ik vind dat gebruikers sowieso het recht moeten hebben om iets te laten verwijderen als zij zich uiteindelijk bedenken dat dit beter niet online kan staan. We maken allemaal fouten. Alleen ik snap nu het nut niet meer, zonder foto's hebben de berichten ook niet bijster veel nut meer.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 11:59

Helemaal mee eens IMANDRA.

Al moet ik wel zeggen dat ik de reden van het topic op deze manier te anonimiseren wel extra bijzonder vind na een paar pb's van mensen die weten van het waarom die aanvraag van ts is gedaan.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 12:01

Fortitude schreef:
Ik negeer dit kinderachtige gewauwel boven mij gewoon maar even.

Maar dat anonimiseren is wel ongelofelijk knullig gedaan. Ik heb het topic nooit gelezen, maar kostte me 2 minuten om zowel de gebruikersnaam als de naam van het paard te achterhalen. Daar mag het modteam dan nog wel even goed naar kijken, zo heeft het ook geen zin.

Voor de rest... Tsja. Ik vind het lastig. Ik vind dat gebruikers sowieso het recht moeten hebben om iets te laten verwijderen als zij zich uiteindelijk bedenken dat dit beter niet online kan staan. We maken allemaal fouten. Alleen ik snap nu het nut niet meer, zonder foto's hebben de berichten ook niet bijster veel nut meer.

Maar dat anonimiseren is altijd erg knullig.
Pas in een ander topic ging het over iemand die er nu niet meer was ( niet op een negatieve manier overigens) , ook binnen 2 seconde wist ik wie het was.

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:02

Zoals meer gezegd al;
Dat anonimiseren vind ik wel echt altijd heel erg slecht gedaan. Het is in elk topic zo dat in de quotes alle info nog staat zoals naam etc. Dus daar mag echt wel naar gekeken worden inderdaad!

Ik ben blij dat de mogelijkheid er is om dingen te laten weghalen of anonimiseren. Zou alleen nog fijn zijn als het dan ook goed gebeurt :')

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:02

Fortitude schreef:
Voor de rest... Tsja. Ik vind het lastig. Ik vind dat gebruikers sowieso het recht moeten hebben om iets te laten verwijderen als zij zich uiteindelijk bedenken dat dit beter niet online kan staan. We maken allemaal fouten. Alleen ik snap nu het nut niet meer, zonder foto's hebben de berichten ook niet bijster veel nut meer.


Dan moet er wel gehandeld worden vanuit het principe gelijke monniken gelijke kappen. Als het bij deze TS mag, dan moet het ook bij anderen mogen. Ikzelf heb wel eens flink door moeten drammen om een post te laten verwijderen omdat de informatie in kwestie imo herleidbaar was naar mij als persoon. De toenmalige mods deden er ontzettend moeilijk over, maar na veel doordrammen is het compromis gesloten om dan en paar woorden te verwijderen.

Waarom dan zo moeilijk doen in sommige gevallen? In mijn geval ging het over 1 bericht, geen heel topic, en bovendien niet iets discussie-brekends als het weg zou worden gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:03

_Penotti schreef:
Helemaal mee eens IMANDRA.

Al moet ik wel zeggen dat ik de reden van het topic op deze manier te anonimiseren wel extra bijzonder vind na een paar pb's van mensen die weten van het waarom die aanvraag van ts is gedaan.

Of van mensen die denken dat te weten? Het feit alleen al dat er die op die manier wordt gepbt over topics en mensen vind ik niet netjes.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 12:05

Marie_Anne schreef:
_Penotti schreef:
Helemaal mee eens IMANDRA.

Al moet ik wel zeggen dat ik de reden van het topic op deze manier te anonimiseren wel extra bijzonder vind na een paar pb's van mensen die weten van het waarom die aanvraag van ts is gedaan.

Of van mensen die denken dat te weten? Het feit alleen al dat er die op die manier wordt gepbt over topics en mensen vind ik niet netjes.

Is ook niet netjes, maar dat zal altijd blijven bestaan.
Een ts op deze manier een topic laten beëindigen is daarentegen ook niet netjes.
Was er geen spreekwoord hier, wat je niet op de voorpagina van de krant wilt hebben plaats dat dan ook niet hier?

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:09

Marie_Anne schreef:
_Penotti schreef:
Helemaal mee eens IMANDRA.

Al moet ik wel zeggen dat ik de reden van het topic op deze manier te anonimiseren wel extra bijzonder vind na een paar pb's van mensen die weten van het waarom die aanvraag van ts is gedaan.

Of van mensen die denken dat te weten? Het feit alleen al dat er die op die manier wordt gepbt over topics en mensen vind ik niet netjes.


Dat. Ik vind het echt bizar dat er zo ver door wordt gehamerd op het zwart maken van een hoef. Waarvan niet staat dat het niet mag (het reglement spreekt alleen over behang en vacht zwart maken).

Waarom vinden zoveel mensen dat het hun wat aangaat?

En gelukkig speelt het 'wat je niet op de voorpagina van de krant wil' verhaal niet helemaal meer. Je moet invloed kunnen hebben op wat je hebt gepost als je je later om wat voor reden dan ook bedenkt.

Privacy is een groot goed.