Ingelogd als een ander

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ingelogd als een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:53

Een heel raar probleem; sinds 2 min geleden ben ik op mijn laptop ineens ingelogd als *iemand anders.
Ik kan in het hele profiel, dus ook eigen berichten, actieve onderwerpen en zelfs naar de instellingen.
Iemand enig idee hoe dit kan? Ook als ik refresh blijf ik *iemand anders

Edit: spelfout
Edit 2: naam weggehaald
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-06-18 20:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:54

Even een modje pb-en.
Ik zie je als June trouwens.

Anoniem

Re: Ingelogd als ‘ODonoghue’

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:55

Klopt, ik typ dit vanaf mijn telefoon.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Ingelogd als ‘ODonoghue’

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:03


Anoniem

Re: Ingelogd als een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:10

Een aantal topics daarvan kende ik idd.
Het gekke is dat het niet alleen om 1 deel van het forum gaat.. Ik zit echt in het account van een ander. Nu uitgelogd, kijken hoelang het goed gaat. :D

Henniie

Berichten: 524
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Ingelogd als een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:17

Zou dan Bart een berichtje doen dat hij er wederom weer na kijkt

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Ingelogd als een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:27

Datalekje!

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ingelogd als een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:32

Ik vind het zo'n dooddoener van 'privacy heeft gen prior op bokt'

Paar jaar terug had ik op mijn bank plots de rekening van een doodvreemde tussen mijn rekeningnummers staan,incl de som op de rekening,de verrichtingen,en de mogelijkheid om alles met ie rekening te doen wat je ook met je eigen rekening doet(geld overmaken,afhalen,...)

Dus zelfs daar komt zoiets heus wel eens voor.

Ff pb-en en wordt snel wel opgelost.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:48

tengeltje11 schreef:
Ik vind het zo'n dooddoener van 'privacy heeft gen prior op bokt'

Paar jaar terug had ik op mijn bank plots de rekening van een doodvreemde tussen mijn rekeningnummers staan,incl de som op de rekening,de verrichtingen,en de mogelijkheid om alles met ie rekening te doen wat je ook met je eigen rekening doet(geld overmaken,afhalen,...)

Dus zelfs daar komt zoiets heus wel eens voor.

Ff pb-en en wordt snel wel opgelost.


Met hopelijk als verschil dat het ook direct opgelost werd

Anoniem

Re: Ingelogd als een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:55

Bedankt voor alle reacties. Heb het gepost omdat ik het best kwalijk vind. :)
Heb zelf gelukkig geen persoonlijke dingen op mijn account staan en ik ben niet geinteresseerd in andermans privéberichten - maar voor hetzelfde geld iemand anders wel. Vandaar.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:21

Tallie1979 schreef:
Datalekje!


Inderdaad!
Je kan in ieder geval het e-mailadres zien, privé correspondentie en waarschijnlijk geboortedatum.
Bovendien kan je van alles toevoegen en wijzigen onder de naam van de benadeelde.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... datalekken

Anoniem

Re: Ingelogd als een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:46

Dit is inderdaad niet de bedoeling, we zijn er mee bezig! :)

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Ingelogd als een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:02

De topics die @secricible noemt staan hier los van. Die hebben te maken met een ander deel van de site (de oude hoofdpagina en de Markt), de oorzaak van dat probleem is een paar jaar geleden opgelost.

Dit lijkt op het eerste oog een ander probleem. June had goed bijgehouden wat er aan haar kant is gebeurd, ik ben aan deze kant aan het kijken waar dit mis ging. Grote kans dat dit een probleem is dat alleen fout gaat als een paar zaken heel precies in de tijd samenkomen. Daardoor vrijwel niet te reproduceren en daardoor komt het ook vrijwel nooit voor, maar vrijwel nooit is bij dit soort dingen niet goed genoeg.

De code die dit regelt stond sowieso al heel hoog op de lijst om grondig door te lopen ivm de problemen met spontaan worden uitgelogd, zou me niets verbazen als die twee problemen dezelfde onderliggende oorzaak hebben.

Iig veel dank voor het melden, June!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:31

Ik had net echt exact hetzelfde probleem. Ik kon alles van [andere gebruiker] zien, inclusief tems en eigen berichten. Enige manier om eraf te komen was om uit te loggen en om mezelf weer in te loggen.
Laatst bijgewerkt door Dani op 14-06-18 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam eruit gehaald.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:37

Ik heb de naam even uit je bericht gehaald, weet niet of die gebruiker het prettig vindt dat 't openbaar staat.

Wat een vervelend probleem, dit is echt niet de bedoeling natuurlijk. -O- Ik heb je bericht wel gelijk achter de schermen gedeeld, Bart is er heel druk mee bezig maar de precieze oorzaak blijkt erg lastig te achterhalen, helaas.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Ingelogd als een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:39

Krijgt die persoon het wel te horen? Ik zou het namelijk echt wel vervelend vinden als iemand als mij ingelogd is en ik het niet zou horen...

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:41

Oh, sorry had er niet bij stil gestaan dat het onhandig was om de naam er bij te zetten. Dacht dat het voor Bart juist wel handig was :+

Edit: ik heb wel even een pb gestuurd.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:43

Steeph schreef:
Krijgt die persoon het wel te horen? Ik zou het namelijk echt wel vervelend vinden als iemand als mij ingelogd is en ik het niet zou horen...

Ja, daar nemen we even contact mee op.

Destination schreef:
Oh, sorry had er niet bij stil gestaan dat het onhandig was om de naam er bij te zetten. Dacht dat het voor Bart juist wel handig was :+

Voor Bart wel ja, klopt. :) Misschien had de gebruiker er geen probleem mee gehad hoor, maar voor de zekerheid heb ik 't maar even weggehaald. Achter de schermen heb ik de naam wel doorgegeven uiteraard. :j

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Ingelogd als een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:23

Veel dank voor het melden, Destination!

Gisteren hier al bijna de hele dag op zitten studeren en in theorie kan dit helemaal niet gebeuren. Alle systemen zijn erop gericht om deze situatie te voorkomen. Heel bizar probleem dus dat we ook niet kunnen reproduceren waardoor het vinden van de oorzaak bijzonder lastig is.

Maar ergens ben ik soort van 'blij' met je melding, dit is nog nooit misgegaan tot een paar dagen geleden en nu krijgen we ineens twee meldingen in korte tijd. Heel, heel grote kans dus dat dit wordt veroorzaakt door iets dat recent is veranderd en dat maakt het lijstje erg kort. Aan de forumsoftware is de afgelopen tijd niets veranderd dat te maken heeft met inloggen. Wel is er iets veranderd aan de webservers (of eigenlijk de loadbalancer), dat is een behoorlijk nieuw stuk software dat ook vanalles met verbindingen en cookies doet. Ik ga die verandering terugdraaien, ik ga ook zorgen dat er meer wordt gelogd en neem contact op met de club die de loadbalancer maakt om te kijken of dit een bekend probleem is.

Nogmaals dank voor het melden, zoals Dani ook aangeeft hebben of krijgen de personen die hierbij betrokken zijn een bericht.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Ingelogd als een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 14:03

De wijziging die hier hoogstwaarschijnlijk voor verantwoordelijk is, is net teruggedraaid. Als het goed is merken jullie daar verder weinig van.

Ik hoor het heel, heel erg graag als je toch een keer merkt dat het misgaat met inloggen. Ondertussen ga ik zoeken wat hier nu exact mis is gegaan.