Ben jij op de hoogte van het gewijzigde privacybeleid?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ben jij op de hoogte van de nieuwe gebruiksvoorwaarden van Bokt die op 25/05 zijn ingegaan?

Ja, voor 25/05
58 (23%)
Ja, na 25/05
64 (26%)
Nee, maar maakt mij niet uit.
59 (24%)
Nee, waar kan ik deze vinden ?
63 (25%)

Totaal aantal stemmen: 244


GUSTIxBILL

Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Ben jij op de hoogte van het gewijzigde privacybeleid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 13:52

Aangezien er in het topic over het veranderde privacybeleid en gebruikersvoorwaarden iemand zich afvroeg wie hier eigenlijk allemaal van op de hoogte is. Bij deze de vraag.

In de hoop dat er voortaan duidelijkere en betere communicatie is.
Aangezien dit blijkbaar het zoveelste hekelpunt is waar er over de communicatie geklaagd word.

Betreffende topic:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=25&t=1946657

Ik weet dat dit geen representatief beeld geeft aangezien dit niet iedereen bereikt.
En het is ook niet bedoeld als sneer naar het beheer of om een discussie te starten.
Maar wel uit oprechte interesse of deze die zich uitgesproken hebben de enige zijn die hier te laat/niet achtergekomen zijn.


Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:29

Ik zal zo eens het topic doorlezen. Maar nee, ik ben er niet van op de hoogte. Wat vreemd is, want blijkbaar heb ik nu dus toestemming gegeven voor de nieuwe wet, zonder de mogelijkheid daartoe. Klein vinkje of een mail was een kleine moeite. Zeker voor mensen die niet vaak op forumzaken kijkt..

Edit, ik heb er zelfs niet bij stilgestaan. Van iedere website of andere online site heb ik een mail gekregen met extra info e.d. Erin. Vanuit hier mis ik dit stukje communicatie, maar wellicht ligt dat aan mij..

[o]

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Ben jij op de hoogte van het gewijzigde privacybeleid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:36

Zoals ik in het andere topic ook aangaf; als er inhoudelijk iets was veranderd voor jullie als bezoekers/gebruikers dan hadden we de wijzigingen breder aangekondigd. De wijzigingen betreffen echter vrijwel uitsluitend het uitgebreider toelichten van hoe zaken al jaren op Bokt werken. We hadden honderdduizenden mails kunnen sturen om mensen daarvan op de hoogte te brengen maar dat had iedereen vooral nog een mail tussen tientallen andere mails opgeleverd, op dat moment zagen we daar niet de toegevoegde waarde van.

Achteraf hebben we de perceptie rond de GDPR/AVG echter onderschat. Er is veel verwarring over die wet, mensen hebben er grote verwachtingen van en hebben van veel andere sites gezien dat deze wel kwamen met een 'zie hoe zorgvuldig wij omgaan met jouw privacy'-mail of popup. Dan is het vreemd als wij niet iets vergelijkbaars doen en dan ontstaat schijnbaar zelfs het idee dat we dus geen belang hechten aan de nieuwe wetgeving oid.

Ook hier mijn excuses voor de communicatie rond de wijzigingen aan de voorwaarden. Dit hadden we achterafgezien anders aan moeten pakken.

Als er alsnog vragen of bezwaren zijn over de voorwaarden dan horen we het graag en dan bij voorkeur via support@bokt.nl of in dit topic: [FZ] [Dienstmededeling]Nieuwe gebruikersvoorwaarden/privacybeleid om alles een beetje centraal te houden.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Ben jij op de hoogte van het gewijzigde privacybeleid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:22

Ik had hem nog niet gezien, bedankt voor het delen

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

GUSTIxBILL

Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Ben jij op de hoogte van het gewijzigde privacybeleid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 21:11

Met alle plezier gedaan :j
Bart, mischien is het toch een optie om alsnog een pop-up te geven bij het inloggen? Of het andere topic als voorpagina nieuws te zetten

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ben jij op de hoogte van het gewijzigde privacybeleid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:26

Ach weet je, al mijn klanten krijgen een privacy verklaring onder hun neus met daaraan een toestemmings formulier dat ik hun gegevens mag opslaan.
Werkelijk geen hond die m leest, en ze tekenen m allemaal....

Ik heb dus optie 3 gekozen

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Ben jij op de hoogte van het gewijzigde privacybeleid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:29

Ja, ik was op de hoogte van het topic.
Ik ben niet op de hoogte van wat er nu veranderd/anders is. Het interesseert me eerlijk gezegd ook niet zo.
Bedankt in ieder geval voor de moeite, Bart.

Onderschrift

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:56

BartVB schreef:
Achteraf hebben we de perceptie rond de GDPR/AVG echter onderschat. Er is veel verwarring over die wet, mensen hebben er grote verwachtingen van en hebben van veel andere sites gezien dat deze wel kwamen met een 'zie hoe zorgvuldig wij omgaan met jouw privacy'-mail of popup. Dan is het vreemd als wij niet iets vergelijkbaars doen en dan ontstaat schijnbaar zelfs het idee dat we dus geen belang hechten aan de nieuwe wetgeving oid.

Niet in mijn geval. De reden dat mijn "perceptie" (tekenend dat je voor die term kiest) dat het belang dat bokt hecht aan deze wet bepaald niet groot is, zijn jouw bagatelliserende opmerkingen daarover in onder meer dat andere topic.
Zal ik er een paar opzoeken en quoten?

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Ben jij op de hoogte van het gewijzigde privacybeleid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:31

Ik mis nog de optie "Ja, en maakt mij niets uit."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:40

Voor al degenen die het niets uit maakt nog even een stukje van een bekende jurist.
Oordeel zelf of het voor jou niet belangrijk is




Het platform is aan een stevige opmars bezig, las ik bij HBR. Deze specifieke vorm van internetdienstverlening – van Amazon tot Twitter – heeft een heel bijzondere positie in de maatschappij en in het recht. Platforms brengen mensen bij elkaar en laten ze zaken met elkaar doen (of contact met elkaar leggen), en op de schaal waarmee dat mogelijk is, is dat ongekend. Dit geeft deze platforms een ontzettend grote macht. En vooral: heel veel inzicht in wat mensen doen. Daar wordt dan ook nog eens AI tegenaan getimmerd, en dan ga ik op zo’n vrijdagochtendfilosofischeblog door twijfelen waar het naartoe met moet dat klassieke recht.

Ik schreef er al eerder over: Internet doet me denken aan company towns, maar dan op nóg grotere schaal. Neem Facebook: je kunt er alles dat je ‘gewoon’ op internet ook kunt, alleen is alles uiteindelijk onder controle en toezicht van één bedrijf. Maar zij zijn natuurlijk niet de enige: eigenlijk is elk forum, elke sociale netwerksite, misschien wel elke website een bedrijfsdorp. Bedrijfsdorpen zijn controversieel omdat de werkgever zo ineens gigantische macht had over haar personeel. Het machtsmiddel van ontslag of loonkorting kan dan op alles ingezet worden, van niet netjes naar de kerk gaan tot bij de verkeerde winkel kopen. Iets dergelijks zie je ook bij die platforms.

Dit wordt vaak weggewoven met het argument dat je niet op zo’n platform hóeft te zijn. Je kunt toch zo weg bij Facebook, zonder angst voor ontslag en werkeloosheid? Ik vind dat naïef of arrogant als ik dat hoor. Nee, je kiest er niet voor om met zo’n dienst in zee te gaan. Je moet wel, praktisch gezien. Al je vrienden zitten er, je belangrijke dienstverleners zitten er ook en weggaan geeft je dan zó veel ongemak en gedoe dat het niet reëel is. Zeker niet voor generaties die vanaf hun jeugd opgegroeid zijn met digitale diensten.

Die platforms hebben dan ook nog eens een gigantische bak met data over hun gebruikers. Want álles wordt bijgehouden, al decennia. Onder het mom van marketing, maar vooral ook “je weet nooit wat we ermee kunnen”. En dat weten we nu wel: we kunnen er AI’s in laten spitten op zoek naar nieuwe verbanden en interesses. Analyses automatiseren die voorheen met de hand worden gedaan. Marketing, maar ook het koppelen van mensen en het bestrijden van vervelende dingen zoals trollen, haatzaaien en misbruik. De logica is onverbiddelijk:

If you look out at the world of platform companies, you will quickly find that use of AI for curation is a hallmark of the outperforming platform. An “old” platform company that provides a great counterpoint to Monster is Netflix. The streaming video company was founded in 1997, just one year after Monster went public, but has thrived in the two decades since its founding. What has kept Netflix relevant and useful to its customers? It has a long history of carefully curating content for customers. Netflix uses machine learning to make personalized recommendations, which reduce churn by keeping customers happy, and even reduce cost by allowing Netflix to better use the content it has already purchased. Netflix continues to keep AI at the forefront and is now using it to monitor and address bandwidth issues for streaming in emerging markets.
Ik vind dit zeer zorgelijk gezien de macht van deze platforms. Het is al moeilijk genoeg inzicht te krijgen in wat er gebeurt, als je dan óók nog eens algoritmes toevoegt die niet op een menselijke manier kunnen uitleggen hoe ze tot hun conclusies komen maar die wel stevige gevolgen hebben (verbannen worden, op pagina 2 komen, niet meer aangeraden worden) dan blijft er weinig over van de menselijke maat die wij als samenleving ooit voor ogen hadden.

Is er ergens een cursus rechtsfilosofie die focust op de informatiemaatschappij? Of zal ik die eens organiseren?

Arnoud

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Ben jij op de hoogte van het gewijzigde privacybeleid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 05:59

We hebben het hier over een paarden forum..

De mensen die hier Bart zo hard aanvallen gebruiken vast allemaal geen Facebook, Twitter, ebay, markplaats, Netflix etc etc.
Daar zit het grote geld. Niet hier. Ik ben blij met bokt, kom op geen enkel ander forum zelfs, en hoop hier nog heel veel jaren rond te hangen en te leren, mee te leven, mee te denken en mee te lachen.

Bart, ik vind het prima hoe je het gedaan hebt, en snap de onderbouwing aangezien er voor de gebruikers niets veranderde.

GUSTIxBILL

Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Ben jij op de hoogte van het gewijzigde privacybeleid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 06:16

Het gaat mij en andere (zoals de discussie in het andere topic waar Bart ook gevraagd heeft de discussie te voeren) om de weg genomen keuze...

Een mail had niet eens gemoeten, een pop-up of topic op de voorpagina was voldoende geweest.
Zoals in de stemmen ook te merken is weet 3/4e het niet eens, of te laat.

En die is niet om op Bart af te geven. Ook hij is maat een mens. Maar het gaat wel om her principe van weinig/slechte communicatie wat nu dus weer pijnlijk duidelijk is geworden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 06:27

Mariska_28 schreef:
We hebben het hier over een paarden forum..

De mensen die hier Bart zo hard aanvallen gebruiken vast allemaal geen Facebook, Twitter, ebay, markplaats, Netflix etc etc.
Daar zit het grote geld. Niet hier. Ik ben blij met bokt, kom op geen enkel ander forum zelfs, en hoop hier nog heel veel jaren rond te hangen en te leren, mee te leven, mee te denken en mee te lachen.

Bart, ik vind het prima hoe je het gedaan hebt, en snap de onderbouwing aangezien er voor de gebruikers niets veranderde.


Maar er is niemand die zegt dat jij moet vertrekken en er niet blij mee moet zijn. Wij gunnen iedereen de vrije keuze.
Maar voorstanders van Bokt hebben de neiging daarmee de tegenstanders in deze AVG kwestie aanvallend te benaderen. Hebben wij geen recht op vrije keuze ?

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:21

Ik ben er niet van op de hoogte. Net zoals al aangegeven een mail of een pop up was beter geweest. Nu ben je eigenlijk stilzwijgend akkoord gegaan.
Ik heb de tekst geprobeerd te lezen maar snapte het op een gegeven moment niet meer aangezien hij lang was. Te lang.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

GUSTIxBILL

Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Ben jij op de hoogte van het gewijzigde privacybeleid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 15:25

Dat hoort er jammer genoeg bij purny
Maar discussie daarover hoort in dat topic :j
Dit topic is puur geopend ivm de communicatie rond het feit dat er nieuwe voorwaarden zijn.
Over de voorwaarden zou ik het als ik jou was even in het andere topic posten :)

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Re: Ben jij op de hoogte van het gewijzigde privacybeleid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:38

Volgens mij gaan dienstmededelingen al jaren hetzelfde op bokt dus ik snap wel waarom het op deze manier is gegaan. Ik maak me er niet zo druk om eigenlijk. Ik ben heel blij met bokt en het werk van Bart, dankjewel.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:41

Ik weet van de wetswijziging, zelf veel mee bezig geweest op mijn werk. Wbt bokt heb ik het niet echt gemist. Ik werd gek van alle mails die ik kreeg van organisaties over de wijziging. heel eerlijk word ik nu al moe van mensen die (zonder dat ze juiste kennis over de wet hebben) continue roepen dat alles in strijd met de nieuwe wet is.

Ik kan me er verder niet druk om maken of ik wel of geen mail heb gehad van bokt, ik heb het idee nu ik alles zo lees dat Bart en de rest het hun best doen om de wet goed te volgen.

Strooigoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:52

GUSTIxBILL schreef:
Het gaat mij en andere (zoals de discussie in het andere topic waar Bart ook gevraagd heeft de discussie te voeren) om de weg genomen keuze...

Een mail had niet eens gemoeten, een pop-up of topic op de voorpagina was voldoende geweest.
Zoals in de stemmen ook te merken is weet 3/4e het niet eens, of te laat.

En die is niet om op Bart af te geven. Ook hij is maat een mens. Maar het gaat wel om her principe van weinig/slechte communicatie wat nu dus weer pijnlijk duidelijk is geworden


Voor mij was het niet pijnlijk hoor. 8-)
Ik heb me meer geergergd aan de eindeloze hoeveelheid mailtjes die ik kreeg van bedrijven met dat ik ineens al hun algemene voorwaarden moet gaan lopen uitspitten om te kijken hoe die veranderd zijn ten opzicht van hoe ze waren - als ik dat laatste me überhaupt nog herinner. Ik heb mij er dus totaal niet aan geergerd dat Bokt dat niet deed. Ik ergerde me meer aan de 'dit heeft Bokt fout gedaan, en trouwens zus doen ze ook fout, en laatst ging zo ook fout en hier heb ik tig jaar geleden om gevraagd en toen kreeg ik ook al niet binnen 30 minuten een antwoord en hallllooooooo, ik heb twee dagen geleden al een berichtje in deze diarree aan berichten geplaatst en ik heb nog steeds geen persoonlijk antwoord gekregen van het management????' mentaliteit in het andere topic, dan aan hoe Bokt deze privacyverandering heeft aangepakt.
Ja, er is duidelijk een groepje Bokkers dat liever duidelijker en van tevoren gewaarschuwd was dat ze een keuze hadden. Dus ja, Bokt zou kritischer moeten worden op momenten dat ze voor de gebruikers gaan denken en voor de gebruikers beslissen 'dat vinden ze vast niet interessant dus melden we dat maar niet'. Wijze les: op Bokt zit altijd wel iemand die iets interessant vindt, dus doe dat niet af met 'maar deze verandering was oninteressant' maar geeft gewoon altijd open alle informatie.


Ik heb dus ingevuld 'nee, maar het maakt me ook niet uit'. Als er de optie 'ja, en het maakt me niet uit' dan had ik die ingevuld. Een beetje sturend dat je dat niet mag kiezen. Alsof alleen onwetende mensen het onbelangrijk vinden. :+

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Ben jij op de hoogte van het gewijzigde privacybeleid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:08

Wat xyzutu2 zegt dus...

Strooigoed

GUSTIxBILL

Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Ben jij op de hoogte van het gewijzigde privacybeleid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 16:49

Je hebt de groep die ervan op de hoogte was en de groep die er te laat van op de hoogte gebracht is en de groep die van niks weet.
Dit niet weten kan zijn door niet op de hoogte zijn van het topic of door het niet belangrijk vinden dat deze veranderingen er zijn,
Als je weet dat de veranderingen er zijn, op tijd of niet er achter komend, maakt het verder toch niet uit of je het belangrijk vind of niet?

In het anderre topic werden er getallen geroepen die gewoon helemaal niet klopte. Ookal is dit ook niet voor de volle 100% representatief is het wel duidelijk dat meer als de helft er dus niet of te laat achter gekomen is.
En dan kan het alleen maar interessant zijn waarom men het niet wist: dus geen interesse, of het topic gemist hebben.
Hier is dus niks sturend aan bedoeld

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:59

GUSTIxBILL schreef:
Met alle plezier gedaan :j
Bart, mischien is het toch een optie om alsnog een pop-up te geven bij het inloggen? Of het andere topic als voorpagina nieuws te zetten


Mijn initiële reactie betreft een pop up is heel ondiplomatiek en minder vriendelijk
“Pleur op met je pop ups” :=
Ik krijg de hik van al die pop ups bij iedere site die geopend word
Kreeg al de hik van de pop ups betreffende cookies
Laat staan van de nieuwe versie waarbij je de helft van de tijd meerdere opties moet aanvinken voor je door kunt
I don’t give a #$¥#

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:15

BartVB schreef:
Zoals ik in het andere topic ook aangaf; als er inhoudelijk iets was veranderd voor jullie als bezoekers/gebruikers dan hadden we de wijzigingen breder aangekondigd. De wijzigingen betreffen echter vrijwel uitsluitend het uitgebreider toelichten van hoe zaken al jaren op Bokt werken. We hadden honderdduizenden mails kunnen sturen om mensen daarvan op de hoogte te brengen maar dat had iedereen vooral nog een mail tussen tientallen andere mails opgeleverd, op dat moment zagen we daar niet de toegevoegde waarde van.

Achteraf hebben we de perceptie rond de GDPR/AVG echter onderschat. Er is veel verwarring over die wet, mensen hebben er grote verwachtingen van en hebben van veel andere sites gezien dat deze wel kwamen met een 'zie hoe zorgvuldig wij omgaan met jouw privacy'-mail of popup. Dan is het vreemd als wij niet iets vergelijkbaars doen en dan ontstaat schijnbaar zelfs het idee dat we dus geen belang hechten aan de nieuwe wetgeving oid.

Ook hier mijn excuses voor de communicatie rond de wijzigingen aan de voorwaarden. Dit hadden we achterafgezien anders aan moeten pakken.

Als er alsnog vragen of bezwaren zijn over de voorwaarden dan horen we het graag en dan bij voorkeur via support@bokt.nl of in dit topic: [FZ] [Dienstmededeling]Nieuwe gebruikersvoorwaarden/privacybeleid om alles een beetje centraal te houden.


Ik ben voor de ingangsdatum op dit stukje proza gestuit.

Op zich heb ik met de inhoud van dit stuk niet de grootste problemen.
Het grootste probleem op Bokt is de wijze waarop regels (niet) worden nageleefd.

Discussie over regels is niet te voeren met Bokt en de medewerkers (mod,s).
xyzutu2 schreef:
Ik ergerde me meer aan de 'dit heeft Bokt fout gedaan, en trouwens zus doen ze ook fout,
In mijn ogen is dit een kant van het probleem, de andere kant is duidelijk ;) ;)

Echte inhoudelijke discussie,s schijnen heel moeilijk te zijn. Er is altijd wel een groep die het heel moeilijk maakt, en echt modereren gebeurt weinig.

Als er wel op basis van de gebruikersvoorwaarden/privicy beleid wordt gemodereerd is dit geheel onlogisch en verdwijnen er goede topics, wordt in andere topics pas na herhaalde TEM,s eindelijk de privacy gevoelige info verwijderd.

Juist de onmogelijkheid om te discuseren, Typisch Bokt

omdat dit Forum ook voor minderjarigen toegangkelijk is, mag je verwachten dat Bokt wat meer zijn best doet om een sociaal en gezellig Forum te zijn. En dus juist op het gebied van privacy iets meer te doen voor haar leden. En daar duidelijk en consequent in te zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 22 bezoekers