Modereren in uitzonderlijke topics

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:53

Ow die klik ik ook niet aan. Staat er netjes bij.
Er gaat dan vaak een discussie over waarom je het wel of niet zou willen zien. Ook weer menselijk gedrag.

Ik vind dat persoonlijk niet fijn. Maar zo zullen er ook mensen zijn die alles over de 2e wereld oorlog niet fijn vinden en dat niet aanklikken. Ieder mens heeft hoe naar sinds ook, zijn eigen aantrekkingskracht. En als het echt zo fout zou zijn was het , over het grote geheel, wel offline gehaald.
Ik vind het vaak bij fb kwalijker dat ik om de haverklap dierenleed voorbij zie komen waar ik niet om vraag. Op bokt staat alles in een link en kan je kiezen voor wel of niet kijken.

Ik vind bij zelfmoord de filmpjes ook niet fijn, en ik zou ze zelf nooit maken. Ik vind het goed dat daar wettelijk straffen op staan als je ramptoerist met telefoon uithangt.

Maar ze zijn, bewust of onbewust. En in zo'n topic komt ook dat omhoog.

Dat dat dan weg gemod wordt vind ik dan soms te ver gaan. Als het op nu.nl staat, waarom zou dat dan niet kunnen? ( nee, ik heb geen voorbeeld.. Haha)

Seleentj
Berichten: 498
Geregistreerd: 14-11-07
Woonplaats: In me eigen wereld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:55

Ik reageer soms en lees het topic mee. Ik vind het eigenlijk zelf schokkend dat er zoveel mensen over vallen. Maar misschien mis ik een hoop omdat ik niet elke dag kijk en er dan al een hoop verwijderd is. Ik vind het topic voornamelijk informatief. Wat eerder ook al aangegeven is, hoe komt iemand tot zijn daad etc.Foto's staan in spoilers en bij linkjes een beschrijving. Misschien een optie tot een privé topic? Dat je je specifiek moet abonneren wil je deze berichten zien? Of is dit technisch niet mogelijk. Mod die eventueel controleerd wie er in mag ja of nee ivm de leeftijd? Lijkt mij sterk dat 100den zich per dag aanmelden :). Of eventueel de topic starten mensen toegang geven. Beetje het idee van een besloten fb groep.

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:59

Onali schreef:
Mondy schreef:
Fijn dat het merendeel wel normaal de discussie met elkaar aan kan gaan.
Jammer dat gebruikers met een andere mening als kinderachtig en flauw worden afgedaan maar er wel zijn die nu zelfs in IM topics gaan TEMmen om hun gelijk te halen over hoe oneerlijk het allemaal wel niet is. Onbegrijpelijk dat er zo kinderachtig kan worden gedaan. Plaatsvervangende schaamte..


Kan jij vinden, doel is bereikt. Modteam is er over aan het nadenken.

En voor je er verder overvalt ik heb op 2 topics geTemd met een foto van het overleden paard.
Maar dat wordt dus gezien als 'mooi' en 'emotioneel'.

Maar er zijn dus wel heel makkelijk foto's te vinden van overleden paarden en dat mag wel.


Als je zo je doel wilt halen....

Overleden paard die gewoon intact is is iets anders als een paard wat door een ongeval met een tractor uit elkaar is gereten.. snap je dan wat ik bedoel.

Een tem plaatsen in een topic van iemand die verdriet heeft van het moeten missen van hun paard om gelijk te halen met een ander topic is imo triest.

Als je daadwerkelijk wilt dat dat niet mag dan zou ik zeggen alles wat niet vrolijk mooi en levend is weg van bokt halen. Willen we ook niet toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:00

En dan staat er ineens een blog op de voorpagina met de titel Better than sex.
In het kader van jeugdjournaalproof vind ik dat dus wel een beetje gek. Dat staat de komende dagen voor iedereen in beeld.
In welke context het is vind ik dan verder totaal niet boeiend. In het kader van deze discussie, vind ik het gewoon misplaatst.

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:02

En wat merkt de TS er van dat ik Tem?
Helemaal niks hoor.

Ik weet zeker dat als ik een foto plaats van mijn overleden opa in zn kist die ook weggehaald zou worden.
Of desnoods in spoilertags.

Waarom dus wel een paard en geen mens.

Nogmaals het gaat in het topic niet uitsluitend over kapotte lichamen.

marlies85

Berichten: 5310
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:10

Ik lees het topic vanaf het begin al stilletjes mee.

Er staan netjes beschrijven bij een link en sommige dingen staan in een spoiler en dat is voor mij persoonlijk prima zo. Kan zo prima filteren in wat ik wel en niet wil bekijken.


Nu heb ik de technische skills van een stoeptegel :+ Maar is het niet mogelijk om een [TAG] in de titel te zetten bij dit soort onderwerpen (bijvoorbeeld [18+]). Maar dat je de onderwerpen met de tag [18+] niet ziet tenzij je bij je instellingen die optie hebt aangevinkt dat je het wel wil zien?

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk verwoord zo

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:14

Foto.s van overleden paarden snap ik ook niet, vind ik ontzettend onnodig

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:17

Onali schreef:
En wat merkt de TS er van dat ik Tem?
Helemaal niks hoor.

Ik weet zeker dat als ik een foto plaats van mijn overleden opa in zn kist die ook weggehaald zou worden.
Of desnoods in spoilertags.

Waarom dus wel een paard en geen mens.

Nogmaals het gaat in het topic niet uitsluitend over kapotte lichamen.

Omdat die persoon er zelf voor kiest zijn/haar overleden paard te delen met de rest van de wereld?
Omdat diegene het lichaam laat zien van wat zo dierbaar is geweest in het leven. En daar niets goors aan is, behalve dat het van mij bijvoorbeeld niet hoeft en een ander wel.

Maar wat hebben die filmpjes van zelfmoord, van mh17 of van uit elkaar gereten dieren te maken met het delen van emoties of in ieder geval met iets van jezelf..
Het heeft te maken met nieuwsgierigheid naar andermans dood en ellende en hoe je het verder wilt noemen. Prima dat mensen deze neiging hebben, maar van mij hoeft dat niet op een forum als bokt.
Er zijn zat sites waar je vollidig kunt losgaan op dit soort dingen.

Zelfs kranten en het nieuws tonen geen foto's oid van zelfmoorden terwijl ze er wel vaak rondlopen in eerste instantie omdat ze op een pieper afgaan..
Ook kranten maken onderscheid in het plaatsen van foto's.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:20

LadyMadonna schreef:
Foto.s van overleden paarden snap ik ook niet, vind ik ontzettend onnodig


Dat vind ik van foto's van overleden mensen. Ook al staan ze in een link die weer in een spoiler staat. Dat soort dingen horen niet op bokt imo.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:28

Maar als je daar op klikt is het toch eigen schuld Susan. Je hoeft het niet te zien.

De overleden paarden staan zonder spoiler in het topic.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:33

Het gaat er niet om of ik er wel of niet op klik. Ik vind het niet thuis horen op bokt. Of een foto van een overleden paard wel of niet gepast is is een hele andere vraag. Ik heb daar zelf veel minder moeite mee, dat kan voor een ander weer heel anders zijn.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:35

SusanH schreef:
Het gaat er niet om of ik er wel of niet op klik. Ik vind het niet thuis horen op bokt. Of een foto van een overleden paard wel of niet gepast is is een hele andere vraag. Ik heb daar zelf veel minder moeite mee, dat kan voor een ander weer heel anders zijn.

Het gaat imo om de intentie.
In het geval van het dode paard deelt de eigenaar de foto als een dierbare herinering.

Je deelt geen foto's van lijken die je niet eens kent of andere lugubere dingen als dierbare herrinering..

Als hier iemand random foto's gaat delen van willekeurige dode paarden die de persoon niet eens gekend heeft, dan vindt ik dat je een vergelijking hebt met dode paarden.

Nu is het appels en peren vergelijken.

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:43

Maar dan zie je een foto waarvan je denkt ‘mwah had voor mij niet gehoeven’. Dan klik je toch op een ander topic en het leven gaat verder?? Waarom moet het een ander zo moeilijk gemaakt worden?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:44

Er worden zoveel dingen gedeeld waarbij er altijd wel mensen zijn die vraagtekens erover hebben. Iedereen heeft andere normen en waarden. Ik vind het een leerzaam topic.

Vind dat er echt moeilijk wordt gedaan om niks.

Edit: als ik nu de laatste reactie zie in het erger topic, dat vind ik dan weer goor en hoef ik niet te weten en dat staat dan niet in spoiler. Maar ik ga daar toch ook niet om lopen muggenziften, ben het over 2 minuten wss weer vergeten.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:49

Mars schreef:
Maar dan zie je een foto waarvan je denkt ‘mwah had voor mij niet gehoeven’. Dan klik je toch op een ander topic en het leven gaat verder?? Waarom moet het een ander zo moeilijk gemaakt worden?


Dat ja.

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:18

quera schreef:
Maar als je daar op klikt is het toch eigen schuld Susan. Je hoeft het niet te zien.

De overleden paarden staan zonder spoiler in het topic.


Precies.

Omdat men haar/zijn eigen nieuwsgierigheid niet in bedwang kan houden, mogen bepaalde topics niet op dit forum?
Redelijk communistisch.

Ik ben allergisch voor bevallingen, baby's, kleuters, etc. Ik weet heel goed hoe ik NIET op sites terecht kom waar dat ten toon wordt gespreid.

Eigen verantwoording, lastig dus, zoals ik het hier lees.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:26

Ik vind het ook zo onnodig weer de boel betuttelen. Wordt de sfeer onderling niet bepaald beter op.

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:28

marlies85 schreef:
Ik lees het topic vanaf het begin al stilletjes mee.

Er staan netjes beschrijven bij een link en sommige dingen staan in een spoiler en dat is voor mij persoonlijk prima zo. Kan zo prima filteren in wat ik wel en niet wil bekijken.


*knip*


Ik lees ook altijd mee, maar reageren doe ik niet.
Waarom? Omdat het meeste wat ik zie al gepost is.

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:43

Onali schreef:
En wat merkt de TS er van dat ik Tem?
Helemaal niks hoor.

Ik weet zeker dat als ik een foto plaats van mijn overleden opa in zn kist die ook weggehaald zou worden.
Of desnoods in spoilertags.

Waarom dus wel een paard en geen mens.

Nogmaals het gaat in het topic niet uitsluitend over kapotte lichamen.



Laten we niet onschuldig doen en wel in de gaten houden dat de reden van die tems vooral waren om een punt te maken en vooral erg grappig gevonden werd.

En in dat geval als een overleden paard op een paardenforum niet kan (Die vaak wel in spoilers staan) dan hoeven de vele misbruik mishandeling lugubere ruzie dingen er ook niet op toch.

Wmbt mogen die overleden paarden en de informatieve lugubere topics wel degelijk. En wellicht de 18+ topics op een subfora ja.

Maar vind t jammer dat er altijd zo flauw moet worden gedaan als er een middenweg moet worden gezocht en dat dat dan niet kan.
Ik wil t zo dus zo moet t.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:47

Mijn nichtjes mogen sowieso niet op bokt doordat er veel topics zoals dat lugubere topic of over seks etc. gewoon heerlijk openbaar tussen van allemaal andere topics staan. Mag best op gelet worden. Als volwassene vind ik dat je zelf oud en wijs genoeg bent om een topic als dat niet te openen als je het niet wilt lezen. Dat moet ieder voor zich weten. Maar ik vind het naar kinderen toe, niet verantwoord hier op bokt. Wat dat betreft zou het leuk zijn als er een bokt Junior of iets dergelijks komt :D

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 19:52

Er is wel al een jeugdhonk, dat is een veilig gedeelte?

Als een 'dark-bokt' een mogelijkheid wordt, dan zou een groot gedeelte van zo'n bezwaar weg kunnen vallen. Of zie ik dat verkeerd?

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:53

Ik ben voor dark bokt.. :j

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:00

Enerzijds is er kennelijk behoefte aan een dark-Bokt, en wellicht moet je daarin tegemoet komen. Ik heb er geen behoefte aan, maar het zou me ook niet in de weg staan.

Aan de andere kant schreeuwt mijn hoofd: dark Bokt? Really!? Doe ff normaal met zn allen, t is een paardenforum, waar gaat het over?.....

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:04

Darkbokt klinkt miss wat heftig haha maar ipv een jeugd honk een 18+ honk idee.
Ik denk dat dat een hele mooie tussenweg is.
Iedereen die niks heftigs of zwaars wil lezen hoeft daar ook niet te komen. Kom je er wel dan is t je eigen verantwoordelijkheid.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:04

Dark-bokt :') _O- _O-

Waar kan ik me aanmelden *\%/* :#