[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april 2019

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:14

April doet wat hij wil, dat was wel weer typerend voor afgelopen maand. Waar we met Pasen volop in de zon zaten, regende en onweerde het een paar dagen later. Deze keer kijken wij terug op de 1 aprilgrap, hebben we weer wat handige tips en ook binnen het team is er een hoop gebeurd: van het afscheid van Jessica naar driemaal een 10-jarig jubileum!

Je leest het allemaal hier in het BBB, veel leesplezier!

Inhoudelijk

Forum
1 aprilgrap
De 1 aprilgrap hadden een hoop Bokkers direct door. Maar gelukkig hadden de teamleden nog een grap achter de hand: Fake News! Benieuwd naar een terugblik van de 1 aprilgrap? Dat kun je hier lezen.

TeMknop VN-bericht
Deze maand is de TeMknop bij elk artikel wat op de voorpagina geplaatst wordt verwijderd. Hier werden namelijk vaak TeMs opgeplaatst die over de inhoud van een artikel gaan. Hoe je dit nu kan melden zie je onderaan dit BBB bij de Tips.

Nieuwsredactie
Zoals hierboven genoemd is, stond 1 april in het teken van [FN], Fakenieuws. De voorpagina stond opeens vol met interessante fake news artikelen. Gelukkig was er ook genoeg serieus paardennieuws dat op de voorpagina stond.

De Efteling-show Raveleijn viel niet bij iedereen in de smaak. De show moest stilgelegd worden nadat er een protest gestart was. Dit was een veelbesproken onderwerp op de voorpagina en werd maar liefst 10823 keer gelezen.
Wat ook groot nieuws was, was het nieuwe paard van Britt Dekker. RTL kocht voor haar een paard in plaats van haar een maandsalaris te geven. Hierover ontstonden uiteindelijk wat vragen en met 7257 weergaven een veelgelezen onderwerp op de voorpagina deze maand.
Tot slot verscheen er een hartverscheurende foto waarop een paard een traan laat nadat zij een veulen verloren was. Er ontstond al gauw de vraag of een paard wel kan huilen en wel die emotie kan voelen. Al snel daarna volgden er interessante ervaringen. Met 4880 keer bekeken was dit ook een van de meestgelezen topics in april.

Bezwaarcommissie
De Bezwaarcommissie heeft alle onderwerpen behandeld. Mocht je vragen hebben voor het BZC of over wat zij doen? Stel ze gerust, de BZC neemt deze dan mee in het volgende BBB. Ook wanneer er weer nieuws is vanuit het BZC, zullen zij weer berichten plaatsen.

Wiki
Voor onze Bokt Wiki zijn we nog steeds op zoek naar Bokkers die een bijdrage willen leveren aan onze Wiki-artikelen. Meer informatie hierover is te vinden in dit topic.
Ook willen we vragen om interessante informatieve artikelen die je op het forum tegenkomt bij ons te melden zodat we deze (of een verslag hiervan) op kunnen nemen in onze Wiki. Je kunt deze melden bij Aurora3

Vanuit Beheer
Bericht van Oscar:

Misschien hebben jullie wel gezien of gemerkt dat ik de laatste tijd minder online was. Dat heeft te maken met mijn gezondheid. Enkele weken geleden is er bij mij borstkanker geconstateerd. Tijdens de opvolgende onderzoeken bleek dat er uitzaaiingen zijn gevonden waardoor volledige genezing helaas geen optie meer is. Wel wil ik er alles aan gaan doen om nog zo lang (en vooral: goed) mogelijk van het leven te genieten. Dat betekent ook dat ik de nodige behandelingen zal ondergaan. Op korte termijn staan zowel 2 soorten chemotherapie als immunotherapie gepland. Ik kan op dit moment nog niet goed inschatten welke gevolgen dit gaat hebben voor mijn aanwezigheid op Bokt. Een deel van mijn taken wordt overgenomen door diverse teamleden (waarvoor mijn dank!), de rest probeer ik zoveel mogelijk zelf te blijven doen. Ik weet niet wat de toekomst gaat brengen en hoe ik me de komende tijd ga voelen, maar wil zoveel mogelijk blijven doen: vol goede moed en vol gas! Jullie zijn voorlopig nog niet van me af ;)
Groetjes, Monique (Oscar)

Team
Jubileum
Deze maand hadden wij niet één, maar wel drie jubilea. Het eerste jubileum was van Aurora3, je kent haar als hoofd van de Wiki.
Op 5 april 2009 kwam zij in het team als Wikimoderator en niet lang daarna werd ze hoofd van de Wiki.
Ze heeft zich altijd ingezet voor een goed gevulde Wiki en nu ook in haar eentje zorgt zij dat alles blijft lopen bij de Wiki. In bezit van een prachtige kat, een geweldig paard en fanatiek in de sport is Aurora een veelzijdig teamlid, waarvan wij hopen dat ze wéér een jubileum kan vieren over 10 jaar. Aurora, nogmaals van harte gefeliciteerd!

Toen waren er op 20 april 2009 twee teamleden die tegelijk binnen kwamen in het groen, één daarvan is inmiddels gewisseld van team. Hanafubuki (Zeg maar [***]) is een deel van het meubilair geworden. Samen met haar beste vriendinnetje kwam ze binnen in het team en is ze 10 jaar later nog steeds verslaafd aan teamlid zijn. Van groen naar lavendel, een prachtig gezin en een geweldige kat. Onze '[***]' (want haar gebruikersnaam zorgt wel voor typfoutjes) is een positieve aanwinst en ook wij hopen dat zij nog een dikke 10 jaar lid blijft! Ook jij nogmaals van harte gefeliciteerd.

En dan is er nog Dyonne. Ook zij kwam op 20 april 2009 binnen als een groen groentje. Vele zullen haar al kennen van haar prachtige Welsh Cobs, Carwyn, Scarlet en Gwynfor. Waar zij prachtige foto's van maakt en niet alleen van haar eigen Welsh Cobs, maar ook van evenementen. Fotografie is één van haar hobby's, en eentje waar ze goed in is ook! Ook op Horse Event is Dyonne altijd te vinden, een vaste rots in de branding. Ook jij nogmaals van harte gefeliciteerd met dit geweldige jubileum en op naar nog 10 jaar!

Afscheid
Dan hadden wij deze maand ook nog een bijzonder afscheid, namelijk het afscheid van Jessica. Zij heeft in deze maand afscheid genomen van het team, ze heeft daarbij haar rode taken neergelegd om ruimte te maken voor een nieuwe uitdaging. Jessica was ruim 5,5 jaar lang een super gedreven teamlid dat ontzettend veel voor elkaar gekregen heeft. Zo was Jessica ruim een half jaar lang bezig met het opzetten van Horse Event, van de Lounge regelen tot aan de sprekers en workshops. Zij zorgde de laatste jaren voor de geweldige tijd die wij hebben gehad op Horse Event. Maar niet alleen dat regelde zij, ook zorgde zij achter de schermen voor de Wiki, Nieuwsredactie en de Bezwaarcommissie. Zij was het aanspreekpunt van deze teamleden en hielp waar nodig was. Ook spoorde zij zaken aan en regelde ze dingen die gevraagd werden vanuit het team. Ze was niet alleen een hard werkende collega, ook was ze aanwezig op de teamuitjes en is ze actief in de Apenheul, waar regelmatig prachtige foto's gedeeld werden. Zoals je ziet deed Jessica enorm veel voor Bokt en daarvoor zijn wij haar nog steeds erg dankbaar. Lieve Jessica, het ga je goed en wij hopen dat je snel de uitdaging kan vinden in een nieuwe baan.

Bedankt!


Tips van het Team & Vragen van Bokkers
Dat klopt niet! Even TeMMen!

Er wordt vaak geTeMd op artikelen op de voorpagina waar een foutje in staat. Die TeM komt dan terecht bij de moderators, maar zij kunnen hier niets mee, want de inhoud van een artikel ligt bij de Nieuwsredactie. Maar hoe geef je dan inhoudelijk feedback? Dit kun je doen door het Nieuwsredactie account een PB te sturen óf een van de lavendel dames. Zij zijn makkelijk te vinden in deze lijst.

Spelfoutjes kun je altijd nog melden in het speciaal bestemde topic daarvoor, namelijk hier. Een link daar naartoe staat onder elk voorpagina-artikel.

Ik heb een vraag of een suggestie voor een tip!
Dat kan! Je kunt je vraag of suggestie pb-en naar [***].


NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:17

Ik ben even stil van het bericht over Oscar. :(:)

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:20

Heel veel sterkte Oscar :(:)

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

Julia
Berichten: 24742
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:22

Pfff Mo.. Wat is dit nu.. Ben er stil van. Heel erg veel sterkte en kracht gewenst in deze moeilijke periode. Ik hoop dat de behandelingen goed aanslaan.. Dikke knuffel.

Jessica, voor jou veel succes in de toekomst.

_Nancy

Berichten: 14076
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:23

Oscar, sterkte!

Toch altijd ‘leuk’ om even de updates door te lezen, al zijn ze dit keer niet allemaal even leuk..

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

joey2010

Berichten: 4344
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:24

NatasjavE schreef:
Ik ben even stil van het bericht over Oscar. :(:)



Hier hetzelfde.
Ik wil Monique veel kracht toewensen met deze ziekte.

A_nouk

Berichten: 11615
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:28

Ohw Mo.... Ik ben er stil van, jij rots in de branding en dan dit.
Ik kan je niet vaak genoeg digitaal knuffelen.. :(:) Y;(

En Jes, daar sta je dan, succes kanjer. JIJ kunt dit ! Zoekt smiley met spierbal.



Hans, Dyonne gefeliciteerd ! *\o/*

Muronia

Berichten: 19382
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:30

Tjiezus Mo, wat schrik ik hiervan en wat vind ik dit erg voor je. Potverdorie. Ik heb er even helemaal niks op te zeggen :oo Y;(

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) - Löwenprinz (v. Löwenkönig) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:46

Oscar, heel veel sterkte en kracht toegewenst! Y;(

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

Niobe

Berichten: 7949
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:48

Urgh, wat een vreselijk nieuws Oscar, heel veel sterkte gewenst Y;( :(:)

Suzanne F.

Berichten: 48888
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:52

Huh? Oscar van ‘It’s not easy being green’ Oscar? Nee, dat kan toch niet? Wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte in de aankomende tijd Oscar en zet hem op! Je blijft nog heel lang groene Oscar, ook al is het niet makkelijk. You can do this!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

marlies85

Berichten: 5310
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Oss

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:04

Jeetje, ik schrik van het bericht van Mo. Ik wens je alle kracht toe Y;(

Veni Vidi Vici

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37106
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:07

:(:) ;( ach Oscar wat een kloterig nieuws. Getverderrie. Pfff hopelijk nog een lange tijd fijn doorgaan op volgas. :(:)

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Avalanche

Berichten: 15759
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:17

Och Oscar, wat heftig dit!!!! Wat afschuwelijk :(:) heel veel sterkte........ pfff ik ben even stil.........

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:39

Sorry voor het niet reageren op de andere mededelingen, maar wil Oscar heel veel sterkte wensen.

Ibbel

Berichten: 48853
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:44

Jezus Mo, life isn't fair. Wat een K-nieuws is dit. Ik wens je heel veel sterkte, en hoop dat je nog heel lang heel veel van het (Brabantse) leven kunt genieten.

Storm

Berichten: 20816
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:46

Oh Oscar... Weet ff niet wat ik moet zeggen. Heel erg veel kracht en liefde toegewenst. :(:)

Is het al lente?

Iris82

Berichten: 39830
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:49

Oscar... :\

Heel erg veel sterkte toegewenst. :(:)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Selina

Berichten: 14201
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:49

Heel veel sterkte, Oscar. Heftig om te lezen :(:)

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Daihyo

Berichten: 87972
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:53

Jemig Mo..... ik heb er geen woorden voor. Wat ontzettend heftig. Heel veel sterkte en kracht toegewenst :*

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Percy

Berichten: 12019
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:53

Sterkte Oscar, hoop dat je behandelingen goed aanslaan :(:)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26093
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:55

Jeetje Mo, nee toch....
Heel veel kracht en sterkte toegewenst!

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Echwel

Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:59

Weet even niet wat ik moet zeggen
Maar heel veel sterkte Oscar diep bewondering voor je

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:04

Pfff wat heftig Oscar! Heel veel sterkte!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Siers83

Berichten: 7244
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:06

Oscar veel sterkte, naar bericht

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers