Commentaar op commentaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Janine1990

Berichten: 43776
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:24

upendo schreef:
Het valt me op dat met die optie 3 niet altijd genoegen wordt genomen. Neemt niet weg dat die ook altijd geprobeerd kan worden natuurlijk. :)

Haha, voor- en nadeel ineen op het moment dus. :P Je komt op mij altijd wel over als iemand die een goed gefundeerde mening heeft. :j


Ik heb daarvoor misschien te weinig topics gelezen nog, maar het kan heel goed dat ik hiermee voornamelijk uit mezelf denk. Als ik optie 3 als reactie krijg dan is het zo van: OK.DOEI!

Bedankt by the way, altijd leuk om te lezen :)
En ja, ik maak er maar een Cruijffie van ;)


upendo

Berichten: 22266
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:25

Janine1990 schreef:
upendo schreef:
Zeker waar, ik vind goed onderbouwd commentaar echt bijdragen en ook goed om eens vanuit een andere invalshoek naar je rijden te kijken.

Maar soms kunnen bokkers ook echt wel hard zijn. Toen ik mijn paard net had bleef ze heel mager, daar een topic over geopend en de semi uitkomst was toch wel dat ik haar dan maar moest 'gunnen' aan iemand die wel in het belang van het paard dacht. Toen brak mijn klomp wel.
Sta je dan, met de tandarts-, dierenarts-, zadelmaker-, osteo- en fouragehandelrekeningen omdat je alles binnen je macht uitprobeert om het dier zich beter te laten voelen.
Uiteindelijk bleek het aan iets heel anders te liggen dan waar 'Bokt' aan dacht.

Dat is wel een avond waarop ik huilend mijn bed in gekropen ben omdat die harde woorden me echt wel veel deden.

Klinkt heel softie misschien, maar het kan óók via internet heel hard binnenkomen wat je zegt.


Wow echt waar?
Ik heb vorig jaar een topic op MD gehad, vond ik zelf heeeeeeeeeeeel erg spannend.
En hoewel er tips kwamen waar ik zelf niet zoveel mee kon (wat die Bokkers trouwens heel erg goed accepteerden), waren er ook minstens zoveel reacties waar ik wel wat mee kon.
Ik heb veel aan het topic gehad, en het is mij toen 100% meegevallen.

Maar ik was wel bang voor zoiets eerlijk gezegd. :o

Jap. :)
En wellicht dat het anders bedoeld was dan dat het op me overkwam, dat heeft echt wel gemaakt dat ik tegenwoordig vier keer nadenk voor ik iets online plaats over mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:25

Babootje schreef:
Adelaide71 schreef:
Wat mij betreft heeft Upendo gelijk. Er móet altijd iets gevonden worden waarover kan worden gebakkeleid, het kan nooit eens 'gewoon' tof, leuk, grappig, lief of fantastisch zijn. En volgens mij kan dat best. Neemt niet weg dat een vriendelijk gebracht commentaar best eens nuttig kan zijn, maar als dat genegeerd of gepareerd wordt dan is dat toch ook prima? Er is geen bokker die een topic start en vervolgens verantwoording dient af te leggen aan de mensen die commentaar geven. Er is genoeg dat ik zie waarover ik me verwonder of erger zelfs, maar heb niet de illusie dat ik de aangewezen persoon ben om diegene dan 'op z'n plek' te zetten en zeker niet wanneer er niet om hulp gevraagd wordt. Nogmaals: daar zijn instructeur/jury/dierenarts/fyso etc etc etc voor, tenzij er expliciet naar meedenken of commentaar gevraagd wordt.


Ik moet wel zeggen dat het wel een soort "bokt-ontwikkeling" is. Ik kan me herinneren dat ik vroeger soms ook nog wel eens fanatieker was _O- _O- (Heel soms kan ik t ook niet laten nog...)


Ik ook, maar dat weet je wel :) . En nogmaals: ik zie ook dingen waarvan ik denk...serieus? Maar de behoefte om daar iets van te moeten/willen zeggen als er niet om gevraagd wordt, neuj da's wel voorbij geloof ik.

MarjanB

Berichten: 16373
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:31

@adelaide.. diegene is jong en t is niet zo heel lang geleden helaas. Wil er vooral mee zeggen dat het hebben van een instructeur die gp rijd nog niet wil zeggen dat diegene kan lesgeven. Ik heb bijvoorbeeld zelf het liefst les van iemand die de basis snapt ipv iemand die er snel een knopje op wil zetten voor het oog.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Avalanche

Berichten: 15868
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-19 20:32

@ Peelie: jouw topic was nu net geen aanleiding voor dit topic, eigenlijk. Ik zal het hier verder niet toelichten, omdat er geen individuele topics besproken mogen worden, als je wilt, wil je wel wel pb sturen met uitleg.

Dank voor de laatste reacties iedereen :) ik heb met genoegen bij gelezen.

Adelaide71 schreef:
Ik snap je punt, maar tenzij dat dus expliciet als oplossing door de instructeur geboden is (gebeurt dat nog echt?), ga ik er vanuit dat een ieder zijn best doet om les te nemen van een gediplomeerd instructeur waarvan je de indruk hebt dat hij/zij weet waar hij over praat.


Ik ken wel mensen die bij een ander zijn gaan lessen, omdat ze via bokt erachter kwamen dat hun instructeur voor hen toch niet de juiste begeleiding gaf, althans niet wat zij nodig hebben.
Over instructeurs (beetje off topic dit) maar ik zie ook regelmatig voorbij komen: maar mijn instructeur rijdt gp/lichte tour enz. Wat op zich wel een bijzonder argument is, want het is niet omdat iemand goed kan rijden, dat die persoon dan ook goed kan lesgeven. Anderzijds is het natuurlijk wel zo, dat het handig is als de persoon kan rijden, wil die kunnen lesgeven.

Als in: een eend is een vogel, maar niet iedere vogel is een eend :D

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:35

MarjanB schreef:
@adelaide.. diegene is jong en t is niet zo heel lang geleden helaas. Wil er vooral mee zeggen dat het hebben van een instructeur die gp rijd nog niet wil zeggen dat diegene kan lesgeven. Ik heb bijvoorbeeld zelf het liefst les van iemand die de basis snapt ipv iemand die er snel een knopje op wil zetten voor het oog.


Ik ook en ga er vanuit dat de meeste mensen dat willen en dat er ook een hoop fijne instructeurs rondlopen.

MarjanB

Berichten: 16373
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:37

Adelaide71 schreef:
MarjanB schreef:
@adelaide.. diegene is jong en t is niet zo heel lang geleden helaas. Wil er vooral mee zeggen dat het hebben van een instructeur die gp rijd nog niet wil zeggen dat diegene kan lesgeven. Ik heb bijvoorbeeld zelf het liefst les van iemand die de basis snapt ipv iemand die er snel een knopje op wil zetten voor het oog.


Ik ook en ga er vanuit dat de meeste mensen dat willen en dat er ook een hoop fijne instructeurs rondlopen.


Dat zeker! Zat fijne mensen :)

Haha en nu houd ik me weer afzijdig in de discussie. Vind het interessant om te volgen. Sowieso in de hele maatschappij. Mensen vinden overal wat van maar mensen willen eigenlijk ook dat iedereen wat van vind (en dan vooral positief)

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:38

Avalanche81 schreef:
Die vraag is al vele malen, en op vele manieren onderbouwd beantwoord. Het helpt denk ik om het topic door te lezen in dit geval.

En nog geen enkele keer goed beargumenteert in mijn optiek.
Enkel dat het mag volgens de regels.
Dus als de regels voorschrijven dat je in een sloot mag springen, een voorbijganger roept om het niet te doen dan spring je alsnog maar in de sloot want de regels schrijven voor dat het mag ook al heb je je zwemdiploma niet. Iets mogen is iets anders dan moeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:40

Snap wat je bedoelt Avalanche, maar ik ga daar bij voorbaat niet vanuit. En als het zo is dat iemand geholpen is doordat hij/zij hier op Bokt gewezen is op zijn/haar matige instructeur dan is dat mooi, maar dan is er waarschijnlijk ook specifieker beschreven wat er mis gaat en op wat voor manier een instructeur oplossingen geboden heeft. Ik ga er niet bij voorbaat vanuit dat iemand rijdt bij een slechte instructeur. We willen toch allemaal fijne les van iemand waarvan we denken te weten dat hij weet waar hij over spreekt. En als een TS dan aangeeft dat hij/zij tevreden is over de instructie dan kunnen jij en ik hoog of laag springen, maar dan is dat zo. Daarnaast als een TS aangeeft dat zij tevreden is met instructeur en de punten bij de jury daar op aan sluiten, dan lijkt me dat over het algemeen toch dubbel bewijs dat iets blijkbaar werkt voor die combi. En waarom dan dat nog in twijfel trekken?

Janine1990

Berichten: 43776
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:43

Adelaide71 schreef:
Ik snap je punt, maar tenzij dat dus expliciet als oplossing door de instructeur geboden is (gebeurt dat nog echt?), ga ik er vanuit dat een ieder zijn best doet om les te nemen van een gediplomeerd instructeur waarvan je de indruk hebt dat hij/zij weet waar hij over praat. De een ligt mij ook beter dan de ander, maar ik bepaal toch niet voor een ander waar hij/zij moet gaan lessen?


Neuh, je bepaalt het zeker niet...

Maar ik begrijp wel dat niet iedereen meteen gelooft dat iemand les heeft van een goede instructeur. Bijvoorbeeld afgaande op het inleidende verhaal in combinatie met de foto's.

We weten allemaal dat er een hoop mafkezen tussen zitten... Helaas zelf ook ervaring met instructeurs op GP niveau die in de basis mij niet voldoende konden scholen. Het is niet altijd het juiste argument.
Ik ben terug bij mijn juffie van vroeger die niet hoger heeft gereden dan ik nu rij met mijn paard. Maar we zijn er wel flink op vooruit gegaan.

Avalanche

Berichten: 15868
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-19 20:45

MarjanB schreef:
Haha en nu houd ik me weer afzijdig in de discussie. Vind het interessant om te volgen. Sowieso in de hele maatschappij. Mensen vinden overal wat van maar mensen willen eigenlijk ook dat iedereen wat van vind (en dan vooral positief)

Yep. Vrijheid van meningsuiting, maar dan wel de mening die wij vinden dat je moet hebben.

Ik vind mensen altijd stoer die zeggen: goh, dit weet ik niet, ik heb me er niet in verdiept, en kan er geen gefundeerd oordeel over geven. Ik kan dat altijd wel waarderen. Ik ben daar zelf niet zo heel goed in, om eerlijk te zijn :o
En dus verdiep ik me dan maar in zaken, want roeptoeteren (oh, wat een geweldig woord is dat :') )wil ik ook niet.

Adelaide71 schreef:
Snap wat je bedoelt Avalanche, maar ik ga daar bij voorbaat niet vanuit. En als het zo is dat iemand geholpen is doordat hij/zij hier op Bokt gewezen is op zijn/haar matige instructeur dan is dat mooi, maar dan is er waarschijnlijk ook specifieker beschreven wat er mis gaat en op wat voor manier een instructeur oplossingen geboden heeft. Ik ga er niet bij voorbaat vanuit dat iemand rijdt bij een slechte instructeur. We willen toch allemaal fijne les van iemand waarvan we denken te weten dat hij weet waar hij over spreekt. En als een TS dan aangeeft dat hij/zij tevreden is over de instructie dan kunnen jij en ik hoog of laag springen, maar dan is dat zo. Daarnaast als een TS aangeeft dat zij tevreden is met instructeur en de punten bij de jury daar op aan sluiten, dan lijkt me dat over het algemeen toch dubbel bewijs dat iets blijkbaar werkt voor die combi. En waarom dan dat nog in twijfel trekken?

Mee eens hoor, ook ik ga daar niet bij voorbaat vanuit :) ik denk ook niet dat er veel slechte instructeurs zijn, trouwens, ik denk wel dat een ander soms een methode heeft die beter kan passen. Maar heel veel mensen hebben gewoon best een prima instructeur. Die persoon was ook echt een uitzondering op de regel.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:46

Janine1990 schreef:
Adelaide71 schreef:
Ik snap je punt, maar tenzij dat dus expliciet als oplossing door de instructeur geboden is (gebeurt dat nog echt?), ga ik er vanuit dat een ieder zijn best doet om les te nemen van een gediplomeerd instructeur waarvan je de indruk hebt dat hij/zij weet waar hij over praat. De een ligt mij ook beter dan de ander, maar ik bepaal toch niet voor een ander waar hij/zij moet gaan lessen?


Neuh, je bepaalt het zeker niet...

Maar ik begrijp wel dat niet iedereen meteen gelooft dat iemand les heeft van een goede instructeur. Bijvoorbeeld afgaande op het inleidende verhaal in combinatie met de foto's.

We weten allemaal dat er een hoop mafkezen tussen zitten... Helaas zelf ook ervaring met instructeurs op GP niveau die in de basis mij niet voldoende konden scholen. Het is niet altijd het juiste argument.
Ik ben terug bij mijn juffie van vroeger die niet hoger heeft gereden dan ik nu rij met mijn paard. Maar we zijn er wel flink op vooruit gegaan.



Maar natuurlijk lopen er een klunzen rond op lesgeefgebied, maar niet minder hier op Bokt.

Babootje

Berichten: 26122
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:00

Janine1990 schreef:
Maar ik begrijp wel dat niet iedereen meteen gelooft dat iemand les heeft van een goede instructeur. Bijvoorbeeld afgaande op het inleidende verhaal in combinatie met de foto's.


En ook dat zegt nog niets. Want dat wat de 'ontvanger 'opschrijft wil nog niet zeggen dat dit exact is wat de 'zender' ook heeft bedoeld. Daarbij weet je ook niet op welk niveau de 'ontvanger' dan rijdt (al kan ik dat soms wel raden). Wil dus helemaal niet zeggen dat de instructie dan slecht is.

Ik kwam laatst een topic tegen waarbij de instructeur van de TS werd afgebrand omdat de TS nog niet van verticale balans had gehoord. Maar omdat ze die term niet kent wil toch helemaal niet zeggen dat zo'n instructeur daar niet mee bezig is.

Janine1990

Berichten: 43776
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:04

Babootje schreef:
Janine1990 schreef:
Maar ik begrijp wel dat niet iedereen meteen gelooft dat iemand les heeft van een goede instructeur. Bijvoorbeeld afgaande op het inleidende verhaal in combinatie met de foto's.


En ook dat zegt nog niets. Want dat wat de 'ontvanger 'opschrijft wil nog niet zeggen dat dit exact is wat de 'zender' ook heeft bedoeld. Daarbij weet je ook niet op welk niveau de 'ontvanger' dan rijdt (al kan ik dat soms wel raden). Wil dus helemaal niet zeggen dat de instructie dan slecht is.

Ik kwam laatst een topic tegen waarbij de instructeur van de TS werd afgebrand omdat de TS nog niet van verticale balans had gehoord. Maar omdat ze die term niet kent wil toch helemaal niet zeggen dat zo'n instructeur daar niet mee bezig is.


Dat zijn termen die ik lang niet meer heb gehoord! Ooit tijdens mijn minor communicatie.
Je hebt helemaal gelijk inderdaad... Tevens heb je ook dat stukje zender-ontvanger tussen ruiter en instructeur waardoor de kunde van de instructeur misschien niet tot zijn recht komt.

Natuurlijk heel triest dat iemand wordt afgebrand op het niet kennen van die termen. Eerlijk? Zonder Bokt had ik er ook nog nooit van gehoord. :n Niet in die term althans...
Irritatiepuntje van mij, termen die onnodig veel moeilijker worden gemaakt dan de praktijk van die termen :') Theoretisch rijden is hier soms belangrijker dan praktisch... Maar goed, dat irritatiepuntje voegt weinig toe aan deze discussie _O-

Babootje

Berichten: 26122
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:19

Janine1990 schreef:
Theoretisch rijden is hier soms belangrijker dan praktisch... Maar goed, dat irritatiepuntje voegt weinig toe aan deze discussie _O-


Dat is ook een irritatiepuntje van mij. Vooral als ik die foto's zie waarbij anderen dan lijntjes gaan trekken. De zogenaamde 'lijntrekkers'. Maar dat voegt ook weinig toe aan de discussie :+

Mondy

Berichten: 11812
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Commentaar op commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:48

Persoonlijk denk ik dat een grote oplossing zou zijn als mensen bij zichzelf denken VOOR ze een reactie plaatsen (zowel positief als negatief) zou ik dit ook tegen iemand persoonlijk durven zeggen en zo ja hoe zou ik het zelf kunnen waarderen.

Velen die iemand afzeiken durven tegelijkertijd hun mond niet open te doen tegen hun eigen stalgenoot/vriendin maar vanuit hun toetsenbord wel een vreemde ergens op aan te spreken.
Aan de andere kant durven de mensen die blijven drammen op het feit dat er iets "negatiefs" gezegd wordt wat in hun ogen niet mag,dat ook irl meestal niet. Er zou een stuk minder gepest worden als iedereen zn mond zou durven open trekken :D

Voor mij maak ik die afweging wel. Ik ga niet iets leuks plaatsen om maar wat te plaatsen. Als ik t niks vind klik ik weg zoals ik op stal/in de stad/thuis ook mn eigen ding zou doen. Zie ik iets waar ik op wil reageren...zowel positief als "negatief" dan doe ik dat ook. Wel met onderbouwing en iig open staan voor de andere kant.

En voor mij maakt het niet uit of het een "bekende bokker" is of iemand die je nog nooit gezien hebt.

Zelfde verhaal ook voor het plaatsen van foto's. Wil ik alleen maar laten zien hoe mooi en geweldig iets is(wat ook helemaal prima is) dan laat ik dat aan vrienden zien. En zelfs daar kan je een reactie krijgen die je niet verwacht.
Zet je het op een forum als bokt... Dan weet je dat je 1001 meningen gaat krijgen. Met sommige ben je het eens of kan je iets mee en anderen laat je gaan om wat voor reden dan ook. Imo iets wat je "moet" accepteren als je iets openbaar zet.

Ga ik met knalroze haren door de stad lopen is dat mijn keuze. Dan weet ik dat ik reacties ga krijgen. Positief als negatief. Want ieder heeft een andere smaak.
Wil ik geen reacties dan verf ik mn haar niet roze of zet ik een muts op :D

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:31

Inderdaad, behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden! Van mij mag iedereen wat positiever zijn, elkaar stimuleren, glimlachen. De #doeslief campagne had ik hebben kunnen bedenken.

Ik vind het juist TOF als mensen uit ENTHOUSIASME foto's delen! En pas als je veel foto's laat maken/ plaatst/ wedstrijd rijdt, zie je hoe moeilijk het is, dat het echt niet altijd perfect is. Geeft toch niks?

Mijn moeder zegt altijd: een aardig woord kost niets! Ik krijg er ook altijd een positief gevoel van, als ik zelf positief ben naar anderen. Niks mis mee.
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 08-03-19 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Avalanche

Berichten: 15868
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-19 15:57

Kunnen we hier misschien geen individuele bokkers bespreken?

Edit: ik zie dat het bericht boven mij is aangepast, bedankt :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:03

astridastrid schreef:
Inderdaad, behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden! Van mij mag iedereen wat positiever zijn, elkaar stimuleren, glimlachen. De #doeslief campagne had ik hebben kunnen bedenken.

Ik vind het juist TOF als mensen uit ENTHOUSIASME foto's delen! En pas als je veel foto's laat maken/ plaatst/ wedstrijd rijdt, zie je hoe moeilijk het is, dat het echt niet altijd perfect is. Geeft toch niks?

Mijn moeder zegt altijd: een aardig woord kost niets! Ik krijg er ook altijd een positief gevoel van, als ik zelf positief ben naar anderen. Niks mis mee.



Roerend met je eens AstridAstrid! Waarom het niet laten als je iemand blij kan maken met een vriendelijk gebaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:18

Adelaide71 schreef:
astridastrid schreef:
Inderdaad, behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden! Van mij mag iedereen wat positiever zijn, elkaar stimuleren, glimlachen. De #doeslief campagne had ik hebben kunnen bedenken.

Ik vind het juist TOF als mensen uit ENTHOUSIASME foto's delen! En pas als je veel foto's laat maken/ plaatst/ wedstrijd rijdt, zie je hoe moeilijk het is, dat het echt niet altijd perfect is. Geeft toch niks?

Mijn moeder zegt altijd: een aardig woord kost niets! Ik krijg er ook altijd een positief gevoel van, als ik zelf positief ben naar anderen. Niks mis mee.



Roerend met je eens AstridAstrid! Waarom het niet laten als je iemand blij kan maken met een vriendelijk gebaar!



euh, laten natuurlijk... :roll:

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:44

Nu ik wat heb rondgescrold op HAW/ITP valt mij op dat het “commentaar op commentaar” twee kanten kent.

1. Een TS die geen “commentaar” wil horen.

2. Posters die blijven drammen (en eventueel andere zaken er bij betrekken) als duidelijk wordt dat TS het niet eens is met het “commentaar” of er niet op reageert.

Waarom wordt feedback opgevat als commentaar? Dat ten eerste. Er is niets mis met een opbouwende opmerkingen en niets gaat altijd perfect. Zeg gewoon “bedankt voor je opmerking” en rol daarna zittend op je stoel met je ogen als je zelf vindt dat de feedback kant nog wal slaat. Of denk “verrek, daar moet ik iets mee”, bedank de poster en ga er iets mee doen (en vraag eventueel een aanvulling).

Als een TS niets met je goedbedoelde feedback doet en blijkbaar alleen maar “oeh” wil horen, waarom blijven we dan reageren? Waarom je gelijk halen? Waarom denken we niet “oké TS staat er niet voor open, jammer dan, ik ga lekker verder met mijn leven”.

Het lijkt wel alsof we niets meer van elkaar kunnen hebben en altijd ons eigen gelijk door willen drukken. Zo werkt de wereld toch niet? :+

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Commentaar op commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:05

Laten we elkaar eens wat meer bewonderen in plaats van te beledigen (of te bekritiseren).

Las ik van de week. Heel toepasselijk <3.

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41484
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:23

Snorlex schreef:
Nu ik wat heb rondgescrold op HAW/ITP valt mij op dat het “commentaar op commentaar” twee kanten kent.

1. Een TS die geen “commentaar” wil horen.

2. Posters die blijven drammen (en eventueel andere zaken er bij betrekken) als duidelijk wordt dat TS het niet eens is met het “commentaar” of er niet op reageert.

Waarom wordt feedback opgevat als commentaar? Dat ten eerste. Er is niets mis met een opbouwende opmerkingen en niets gaat altijd perfect. Zeg gewoon “bedankt voor je opmerking” en rol daarna zittend op je stoel met je ogen als je zelf vindt dat de feedback kant nog wal slaat. Of denk “verrek, daar moet ik iets mee”, bedank de poster en ga er iets mee doen (en vraag eventueel een aanvulling).

Als een TS niets met je goedbedoelde feedback doet en blijkbaar alleen maar “oeh” wil horen, waarom blijven we dan reageren? Waarom je gelijk halen? Waarom denken we niet “oké TS staat er niet voor open, jammer dan, ik ga lekker verder met mijn leven”.

Het lijkt wel alsof we niets meer van elkaar kunnen hebben en altijd ons eigen gelijk door willen drukken. Zo werkt de wereld toch niet? :+

Ik zou zeggen, een TS die niet met feedback om kan gaan. Dat is iets dat je moet leren en wat alleen lukt wanneer je open staat voor de zienswijze van anderen en bedenkt dat jij als persoon niet alles weet.

Iedereen maakt fouten, niemand is perfect, als je dat kunt accepteren en als je de berichten leest met in je achterhoofd dat diegene je wil hélpen, ga je al heel anders met feedback om, zie je het als feedback, niet als negatief commentaar, en reageer je ook al anders.

Dat betekent overigens niet dat je overal maar in mee moet gaan, maar denk er eens over, bedank iemand voor zijn/haar commentaar of je er nu wat mee gaat doen of niet.

Ik ben ontzettend blij met het ITP-topic dat ik heb geopend, ik heb hele fijne tips en feedback gehad waar ik echt wat mee kan. En waar ik ook echt wat mee doe. En ik merk al verbetering.

Edit: eigenlijk ben ik het dus in heel veel woorden met je eens :+.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:47

astridastrid schreef:
Laten we elkaar eens wat meer bewonderen in plaats van te beledigen (of te bekritiseren).

Las ik van de week. Heel toepasselijk <3.


:)* Inderdaad!

Voor elke goedbedoelde commentaar die je geeft 2 complimentjes!

Complimentjes zonder goedbedoelde commentaar mag uiteraard ook!

Lijkt mij veel fijner voor iedereen :D

Avalanche

Berichten: 15868
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Commentaar op commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-19 23:14

Maar het probleem is niet dat een TS niet met ooohh en aaahh om kan gaan. Het probleem is dat die TS niet met kritiek om kan gaan, ook al is die constructief (en dat is die van mij) en zitten er tips en complimentjes bij. En dat zit er bij mij altijd. En dat ben ik zat. En daarna de ellenlange discussie over of mensen überhaupt commentaar mogen geven.....

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers