Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
chanicha

Berichten: 12124
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:14

Joolien ik vind het wel meevallen hoor wat er te vinden is en heeft niet iedereen 10 jaar terug of weet ik hoeveel niet iets raars neergezet op Bokt of waar dan ook! Als Stormchaser kan je alleen maar trots zijn, dat ben jij als mens.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:05

Ik vraag me ook af waarom de functie ‘gebruikers berichten’ nog bestaat. Op andere fora is het veel lastiger om alle berichten van 1 persoon na te lezen. En ja er zijn wel mensen die erg veel gaan terug lezen en zoeken.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

anjali
Berichten: 14994
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:12

Anoniem schreef:
Dit vind ik al jaren belachelijk.
Zit al een jaar of 14 op bokt en alles blijft lekker staan, puur geld belang is het.
Je zou alles gewoon weg moeten kunnen halen.

Geldbelang?? Dat lijkt me toch niet. Bokt is immers geheel gratis.

BigOne
Berichten: 38132
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:15

anjali schreef:
Anoniem schreef:
Dit vind ik al jaren belachelijk.
Zit al een jaar of 14 op bokt en alles blijft lekker staan, puur geld belang is het.
Je zou alles gewoon weg moeten kunnen halen.

Geldbelang?? Dat lijkt me toch niet. Bokt is immers geheel gratis.

Bokt mag dan voor de gebruikers gratis zijn maar er komen banners genoeg voorbij en die bedrijven moeten betalen. Reken maar dat het wat kost om een forum ter grootte van dit aan het draaien te houden.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:21

eekhoornerik schreef:
Majolen schreef:
Dit is inderdaad een nadeel van het internet, het blijft je achtervolgen, denk dus altijd na met wat je erop kwakt.
Bokt zelf zou alle gesloten topics van 5 jaar en ouder kunnen verwijderen, dat zou al een hoop schelen. En niet alleen voor jouw... Want je bent echt niet de enige.


Dit wordt inderdaad al jaren geopperd, maar Boktbeheer blijft stug nee :n zeggen.
Waarom is mij een raadsel, waarom gooien ze de HK-topics die gesloten zijn vanaf 1 jaar oud niet in het archief...?


Dit mis ik ook nog steeds! Maar een tijdje terug was er een poll en het bleek dat enkele bokkers tegen waren omdat zij nog sporadisch heel oude topics terug willen kunnen lezen. Dus helaas voor (meer van) onze privacy.

Dan is het natuurlijk veel makkelijker om voor elke bokker afzonderlijk alle berichten op te zoeken die men wil verwijderen :Y)

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

tiwi1969

Berichten: 7610
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:08

Naast de huiskamers zou ik ook graag MWS zelf willen kunnen aanpassen. In veel van deze topics wordt behoorlijk wat privé informatie gedeeld.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:24

Ik denk dat automatisch verwijderen na 5 jaar inderdaad vervelend is. Er gaat dan enorm veel info verloren. Ik kom soms via google op bokt terecht als ik een vraag heb en in sommige van die gevallen is bokt veruit het beste qua antwoorden die gegeven worden. Het kan dan soms zelfs gaan over topics van jaren geleden (10 jaar en meer). Hetgeen waar ik dan een antwoord op wil is zelden een privacygevoelig onderwerp maar ook niet per definitie een paardgerelateerd onderwerp.
Daarnaast kan bokt voor sommigen ook gewoon een soort persoonlijk naslagwerk zijn. Als je weet dat je ooit iets hebt beschreven op bokt kan je dat altijd terugvinden om welke reden dan ook.

Wat ik wel vind is dat er wel ten allen tijde de mogelijkheid zou moeten zijn dat iedereen eender welke post kan verwijderen. Diegenen die de info nog willen, hebben recht om zeker hun eigen berichten niet verwijderd te zien, maar de anderen hebben eveneens het recht om hun eigen berichten wél verwijderd te zien.

BigOne
Berichten: 38132
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:32

Alleen paardgerelateerde onderwerpen openbaar laten wezen en de anderen niet. Kan iemand wel gaan zoeken maar dan kom je niet zoveel tegen. Tenminste niet iets dat voor een psychologisch gesprek van invloed kan zijn.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:21

bigone schreef:
Alleen paardgerelateerde onderwerpen openbaar laten wezen en de anderen niet. Kan iemand wel gaan zoeken maar dan kom je niet zoveel tegen. Tenminste niet iets dat voor een psychologisch gesprek van invloed kan zijn.

Meer dan de helft van de niet-geregistreerde bezoekers op dit moment, 760 in totaal, zit op de niet-paardgerelateerde onderdelen. Ik tel er zo al 400. Dat zou flink wat inkomsten schelen als dat niet meer kan, dus dat zie ik niet snel gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:41

Ik denk dat het goed is dat je hierover nadenkt, zeker als je de stap wilt maken van 'patient' naar behandelaar en een groot online verleden hebt opgebouwd over je patientzijn. Als ik terugdenk aan jouw postgedrag zit het probleem volgens mij voor eventuele werkgevers niet in de topics of onderwerpen zelf (die waren volgens mij nooit echt extreem gestoord ;)), maar vooral in de enorme hoeveelheid topics die je over al je mogelijke/onmogelijke problemen hebt geopend. Dan zit het probleem niet meer in de kwaliteit maar in de kwantiteit.

Iemand noemde hier Menno Oosterhoff die juist veel waardering kreeg toen hij als psychiatier over zijn angst/dwangstoornis begon te schrijven. Dat is ook een geweldig voorbeeld, maar hij wordt vooral als positief gezien omdat hij 1 probleem heeft en daar open over is. Als hij (even fictief voorbeeld) vandaag een artikel zou schrijven over zijn angststoornis, volgende week over dat hij ook wel een eetstoornis zou kunnen hebben, overvolgende week over of hij misschien niet toch autistisch zou zijn en de week daarna over dat hij bij het opstaan ineens allemaal ideeen kreeg en nu misschien denkt dat hij psychotisch is, dan zou dat begrip heel snel omslaan in de vraag 'Is deze persoon wel stabiel genoeg om überhaupt mensen te mogen behandelen?'.
In jouw geval denk ik ook niet dat jouw afzonderlijke topics een probleem zullen zijn - als je daar 1 van per jaar had geopend dan zou je er niemand over horen, iedereen heeft wel eens een probleem - maar wel dat je blijkbaar de aandrang voelde om elk probleem op een forum te gooien, en dat in een constante stroom, met tegelijkertijd een duidelijke aandrang om anderen adviezen te geven over psychische gezondheid. In al je topics is er volgens mij wel iemand geweest die reageerde met 'Bij deze titel dacht ik al meteen dat het Joolien was/had je hier niet laatst ook al een topic over geopend'? Als je nou solliciteerde in de bouw dan was dat waarschijnlijk geen probleem geweest, ;) maar als je solliciteert voor een positie waarin jij degene moet worden die anderen de ruimte moet geven om over hún problemen te praten, dan kan ik me heel goed voorstellen dat een werkgever in de psychiatrie niet eens het risico gaat nemen dat ze iemand in huis krijgen die alleen maar over zichzelf kan praten. Als jij nou de enige afgestudeerde psycholoog van Nederland zou zijn dan zou het natuurlijk anders zijn, maar er is zo'n ontzettend overschot aan psychologen die een baan zoeken binnen hun vakgebied dat je het met het kleinste smetje op je cv al kunt schudden.

Ik zou dus ook niet specifieke berichten wissen maar in jouw geval je complete account laten verwijderen en met een schone lei beginnen. Mocht je toch Bokt willen blijven gebruiken voor topics over je psychische toestand (en dat kan natuurlijk) dan zou ik alle links naar je stormchaseactiviteiten doorhakken, dan hou je Bokt als uitlaatklep maar is dat niet meer zo makkelijk aan jou te koppelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:09

Ik wil niet vervelend gaan doen hoor; Maar de enige oplossing lijkt mij voor jou om idd anoniem te gaan worden. Ik zou alleen niet doodleuk verder gaan op een ander account als ik jou was, maar bokt volledig achter je gaan laten.

No offence, maar je bent uit de paarden, je bent nu eenmaal van het type dat als je verder gaat op een ander account, iedereen binnen no time door heeft dat jij het bent. Zelfs je gezicht is hier algemeen bekend. En dat zegt iemand, die verder weinig tot niets met jou te maken heeft gehad hier of in real life en die zelfs geen bokt holmes is. Dus kan je nagaan....

Doe ermee wat je wilt, het is een goed bedoelt advies op eigen verzoek.

senna21

Berichten: 11778
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:57

Mimelona: Ik ben ook een paar jaar 'uit de paarden', maar het paard is niet uit mij'. :+
En juist Bokt is zo'n plek waar ik daar nog ruimte voor maak. Ik kan mij goed voorstellen dat dit ook voor anderen geldt.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

zorro

Berichten: 8758
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 00:04

Tja, ik ben het wel eens met minimelona, ik weet ook precies hoe je er uit ziet, welke problemen je hebt gehad, dat je getrouwd bent, terwijl ik geen nalezer, meelezer ben, of altijd mee lees of praat in topics.. ik kom je gewoon overal tegen denk ik.

Dus ja, zoiets kan goed tegen je werken, zou ik jou binnen zie komen voor een sollicitatie herken ik je direct. En veel bokkers denk ik, en bokkers zitten overal. Ik snap wel dat je hem knijpt.

Dus ik ga mee met bovenstaande, ik zou alles anonimiseren en bokt achter je laten als ik jou was.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 00:25

Volgens mij zou je op grond van de huidige privacy wetgeving (Algemene verordening gegevensverwerking, van kracht geworden in 2018) gebruik kunnen maken van je zgn right to he forgotten.
Daarbij vraag je aan het bedrijf dat jouw gegevens heeft vastgelegd om je account te verwijderen en alle gegevens/data die daarbij geregistreerd staan.
Sommige zaken en documenten kennen een wettelijke bewaartermijn van een aantal jaren, maar ik denk niet dat persoonlijke berichten op bokt en je account daaronder vallen. Dus zeker de moeite van het uitzoeken waard.

Love - language - leadership

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 00:36

MiniMeLona schreef:
Ik wil niet vervelend gaan doen hoor; Maar de enige oplossing lijkt mij voor jou om idd anoniem te gaan worden. Ik zou alleen niet doodleuk verder gaan op een ander account als ik jou was, maar bokt volledig achter je gaan laten.

No offence, maar je bent uit de paarden, je bent nu eenmaal van het type dat als je verder gaat op een ander account, iedereen binnen no time door heeft dat jij het bent. Zelfs je gezicht is hier algemeen bekend. En dat zegt iemand, die verder weinig tot niets met jou te maken heeft gehad hier of in real life en die zelfs geen bokt holmes is. Dus kan je nagaan....

Doe ermee wat je wilt, het is een goed bedoelt advies op eigen verzoek.

Ik denk dat MiniLona gelijk heeft wat ik nu zeg klinkt misschien heel hard om te horen,ik geloof echt dat je alles goed bedoelt en een lieve meid bent.Maar op mij kom je toch over als iemand die altijd wat heeft en toch wel psychisch niet helemaal fijn zit.Dus als je meent dat je psycholoog wilt worden zou ik alles ook gewist willen hebben ,je bent gewoon te herkenbaar alleen al door alle foto's van je zelf.

Cioccolato

Berichten: 6581
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 00:38

Ik kwak ook veel hier neer. Te veel. Net zo op fb. Steeds meer besef dat het niet handig is, dus m'n fb is aardig opgeschoond. Hier helaas..
Ik weet dat via mods veel mogelijk is, nu meer dan eerder. Dus ik vind dat een fijne ontwikkeling.

Ik denk ook dat met de huidige privacy wetgeving bokt niet achter kan blijven. Dus ik ben erg benieuwd naar hoe ik straks kan gaan opschonen :j


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110557
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 06:27

Toch denk ik dat Bokt in deze niet alleen het probleem is voor TS.
Ik heb even gekeken en binnen 1 minuut had ik via google je achternaam gevonden (meisjes naam en nieuwe aangetrouwde naam) en de naam van je huidige werkgever. Ook je persoonlijke FB pagina (dus niet die van storm chasen maar echt die van jezelf persoonlijk) staat gewoon openbaar ipv afgeschermd en alle content is te lezen. Zo kom je ook weer op de pagina van je man... Misschien is het handig om dat verder ook allemaal uit te pluizen.

Je bent ook graag op de radio of tv of staat in de krant. Hou er rekening mee dat je op die manier ook steeds makkelijker te vinden bent. En dat kan ook in je nadeel werken.

En nee, ik ben geen enge stalker :+ maar googlen is tegenwoordig zo simpel. Als ik dat kan, dan kan een cliënt of werkgever dat ook.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 09:31

Das gek dat mn fb open staat, want ik dacht dat ik die had afgeschermd >;)

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:12

Even gegoogled en je woonplaats, volledige naam, naam van je man, werkgever en meer gevonden ( filmpjes , foto s )
Da s wel erg onnadenkend allemaal eerlijk gezegd

rien10
Berichten: 14518
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:31

Wat mij ook opvalt is, gezien de verandering in de situatie, je Bokt profiel ook nog veel informatie en foto’s bevat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110557
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:34

Plus een link naar je stormchase profiel in je onderschrift. Via dat profiel kom je nog meer persoonlijke info tegen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:46

Ik werk als hulpverlener en heb de ervaring dat cliënten ver (heel ver) kunnen gaan in het zoeken naar jou als persoon. Onschuldig zijn zaken als vriendschapsverzoeken op Fb die ik overigens altijd weiger. Of de neef van een client stuurt een vriendschapsverzoek.

Ernstiger is een ervaring met cliënt die foto's verzameld van de hulpverlener en gezin en die opslaan en printen. Tot op de dag van vandaag heb hierdoor ik geen profielfoto op Fb. Het is echt eng als een client je vol trots foto's van je collega's en hun gezin laat zien. Bij de collega die zei niet vindbaar te zijn (ze bedoelde als in " ik ben toch niet interessant") werd een compleet onderzoek gestart. Ze vragen overal na wie je bent, waar je woont.

Of cliënten waar ik naar binnen ga met alleen een telefoon en auto sleutel. Verder niets dat te herleiden is naar mijn privé situatie vanwege de veiligheid.

En verder: ik ben je weleens in topics tegengekomen. Als ik goed begrijp ga je nu een hbo opleiding toegepaste psychologie volgen. Bij ons stromen vaker collega's in die een rugzak hebben. Tot nu toe is het met deze collega's steeds na verloop van tijd mis gelopen. Ze waren niet in staat om een goede afstand te bewaren tussen zichzelf en de client. Of gebeurtenissen in het werk triggerden hun verleden.

Aan de andere kant hebben we graag mensen met wat levenservaring. Maar de ervaring leert dat er een bepaalde balans nodig is. Heel eerlijk gezegd zou ik je niet als collega willen.
Laatst bijgewerkt door estja op 02-02-19 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Divers

Berichten: 1059
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:05

Ik snap niet dat het beheer van Bokt zich zo vastklampt aan het behouden van informatie als de meerderheid van de Bokt-gebruikers graag die informatie verwijderd ziet...

Dan maak ik maar zin.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:09

rien10 schreef:
Wat mij ook opvalt is, gezien de verandering in de situatie, je Bokt profiel ook nog veel informatie en foto’s bevat.


Ja precies
Je laat t zo tot nu toe
Klinkt niet leuk maar gezien je berichten voelt dat wat als aandacht zoeken
Je had ook alles weg kunnen halen en niets zeggen
Nu gaat iedereen jou googelen enz...

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:12

Ik zit totaal niet op het gedeeldte van Bokt waar TS vaak rondhangt maar ik weet wel eea. Puur omdat ik haar (perongeluk) overal tegenkom.
Ik zou haar zelfs op straat kunnen herkennen, zelfde als haar kat.

Sorry TS, maar je bent echt heel makkelijk te herleiden en ik denk dat dat wel een struggle voor later kan gaan worden..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers