Topic zomaar op slot?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Telpeva

Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Topic zomaar op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:07

Ik vind van niet, ik vroeg mij hetzelfde af en vond toen dit topic, handig toch?

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:21

Telpeva schreef:
Ik vind van niet, ik vroeg mij hetzelfde af en vond toen dit topic, handig toch?


Dan pb je een mod, het wordt dan snel veranderd. En dan ziet iedereen het gewoon ik het topic staan en hoef je niet naar een topic te zoeken.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 09:29

Maartje1990 schreef:
Palmera het is toch veel sneller om dan een mod van dat foradeel te pb’en? Dit vind ik gewoon klinken als onnodig mopperen.

Dat mag jij vinden. :)
Maar we weten allemaal dat (zonder kritiek, hebben ook een leven naast bokt) mods ook niet altijd vlot zijn.
In dit geval zag je ook dat de verantwoordelijke het slotje pas de volgende dag aanpastte.

Dat is niet erg, maar is tevens mijn reden om liever een topic te openen, dan kunnen op zijn minst collega mods er vast naar kijken.

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Topic zomaar op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:35

Maar cje kunt toch ook een collega mod een pb sturen van dat foradeel? Want collega mods van andere foradeel mogen dat niet doen dus leuk als doe dt topic zien maar die kunnen niks veranderen. Nee sorry ik snap serieus niet waarom je niet gewoon een pb stuurt

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:39

Even een andere vraag: Palmera, je had het over 'mag dit tegenwoordig ook al' en 'ik ben kritischer gezien het huidige beleid'. Hoe bedoel je dat precies? :) Ik vind dat wel jammer om te lezen, omdat we juist ons best doen om transparant te zijn (altijd antwoord op tems, toelichting bij overlegslotjes, via PB en op FZ proberen we vragen zo goed mogelijk te beantwoorden). Voor mijn gevoel past een lukraak slotje helemaal niet in ons huidige beleid, maar jij hebt blijkbaar het beeld van wel? Of begrijp ik je verkeerd?

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 09:44

Tuurlijk, ik ga eerst even uitzoeken wie er offline zijn, hoelang ze dat blijven en dan kijken wie ik PB. :roll:

Maartje, ik heb het zó gedaan. En zó zou ik het een volgende keer weer doen. Als jij het anders zou doen is dat jouw ding en niet het mijne.


@Dani: er zijn, en nog niet heel lang terug, zat kritische topics op FZ geweest. Topics waarvan ik, als best grote leek, veel gelerrd heb en dingen anders ben gaan zieb. Dat maakt o.a mij kritischer, dus als ik iets als dit zie, wat imo niet klopt, open ik daar een topic over.

Verder is mijn PB ervaring met sommige mods ook niet al te best, maar wellicht is dat het afgelopen jaar veranderd. :)

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:46

Palmera schreef:
Maartje1990 schreef:
Palmera het is toch veel sneller om dan een mod van dat foradeel te pb’en? Dit vind ik gewoon klinken als onnodig mopperen.

Dat mag jij vinden. :)
Maar we weten allemaal dat (zonder kritiek, hebben ook een leven naast bokt) mods ook niet altijd vlot zijn.
In dit geval zag je ook dat de verantwoordelijke het slotje pas de volgende dag aanpastte.

Dat is niet erg, maar is tevens mijn reden om liever een topic te openen, dan kunnen op zijn minst collega mods er vast naar kijken.


De verantwoordelijke (ik dus :+) paste het slotje pas de volgende dag aan omdat ik eerder niet wist dat er iets fout was gegaan :))
Als je een tem op het topic had gezet van 'hallo, er staat een slotje? hoezo?' dan hadden mn collega moddies (of ikzelf als ik online was) dat gelijk gezien en gelijk kunnen aanpassen :-)
De Tem is over het algemeen de snelste weg om te communiceren met het team over dergelijke zaken :-)

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Topic zomaar op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 09:49

Ik wist niet dat temmen nog kon als er een topic op slot staat.

Weer wat geleerd.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:55

Dani schreef:
Even een andere vraag: Palmera, je had het over 'mag dit tegenwoordig ook al' en 'ik ben kritischer gezien het huidige beleid'. Hoe bedoel je dat precies? :) Ik vind dat wel jammer om te lezen, omdat we juist ons best doen om transparant te zijn (altijd antwoord op tems, toelichting bij overlegslotjes, via PB en op FZ proberen we vragen zo goed mogelijk te beantwoorden). Voor mijn gevoel past een lukraak slotje helemaal niet in ons huidige beleid, maar jij hebt blijkbaar het beeld van wel? Of begrijp ik je verkeerd?

Ik heb andere ervaringen, op het moment dat je een kritische of moeilijke vraag steld krijg je "halve" antwoorden.

Op een TEM waarbij je om uitleg vraagt ivm wat bv het beleid is bij een groep die TS persoonlijk blijft aanvallen krijg je als antwoord "bedankt".
Ook heb ik op berichten ge TEM, t waarbij het ca. 3 dagen duurde voor een antwoord, als je dan nog een vraag had meermaals nog veel langer. Ik begrijp dat mod,s ook andere dingen doen, zoals we dat allemaal doen, maar als er veel tijd verstrijkt wordt het modereren denk ik minder serieus genomen.

Hier wordt een slotje geplaatst omdat naar mijn mening er te laat een moderator opmerking is geplaatst. (dat is normaal omdat een moderater pas kan reageren nadat het is gebeurt, maar hier is denk ik ook een beetje tijd geweest.).

Er worden Topics verwijderd waarbij ook andere mogelijkheden / alternatieven zijn, en er zijn TS-ers die verzoeken een vervelend gelopen Topic te verwijderen die nul op het request krijgen.

Ik heb blijkbaar teveel vragen gesteld en ben nu op de "zwarte lijst" gezet. geen antwoorden meer, een OW, ik vraag mij af of ik dit als plagerij/straf moet zien ipv dat er een open discussie kan plaats vinden.

Dit soort topics horen overbodig te zijn, het blijkt dat hier heel veel response op komt. Dit heeft tot gevolg nog meer mailtjes naar een ofline Mod.

Ik denk dat het handig zou zijn dat elke moderator een mod bericht ook in gesloten topics kan zetten, om dit soort zaken te voorkomen.
Een mod hoeft dan geen inhoudelijke maar alleen een procedurele uitleg te geven.

betreft dit topic:
Door de grote hoeveelheid OT berichten is het verzand nog voordat het begonnen is.
Misschien heeft TS al genoeg van de kritiek gehad om verder te posten.

Mischien kan het topic worden opgepoetst en de OT zooi verwijderd en wil TS het verhaal afmaken?

Dit topic (plus het bedoelde topic van het slotje) toont verharding en ongeduld, hoeveel een mod ook zijn best doet het lijkt meer dan een incident.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Topic zomaar op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:15

@BMHP topic waar ik nu een slotje op heb gezet blijft op slot :-) TS heeft toch besloten om haar verhaal niet te doen.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:51

Apple schreef:
@BMHP topic waar ik nu een slotje op heb gezet blijft op slot :-) TS heeft toch besloten om haar verhaal niet te doen.


dat is heel erg jammer, maar vanuit TS ook erg te begrijpen.

kan je het mod bericht daarop aanpassen?

dit is nog de laatste stand.
Citaat:
Dit topic staat even op slot. Op dit moment zijn we in overleg met de TS om te kijken of zij misschien een Volg topic wil openen op PP. Gezien de hoeveelheid reacties in dit topic was het voor de TS niet echt mogelijk om er een goed volgtopic van te maken.


dankje wel


Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Topic zomaar op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:32

Aangepast! :-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joesje, Sica, wiifke en 4 bezoekers