Help mbt nieuws klopt niet meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17975
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Help mbt nieuws klopt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-19 17:45

In zoektocht naar de Tip de Nieuwsredactie knop, dacht ik hem in de help wel te kunnen vinden. Echter verwijst de Help nog naar Overig nieuws, waarna je uiteraard de mededeling krijgt dat die niet bestaat.
Pas op de teampagina vind ik de link naar Tip de Nieuwsredactie.

Dus twee vragen van mijn kant: waar vind ik op een snelle manier die knop ipv via deze omweg, en is het een idee de Help te updaten?

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?


Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Help mbt nieuws klopt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:51


Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27965
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:23

Goed om te weten dat dat nog een update kan gebruiken. Dat gaan we regelen.

Wat betreft het formulier: dat kun je in elk willekeurig nieuwsbericht op twee plekken vinden.
Afbeelding

Ook kun je mailen naar redactie@bokt.nl of een NR-lid (lavendelgekleurde naam) een pb'tje sturen. De Nieuwsredactie heeft ook een eigen account; die kun je ook pb'en: memberlist.php?mode=viewprofile&u=343305

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Ibbel

Berichten: 49063
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:53

Maar, misschien ligt het aan mij, als iets al een nieuwsbericht ís, hoef je de redactie toch niet meer te tippen? Ik dacht altijd dat het er juist om ging de redactie te tippen als je elders op bokt een bericht had gevonden waarvan het misschien logischer/goed was dat het op de nieuwspagina kwam...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27965
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:01

Dat laatste is ook absoluut zo, maar ondanks dat we zelf al veel op zoek zijn, kunnen we natuurlijk lang niet alle kanalen en mogelijke nieuwsbronnen in de gaten houden. Denk maar aan Facebook waar tegenwoordig veel nieuws vandaan komt. Of een regionaal nieuwtje dat wordt opgemerkt en getipt door een Bokker daar uit de buurt. Dat soort dingen kunnen erg interessant zijn en zouden we zonder tips niet zo snel opmerken. Met dat soort tips zijn we erg geholpen en die ontvangen we dan ook erg graag :j

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:03

Dat inderdaad ook :j
De NR heeft een lijst met bronnen die regelmatig gecheckt worden en daar worden artikelen uit overgenomen/doorgeplaatst. Met een tip zal het misschien nog net iets sneller gaan. Maar als je bijv. een interessant artikel tegenkomt op een wat minder bekende pagina of bijv. een buitenlandse site dan is een tip wel weer heel welkom omdat het artikel anders misschien niet opgevallen was.

[edit] Ja, wat Rije zegt dus :D [/edit]

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Ibbel

Berichten: 49063
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:04

Oh, wacht, die tipknop is niet gerelateerd aan het nieuwsbericht waar de knop aanhangt. Ik dacht dat de tip-knop net als de temknop werkte, dat er een link van een bericht naar de redactie werd gestuurd.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27965
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:07

Nou de ene knop wel en de andere niet. Ik vraag me sowieso af waarom er twee plekken in één bericht zijn waarmee je kunt tippen, maar goed: de ene stuurt een link van het 'geTeRde' bericht mee en de ander niet. Maar dat maakt niet zoveel uit; als uit de tip maar duidelijk blijkt waar het over gaat en waar we meer informatie kunnen vinden.

Ik denk dat de bovenste link nog stamt uit de tijd dat we nog geen centraal 'foutjestopic' hadden. [VN] Spelfouten nieuwsberichten Nu is daar een eigen knop voor, onderin het bericht.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17975
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Help mbt nieuws klopt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-19 19:12

Euhm, jullie weten het in elk geval wel ingewikkeld te houden :))

Maar het komt er dus op neer, dat als ik een tip heb over nieuws dat nog niet op bokt staat, ik eerst naar een nieuwsbericht dat al wel op bokt staat moet gaan en daar de tip knop vind. En dan heb ik ook nog keuze uit twee.

Ik weet niet, het klinkt toch als iets waar niet helemaal over nagedacht is :))

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27965
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Help mbt nieuws klopt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:37

Nee, je kunt ook pb'en of mailen. We proberen het juist zo gemakkelijk mogelijk te maken om ons te bereiken, en daar horen verschillende kanalen bij.

Maar je hebt wel een punt m.b.t. die twee plekken die ik noemde, dus ik ga kijken of dat misschien aan te passen is.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26210
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:01

Op de pagina van VN in het algemeen: [VN] Voorpagina Nieuws staat ook links boven nog een knop "Nieuw onderwerp". Dit leidt ook naar het Tip de NR formulier. Die knop gebruik ik vaak!

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17975
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-19 13:01

JPitty schreef:
Op de pagina van VN in het algemeen: [VN] Voorpagina Nieuws staat ook links boven nog een knop "Nieuw onderwerp". Dit leidt ook naar het Tip de NR formulier. Die knop gebruik ik vaak!

Oh, ook heel logisch :j :n.

Ik begrijp de uitleg, ik begrijp de goede intenties, maar al met al laat ik het tippen van de nieuwsredactie maar weer aan me voorbij gaan geloof ik.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27965
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Help mbt nieuws klopt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:17

Waarom als ik vragen mag? Ik ben het met je eens dat het een stuk duidelijker kan, maar veel simpeler dan een pb of een mailtje kan ik het niet maken vrees ik.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17975
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Help mbt nieuws klopt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-19 13:32

Een pb'tje kan, maar tot ik het nu net probeerde naar aanleiding van jouw bericht, wist ik niet dat als ik een pb richt aan 'nieuwsredactie' het systeem dat gewoon accepteert. Ik was dus al op zoek naar wie er ook al weer lid waren van de nieuwsredactie, zodat ik naar iemand persoonlijk een pb kon sturen. Die lijst kost je ook minstens 4 keer doorklikken voordat je die vind, áls je hem al vind. Conclusie: te veel werk.

Daarnaast weet ik niet beter dan dat de manier om de nieuwsredactie te tippen, de tip de nieuwsredactieknop is. Er word altijd gemeld: als je een tip heb, gebruik de knop. Dus dat is waar ik naar op zoek ga. Vervolgens blijkt die knop op allerlei onlogische plaatsen, met onlogische benamingen, te staan. Zonder dit topic, had ik hem dus serieus niet gevonden. En, zoals gezegd, de lijst met nieuwsredactieleden, was ook niet zomaar gevonden.

Gevolg is cru gezegd gewoon dat het mij te veel moeite kost. Het is nou niet zo dat ik zo bijster geïnteresseerd ben in het nieuws of het nieuwsgedeelte van Bokt. Als ik iets tegenkom en het met 1 druk op de goed-te-vinden-zonder-over-na-te-hoeven-denken-waar-hij-ook-al-weer-staat-knop kan melden, wil ik dat met alle plezier voor jullie doen. Zelfs op zoek gaan in de Help was ik nog toe bereid. Maar als ik er aan alle kanten over na moet gaan denken waar ik de verrekte knop nou ook al weer kon vinden, nou ja, sorry, dan niet. Daarvoor is het voor mij gewoon niet belangrijk genoeg.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Help mbt nieuws klopt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:42

Ik denk dat ik wel snap hoe je het bedoelt. Je verleent ons een 'gunst' door te helpen met tippen, maar je moet je in allerlei bochten wringen om dat te doen. En dat is gewoon niet handig. Als we willen dat gebruikers ons helpen dan moeten we dat wel zo maken dat die drempel laag is.

Ik ga Bart vragen of hij hier mee wil kijken en een idee heeft hoe we dit eenvoudiger/logischer in kunnen richten. Meer tips zijn tenslotte in ieders belang. Bedankt voor je feedback :)

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17975
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Help mbt nieuws klopt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-19 13:47

Precies, dat. Ik wil best helpen, zelfs als het is met iets wat me niet ligt. Maar de grens wat als 'moeite' beschouwd wordt ligt dan natuurlijk wel veel lager dan als het iets is wat je graag doet.

Misschien helpt het al, als er ook gepromoot wordt dat 'nieuwsredactie' tegenwoordig echt een gebruiker is die je ook gewoon kan pb-en. Nou ben ik blond, dus misschien dat het daar aan ligt, maar dat kwartje was bij mij echt niet gevallen. Mede ook doordat de nadruk vaak op die knop gelegd wordt.

En de knop die JPitty aanhaalt een andere naam geven is denk ik ook een makkelijke stap in de goede richting :))

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Help mbt nieuws klopt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:51

Daar zit wel wat in :))

Ik ga in elk geval even samen met Rije kijken hoe we de Help voor nu een (evt. tussentijdse) update kunnen geven en zodra Bart meegekeken heeft volgt er hopelijk ook nog een stukje aanpassing in de techniek.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Ibbel

Berichten: 49063
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Help mbt nieuws klopt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:38

Als je nu eens bij je instellingen een tabblad 'tip de nieuwsredactie' maakt, waar je dus net als bij je tems je tips terug kunt zien (en misschien ook een antwoord op je tip kunt krijgen?), maar vanwaar je (en dat is dan dus anders als bij temmen) rechtstreeks een berichtje naar de NR kunt sturen (die dan achter de schermen ook ergens centraal terecht komen, net als de tems) met een linkje naar je nieuws, inclusief evt wat aanvullingen? Je 'tip de NR' knopjes kunnen dan zo worden ingesteld dat je daarvandaan ín je eigen instellingen komt op de goede plek.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17975
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-19 10:00

Niet om te zeuren, want ik zie dat de help is aangepast +:)+ Alleen daarbij is de link naar de teamleden stuk gegaan -O- Het HTTPS:// www . bokt . nl / mist, misschien kan die weer gemaakt worden?

En toch nog een laatste tip van mijn kant, na het gebruiken van de pb knop: Als er persoonlijk geantwoord wordt door iemand vanuit de Nieuwsredactie, zet er dan even een naam onder. Ik heb nu een pb in mijn inbox met daarin 'ik heb' en 'mijns inziens', ondertekend met 'de NR'. Als je het gesprek met iemand aan gaat, zou het fijn zijn te weten met wie je dat doet. Just my two cents.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27965
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Help mbt nieuws klopt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:07

Dat was ik :) Normaal gesproken zet ik altijd mijn naam eronder, maar dat ben ik blijkbaar deze keer vergeten.

De link zal ik meteen even naar kijken. :j

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Help mbt nieuws klopt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:41

Ik zie dat op VN bij 'Plaats een nieuw onderwerp' hij linkt naar 'tip de NR'. Is 't niet een plan om die button te renamen?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers