Modereren in uitzonderlijke topics

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Onali

Berichten: 18381
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:33

karuna schreef:
Nee dat niet maar ik hoef er geen beschrijvingen van hoe en door wie dat destijds is getest. Helaas te veel kennis over de tweede wereld oorlog, was leeslijst onderwerp van me. Destijds kon ik dat wel aan. Nu ben ik een slap ei geworden. -O-


Maar omdat jij schijnbaar een slap ei bent mag ik er niet van 'genieten' en met andere mensen over praten?


Genieten is niet het goede woord, meeste van ons uit het topic vinden het interessant om wat voor reden dan ook.

Black is the colour of my true love's hair


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37155
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:35

Maar moet dat op bokt? Ik ben een slap ei, voor jongeren is het te heftig, voor een 18 plusser met een verstandelijke beperking misschien een drama

Als 18 + sex topics op bokt niet mogen waarom dit wel?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Onali

Berichten: 18381
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:38

karuna schreef:
Maar moet dat op bokt?


Het is voortgekomen uit een ander topic. Een bokker die over haar werk praatte.

Toen is dit topic aangemaakt en het loopt als een tierelier dus ja er is vraag naar bij deze onderwerpen.

Ik heb dingen gezien en gelezen waar ik helemaal geen weet van had. Niet alleen vanuit de geschiedenis, maar ook wat er nu dagelijks nog gebeurd.


karuna schreef:
Ik ben een slap ei, voor jongeren is het te heftig, voor een 18 plusser met een verstandelijke beperking misschien een drama


Het is niet aan Bokt om deze mensen te beschermen, het hele internet ligt open maar nee dat kleine beetje Bokt is hetgeen wat stoort.
Laatst bijgewerkt door Onali op 24-05-19 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Black is the colour of my true love's hair

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:39

Ik kan er in elk geval totaal niet bij dat bijzonder lugubere dingen wel zouden mogen en topics over zoiets normaals als seks niet.
Jeugdjournaalproof is een keuze (waar ik achter kan staan; maar waar ik een andere keuze ook prima zou vinden) maar voer die keuze dan ook overal door. Ik vind het beleid nu nogal dubbel.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37155
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:40

Naar sex topics is ook vraag maar die worden ook niet toegestaan op bokt -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:40

Hm, lastig.. maar mensen hebben wel een eigen verantwoordelijkheid om dingen te lezen.. en je kunt niet alle tere zieltjes van dienst zijn.. Ik vind dat topic als meelezer bijzonder interessant :j
Overige topics over series, festivallen, problemen of ergernissen interesseren mij dan weer niet, en vind ik vaak gezeur..

Je kunt van alles tegenkomen overal en bokt is zeker geen paardenforum meer.. qua modderen is het wel lastig.. als ouders hun kinderen zouden willen beschermen en vinden dat een paardenforum wel kan want paardjes, en er staan hele nare dingen tussen, ja hoe moet je daar als ouder dan mee omgaan? Idd een 18+ gedeelte ofzo.. is dat realiseerbaar? ik zou het niet weten.. blij dat ik het niet hoeft uit te vogelen :D

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:43

Voor jongeren te heftig? Dat is toch ook persoonsgebonden, net zoals alles. Zelfs toen ik jonger was dan 18 kon ik tegen zulke lugubere dingen, en ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:44

Topics over seks mogen wel hoor. :j Wat niet mag is topics om je favo standje te bespreken of uitgebreid verslag doen van je fijnste vrijpartij, maar medische vragen of seksuele problemen in je relatie kunnen gewoon worden besproken.

Alvast bedankt voor jullie fijne reacties trouwens! +:)+ Echt top om zo te kunnen overleggen.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:45

Dani schreef:
Topics over seks mogen wel hoor. :j Wat niet mag is topics om je favo standje te bespreken of uitgebreid verslag doen van je fijnste vrijpartij, maar medische vragen of seksuele problemen in je relatie kunnen gewoon worden besproken.

Alvast bedankt voor jullie fijne reacties trouwens! +:)+ Echt top om zo te kunnen overleggen.


Seks als iets medisch mag inderdaad, maar seks als iets leuks wordt toch vaak streng op gemod
Sowieso vind ik ‘je favoriete standje’ een stuk minder heftig dan medische tests uit de tweede Wereldoorlog of foto’s van mh17 waar over gesproken word
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-05-19 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37155
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:46

Dat klopt maar ik doelde op de al vaker gesloten en verwijderde topics waarin wel standjes werden besproken, dat is voor mij hetzelfde als het luguber topic :)

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:47

Nja dat maakt idd niet uit.. er zijn jongeren die er wel tegenkunnen en ouderen die er niet tegenkunnen.. dus eigenlijk is dat ook weer geen graadmeter..

maar wellicht is er een soort sociale plicht om kinderen onder de 16 ergens tegen te beschermen? Ik heb geen idee, ik heb geen verstand van jonge kinderen.. volgens mij kunnen die ondertussen alles vinden als ze willen.. ?

En waarom iemand zn favoriete sexstandje zou willen delen op internet ontgaat me dan weer helemaal :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37155
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:48

Mij ook maar ja het nut van lugubere dingen bespreken voor de lol als tijdverdrijf ontgaat me ook

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:49

karuna schreef:
Varekaj ik heb over je post heengescrold na een half woord gelezen te hebben. Ik hoef hier ook geen beschrijving van wat er gedaan is ooit. :r %) graag post aanpassen


Wat een aanstellerij is dit, kom op zeg, gedraag je niet als een smeltend sneeuwvlokje waar de hele wereld zich voor moet aanpassen. Dat topic wordt al plat gemodereerd, er staan linkjes en spoilers, imo wordt er meer dan genoeg gedaan om eea boktproof te houden. Scroll op jouw beurt dan gewoon verder als het een keer opduikt in de zoekfunctie ipv zo overgevoelig te reageren.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:52

karuna schreef:
Varekaj ik heb over je post heengescrold na een half woord gelezen te hebben. Ik hoef hier ook geen beschrijving van wat er gedaan is ooit. :r %) graag post aanpassen


:')
Je kunt na het halve woord gewoon weer verder lezen, want er staat helemaal niks schokkends. Er staat ook geen beschrijving van wat er gedaan is ooit. In de geschiedenislessen op de basisschool leer je nog meer...

[o]

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:54

karuna schreef:
Mij ook maar ja het nut van lugubere dingen bespreken voor de lol als tijdverdrijf ontgaat me ook

Ja en zo heeft iedereen andere interesses :j

Wat niet betekent dat ik niet zou lezen over iemand favoriete standje, want wellicht is t een idee :)*

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:55

karuna schreef:
Mij ook maar ja het nut van lugubere dingen bespreken voor de lol als tijdverdrijf ontgaat me ook

Ja dat ontgaat jou...

Maar merendeel is geschiedenis en hoe de wetenschap tot stand is gekomen. Incl lugubere testen, waarom iets is geworden zoals het nu is.

Reteinteressant.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37155
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:56

Mars overgevoelig mwa, er wordt hier nu specifiek gevraagd erover dus geef ik mening. Simpel. Ik scroll in de zoekfuncties eroverheen ook. Maar meld het hier omdat je dus zelfs met topic niet aanklikken de inhoud tegenkomt.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

wendy1987

Berichten: 6892
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:57

Ik denk dat bokt inmiddels gewoon een 'gewoon' forum is met een groot paarden gedeelte. Alles wat je googlet kom je bokt tegen. Magnetron kapot? Mijn telefoon werkt niet meer? ( geen idee of deze dat ook zijn voor daar op gereageerd wordt, gewoon voorbeelden)

Het is zo groot. Zoveel gebruikers.

Ik denk dat de titel al voor zich spreekt. Er staan netjes links in. Links die je sowieso dus vind op internet. Vaak zelfs op nieuws sites als ad of nu. Of Facebook. Plekken waar iedereen buiten bokt ook gewoon komt.

Soms komt er iets anders langs maar dat maakt het topic juist.

Er loopt ook een leuk topic met dingen die je niet wist. Dat gaat ook totaal niet over paarden. Maar ook daar zegt de titel al wat je gaat zien.

Zegt de titel mijn kind.... Dan lees ik dat niet. Prima, mijn voorkeur, mijn keuze..

Maar om nou zo als sommige in dit topic te gaan miepen over een topic wat inmiddels al een halfjaar goed loopt, vind ik toch best raar..
Dan lees je m niet.. internet is nou eenmaal voor iedereen en tegenwoordig lijkt me het verdomd lastig om een kind op te voeden met alle stuk tv dingen ed.....
Kijk wat dat gezegd wordt en welke leeftijd dat kijkt..

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:57

karuna schreef:
Mars overgevoelig mwa, er wordt hier nu specifiek gevraagd erover dus geef ik mening. Simpel. Ik scroll in de zoekfuncties eroverheen ook. Maar meld het hier omdat je dus zelfs met topic niet aanklikken de inhoud tegenkomt.

Je meld zelfs in dit topic of iemand zijn normale bericht wil aanpassen.
Dat zegt meer over jou dan over het bericht

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:58

Ik weet welk topic de aanleiding was voor bijzonder luguber dus ik vermijd dat topic expres maar normaal gesproken klik ik gewoon alles aan wat bij actieve onderwerpen naar boven komt. Dat kan ook gewoon omdat eigenlijk 99% van de topics op bokt heel onschuldig zijn dus je bent absoluut niet op je hoede dat je iets kan lezen wat je niet wil lezen.

Wat mij betreft mogen we echt onze jonge bokkers in bescherming nemen maar niet door middel van een disclaimer, die werken juist als lokmiddel bij pubers :') . Een afgeschermd hoekje vind ik ook niet helemaal bij Bokt passen maar er lijkt wel behoefte aan te zijn dus dan is een 18+ gedeelte misschien wel fijn. Geen idee of dit administratief te handelen is.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:58

karuna schreef:
Mij ook maar ja het nut van lugubere dingen bespreken voor de lol als tijdverdrijf ontgaat me ook

En dus doe je dat dan gewoon niet. Next.

Mij ontgaat de lol van autoracen, dus lees/praat ik niet mee in autosporttopics. Een ander ontgaat de lol van met een paard bezig zijn, en die komt daarom dan dus niet op een groot paardenforum. Weer een ander ontgaat de lol van met een camper op pad gaan, en die blijft dus weg uit het campertopic.

Dat is een stukje eigen verantwoordelijkheid waarin we hopelijk (jong)volwassen mensen gewoon voor vol aanzien. Kun je dat écht helemaal niet, dan is zonder begeleiding überhaupt op internet komen misschien niet echt je ding. Je zou kunnen kijken of er een soort persoonlijke voorproef-mods te huur zijn die vooraf alles wat je te lezen krijgt scannen op karuna-proofheid.

Schoentje, kerstmuts en [o]

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37155
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:01

Oomens, tjsa voel je je nu stoer. :(:)

Ik lees dat topic ook bewust niet mee. Met zoekfuncties komt het ertussen met spoilers die vaak niet werken. Kan voor anderen ook een probleem zijn toch. :)

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

wendy1987

Berichten: 6892
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:03

Ik vraag me dan wel echt oprecht af waar je dan op zoekt dat dat omhoog komt. En in d zoekfunctie zijn het altijd maar 3 zinnen toch? Als ik iets zoek weet ik met 3 woorden al of dat hetgeen is wat ik zoek. Zo niet scroll ik verder.

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:03

karuna schreef:
Mars overgevoelig mwa, er wordt hier nu specifiek gevraagd erover dus geef ik mening. Simpel. Ik scroll in de zoekfuncties eroverheen ook. Maar meld het hier omdat je dus zelfs met topic niet aanklikken de inhoud tegenkomt.


Helemaal niet, je piept over dat je een doodnormale post na een half woord niet meer verder kon lezen en dat Varekaj haar post moet aanpassen. Doe eens even normaal zeg.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:06

Laten we elkaar niet bekritiseren. :) Voor ons zijn alle meningen fijn om te lezen, anders krijgen we immers ook geen goed beeld van hoe we hier in de toekomst beter mee om kunnen gaan.

Ons probleem met 'eigen verantwoordelijkheid' zit 'm er denk ik in dat je van jonge kinderen niet altijd die verantwoordelijkheid kunt verwachten. Wij vinden het vervelend als iemand ondoordacht zo'n topic aanklikt en vervolgens slapeloze nachten heeft. Er zijn ook zeker dingen verwijderd die echt behoorlijk grafisch waren, plaatjes waar ik ook even bij moest slikken en dan ben ik nog iemand die dat soort dingen vrijwillig bekijkt. Een 18-plus hoekje is dan helemaal geen slecht idee, want van volwassenen mag je wel verwachten dat ze zichzelf beter kunnen inschatten dan een 12-jarige.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers