Vraagje over: tip een mod

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Vraagje over: tip een mod

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-18 20:13

Nu al een paar keer achter elkaar meegemaakt dat als ik een topic tem en aangeef geen reactie te hoeven of tem is opgepakt, dat ik dan toch een berichtje van een mod ontvang met een reactie erin.
Wat is dan het nut van ja/nee kiezen of je een reactie wilt?

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl


Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:48

Ik ga altijd naar mn pb inbox.. en dan staat bovenin een balkje met ook vrienden, profiel enz.. daar staat ook tip een mod.. daar vind je je tips ook terug.. als je daar op klikt zie je ook de reactie van de mods

Je krijgt dus geen pb ofzo ;)


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:51

cissy schreef:
Nu al een paar keer achter elkaar meegemaakt dat als ik een topic tem en aangeef geen reactie te hoeven of tem is opgepakt, dat ik dan toch een berichtje van een mod ontvang met een reactie erin.
Wat is dan het nut van ja/nee kiezen of je een reactie wilt?

Volgens mij is het beleid dat je ongeacht je keuze een reactie krijgt (al is het maar "dank je wel").

Oy with the poodles, already

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Vraagje over: tip een mod

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 22:07

Wat Hilary zegt klopt inderdaad. We bedanken sowieso altijd. Jullie nemen de moeite een tem te plaatsen, dus wij nemen de "moeite" daarvoor te bedanken.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 22:23

cissy schreef:
Nu al een paar keer achter elkaar meegemaakt dat als ik een topic tem en aangeef geen reactie te hoeven of tem is opgepakt, dat ik dan toch een berichtje van een mod ontvang met een reactie erin.
Wat is dan het nut van ja/nee kiezen of je een reactie wilt?


Oooh, deze niet gezien. Toevallig net zelf een topic gemaakt met dit onderwerp.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 22:23

Dat is aardig, maar dan hoeft die optie er gewoon niet bij natuurlijk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 22:24

Essie73 schreef:
Wat Hilary zegt klopt inderdaad. We bedanken sowieso altijd. Jullie nemen de moeite een tem te plaatsen, dus wij nemen de "moeite" daarvoor te bedanken.


Staat niet altijd een bedankje in hoor. Ik zou graag zien dat als ik nee zeg, ik ook daadwerkelijk geen berichten krijg.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 22:25

Licor schreef:
Ik ga altijd naar mn pb inbox.. en dan staat bovenin een balkje met ook vrienden, profiel enz.. daar staat ook tip een mod.. daar vind je je tips ook terug.. als je daar op klikt zie je ook de reactie van de mods

Je krijgt dus geen pb ofzo ;)


Ik zie het als een pb hoor. Ik snap de knipoog ook niet geloof ik. Het is wel degelijk een pb.
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 31-12-18 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 22:25

Een dank je wel geven we inderdaad altijd, wel zo netjes. :) Bovendien kun je dan ook zien wie de tem heeft afgehandeld. Als je vraagt om reactie terug geven we een uitgebreidere reactie.
Het kan ook zijn dat er meerdere hebben getemd en iemand wel om reactie heeft gevraagd. Dan geven we meestal de uitgebreide reactie aan alle temmers. :)

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 22:35

Ik geloof best dat het met de beste intenties gebeurt. Maar netjes vind ik het niet. Iemand geeft aan geen reactie te willen. :+

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-18 22:38

Heel lief dat bedankje maar daar geef ik nou net de nee voor aan. Geen reactie is ook geen bedankje in mijn beleving.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 22:42

cissy schreef:
Heel lief dat bedankje maar daar geef ik nou net de nee voor aan. Geen reactie is ook geen bedankje in mijn beleving.

Als ik iemand mee neem ergens naar toe omdat ik even goed al rij en degene vraagt of ik wat wil hebben en ik zeg: "nee" .
Vind ik het toch lief/leuk/aardig als ik een bedankje krijg.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 22:44

Nabster schreef:
Licor schreef:
Ik ga altijd naar mn pb inbox.. en dan staat bovenin een balkje met ook vrienden, profiel enz.. daar staat ook tip een mod.. daar vind je je tips ook terug.. als je daar op klikt zie je ook de reactie van de mods

Je krijgt dus geen pb ofzo ;)


Ik zie het als een pb hoor. Ik snap de knipoog ook niet geloof ik. Het is wel degelijk een pb.


Ik krijg geen pb in mn inbox hoor.. vandaar mn knipoog..


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Vraagje over: tip een mod

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 22:48

Ow ik zie dat ik de vraag ook verkeerd begrepen heb.. ik dacht dat TS wilde weten waar ze de reacties terug kon zien..

In t begin vroeg ik me dat namelijk zelf ook af aangezien ik nooit wat hoorde als ik ja invulde en dus die knop niet zo nuttig vond.. maar toen bleek dus dat ik gewoon niet op de goede plek keek..

Ik krijg er geen melding van zoals bij een PB dus vandaar dat ik t ook als iets anders zie..


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-18 22:48

Brainless schreef:
cissy schreef:
Heel lief dat bedankje maar daar geef ik nou net de nee voor aan. Geen reactie is ook geen bedankje in mijn beleving.

Als ik iemand mee neem ergens naar toe omdat ik even goed al rij en degene vraagt of ik wat wil hebben en ik zeg: "nee" .
Vind ik het toch lief/leuk/aardig als ik een bedankje krijg.

Vind ik een andere situatie dan dit. Ik geef expliciet aan geen reactie te willen en krijg er dan toch een. Dit is een forum en geen vriendschappelijk ritje in de auto.
Ik vind het niet heel erg storend maar wel raar dat die optie er dan is.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 22:56

Eens. Gelieve geen reactie meer tenzij aangevinkt. Of haal de optie weg.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Vraagje over: tip een mod

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 23:08

En dan komen er 20 tems op 1 bericht en moeten de mods eerst gaan filteren wie er ja en nee ingevuld hebben voor ze dankjewel kunnen zeggen?

Haal dan de hele "Ja/nee" functie weg, dan hoef je ook niet meer te kiezen.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Vraagje over: tip een mod

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 23:14

Toevallig hebben we het er op ons tabblad laatst over gehad, goed dat het hier nu ook aangehaald word.
Ik probeer mensen die geen reactie willen ook geen reactie te doen maar sinds gaat het per ongeluk toch uit gewoonte ofzo. :o

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 23:46

Ik begrijp niet wat het probleem is als je een bericht met een dankjewel krijgt. Het is niet dat het je hele dagritme verstoort toch? :=

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 23:50

emilyslaluna schreef:
Ik begrijp niet wat het probleem is als je een bericht met een dankjewel krijgt. Het is niet dat het je hele dagritme verstoort toch? :=


Het is geen dankjewel, maar een uitleg waarom wel of niet actie ondernomen wordt na een tem. Daar vraag ik niet om. Daarom vink ik juist nee. Alleen een dankjewel zou Ik nog wel oké vinden, al lijkt me dat ook overbodig.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Vraagje over: tip een mod

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 00:56

Ik geef meestal een 'dank je voor de melding' - maar ik heb ook al vaker gehoord dat mensen het kwalijk vinden geen reactie te krijgen. Dat terwijl deze mensen aan hadden gevinkt geen reactie te willen.

Daarom vind ik het persoonlijk lastig om te bepalen of die persoon helemáál niet wil horen.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Vraagje over: tip een mod

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 02:02

Als iemand nee aanvinkt, dan hoeft er geen reactie te komen lijkt me. Waar heb je anders die optie voor.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 11:52

Er zit een stukje geschiedenis vast aan deze optie, wat vooral te maken heeft met een niet altijd even ideaal TeM systeem. Je kunt bijvoorbeeld niet zien, welke mod een melding heeft afgehandeld, als er geen reactie is gegeven. Wij als teamleden konden dit ook niet zien. In de praktijk bleek dat het wel degelijk belangrijk kan zijn om te weten wie een melding heeft afgehandeld, zowel voor de gebruiker als achter de schermen, om eventuele vragen aan te stellen. Zo kwam de afspraak om altijd een bedankje te plaatsen. Je weet wie er mee bezig is geweest en het is een stuk klantgerichter dan het zo af te sluiten.
Onder gebruikers was altijd al wel een tweedeling van mensen die geen bedankje hoeven en wie er wat uitgebreider antwoord wil (indien mogelijk natuurlijk). Zo kwam het vinkje: wel reactie is wat uitgebreider reactie, geen reactie is alleen een 'dankjewel'. En dat laatste dus weer zodat de gebruiker en wij zien wie de melding heeft opgepakt.
Soms is een bericht veelvuldig getemd en moet iedere melding nagelopen worden op wel of geen reactie. Doordat het systeem niet op alle vlakken ideaal is, werkt dat niet altijd handig. En zo zal er idd wel eens uitgebreider reactie gegeven worden bij een 'nee' vinkje.

We zijn er nu over in overleg of we er forumbreed toch een andere aanpak voor moeten gaan doen. Daar zullen we weer een terugkoppeling op geven. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Vraagje over: tip een mod

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 03:36

Waar je al niet een probleem van kunt maken zeg!
:roll:

Dan tem je toch lekker niet joh. :+

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 08:03

daantjuhhh schreef:
Waar je al niet een probleem van kunt maken zeg!
:roll:

Dan tem je toch lekker niet joh. :+


Blijkbaar is het wel van belang voor een aantal forummers en kijkt het modteam er naar.


Mijn tems worden in de meeste gevallen opgepakt, dus blijkbaar is het wel nuttig.
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 02-01-19 08:15, in het totaal 2 keer bewerkt

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers