Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Tieneke

Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:23

Dat is imo een beetje het probleem, senna21. TS is zo bekend, voor een groot deel door de berichten die ze weg wilt hebben, dat berichten analyseren niet nodig is. En het lijkt me ook niet de bedoeling dat het modteam gaat moeten "dweilen met de kraan open". Als TS echt een ommekeer wilt maken, begint dat bij haar eigen postgedrag. Imo is het net wat anders dan met mensen die een beperkte selectie van een x-aantal jaar geleden weg willen halen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:32

Ashleydk schreef:
MiniMeLona schreef:
Het hele probleem is dat je niet alles kunt wissen. Je kunt je account op anoniem laten zetten, maar dan blijven alle berichten gewoon hier staan, terwijl jij zelf niet meer bij het account kunt, maar voor de rest nog iedereen wel, die niet vergeten is welk account van de ts was, wat op anoniem is gezet. Je kunt dan zelf ook niet meer bij je pb's komen, maar de ontvangers nog wel...


Ik kwam toevallig vanochtend een anoniem bericht tegen en ik weet nog precies wie het oorspronkelijk was, maar meer dan dát bericht lezen kan je niet. De 'geplaatst' knop werkt niet en je kunt ook niet verder klikken naar een profiel oid, dus opzicht vind ik het geen super slechte optie.
Desalniettemin zou ik de optie helemaal verwijderen graag wel zien verschijnen.


Oh dat wist ik niet, dat de rest dan niet meer op dat profiel kan komen. Dat van de pb's is helaas wel waar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:36

TS heeft onlangs ook in een topic (waarin ik ook zit, vandaar dat ik dit weet. Heb het dus niet opgezocht :P ) verteld dat ze binnenkort een erg groot geldbedrag krijgt.
Dat zijn ook dingen die je gewoon echt niet moet plaatsen. Zeker met je persoonsgegevens die heel makkelijk te vinden zijn, kan dit soort info echt in verkeerde handen vallen. Denk aan bijvoorbeeld inbrekers etc.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 02-02-19 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cinnepin

Berichten: 8900
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:37

belle_boef schreef:
Anoniem schreef:
Dus ik mag in principe mijn account op anoniem laten zetten en onder een andere naam/account verder?

Berichten blijven sowieso staan inderdaad, maar zijn dan wel minder makkelijk terug te vinden.


Volgens mij heb je wel een goede rede nodig. Maar als je onder dezelfde naam verder gaat op een nieuw account is volgens mij niet de bedoeling.



Ook dat kan, ik ben het bewijs ;)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:39

Cayenne schreef:
TS heeft onlangs ook in een topic (waarin ik ook zit, vandaar dat ik dit weet. Heb het dus niet opgezocht :P ) verteld dat ze binnenkort een erg groot geldbedrag krijgt.
Dat zijn ook dingen die je gewoon echt niet moet plaatsen. Zeker met je persoonsgegevens die heel makkelijk te vinden zijn, kan dit soort info echt in verkeerde handen vallen. Denk aan bijvoorbeeld inbrekers etc.



Ik snap helemaal wat je zegt maar het hier herhalen is ook een beetje mottig :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:41

poes schreef:
Cayenne schreef:
TS heeft onlangs ook in een topic (waarin ik ook zit, vandaar dat ik dit weet. Heb het dus niet opgezocht :P ) verteld dat ze binnenkort een erg groot geldbedrag krijgt.
Dat zijn ook dingen die je gewoon echt niet moet plaatsen. Zeker met je persoonsgegevens die heel makkelijk te vinden zijn, kan dit soort info echt in verkeerde handen vallen. Denk aan bijvoorbeeld inbrekers etc.



Ik snap helemaal wat je zegt maar het hier herhalen is ook een beetje mottig :D


Heb je ook weer gelijk in _O- Maar het is ook als voorbeeld dat je sommige dingen gewoon echt niet op Bokt moet plaatsen.
En hoge bomen vangen daarbij meestal veel wind.
Maar als ik TS was zou ik dit topic ook weg willen hebben, want ook dat werkt niet in haar voordeel.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:43

Klopt. Het verkleint ook gewoon je toekomstig klantenbestand. Want met ‘bekenden’ werken is een no go.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:45

Tieneke schreef:
Dat is imo een beetje het probleem, senna21. TS is zo bekend, voor een groot deel door de berichten die ze weg wilt hebben, dat berichten analyseren niet nodig is. En het lijkt me ook niet de bedoeling dat het modteam gaat moeten "dweilen met de kraan open". Als TS echt een ommekeer wilt maken, begint dat bij haar eigen postgedrag. Imo is het net wat anders dan met mensen die een beperkte selectie van een x-aantal jaar geleden weg willen halen.


Ben ik het helemaal mee eens. Eerste stap is gewoon NU gaan nadenken over wat je wel of niet op Bokt knalt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:49

senna21 schreef:
Ehum, het topic ging over het weghalen van berichten.
Nu lijken een aantal het 'lollig' te vinden om berichten van TS te gaan analyseren...
Vast goed bedoeld, maar het schiet zijn doel voorbij.


Het is ook best interessant om te sparren over welke berichten nu precies ‘schadelijk’ zijn. Maar de grens is idd wel dun.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:09

estja schreef:
Ik werk als hulpverlener en heb de ervaring dat cliënten ver (heel ver) kunnen gaan in het zoeken naar jou als persoon. Onschuldig zijn zaken als vriendschapsverzoeken op Fb die ik overigens altijd weiger. Of de neef van een client stuurt een vriendschapsverzoek.

Ernstiger is een ervaring met cliënt die foto's verzameld van de hulpverlener en gezin en die opslaan en printen. Tot op de dag van vandaag heb hierdoor ik geen profielfoto op Fb. Het is echt eng als een client je vol trots foto's van je collega's en hun gezin laat zien. Bij de collega die zei niet vindbaar te zijn (ze bedoelde als in " ik ben toch niet interessant") werd een compleet onderzoek gestart. Ze vragen overal na wie je bent, waar je woont.

Of cliënten waar ik naar binnen ga met alleen een telefoon en auto sleutel. Verder niets dat te herleiden is naar mijn privé situatie vanwege de veiligheid.

En verder: ik ben je weleens in topics tegengekomen. Als ik goed begrijp ga je nu een hbo opleiding toegepaste psychologie volgen. Bij ons stromen vaker collega's in die een rugzak hebben. Tot nu toe is het met deze collega's steeds na verloop van tijd mis gelopen. Ze waren niet in staat om een goede afstand te bewaren tussen zichzelf en de client. Of gebeurtenissen in het werk triggerden hun verleden.

Aan de andere kant hebben we graag mensen met wat levenservaring. Maar de ervaring leert dat er een bepaalde balans nodig is. Heel eerlijk gezegd zou ik je niet als collega willen.


Helemaal mee eens!

Ik denk dat ts goed moet nadenken over wat ze wil. Een online leven zoals jij nu leidt is simpelweg niet verenigbaar met een leven als regulier hulpverlener. Wellicht wel als ervaringsdeskundige maar ik gok dat je verder wil dan werken vanuit dat kader.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:10

Als je echt dit soort werk wil doen TS dan zul je onder een andere gebruikersnaam aan de slag moeten om dit hoofdstuk te kunnen afsluiten. Ik ken je verder niet persoonlijk, maar elk topic wat ik aanklik die mijn interesse opwekt zit aan jou gebruikersnaam vast en nee, ik heb geen behoefte eraan om mezelf met iemand anders zijn leven bezig te houden. Het is puur toeval dat ik elke keer bij jou gebruikersnaam uitkom. Ik weet uit ervaring dat collega's maar al te graag willen rondspeuren op social media om te kijken wie hun nieuwe collega is.

Mensen zijn van nature heel nieuwsgierig aangelegd en willen maar al te graag weten wat een ander in zijn schild uitvoert in het dagelijks leven. Cliënten kunnen gewoon op je naam gaan Google omdat ze altijd een formulier mee naar haar huis toe krijgen na afloop van het gesprek waar op staat wie hun behandel therapeut is plus daar staat op met wie ze hun vervolg afspraak hebben staan. Hou er rekening mee dat alles tegen jou gebruikt kan worden als deze informatie naar buiten komt en iemand kwaad in de zin heeft zoals een cliënt die ontevreden is over jou werkwijze om een simpel voorbeeld te noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:12

Het liefst zou ik alles weg hebben natuurlijk, iig wat op het niet-paardgerelateerde deel staat.

En ik wil niet teveel ingaan op waarom ik zoveel post hier, laten we heter op houden dat ik altijd erg zoekende ben geweest en gewoon heel graag een oplossing wilde. En dat bokt met het veilige gevoel gaf dat ik hier alles kon delen.
Dat het niet slim is, of wat jullie er van vinden dat lijkt me niet van toepassing in deze situatie ;)

En nogmaals, ik hoef nu niet op stel en sprong alles te verwijderen, ik wil hiermee info vergaren over wat ik kan doen.

Troi, een online 'leven' zoals nu is idd niet haalbaar. Of ik nog uberhaupt op bokt te vinden ben in de toekomst weet ik niet. Misschien enkel als meelezer oid.

Maria1990, dat is dus ook de hele reden dat ik dingen van internet af wil hebben. :j

LENTI
Berichten: 152
Geregistreerd: 29-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:14

Mandarijn12 schreef:
Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad. Werd door een medewerker belachelijk gemaakt vanwege iets wat ik hier - notabene in de Huiskamer - postte. Gelukkig vond mijn baas het vooral belachelijk dat ze m'n berichten na zocht, gelukkig...

Ze hebben dat account anoniem gemaakt, de namen eruit gehaald. En toen ben ik met een nieuw account verder gegaan. Goed opgelet hoe of wat uiteraard. Jaar of 6-7 geleden denk ik.

Sinds 25 mei 2018 is er de AVG, online privacywetgeving. Volgens mij zijn er nu veel meer mogelijkheden. Sterker nog: ze moeten al jouw persoonsgegevens kunnen verwijderen als jij dat verzoekt.


Ik heb een verhaal gehoord van een kennis van me die ook gebruik wilde maken van die mogelijkheid,maar bokt snapt de AVG wetgeving niet helemaal en wil enkel de namen uit je berichten halen. Terwijl ze verplicht zijn AL je gegevens die kunnen leiden naar jou als persoon moeten verwijderen.

Anonimiseren is niet voldoende volgens de AVG en zelfs je persoonsgegevens, mailadres, beroep etc moeten ze verwijderen en ook je IP adres als ze die bewaren, want dat valt te herleiden naar jouw PC.

Second star to the right, straight on till morning.

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:18

poes schreef:
Cayenne schreef:
TS heeft onlangs ook in een topic (waarin ik ook zit, vandaar dat ik dit weet. Heb het dus niet opgezocht :P ) verteld dat ze binnenkort een erg groot geldbedrag krijgt.
Dat zijn ook dingen die je gewoon echt niet moet plaatsen. Zeker met je persoonsgegevens die heel makkelijk te vinden zijn, kan dit soort info echt in verkeerde handen vallen. Denk aan bijvoorbeeld inbrekers etc.



Ik snap helemaal wat je zegt maar het hier herhalen is ook een beetje mottig :D
Cayenne schreef:
Heb je ook weer gelijk in _O- Maar het is ook als voorbeeld dat je sommige dingen gewoon echt niet op Bokt moet plaatsen.
En hoge bomen vangen daarbij meestal veel wind.
Maar als ik TS was zou ik dit topic ook weg willen hebben, want ook dat werkt niet in haar voordeel.

Dat zijn er dus al 3, ik denk dat het beheer daar echt niet aan moet beginnen. TS had gewoon een beetje beter na moeten denken, maar misschien zal ze dat voortaan ook wel gaan doen. Is de opleiding al afgerond trouwens?

Anoniem

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:20

Ik ben nu halverwege, en ik ga nu stage lopen en krijg dan ook te maken met cliënten. Daarom dat ik er nu mee bezig ga.

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:25

Joolien schreef:
Dat het niet slim is, of wat jullie er van vinden dat lijkt me niet van toepassing in deze situatie ;)

Nou, dat lijkt me heel erg van toepassing. Die 'jullie' waar jij het over hebt, zijn namelijk ook echte mensen en de wereld blijkt vaak nogal klein. Dus ik zou zeggen, doe je voordeel met al dit gratis, maar waardevolle, advies. Je bent echt voorbij het punt dat je het nog kan afwimpelen.

Succes met de afronding van je studie.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:35

senna21 schreef:
Ehum, het topic ging over het weghalen van berichten.
Nu lijken een aantal het 'lollig' te vinden om berichten van TS te gaan analyseren...
Vast goed bedoeld, maar het schiet zijn doel voorbij.


Misschien wordt TS daar wakker van. Je hoeft echt geen Sherlock te heten om over haar berichten met problemen te struikelen. Eigen verantwoordelijkheid is hier ook belangrijk in. Gelukkig is het nu 2019 en heb je het recht om vergeten te worden.

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:35

Joolien schreef:
Ik ben nu halverwege, en ik ga nu stage lopen en krijg dan ook te maken met cliënten. Daarom dat ik er nu mee bezig ga.


Maar in vele topics terug zijn er al meerdere keren door veel mensen waarschuwingen gegeven dat je misschien te veel info deelde dat straks een probleem zou geven met je werk.
Waarom dan nu pas ingrijpen? Dat snap ik oprecht niet.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

laraxXxemma

Berichten: 4687
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:42

Juist wel van belang want bokt kan geen mensen tegenhouden zulke dingen te plaatsen. Het begint bij dat ieder persoon gewoon voor zichzelf moet nagaan of het slim is iets op internet te zetten of niet in je eigen situatie, dat kan iemand anders niet voor je bepalen.

Jammer dat ze daar op de opleiding zelf blijkbaar geen aandacht aan besteed hebben. Bij ons hebben ze bij de start zelfs gezegd, verwijder je twitter maar want je hebt er niks aan als stage adressen je berichten van 14 jarige jij terug kunnen vinden. Denk erom wat je op internet zet want met goed zoekwerk is alles terug te vinden etc..
En dat is nog paramedisch dus in principe is opzoeken door patiënten bij ons niet eens zo'n probleem.

Lijkt mij toch juist een goed aandachtspunt op elk type hulpverleners opleiding.. maar dat ter zijde.

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:44

@Cayenne: ik denk dat ze zichzelf nu pas gaat beseffen dat dit in haar nadeel werkt i.v.m het solliciteren voor een nieuwe baan?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:54

Mensen hebben het recht om zich te bedenken. Ik snap niet waarom het op bokt zo moeilijk moet zijn.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:29

Potdorie zeg. Wat een hetze lijkt het zo tegen Joolien.

Kom op, de bottom line is: ik wil al mijn berichten die mijn persoon zouden kunnen schaden verwijderd hebben.

Dát is de hoofdzaak. Volgens de AVG moet dat kunnen, of nee, je hebt er zelfs recht op!!!! En Bokt heeft daar schijt aan. Want in quotes staat informatie die eraf moet maar "wat dus niet kan".. Hoé dan?
Mag hopen dat die nieuwe ICT'er daar wel iets mee kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:30

upendo schreef:
Potdorie zeg. Wat een hetze lijkt het zo tegen Joolien.

Kom op, de bottom line is: ik wil al mijn berichten die mijn persoon zouden kunnen schaden verwijderd hebben.

Dát is de hoofdzaak. Volgens de AVG moet dat kunnen, of nee, je hebt er zelfs recht op!!!! En Bokt heeft daar schijt aan. Want in quotes staat informatie die eraf moet maar "wat dus niet kan".. Hoé dan?
Mag hopen dat die nieuwe ICT'er daar wel iets mee kan.


Totdat iemand hier echt een ding van gaat maken, dan hangt Bokt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:30

Goh, ik kan mij een vrij recente uitspraak herinneren waarop ik jou inderdaad heb aangesproken. Die ging voor mij alle proffesionaliteit te buiten.

Je geschiedenis, tjah, ook veel van meegekregen en ook ik zou je zo herkennen.

Ik vind dit wel een heel interessante discussie. Ik werk zelf ook in de zorg, als ervaringsdeskundige en heb mij bij aanvang van mijn studie kritisch afgevraagd wat ik wel en niet online wou hebben en mijn postgedrag daar stevig op aangepast en nog 1000 keer opnieuw onder de loep genomen.

Ik ben juist wel van de persoonlijke inbreng van behandelaren tot op bepaalde hoogte. Door bepaalde Posts van jou stel ik me wel kritisch de vraag of ik jou hier klaar voor vind... daar heb ik niet een pasklaar antwoord op, het lijkt mij daarom juist een goede stap voor je om zaken aan te gaan pakken.

Anoniem

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:33

Ik ben wel benieuwd waarom er vanuit het beheer geen duidelijk antwoord komt waarom bokt dit nog steeds niet toestaat


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ALiuvv, Ekeif96, kosseh en 7 bezoekers

cron