Foto's van een ander in mijn bokt upload?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Foto's van een ander in mijn bokt upload?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 19:43

Ik wou net reageren in een topic met een foto, maar ik kreeg niet mijn eigen foto's te zien bij de bokt upload, maar van iemand anders:
Afbeelding

Bokt schopte mij eruit en ik moest opnieuw inloggen

Mijn eigen bokt upload ziet er zo uit:

Afbeelding

Edit: ik hoor net dat de foto's van een "gast account" zijn?


daantjuhhh

Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:22


[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

xYaartje
Berichten: 1460
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:31

Zelf nog niet gehad, maar de pony met het blauwe vliegenmasker is mijn pony :) . Zou vreemd zijn als die van een gast account is :) . Niet een heel fijn idee dat zijn foto zomaar ineens bij anderen in de bokt upload kan komen. Hoop dat het probleem snel word opgelost :) . Want dat is voor jou TS ook niet fijn als je foto’s van anderen in je upload tegen komt!

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Foto's van een ander in mijn bokt upload?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:57

Ik vind dat privacytechnisch wel iets wat prio zou moeten hebben.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Anoniem

Re: Foto's van een ander in mijn bokt upload?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:00

Nou, nu ga ik de bokt upload minder gebruiken. Had eigenlijk niet verwacht dat zoiets kon gebeuren. :P
Wil namelijk van sommige foto's niet dat ze opeens in iemand anders zijn upload komen.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Foto's van een ander in mijn bokt upload?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:10

Mmm wel een dingetje.. tis dat ik de fotos uit de upload niet kan verwijderen anders had ik het direct gedaan, ik heb ook wel eens fotos geulpload die ik uiteindelijk niet geplaatst heb.

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:12

Iris82 schreef:
Ik vind dat privacytechnisch wel iets wat prio zou moeten hebben.

Hier ben ik het mee eens. Ik zou ook niet willen dat bepaalde foto’s uit mijn upload zomaar bij iedereen te voorschijn komen.
Je kan het ook niet opschonen ofzo...

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-18 12:28

Ja inderdaad eens met jullie.

Ik kon de mensen etc niet echt herkennen, maar ik heb ook foto's in de Bokt upload staan die ik niet gepost heb.

Waarschijnlijk is Bart er al wel druk mee (vooral na zoveel topics die al eerder geopend zijn)?

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Foto's van een ander in mijn bokt upload?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:39

Hmm hier ben ik dus echt niet blij mee. Dit is gewoon een schending van de privacy.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Anoniem

Re: Foto's van een ander in mijn bokt upload?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:41

Jeetje, ik heb hier een paar jaar terug al een topic over geopend, dit zou echt niet meer mogen gebeuren.

Ik vind het wel een dingetje om je fotos te kunnen wissen, nu heb je nooit de mogelijkheid om je fotos eraf te halen. Dat lijkt me wel verstandig om te kunnen doen.

Selina

Berichten: 14261
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Foto's van een ander in mijn bokt upload?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:45


Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Jessica
Berichten: 19840
Geregistreerd: 08-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:49

Oei dat is inderdaad helemaal niet de bedoeling! Ik heb Bart gelijk een bericht gestuurd om hier met spoed naar te kijken!

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-18 12:51

Jessica schreef:
Oei dat is inderdaad helemaal niet de bedoeling! Ik heb Bart gelijk een bericht gestuurd om hier met spoed naar te kijken!

Thanks Jessica :)

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-18 12:53

Ik heb trouwens een Android apparaat. Normale tot snelle internetverbinding. Automatisch log ik in op Bokt. Ik heb verder geen Bokt-pagina-problemen, dat loopt altijd smooth en netjes. Misschien heeft Bart wat aan bovenstaande info :)

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Foto's van een ander in mijn bokt upload?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:07

Ik ben hier idd al een paar keer mee bezig geweest maar het vervelende is dat dit probleem vrijwel niet te reproduceren is. Het gaat heel soms op bijzonder willekeurige momenten mis.

Overigens is het niet zo dat je de upload van een Bokt gebruiker te zien krijgt. Je ziet de foto's die onder het 'gast' account terecht zijn gekomen. Dat hangt, zoals je zelf ook gemerkt hebt, samen met het op spontane wijze uitgelogd raken.

Ik ga even een wat lompere oplossing proberen dan de vorige keren. Ook al gaat het om het Gast account, dit hoort niet te gebeuren :n

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Foto's van een ander in mijn bokt upload?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:23

Dit zou nu niet meer moeten gebeuren.

Helaas is de onderliggende oorzaak (het uitgelogd raken) nog niet opgelost. Maar als je nu niet meer goed bent ingelogd krijg je geen foto's meer te zien ipv een lijstje random foto's van de Gast gebruiker. Dit betekent ook dat uploads die je doet als er iets niet helemaal 100% ging met ingelogd blijven verloren gaan.

De echte oorzaak oplossen staat hier nog steeds op de lijst maar dat lukt niet vandaag. Eerst een dag twee kinderen entertainen :) Als iemand weet hoe dit probleem op een betrouwbare manier zichtbaar te maken is houd ik me bijzonder aanbevolen!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Jessica
Berichten: 19840
Geregistreerd: 08-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:25

Ah fijn dat je het iig hebt kunnen oplossen al is het met een soort van noodgreep! :j

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-18 18:05

BartVB schreef:
Dit zou nu niet meer moeten gebeuren.

Helaas is de onderliggende oorzaak (het uitgelogd raken) nog niet opgelost. Maar als je nu niet meer goed bent ingelogd krijg je geen foto's meer te zien ipv een lijstje random foto's van de Gast gebruiker. Dit betekent ook dat uploads die je doet als er iets niet helemaal 100% ging met ingelogd blijven verloren gaan.

De echte oorzaak oplossen staat hier nog steeds op de lijst maar dat lukt niet vandaag. Eerst een dag twee kinderen entertainen :) Als iemand weet hoe dit probleem op een betrouwbare manier zichtbaar te maken is houd ik me bijzonder aanbevolen!


Ik moest stiekem wel lachen zo icm de regel over de twee kids :') _O-

Dank je wel Bart :D

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 18:44

xYaartje schreef:
Zelf nog niet gehad, maar de pony met het blauwe vliegenmasker is mijn pony :) . Zou vreemd zijn als die van een gast account is :) . Niet een heel fijn idee dat zijn foto zomaar ineens bij anderen in de bokt upload kan komen. Hoop dat het probleem snel word opgelost :) . Want dat is voor jou TS ook niet fijn als je foto’s van anderen in je upload tegen komt!



Maar hier geeft iemand aan dat er een foto van haar tussen staat, lijkt me geen gast account.

Privacy wise lijkt me dit toch een aardige schending van.. :=

                                                                              alles is liefde


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Foto's van een ander in mijn bokt upload?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:17

Klopt, dit hoort zeker niet te gebeuren. Zou nu ook verholpen moeten zijn.

Wat er gebeurde is iets als dit:

- Je zit in een topic
- Je stuurt een foto naar Bokt om te plaatsen in het topic
- Ondertussen ben je (om onbekende redenen) uitgelogd
- De upload komt aan op de server, server heeft geen idee van wie de foto is
- Foto wordt daarom opgeslagen als gebruiker '0'
- Je bent uitgelogd, ziet daardoor niet de laatste foto's van je eigen account maar alles van gebruiker '0'/Gast account

Dat betekent idd dat je foto's ziet van willekeurige Bokkers. Zeker niet netjes en niet zoals het hoort.

Wat er nu is aangepast is dat je als je niet bent ingelogd ook niet de foto's van het Gast account kan bekijken. Keerzijde is dat uploads niet werken als je bent uitgelogd, juiste oplossing daarvoor is het oplossen van het spontaan uitgelogd raken maar dat is nogal een draak van een probleem omdat dit maar af en toe mis gaat onder onbekende omstandigheden.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 27 bezoekers

cron