Volgtopics, apart onderdeel?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
purny

Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Volgtopics, apart onderdeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-19 14:21

Geen idee of dit al eerder is aangekaart.
Zou er een mogelijkheid kunnen komen dat de volgtopics een apart subforum kunnen krijgen zodat je in 1 oogopslag de volgtopics kan zien?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Koper

Berichten: 30077
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:26

Ik smeek er al jaren om. PP is helemaal niet meer leuk. Letterlijk ruim 80% van de topics zijn volgtopics.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Volgtopics, apart onderdeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:01

Vind ik een goed idee.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

xChanelx
Berichten: 1917
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Volgtopics, apart onderdeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:34

En dan ook graag de optie dat je alleen updates van de TS kunt zien, ipv zoals nu dat je iedere keer moet kijken of het een "o, wat leuk!" reactie is of een update van de TS.
Sorry, heel veel duidelijker dan dit kan ik het even niet uitleggen :+

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

Avalanche

Berichten: 15759
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Volgtopics, apart onderdeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:42

Ook ik vind het een heel goed idee :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

A_nouk

Berichten: 11615
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:47

xChanelx schreef:
En dan ook graag de optie dat je alleen updates van de TS kunt zien, ipv zoals nu dat je iedere keer moet kijken of het een "o, wat leuk!" reactie is of een update van de TS.
Sorry, heel veel duidelijker dan dit kan ik het even niet uitleggen :+


Deze optie is er toch al :)
In oranje letters : door de topicstarter laat alleen de berichten van de TS zien.

Een eigen tabblad zal niet gaan gebeuren denk ik zo. Wellicht is de zoekfunctie nog handig voor je? In 9 van de 10 volg topics staat de tag [VOLG] ?

Koper

Berichten: 30077
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:50

Het idee is juist dat je de overkill aan volgtopics NIET kunt zien. Hoe kun je daar op zoeken dan?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:54

xChanelx schreef:
En dan ook graag de optie dat je alleen updates van de TS kunt zien, ipv zoals nu dat je iedere keer moet kijken of het een "o, wat leuk!" reactie is of een update van de TS.
Sorry, heel veel duidelijker dan dit kan ik het even niet uitleggen :+



Je kan toch gewoon op de tekst topic starter klikken en dan zie je alleen berichten van TS.


Maar dit is wel echt een heel goed idee. Ben benieuwd of het haalbaar is.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

A_nouk

Berichten: 11615
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:55

Ik zie geen; ik wil geen VOLG topics meer zien in de OP staan maar dat terzijde :D

Een andere optie zou zijn om gebruik te maken van deze functie. Is wel wat werk maar daarmee kun je zelf al selectief aangeven wanneer je een topic niet meer in de actieve topics/ fora tegen wil komen. Wel pas wanneer je een topic tegen komt.

[FZ] [Dienstmededeling] Mogelijkheid om topics te negeren

Avalanche

Berichten: 15759
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Volgtopics, apart onderdeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:57

Maar dat is toch geen oplossing? Het probleem is niet dat mensen geen volgtopics willen zien, het probleem is dat de rest ondergesneeuwd raakt.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Koper

Berichten: 30077
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:59

A_nouk schreef:
Ik zie geen; ik wil geen VOLG topics meer zien in de OP staan maar dat terzijde :D

Wat zou anders de reden kunnen zijn om al dat spul in een apart tabblad te willen hebben? Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand op nóg meer volgtopics zit te wachten.

Maar goed. Er is al vaak genoeg aangegeven dat als ze niet op PP staan helemaal niemand de volgtopics meer ziet en ze dus ook niet volgt. Wat ik snap.

En nee, ik ga niet honderden topics één voor één handmatig aanvinken. Weet je hoe veel van die topics er per maand bij komen. Veel te veel. Maak dan een handige functie waarbij je in één keer die onzin helemaal nooit meer te zien krijgt?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

A_nouk

Berichten: 11615
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 17:18

Het zijn maar tips hè, je reactie komt best scherp over :) terwijl ik behulpzaam probeer te zijn.

Er zijn gelukkig verschillende doelgroepen op Bokt. Zo zijn er ook mensen die juist heel veel volg topics bijhouden.

Er is de afgelopen jaren al vaker gevraagd om andere subfora. Toen is ook al aangegeven dat het er eerder minder als meer zullen worden. Vandaar ook mijn tips om dit nog enigszins te kunnen sturen.

Als nog een tip: In de actieve topics lijst kun je ook nog wel enigszins wat sturen door gebruik te maken van favorieten fora.

xChanelx
Berichten: 1917
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 17:49

A_nouk schreef:
xChanelx schreef:
En dan ook graag de optie dat je alleen updates van de TS kunt zien, ipv zoals nu dat je iedere keer moet kijken of het een "o, wat leuk!" reactie is of een update van de TS.
Sorry, heel veel duidelijker dan dit kan ik het even niet uitleggen :+


Deze optie is er toch al :)
In oranje letters : door de topicstarter laat alleen de berichten van de TS zien.

Een eigen tabblad zal niet gaan gebeuren denk ik zo. Wellicht is de zoekfunctie nog handig voor je? In 9 van de 10 volg topics staat de tag [VOLG] ?


Het ging dus mis op mijn onduidelijkheid -O-
Ik bedoel dat er in het lijstje op de voorpagina van "mijn berichten" niet steeds een topic een oranje berichtje krijgt (als in: ongelezen) als er een nieuw bericht geplaatst wordt, enkel als de TS een bericht plaatst. Dat zo het volgen van volgtopics een heel stuk prettiger maken imo.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 07:39

Dit is inderdaad al vaker aangekaart: [FZ] Subforum voor volgtopics? en [FZ] Volgtopics :) Maar niet erg om het opnieuw te benoemen hoor.

Het is nu inderdaad niet ideaal. Al denk ik ook dat de behoefte op PP misschien is veranderd? Veel mensen vinden die volgtopics ook leuk, anders waren er niet zoveel. En er staan ook nog best wat losse topics tussen. Misschien is een deel van de topics die vroeger op PP stond nu ook verdeeld over andere subfora, of waren dat deels de 'updates' van wat nu volgtopics zijn? PP was altijd al bedoeld als soort 'rest-forum', dus in die zin is het logisch dat de volgtopics daar belanden.

Het goede nieuws: Luceos, onze nieuwe developer, is niet voor niets aangenomen. ;) Er wordt gewerkt aan een (hoognodige) technische update voor het forum, maar zoiets kost nogal wat tijd. Het fijnste (denk ik) zou een soort blog zijn die bokkers kunnen bijhouden. Heb je niet meer allemaal losse volgtopics en kun je makkelijker de updates van TS zien. Maar dat is nu technisch nog niet mogelijk. Een nieuw subforum zal er in elk geval niet bijkomen, zoals A_nouk al zegt zijn het er al (te) veel en willen we eerder minder dan meer subfora in de toekomst.

Dus we weten het, er wordt gewerkt aan een betere oplossing maar dat kost tijd. En ja ik weet dat we dat al langer zeggen. :j Maar nu Bart 't niet meer in z'n eentje hoeft uit te werken zal die oplossing er wel sneller komen.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

KimD

Berichten: 20337
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 08:07

A_nouk schreef:
Ik zie geen; ik wil geen VOLG topics meer zien in de OP staan maar dat terzijde :D

Een andere optie zou zijn om gebruik te maken van deze functie. Is wel wat werk maar daarmee kun je zelf al selectief aangeven wanneer je een topic niet meer in de actieve topics/ fora tegen wil komen. Wel pas wanneer je een topic tegen komt.

[FZ] [Dienstmededeling] Mogelijkheid om topics te negeren


'Wat' werk...

Het is echt van de zotte hoeveel volgtopics er geopend worden, voor iedere scheve keutel die eruit moet wordt zo'n ding aangemaakt.

Er zijn echt wel interessante topics die ik zelf ook met liefde volg en af en toe een kijkje in neem. Maar actieve onderwerpen bestaat zo'n 75% uit volgtopics.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Gini
Berichten: 17877
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:07

Dani schreef:
Veel mensen vinden die volgtopics ook leuk, anders waren er niet zoveel.


Goh, zonder iemand te willen fixeren, maar het tweede volgtopic dat ik aanklik loopt al van oktober vorig jaar, telt twee pagina's, 42 berichten waarvan 19 van de topicstarter.
Het volgende volgtopic telt ook twee pagina's en is ook opgestart in oktober. Nog eentje verder heb je dan een topic van 10 pagina's, maar dat topic is net iets meer dan een jaar oud. Dat wil dus zeggen dat zelfs 1 volle pagina per maand erbij niet gehaald wordt. Wat valt er dan te volgen? En ik ben niet in de krochten van PP gaan zoeken, deze drie topics staan gewoon bovenaan op de eerste pagina.
Misschien dus eens tijd om de criteria, kwaliteit en populariteit van volgtopics eens objectief onder de loep te nemen?

pien_2010

Berichten: 42657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:48

Dan volg jij andere volgtopics dan ik. Een door mij gevolgde volgtopic heeft 135!! bladzijde en is begonnen begin januari dit jaar.
Het andere volgtopic dat ik volg us 2017 en is/ was erg interessant. Dan heb ik het enkel over de paarden volg topics. Alle anderen paarden volg ik niet, vaak vind ik ze niet interessant genoeg, en ik vind het best dat ze er zijn. Ik snap wel wat jullie bedoelen hoor.


KimD schreef:
Voor iedere scheve keutel die eruit moet wordt zo'n ding aangemaakt.
:= Geestig deze. Ik vind dat wel iets moois van Bokt, voor ieders wat wil zonder al te veel ingrijpen. Dat houdt het ook levendig en ach die scheve keutel topics bloeien vanzelf wel dood :j

Dani schreef:
Luceos, onze nieuwe developer, is niet voor niets aangenomen. ;) Er wordt gewerkt aan een (hoognodige) technische update voor het forum, maar zoiets kost nogal wat tijd.
Daar ben ik wel benieuwd naar wat hier uit gaat komen.

Gini
Berichten: 17877
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Volgtopics, apart onderdeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:53

Natuurlijk, er zijn super interessante volgtopics. Ik heb in de tijd ook de opleiding van een draver gevolgd of echt een projectje van een mager, schriel paard tot goed getraind dressuurpaard. Ik ben dus niet tegen volgtopics. Maar dat een beetje regulering nodig is om de wildgroei op dit moment wat in te dammen, daar ben ik wel voor.

Leo

Berichten: 50010
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Volgtopics, apart onderdeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:03

Er zijn idd veel volgtopics en ik zou het niet een verkeerd idee vinden als daar een subforum voor komt. Er is behoefte aan, het subforum staat niemand in de weg en de vindbaarheid komt niet in het geding. Het enige nadeel vind ik, dat er ook hele specifieke volgtopics zijn, zoals op [MD]. Maar daar is denk ik een stukje niet te zwart-wit handhaven op zijn plek, en goed bekijken waar een topic het beste past. De "reguliere" volgtopics passen imo prima in een sub.

Er is blijkbaar ook een specifieke behoefte aan volgtopics, maar ik merk ook dat ik op PP minder makkelijk de andere topics zie of kan vinden. Ik heb zelf ook een volgtopic, van bijna 4 jaar oud en nog van voor de volg-tag geïntroduceerd werd (ooit gestart als VVDD volgens mij :') ) maar die zou ook prima op een aparte sub passen.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

KimD

Berichten: 20337
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:11

Leo schreef:
Er zijn idd veel volgtopics en ik zou het niet een verkeerd idee vinden als daar een subforum voor komt. Er is behoefte aan, het subforum staat niemand in de weg en de vindbaarheid komt niet in het geding. Het enige nadeel vind ik, dat er ook hele specifieke volgtopics zijn, zoals op [MD]. Maar daar is denk ik een stukje niet te zwart-wit handhaven op zijn plek, en goed bekijken waar een topic het beste past. De "reguliere" volgtopics passen imo prima in een sub.

Er is blijkbaar ook een specifieke behoefte aan volgtopics, maar ik merk ook dat ik op PP minder makkelijk de andere topics zie of kan vinden. Ik heb zelf ook een volgtopic, van bijna 4 jaar oud en nog van voor de volg-tag geïntroduceerd werd (ooit gestart als VVDD volgens mij :') ) maar die zou ook prima op een aparte sub passen.


Medisch vind ik ook wat anders, dat zijn vaak hele bijzondere of ontroerende verhalen, ik heb het idee dat bij Medisch vrij veel gevolgd wordt. Al dan niet als meelezer.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Leo

Berichten: 50010
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Volgtopics, apart onderdeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:15

Precies, en zo zullen er meer hele specifieke zaken zijn die beter op een bepaald forumonderdeel passen en daar ook gewoon op hun plek staan. :j

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

LoveBodin

Berichten: 4335
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:22

Leo schreef:
Precies, en zo zullen er meer hele specifieke zaken zijn die beter op een bepaald forumonderdeel passen en daar ook gewoon op hun plek staan. :j


Eens!

Jaren geleden zijn alle volgtopics van VVDD naar PP verhuisd, omdat VVDD overspoeld werd. Nu wordt PP overspoelt...
Een extra forum onderdeel voor volgtopics lijkt mij alleen maar fijn.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:11

Hmmja, het zijn er tegenwoordig wel echt veel.. heb ook wel eens een poging gedaan maar 'niemand' wilde volgen dus dan houdt het ook op natuurlijk :') Maar als mensen het leuk vinden om het toch bij te houden, ondanks geen interesse, dan moet dat kunnen vind ik. Maar misschien wel op een apart stuk inderdaad, dat de gewone topics ook een kans hebben.

Als er dan een specifiek topic is, zoals bv iets medisch wat dan heel groot wordt kan dat volgens mij gewoon op dat onderdeel blijven staan, tenzij het probleem opgelost is en het gewoon algemeen verder gaat. Maar voor alle algemene/dagdagelijkse topics lijkt een apart stuk wel fijn. Wie het leuk vindt heeft daar alles bij elkaar, wie het niet leuk vindt hoeft er niet te komen. Iedereen blij ;)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Volgtopics, apart onderdeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:30

Een subforum voor volgtopics zou bijzonder fijn zijn... ik kijk nu nog maar amper op PP... er staan weinig “normale” topics.. en als ze er wel zijn vallen ze amper op door al die [VOLG] tags... :o

Jammer dat er geen apart subforum gaat komen... ik ben iig erg benieuwd naar de oplossing van Luceos :)

Onali

Berichten: 18335
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:05

pien_2010 schreef:
Dan volg jij andere volgtopics dan ik. Een door mij gevolgde volgtopic heeft 135!! bladzijde en is begonnen begin januari dit jaar.



Dat begon als een medisch topic, elk moment was de verwachting dat Kyara het niet zou redden.

Black is the colour of my true love's hair


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers