Bokt gebruiken voor een politieke boodschap, is dat erg?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Re: Bokt gebruiken voor een politieke boodschap, is dat erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:25

Ik vond het ook een erg vaag topic, jammer van het onderwerp want dat was wel weer erg interessant, vooral ook door hoeveel verschillende meningen erover waren.
Een openingspost aanpassen zoals in dat topic is gedaan vind ik echter erg jammer, zeker omdat er tig pagina's reacties zijn die mede over de post van de TS gaan, en die is ineens verdwenen. Kun je dan niet gewoon de ongepaste tekst uit de openingspost doorstrepen en er een groene opmerking naast zetten dat de TS op de onderstreepte tekst aangesproken is en of iedereen zich nu dus op de toegestane tekst wil focussen?

Wat ik me nu trouwens ook afvraag is dat je op Bokt continu leest dat je geen topics mag openen over en ander topic, maar dat mag hierbij wel, zelfs met link? Is dat dan omdat dit topic op Forumzaken geopend is?


Leo

Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:31

xyzutu2 schreef:
Ik vond het ook een erg vaag topic, jammer van het onderwerp want dat was wel weer erg interessant, vooral ook door hoeveel verschillende meningen erover waren.
Een openingspost aanpassen zoals in dat topic is gedaan vind ik echter erg jammer, zeker omdat er tig pagina's reacties zijn die mede over de post van de TS gaan, en die is ineens verdwenen. Kun je dan niet gewoon de ongepaste tekst uit de openingspost doorstrepen en er een groene opmerking naast zetten dat de TS op de onderstreepte tekst aangesproken is en of iedereen zich nu dus op de toegestane tekst wil focussen?

Wat ik me nu trouwens ook afvraag is dat je op Bokt continu leest dat je geen topics mag openen over en ander topic, maar dat mag hierbij wel, zelfs met link? Is dat dan omdat dit topic op Forumzaken geopend is?


Dat is hele goede feedback + tip, bedankt. :) Dat had allicht duidelijker geweest. Ik heb in deze gekozen voor een opmerking in het topic zelf (en daar verder geen vragen over gehad), maar de tip die jij geeft had duidelijker geweest. Die neem ik zeker mee. :j

Betreffende het bespreken van een topic: klopt. Ik heb mijn collega's gevraagd hoe we met dit topic om willen gaan. Maar in eerste instantie wilde ik vooral ook toelichting geven waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt qua modereren.


Marie_Anne schreef:
Leo schreef:
Dan het punt dat deze gebruiker zich alleen heeft aangemeld om deze discussie te volgen
Alleen een discussie te volgen? Een topic openen met een oproep om voor een referendum te gaan stemmen is iets heel anders dan een discussie willen volgen.
Leo schreef:
Eerlijk gezegd ga ik niet iedere nieuwe gebruiker af of deze allicht ook op andere fora topics plaatst, dan zou mijn modereerwerk wel heel erg zijn doel voorbij gaan. Hoe een ander forum met de berichten om gaat is natuurlijk vrij aan dat forum, net als dat het Bokt vrij is om te kiezen hoe er mee om te gaan. Wanneer een sprokkelaar opvalt, spelen we daar op in met passende maatregelen, maar we gaan ook niet iedere gebruiker die op de Algemene onderdelen post controleren. Dat gaat gewoonweg niet.
Flauw dit.
Dat vraagt niemand. Maar als jullie het signaal krijgen, zoals hier, kun je gewoon daarnaar handelen natuurlijk. Net als bij schaduwaccounts. Daar controleer je ook niet actief iedere nieuwe gebruiker op neem ik aan. En toch worden er mensen geband ivm schaduwaccount :)*

Maar goed, mijn vraag in dit topic was een heel andere.
Hoe erg is het dat een forum als Bokt, tezamen met allerlei andere fora, gebruikt/misbruikt wordt, puur en alleen om een politieke boodschap uit te dragen? Want dat is wat hier gebeurt wat mij betreft, hoe je het ook draait of keert.


Niet flauw bedoeld. :) Maar ook met SA's opspeuren maken we in principe gebruik van de kanalen van Bokt zelf.

Verder een verkeerde woordkeuze in dat geval. :) Excuus!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Bokt gebruiken voor een politieke boodschap, is dat erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:36

Ik snap de ophef niet zo, er worden zoveel politiek gevoelige topics geopend, als je er niets mee hebt kijk je toch niet...
Dat is nou eenmaal wat je op internet tegenkomt, social media, formums, nieuws sites noem maar op en het is aan jezelf te filteren wat je wel en niet wilt lezen.

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Karl66

Berichten: 29717
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Bokt gebruiken voor een politieke boodschap, is dat erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:10

Wat ik me dan weer afvraag. Wordt Marie_Anne toevallig niet betaald om Fleur zo agressief te volgen en proberen haar topics te sluiten? Want er zullen ook vast wel organisaties of politieke partijen zijn die proberen om deze discussie zoveel mogelijk te dempen in de hoop dat mensen geen handtekening zetten.

Ik heb vooral het gevoel dat een aantal mensen het topic gesloten wil hebben omdat ze het niet met de mening van Fleur eens zijn en dat ze daarom zijn gaan zoeken en drammen. En mensen die op zo'n manier andere mensen de mond proberen te snoeren vallen voor mij onder het hoofstukje griezelige mensen.

secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:19

Volgens mij hebben de meeste er vooral moeite mee dat iemand puur en alleen voor een politieke boodschap op bokt een account aanmaakt. Als je de 25 "informatieve" reacties leest is het duidelijk dat die niet gemaakt zijn om mee te praten over paarden maar puur om toegang te krijgen tot de kudde. Feit dat ze op tig andere forums hetzelfde verkondigd bevestigd dat.
Wat mij betreft mag de selectie daarop idd strenger.
Een beetje het verschil tussen iemand die het buurthuis binnen komt lopen en schreeuwend een politieke boodschap verkondigd of een bekende die ik regelmatig zie die graag iets aansnijd wat hem interesseert.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt gebruiken voor een politieke boodschap, is dat erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:25

Avatar wijzigen helpt ook niet. Nu is het een paard, eerst was het een stembiljet. Was ze ff vergeten om dat eerst te doen voordat ze op een paardenforum haar ding neerkwakt. _O-

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:26

Karl66 schreef:
Wat ik me dan weer afvraag. Wordt Marie_Anne toevallig niet betaald om Fleur zo agressief te volgen en proberen haar topics te sluiten? Want er zullen ook vast wel organisaties of politieke partijen zijn die proberen om deze discussie zoveel mogelijk te dempen in de hoop dat mensen geen handtekening zetten.

Ik heb vooral het gevoel dat een aantal mensen het topic gesloten wil hebben omdat ze het niet met de mening van Fleur eens zijn en dat ze daarom zijn gaan zoeken en drammen. En mensen die op zo'n manier andere mensen de mond proberen te snoeren vallen voor mij onder het hoofstukje griezelige mensen.


Ja, geloof me, ik kan heeeeel griezelig zijn.

Karl66

Berichten: 29717
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Bokt gebruiken voor een politieke boodschap, is dat erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:49

Het stikt ondertussen op Bokt met mensen die niks met paarden hebben en die op de verplichte 25 paardenberichten na nooit meer op de paardenfora komen. Als je je daar nu opeens druk over maakt, dan is dat wel heel erg selectief.

Rien10, je kan er lacherig over doen, maar mensen die andere mensen de mond proberen te snoeren omdat hun mening ze niet aan staan zijn het echte gevaar voor de samenleving. Dat zijn niet de mensen die alleen maar achter de grote sterke leider aanlopen. Maar dat zijn ook de mensen die namens die leider bereid zijn om knokploeg te spelen om die anderdenkenden aan te pakken. Ik zou er zelf niet zo trots op zijn om bij die types te horen.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt gebruiken voor een politieke boodschap, is dat erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:52

Ik probeer niet iemand de mond te snoeren.
Nergens. Nooit.
Ik ben er een totale voorstander van dat iedereen overal alles van mag vinden.
Maar wel open en eerlijk. En ik geloof/voel/merk overal aan dat dit geen zuivere koffie is.
Ik hoor helemaal niet bij types, niet bij een groep, niet bij een politieke partij. En ben nergens trots op. Ik ben stront eigenwijs. Doe mijn eigen ding. Laat me niet niet in een hokje duwen. Door niemand niet.
Zelfs niet door mensen die vinden dat ik eng ben, of me ergens bij aansluit, of achter iemand aan loop.

Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:53

Ik vind het wel uitmaken wat men daar vervolgens mee doet. In dit geval vind ik het pushen van een (30 miljoen kostend) referendum toch best een ingrijpende actie, en van een andere orde dan als iemand 25 berichten plaatst om graag kattenfoto's te delen ofzo.

(Verder, ben je niet een klein beetje aan het doordraven, Karl? "Het echte gevaar voor de samenleving', 'bereid zijn om knokploeg te spelen', alleen omdat iemand het niet tof vindt dat men Bokt en vele andere fora gaat spammen met oproepen voor een referendum?)

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:59

Shadow0 schreef:
Ik vind het wel uitmaken wat men daar vervolgens mee doet. In dit geval vind ik het pushen van een (30 miljoen kostend) referendum toch best een ingrijpende actie, en van een andere orde dan als iemand 25 berichten plaatst om graag kattenfoto's te delen ofzo.

(Verder, ben je niet een klein beetje aan het doordraven, Karl? "Het echte gevaar voor de samenleving', 'bereid zijn om knokploeg te spelen', alleen omdat iemand het niet tof vindt dat men Bokt en vele andere fora gaat spammen met oproepen voor een referendum?)
Absoluut, het is een ingrijpende actie. Echter, komt dit denk ik ook deels door het onderwerp v.h. referendum, al is dit laatste een aanname. Overigens en ik ben normaal niet zo van het roepen regels zijn regels, zowel de TS daar als een evt. aankomend referendum, verlopen volgens de regels.

Ik denk daarnaast dat andere mensen wat doordraven, o.a. de TS van dit topic.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Karl66

Berichten: 29717
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Bokt gebruiken voor een politieke boodschap, is dat erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:41

Natuurlijk draaf ik door, ik probeer een aantal mensen een spiegel voor te houden over hun gedrag. Het gaat er niet om dat mensen het niet tof vinden dat er hier een voorstander van het referendum een topic over het referendum openen. Het gaat erom dat ze die persoon op internet naspitten, In het referendumtopic het onderwerp volledig ondersneeuwen met hun off topic berichten over de vraag of Fleur wel op Bokt thuishoort en dan hier op FZ ook nog eens een topic openen over de vraag of Fleur dat topic wel mag openen.

Als mensen zich naar aanleiding van zoiets onbelangrijks als een topic op Bokt zich al zo gaan gedragen, dan moet je je afvragen hoe ze zich gedragen in het werkelijke leven bij een onderwerp waar het echt over gaat. En ja ik overdrijf, maar wel in de hoop dat een paar mensen inzien hoe belachelijk ze zich gedragen en hoe verschrikkelijk zij zelf aan het doordraven zijn...

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:49

Ja hoor. Dat mag jij je gerust afvragen. Daar is niks mis mee.

En dat meen ik oprecht.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 14-05-18 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Bokt gebruiken voor een politieke boodschap, is dat erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:58

Bokt heeft toch tal van politieke boodschappen in hun topics? Zo duidelijk altijd weer wie wat gaat zeggen en aan welke kant die staat? Bokt heeft 2 kampen en nu komt er een nieuw lid en mag het ineens niet meer? Lekker hypocriet.

Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:43

Karl66 schreef:
Als mensen zich naar aanleiding van zoiets onbelangrijks als een topic op Bokt zich al zo gaan gedragen, dan moet je je afvragen hoe ze zich gedragen in het werkelijke leven bij een onderwerp waar het echt over gaat.


Dit is echt. Dit is niet alleen zomaar een topic: het is een oproep voor een referendum dat als het uitgevoerd wordt 30 miljoen euro gaat kosten.
Dat is dus niet alleen maar een topic, het is een rechtstreekse poging om de Bokt-achterban te gebruiken om iets in 'het echte leven' waar veel geld in omgaat te beinvloeden. Het is geen spelletje. Het is niet alleen maar een lijstje met handtekeningen. Dit gaat nou juist werkelijk ergens over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:54

Karl66 schreef:
Natuurlijk draaf ik door, ik probeer een aantal mensen een spiegel voor te houden over hun gedrag. Het gaat er niet om dat mensen het niet tof vinden dat er hier een voorstander van het referendum een topic over het referendum openen. Het gaat erom dat ze die persoon op internet naspitten, In het referendumtopic het onderwerp volledig ondersneeuwen met hun off topic berichten over de vraag of Fleur wel op Bokt thuishoort en dan hier op FZ ook nog eens een topic openen over de vraag of Fleur dat topic wel mag openen.

Als mensen zich naar aanleiding van zoiets onbelangrijks als een topic op Bokt zich al zo gaan gedragen, dan moet je je afvragen hoe ze zich gedragen in het werkelijke leven bij een onderwerp waar het echt over gaat. En ja ik overdrijf, maar wel in de hoop dat een paar mensen inzien hoe belachelijk ze zich gedragen en hoe verschrikkelijk zij zelf aan het doordraven zijn...


Ik heb mijzelf meteen in alle eerlijkheid de vraag gesteld of ik ook zo zou reageren als het een ander onderwerp was geweest. En het antwoord is ja, absoluut. Misschien moet jij jezelf die vraag ook eens stellen.

Verder is het leven echt tekort om meer woorden aan jouw berichten hier vuil maken.

Karl66

Berichten: 29717
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Bokt gebruiken voor een politieke boodschap, is dat erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:33

Ja, met een ander onderwerp zou ik net zo reageren, ik vind wat er hier gebeurd echt te belachelijk voor woorden en dat staat helemaal los van het onderwerp.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt gebruiken voor een politieke boodschap, is dat erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:43

En ik reageer ook zoals ik reageer. Dat is mu eenmaal hoe we gebakken zijn. Dat maakt jou niet beter dan mij. En maakt mij niet beter dan jou.

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Bokt gebruiken voor een politieke boodschap, is dat erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:09

Ik vind eerlijk gezegd de opstelling van de ts van dit topic nogal vervelend. Het is een interessant onderwerp, over een belangrijk onderwerp en Fleur reageert steeds keurig (en neutraal). Vind het een heel fijn topic. Had hem bijna zelf kunnen openen. Heb namelijk op het moment dat het kon ook opgeroepen om te stemmen voor een referenda. Heb toen geen topic geopend omdat je actief moet kunnen reageren en daar heb ik op dit moment helemaal niet zo veel tijd voor.

Echter TS blijft steeds maar weer zeuren over het feit is dat ze het spam vind. Ze is daarin niet de enige, maar ze verknalt daarbij wel een goede discussie mogelijkheid. Als je er echt zo mee zit en niet gewoon normaal inhoudelijk kan reageren ontstip dan gewoon.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:17

Veulen84 schreef:
Ik vind eerlijk gezegd de opstelling van de ts van dit topic nogal vervelend. Het is een interessant onderwerp, over een belangrijk onderwerp en Fleur reageert steeds keurig (en neutraal). Vind het een heel fijn topic. Had hem bijna zelf kunnen openen. Heb namelijk op het moment dat het kon ook opgeroepen om te stemmen voor een referenda. Heb toen geen topic geopend omdat je actief moet kunnen reageren en daar heb ik op dit moment helemaal niet zo veel tijd voor.

Echter TS blijft steeds maar weer zeuren over het feit is dat ze het spam vind. Ze is daarin niet de enige, maar ze verknalt daarbij wel een goede discussie mogelijkheid. Als je er echt zo mee zit en niet gewoon normaal inhoudelijk kan reageren ontstip dan gewoon.

Waar 'zeur' ik daar door dan? Ik heb dat topic zondag ontstipt nadat de mods gereageerd hebben op mijn tem. En daarvoor heb ik mijn mening gegeven en Fleur naar zijn/haar motieven gevraagd. Daarbij heb ik slechts 1x het woord spam gebruikt :P.

Beetje mosterd na de maaltijd dus jouw bericht.

En jammer dat je zo'n topic niet zelf hebt geopend :j, dan had ik graag meegepraat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 01:30

Karl66 schreef:
Rien10, je kan er lacherig over doen, maar mensen die andere mensen de mond proberen te snoeren omdat hun mening ze niet aan staan zijn het echte gevaar voor de samenleving. Dat zijn niet de mensen die alleen maar achter de grote sterke leider aanlopen. Maar dat zijn ook de mensen die namens die leider bereid zijn om knokploeg te spelen om die anderdenkenden aan te pakken. Ik zou er zelf niet zo trots op zijn om bij die types te horen.

Ik draag vandaag een bruin overhemd. Toeval? Dat laat ik aan jou over.

Mijn probleem ligt totaal niet bij het onderwerp. Het zou een interessante discussie kunnen zijn mits gevoerd met een eerlijk motief.

Mijn probleem ligt met "Fleur". Alles aan haar posts rammelt. De openingspost was spam, daarna vertikt ze het inhoudelijk te reageren, haar motivatie is discutabel, ze veranderd snel haar profielfoto en gister heeft ze 3x een link gepost naar een artikel of krantenbericht (directe link of screenshot) zonder ook maar enige verdere toelichting.

Ik ben er nu ook wel klaar mee.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt gebruiken voor een politieke boodschap, is dat erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 05:40

Ja maar dat mogen we niet zeggen Enzino. Want dat is niet inhoudelijk. %)
Klopt geen reet van.

MaGiL

Berichten: 31
Geregistreerd: 20-09-15

Re: Bokt gebruiken voor een politieke boodschap, is dat erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 06:03

Geen probleem met het topic, aangezien het 2 hele relevante actuele discussies bevat.

Leo

Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Bokt gebruiken voor een politieke boodschap, is dat erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:41

Het verder bespreken van een gebruiker, ongeacht welke gebruiker, lijkt me nu niet gepast. Natuurlijk mogen er vraagtekens gezet worden bij een beslissing van een moderator / het moderatorteam, maar dat hebben we inmiddels uitgebreid toegelicht wat deze specifieke zaak aangaat. Het is dus niet de bedoeling om de kritiek richting de gebruiker te blijven herhalen, dat is niet op z'n plek.
Mochten er nu of in de toekomst vraagtekens zijn bij een mod-beslissing: schroom niet om de mod of een andere moderator een PB te sturen.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers