Suggestie voor een forum tool

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Suggestie voor een forum tool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-18 10:52

Vandaag zat ik tijdens het lezen van een informatief forum te denken aan hoe handig het zou zijn om een bladwijzer te kunnen hebben, die je bijvoorbeeld ook ergens halverwege een topic of bij een bepaalde post van iemand zou kunnen zetten. Zodat je de volgende keer dat je het topic opent, je meteen vanaf dat punt verder kan lezen (ipv op de volgende pagina en dat je moet zoeken waar je was gebleven), of dat je boeiende posts uit een topic op zo'n manier kan highlighten zodat je die later ook weer makkelijk terug kan vinden.

Geen idee of het mogelijk is hoor maar ik denk ik spreek mijn idee maar gewoon uit, wie weet is het een leuke handige tool.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Anoniem

Re: Suggestie voor een forum tool

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:54

Volgens mij is dit al zo op Bokt? Ik kan het fout hebben, maar als ik op een topic klik wat ik volg, dan kom ik volgens mij altijd bij de door mij laatst gelezen post uit, niet bij de laatst geposte en dus nieuwste post. Ik hoef volgens mij nooit terug te zoeken naar waar ik gebleven was.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:57

xyzutu2 schreef:
Volgens mij is dit al zo op Bokt? Ik kan het fout hebben, maar als ik op een topic klik wat ik volg, dan kom ik volgens mij altijd bij de door mij laatst gelezen post uit, niet bij de laatst geposte en dus nieuwste post. Ik hoef volgens mij nooit terug te zoeken naar waar ik gebleven was.

Dat klopt niet. Dat geldt alleen als je alle posts op die pagina gelezen hebt, maar als je - zoals TS bedoelt - halverwege de pagina stopt met lezen dan kom je de volgende keer natuurlijk niet daar uit.

TS, ik gebruik nooit de 'bookmark'-functie maar volgens mij is dat wel wat je zoekt. Probeer dat eens.

koeien op de weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:00

Is dat wel echt zo? Ik volg bijvoorbeeld het Tekenen/schilderen challenge topic en als ik dat nu open vanuit het kadertje Eigen berichten op de voorpagina, dan kom ik uit op een bericht van 23/7, terwijl er daarna nog 2 pagina's aan nieuwe posts zijn geplaatst. 23/7 was inderdaad de laatste dag dat ik daar gekeken heb, alle posts daarvoor herken ik omdat ik ze eerder al gelezen heb, die post van 23/7 is voor mij de eerste nieuwe.

Edit: deze voor mij nieuwe post van 23/7 staat halverwege op de pagina en ik land dus ook halverwege op die pagina, niet aan het begin of het einde.

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-18 11:15

Die optie die je noemt xyutu2 is fijn en die gebruik ik ook vaak (dat bokt voor je onthoudt waar je was gebleven met lezen, en dat je meteen naar het nieuwste bericht gaat zodra er een nieuwe post is) maar dat is inderdaad niet wat ik bedoel.

Om mijzelf als voorbeeld te noemen, ik ben een aantal dagen weg geweest en loop een paar dagen achter met bijlezen van de topics die ik volg. Sommigen topics daarvan daar staat best wel veel tekst in, en als ik dat bij wil lezen ben ik flink wat tijd kwijt. Wat ik nu doe om bij te kunnen houden hoe ver ik ben met bijlezen is dat ik per pagina bij lees, maar in topics met veel informatie of veel tekst lijkt het mij fijn als ik ook halverwege een pagina bijvoorbeeld een vinkje zou kunnen zetten als bladwijzer zodat ik weet waar ik was gebleven met bijlezen.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:39

xyzutu2 schreef:
Is dat wel echt zo? Ik volg bijvoorbeeld het Tekenen/schilderen challenge topic en als ik dat nu open vanuit het kadertje Eigen berichten op de voorpagina, dan kom ik uit op een bericht van 23/7, terwijl er daarna nog 2 pagina's aan nieuwe posts zijn geplaatst. 23/7 was inderdaad de laatste dag dat ik daar gekeken heb, alle posts daarvoor herken ik omdat ik ze eerder al gelezen heb, die post van 23/7 is voor mij de eerste nieuwe.

Edit: deze voor mij nieuwe post van 23/7 staat halverwege op de pagina en ik land dus ook halverwege op die pagina, niet aan het begin of het einde.


Stel dat een topic 5 pagina's heeft en jij bent pas halverwege pagina 2. Als je dan wel op pagina 2 bent geweest, maar je hebt maar de helft gelezen. Als je dan je eigen berichten vervest en je klikt het topic weer aan, dan kom je op pagina 3 terrecht en niet bij het laatst gelezen bericht op pagina 2. Bokt denk dan dat je heel pagina 2 hebt gelezen, omdat je daar voor het laatst bent geweest.
Ook met topics die je voor het eerst opent die al meerdere pagina's hebben. Soms dan klik ik op laatste berichten op de voorpagina op een topic met al meerdere pagina's. Dan lees ik vaak alleen de OP en dan wil ik op een ander moment verder lezen. Als ik het topic dan later weer tegenkom, kom ik meteen terrecht op pagina 2, omdat ik pagina 1 al heb bezocht, dus denkt bokt dat ik alles heb gelezen, terwijl ik alleen de OP heb gelezen.
Ik zou een zo'n optie die ts noemt wel heel handig vinden. Vooral bij volgtopics die al meerdere pagina's hebben op het moment dat je er aan begint :)

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:51

xyzutu2 schreef:
Is dat wel echt zo? Ik volg bijvoorbeeld het Tekenen/schilderen challenge topic en als ik dat nu open vanuit het kadertje Eigen berichten op de voorpagina, dan kom ik uit op een bericht van 23/7, terwijl er daarna nog 2 pagina's aan nieuwe posts zijn geplaatst. 23/7 was inderdaad de laatste dag dat ik daar gekeken heb, alle posts daarvoor herken ik omdat ik ze eerder al gelezen heb, die post van 23/7 is voor mij de eerste nieuwe.

Edit: deze voor mij nieuwe post van 23/7 staat halverwege op de pagina en ik land dus ook halverwege op die pagina, niet aan het begin of het einde.


Het verschil zit hem in welke posts er al waren toen jij voor het laatst las.
Als jij alle posts gelezen hebt op 23/7 en je komt 25/7 terug dan heeft bokt wel geregistreerd dat je met een klik op het topic onderaan komt na alle berichten van 23/7 die jij hebt gelezen.
Maar als jij op 23/7 maar gelezen hebt tot halverwege een bladzijde (er waren dus meer posts als wat je gelezen hebt op dat moment) en je komt 25/7 terug dan zet bokt je gewoon op de volgende pagina.

Bokt kan dus niet registreren waar op de bladzijde je bent gebleven, tenzij dat op dat moment de laatste post is.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers