[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:36

Een behoorlijke zomermaand die ook weer voorbij is gevlogen of vervlogen door de hitte. De topics over wat te doen met deze hitte kwamen weer voorbij, maar ook de eerste topics over Horse Event.
Binnen het team een tweetal wijzigingen en een verandering binnen het forum qua meetings en evenementen. Weer voldoende om te lezen over afgelopen maand, op naar de volgende! Veel leesplezier gewenst.

Inhoudelijk

Forum
Meetings en Evenementen op Bokt
Op BM, EV en WN was de regel dat als een Evenement of Meeting een commerciële inslag had het niet welkom is op het forum maar er een advertentie geplaatst moet worden op Bokt Markt. Deze regel vinden wij niet meer gebruiksvriendelijk en willen we vanaf nu soepeler op modereren. Wij willen als Bokt.nl team juist gezelligheid onder Bokkers stimuleren en daarbij de mogelijkheden van Bokt.nl bieden om elkaar op te zoeken al dan niet naar aanleiding van een leuk georganiseerd evenement. Dat hieraan een kleine bijdrage kan zitten tbv het gezamenlijk belang, denk aan een lunch of andere versnaperingen, is te begrijpen. Vanuit dat oogpunt laten de regels en richtlijnen van FM onveranderd.

Vanaf heden is het toegestaan Evenementen, Meetings en Clinics op de onderstaande fora te plaatsen.



Maar als TS kan je er ook voor kiezen een evenement/meeting te plaatsen op een van onze Rassenpraat fora.
Per evenement/meeting een topic, mocht het het geen wat je wil bespreken erg afwijken van het topic is kan er een nog een topic geopend worden maar altijd in overleg met een Moderator.

Nieuwsredactie
Er staat deze maand geen positief nieuws in ons lijstje van meest bekeken berichten. Zo was er helaas geen voltallig dressuurteam dat af kon reizen naar Aken ([VN] Geen volledig dressuurteam in Aken). Dit bericht is door jullie 7023 keer bekeken en er wordt nog steeds veel gediscussieerd in dit topic.
Het droevige nieuws dat een dierenbeul de beentjes van een veulen aan elkaar vast had getapet ([VN] Dierenbeul tapet benen van veulen aan elkaar) trok ook veel views. Met 6688 views staat dit bericht op nummer twee.
Het laatste bericht dat door jullie veel bekeken is, gaat over een jonge amazone die is overleden nadat zij een trap van een paard heeft gehad ([VN] Jonge amazone (21) overleden na trap van paard). Dit trieste nieuws trok 5634 views.
Hopelijk hebben we volgende maand wat vrolijkere berichten te delen met jullie!

Ook is deze maand voor het eerst een opiniestuk geplaatst door Nieuwsredactielid Marjo. In een opiniestuk wordt de mening van één bokker beschreven. Dit is dus niet de mening van Bokt.nl noch de Nieuwsredactie. Het gaf veel reacties en jullie discussieerden leuk mee over dit onderwerp.
Wil jij zelf ook een opiniestuk insturen? Dat kan! Je kan je stuk insturen naar de Nieuwsredactie per PB of via de mail (Tip de Nieuwsredactie). Wij, de NR, zullen dit stuk nog wel proeflezen voordat dit naar de voorpagina kan. Wij bepalen dan of het stuk geschikt is voor VN (heeft het met paarden te maken? is het actueel?) en of het netjes geschreven is (heb je duidelijk je mening neergezet met argumenten? gebruik je geen scheldwoorden of aanvallende teksten?). Het kan dus zijn dat je je stukje terugkrijgt omdat het niet geschikt is voor VN. Je krijgt hierbij altijd de reden te horen waarom we het niet kunnen plaatsen. In dat geval kun je het altijd nog aanpassen en opnieuw insturen!

Wij hopen dat jullie het leuk vonden om dit stuk te lezen, en ook dat er door meer bokkers opiniestukken ingestuurd gaan worden. Het eerste opiniestuk is hier te lezen: [VN] [OP] De zin en onzin van de regels omtrent het bit


Bezwaarcommissie
De Bezwaarcommissie heeft alle onderwerpen behandeld. Mocht je vragen hebben voor het BZC of over wat zij doen? Stel ze gerust, de BZC neemt deze dan mee in het volgende BBB. Ook wanneer er weer nieuws is vanuit het BZC, zullen zij weer berichten plaatsen.

Vanuit Beheer
Horse Event
Begin juli stond het eerste topic over Horse Event online, hier kon je lezen dat Bokt.nl op een andere manier invulling gaat geven op Horse Event. Dit betekent ook dat er wat minder topics op de voorpagina staan dan voorheen, wel worden er weer verslagen geschreven en foto's geschoten door de reporters en fotografen.

Al meerdere jaren op rij gaan namens Bokt.nl en Academy Bartels reporters en fotografen op pad op Horse Event om verslag uit te brengen van alles wat er op het evenement gebeurt. Ook voor editie 2019 gaan wij weer op zoek naar enthousiaste duo's die het leuk vinden om voor ons op pad te gaan.
Lijkt het je leuk om als reporter of fotograaf aan de slag te gaan kijk dan voor meer informatie in dit topic: [VN] Bokt.nl zoekt reporters en fotografen voor Horse Event 2019
Aanmelden kan tot 5 augustus.

Wij zijn inmiddels druk met de voorbereidingen voor Horse Event, daarover volgt binnenkort meer informatie. Ook kun je een kijkje nemen in het subforum over Horse Event om gezellig mee te praten of afspreken om samen heen te gaan.

Ga jij naar Horse Event toe dit jaar? Kom dan zeker een kijkje nemen in het vernieuwde Bokt Meetingpoint!

Zoals elk jaar is er ook dit jaar weer een kortingscode te verkrijgen. De kortingscode: he19bokt is te gebruiken op https://ticketpoint.nl/evenement/horse-event/ voor 20% korting.


Technisch
Aan het eind van afgelopen maand, moest er een disk vervangen worden. Dit kon nog wel eens voor problemen zorgen, dus Bart vroeg de Bokkers om een plan B op te zetten, mocht Bokt het even niet doen. Gelukkig viel het mee en is alles soepel verlopen!


Team

Wijziging
Deze maand heeft er een naamswijziging plaats gevonden, Marjo die voorheen Marjoow heette, wilde van haar 'ow' af, zo gezegd zo gedaan!

Break
Hanafubuki a.k.a. [***], heeft deze maand een break genomen. Zij heeft even de tijd nodig om zaken op orde te stellen. Succes [***] en tot snel!


Tips van het Team & Vragen van Bokkers
Deze maand kwam er een vraag op Forumzaken over het kleurverschil in de nieuwsberichten.
Nieuwsgierig waarom dit zo is? Lees danhier de uitleg.

Ik heb een vraag of een suggestie voor een tip!
Dat kan! Je kunt je vraag of suggestie pb-en naar [***].



Silly_Woman

Berichten: 1664
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:08

Fijn om weer bij te zijn :) , maar moet er bij het bericht van hanafubuki niet “Hij” heeft even de tijd nodig om zaken op orde te zetten*?

Edit en als voetnootje is het niet zaken op orde stellen? O:)

We always try to do our best for our horses :)

Marjo

Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:15

Silly_Woman schreef:
Fijn om weer bij te zijn :) , maar moet er bij het bericht van hanafubuki niet “Hij” heeft even de tijd nodig om zaken op orde te zetten*?

Edit en als voetnootje is het niet zaken op orde stellen? O:)

Ik begrijp de verwarring, maar Hans is wel echt een zij :D

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:54

Silly_Woman schreef:
Fijn om weer bij te zijn :) , maar moet er bij het bericht van hanafubuki niet “Hij” heeft even de tijd nodig om zaken op orde te zetten*?

Edit en als voetnootje is het niet zaken op orde stellen? O:)


Haha, als we dan toch gaan verbeteren: het is orde op zaken stellen en in dit zinsverband zou het moeten zijn: Zij heeft even de tijd nodig om orde op zaken te stellen.

Voor mij is deze zin niet echt duidelijk: Per evenement/meeting een topic, mocht het het geen wat je wil bespreken erg afwijken van het topic is kan er een nog een topic geopend worden maar altijd in overleg met een Moderator.

Iemand plaatst dus een topic over een evenement/meeting en als iemand anders over dezelfde meeting iets kwijt wil dat niet aansluit bij het eerste bericht zou er dan na overleg met een Moderator een nieuw topic voor geopend mogen worden? Is dat wat jullie bedoelen?
Overigens loopt die zin ook niet lekker, de eerste het zou denk ik beter wegkunnen, hetgeen is sowieso één woord en het woordje is na topic zou er denk ik tussenuit moeten.

Wel prettig om weer even bij te zijn met alles hoor.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Silly_Woman

Berichten: 1664
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:40

Marjo schreef:
Silly_Woman schreef:
Fijn om weer bij te zijn :) , maar moet er bij het bericht van hanafubuki niet “Hij” heeft even de tijd nodig om zaken op orde te zetten*?

Edit en als voetnootje is het niet zaken op orde stellen? O:)

Ik begrijp de verwarring, maar Hans is wel echt een zij :D


Oeps dank, dan weet ik dat voor de toekomst ook weer O:) :=

We always try to do our best for our horses :)

Nicky1963

Berichten: 1988
Geregistreerd: 26-03-13

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:29

Mooi, maar ik mis de quotes van juli. Of komen die nog? Of staan ze ergens anders?
Vind het altijd zo leuk om die quotes te lezen :-)

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:39

Jet schreef:
Silly_Woman schreef:
Fijn om weer bij te zijn :) , maar moet er bij het bericht van hanafubuki niet “Hij” heeft even de tijd nodig om zaken op orde te zetten*?

Edit en als voetnootje is het niet zaken op orde stellen? O:)


Haha, als we dan toch gaan verbeteren: het is orde op zaken stellen en in dit zinsverband zou het moeten zijn: Zij heeft even de tijd nodig om orde op zaken te stellen.

Voor mij is deze zin niet echt duidelijk: Per evenement/meeting een topic, mocht het het geen wat je wil bespreken erg afwijken van het topic is kan er een nog een topic geopend worden maar altijd in overleg met een Moderator.

Iemand plaatst dus een topic over een evenement/meeting en als iemand anders over dezelfde meeting iets kwijt wil dat niet aansluit bij het eerste bericht zou er dan na overleg met een Moderator een nieuw topic voor geopend mogen worden? Is dat wat jullie bedoelen?
Overigens loopt die zin ook niet lekker, de eerste het zou denk ik beter wegkunnen, hetgeen is sowieso één woord en het woordje is na topic zou er denk ik tussenuit moeten.

Wel prettig om weer even bij te zijn met alles hoor.



Dit ga ik navragen voor je :j
Excuses voor de 'stomme' foutjes die erin staan!


Nicky1963 schreef:
Mooi, maar ik mis de quotes van juli. Of komen die nog? Of staan ze ergens anders?
Vind het altijd zo leuk om die quotes te lezen :-)

De quotes ( deze bedoel je? [VN] Quotes van de maand: juni 2019 ) worden door de correspondenten geplaatst, ik ga even navragen waar die van juli blijft :j

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:44

Correspondent meldt zich :o
Door privé situatie is het me compleet ontschoten... ik ga direct en topic maken :o

Fijn dat je ze leuk vindt om te lezen, Nicky :)

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:57

Jet schreef:
Iemand plaatst dus een topic over een evenement/meeting en als iemand anders over dezelfde meeting iets kwijt wil dat niet aansluit bij het eerste bericht zou er dan na overleg met een Moderator een nieuw topic voor geopend mogen worden? Is dat wat jullie bedoelen?

Dat klopt helemaal precies, soms kan een vraag/bericht zo afwijken van de al lopende discussie dat een nieuw topic handiger is.

Ben je een Bokker of een Jokker....


Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:02

Dank voor jullie antwoorden, nu is het me duidelijk hoor!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:07

"(...) dus Bart vroeg de Bokkers om een plan B op te zetten, mocht Bokt het even niet doen."

;)
Erg mooi citaat.

Inhoudelijk: mijn complimenten, ik had geen plan B nodig!

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 36 bezoekers