Ongepaste reacties.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:51

Och ik weet niet, man en paard noemen lijkt mij juist wel nuttig...of moeten we langs elkaar heen blijven praten om het wollig te houden?
Ik vind helemaal niet dat de sfeer slecht is...men geeft gewoon zijn mening, allemaal tiener af....

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:53

Volgens mij ben ik het enige paard dat genoemd is, maar soit, ze doen maar.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:56

Indestal schreef:
Ik heb mijn post aangepast..

Q, Nee natuurlijk niet! Maar ik vind het meerendeel wel degelijk iets van een roofdier krijgen die vreemde proporties aanneemt...

Waar ik moeite mee heb, is alsof de moeders allemaal zo fijne mensen zijn...omdat ze moeder zijn geworden? Nou dus not, allemaal van het zelfde genre hoor.


Ik weet niet of het het merendeel is.
En allemaal ‘hetzelfde genre’ is ook weer zeer generaliserend. Ik vergelijk mezelf niet graag met de moederkloek van hiernaast of de huismus aan de overkant.

Maar ik denk dat iedereen wel minder mag discrimineren. Ik heb namelijk totaal geen mening over mensen zonder kinderen, ik was er ooit ook een van. Nee maar oprecht, rare opmerkingen blijf je in iedere situatie houden, hoe je je leven ook leeft.

Dus wat mij betreft zouden zulke topics best mogen verdwijnen van bokt. Topics waar een deel van de MENSEN niet welkom is. Er zijn voldoende algemene fora, zoals bv Viva.

Ook hier in de topic niets tegen de mensen hoor, wat ze ook doen, wie ze zijn en hoe ze er uitzien. Niets persoonlijks (en trek het me niet persoonlijk aan, maar ik begrijp het wel dat er mensen onnodig gekwetst kunnen worden, beide kanten).

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:59

Jij zult wellicht dan ook niet gaan posten in dat topic voor moeders. Maar de posters in dat topic zijn dan net zo erg hoor...
Overigens lees ik zo vaak topics waarvan ik gruwel tenen krijg met dito bokkers ook, die lees ik al niet eens meer...waarom je dit aan doen? En waarom je zelf zo aangesproken voelen?

Ik vind paardenvolk bv k.ut volk en nu voelt heel bokt zich aangesproken, ik heb ook geen paardenvriendinnen, alleen vriendinnen zonder paard... :+

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:02

Hahahaha, met dat laatste ben ik het eens :D
Maar het maakt niet uit of mensen wel/geen kind, paard, cavia of auto hebben; sommige mensen zijn gewoon k*t.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:02

Ik zit mss in dat topic, ik krijg van veel kinderen spontaan grijs haar en wegren-neigingen. Maar ik krijg die neigingen ook als het een keer wat extremer gaat, zeker de negatieve kant op. Ik hou me dan in meeleesstand maar ga er niet op in en leg dat naast me neer.

Ik gok dat het merendeel van de bokkers in het merendeel van de topics dat doet: wel meelezen maar het bewust aan je voorbij laten gaan en op je vingers blijven zitten.
Ik kan heel droog en rechtuit (en grof) zijn maar probeer dat bewust te vermijden als het kwetsend kan zijn.

Als ik soms zie hoe een andere bepaalde bokkers worden geviseerd en echt onbeschoft worden gevraagd om op te hoepelen terwijl hun bijdrage best wel open minded en verrijkend kan zijn... dan durf ik toch echt wel stellen dat er heus ergere dingen zijn dan dat ene kinderloze topic.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:05

Prima dat er een bewust kinderlozen-topic is en dat mensen daar hun frustratie over kinderen, hun ouders en de al dan niet bestaande norm dat je leven niet compleet is zonder kinderen, kunnen uiten. Ook prima dat (m.n.) moeders daar binnen dat topic op kunnen reageren als e.e.a. volgens hen te ver gaat. Of desnoods de mods aan hun jasje kunnen trekken, als die zelf niet ingrijpen. Zo hoort het op een openbaar forum.

Ik heb wel vaak het idee dat sommigen hier zich graag ergeren en dan op zoek gaan naar specifiek die topics/ posts die bij hen buitengewone irritatie opwekken, omdat ze dan in hun reactie lekker los kunnen gaan. Dat het daar soms (sòms ...) meer om gaat dan om het eigenlijke onderwerp. En het verbaast me hoe hoog de emoties soms oplopen, zeker nu rondom het bewust kinderlozentopic. Want wat kan jou het eigenlijk schelen wat anderen, die jij zelf niet eens persoonlijk kent, vinden van jouw keuze voor wel of geen kinderen, of van ouders/kinderen in het algemeen? Een beetje relativering kan geen kwaad. Het zijn maar, meestal even snel ingetypte, vluchtige meningen. En je hoeft ze niet te lezen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:12

Die mening wat anderen over een kinderloze denken, die krijg ik bijna dagelijks op mijn bord.
Het is vermoeiend en fristrerend dat mensen blijven aandringen, blijven pushen "je verandert nog wel" en zelfs in mijn geval (genetische belasting) gaan zeggen "oh maar er is zoveel mogelijk voor special need-kindjes hoor".

Dat topic is eens fijn om te weten dat ik niet alleen ben. Dat er nog mensen dat lege gevoel kennen alsof je een schande bent. Want ja, zo voelt dat soms wel!

Ik kan in mijn omgeving ook niet terecht bij mede-kinderlozen. Ik word zowat verketterd omdat wij er bewust voor kiezen. Dan is het wel leuk als je, al is het via bokt, een keertje kan sparren.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:19

Varekaj, ik vind het oprecht jammer dat je je zo in een hoek gedrukt voelt, maar zoals ik hierboven lees, zijn het niet alleen moeders die bepaalde opmerkingen maken. Sowieso, nogmaals, vind ik het van de zotte dat iemand er wat over zegt of vraagt.

En in dat topic denk ik dat veel reacties vooral fantasieën zijn ipv oprecht plaatsgevonden uitspraken of gebeurtenissen en denk ik erachteraan: maak van het woord ‘moeders’ eens ‘mijn moeder’. Die moeders zijn ook knetterhard gek (geweest) :P

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:26

Leo schreef:
Ik doel op niemand persoonlijk, ik doel op de gehele sfeer nu in dit topic. En ik wil vooral dringend verzoeken deze discussie verder te laten, die hoort hier niet.

Op pagina 13 is dat verzoek eigenlijk al te laat.

Het was -in mijn ogen- allang duidelijk dat TS niet met concrete voorbeelden zou komen en dat daar wel aannames over gedaan zijn, namelijk het topic over Bewust Kinderloos.

Het algemene thema wat je benoemt is wel interessant, maar je had veel eerder moeten bijsturen. Vanuit de deelnemers aan dit topic kwam dat niet/nauwelijks en dan moet je als team 'ingrijpen'. Daar ligt de rol die jullie moeten pakken, maar waarschijnlijk is dat een andere discussie (en daarmee is deze reactie vast ongepast ;) ).

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:40

Veel acties van moeders zie ik de mijne toch echt niet toegelaten hebben en ik Ben zo oud nog niet hoor :))

Algemeen genomen denk ik inderdaad "leven en laten leven". Het verschilt met bepaalde uitingen doen op internet en die bepaalde uitingen ook echt willen uitvoeren.

Denk aan het topic over een hand geven onlangs. Daarvan denk ik "joh, we zien wel hoe het loopt". Terwijl er heus een aantal waren die verklaren dat ie gelijk terug naar zijn apenland kon.

Tjah.

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:03

Ik heb precies ditzelfde meegemaakt in het 'nieuw paard kopen' topic.

Wij hebben nu dus een besloten Facebook groep en een nieuw topic op HK, de vaste kern is eigenlijk uit zijn eigen topic gepest. Door de Facebook groep waar mensen nu in posten, het gerel en daarmee het splitsen van de groep, is een goedlopend, leerzaam en gezellig topic naar de getver.

Er word nu amper nog wat gepost in beide topics.

Dus nee, Bokt hoeft hier niets mee. Want iedereen mag posten. En wij hebben dit zelf opgelost door een FB groep. Dus in die zin, geen probleem.

De consequentie echter kan wel zijn dat een groep mensen met veel interesse of kennis over/ in een onderwerp vertrekken, of in mijn geval denken: het werkt ook 2 kanten op en veel minder posten of uit een topic verdwijnen.

En daarmee word Bokt minder boeiend.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:35

Ik denk dat de problemen ontstaan op het moment dat mensen hun posts op de persoon gaan richten, of zich bepaalde posts van anderen persoonlijk aantrekken zonder dat dit zo bedoeld is. Op het eerste valt te modereren, op het tweede niet. Wil je als ts koste wat kost ongewenste reacties voorkomen, dan is een gesloten FB/whatsapp/mail
groep opzetten inderdaad een betere keuze.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:10

Kuggur schreef:
De TS heeft sinds dag 1 van dit topic al geen reactie meer gegeven, misschien teveel "ongepaste" reacties gekregen?


Ik ben nog niet helemaal bij en ik WIL niet op de man spelen maar ik kom er nu niet onderuit :o. TS gooit wel vaker de knuppel in het hoenderhok en verdwijnt dan weer. Heeft in dit geval wel een leuk topiv opgeleverd ;).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:43

Verrek, ik kom er na 14 pagina's pas achter dat dit topic gaat over een topic waar ik zelf ook in zit :')
Ik heb geen moeite met het feit dat er ook moeders in zitten. Een beetje tegengeluid mag best, zolang er van beide kanten niets opgedrongen word.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:19

Cayenne schreef:
Verrek, ik kom er na 14 pagina's pas achter dat dit topic gaat over een topic waar ik zelf ook in zit :')
Ik heb geen moeite met het feit dat er ook moeders in zitten. Een beetje tegengeluid mag best, zolang er van beide kanten niets opgedrongen word.

Neem een slurpie :+

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:03

ruitje schreef:
Ik heb precies ditzelfde meegemaakt in het 'nieuw paard kopen' topic.

Wij hebben nu dus een besloten Facebook groep en een nieuw topic op HK, de vaste kern is eigenlijk uit zijn eigen topic gepest. Door de Facebook groep waar mensen nu in posten, het gerel en daarmee het splitsen van de groep, is een goedlopend, leerzaam en gezellig topic naar de getver.

Er word nu amper nog wat gepost in beide topics.

Dus nee, Bokt hoeft hier niets mee. Want iedereen mag posten. En wij hebben dit zelf opgelost door een FB groep. Dus in die zin, geen probleem.

De consequentie echter kan wel zijn dat een groep mensen met veel interesse of kennis over/ in een onderwerp vertrekken, of in mijn geval denken: het werkt ook 2 kanten op en veel minder posten of uit een topic verdwijnen.

En daarmee word Bokt minder boeiend.


Dit dus.
Hebben wij ook gedaan met het alternatieve topic dus op een andere plek zeer interessant topic geopend waar wel ervaringen uit gewisseld konden worden. Zeer leerzaam en ik vond het zonde dat dit dus niet op Bokt kon en kan, wat mijn voorkeur had gehad. Vandaar nog steeds mijn punt en vraag, waarom als een Onderwerp echt niet aanwezig kan zijn op Bokt, mensen een besloten plek gunnen waar dit wel kan.
Die vraag stel ik aan beheer (nogmaals ) en niet aan mensen die hier niets mee hebben.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:08

Dan moet je dat via pb vragen aan een mod, als je niet wil dat andere er op reageren.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:20

Op dit moment hebben we een 'semi-afgesloten-gedeelte' en dat is de Huiskamer. Daar gelden wat andere regels dan op de rest van het forum en is het mogelijk om met gelijkgestemden van gedachten te wisselen. Dat wil niet zeggen dat er nooit een kritische noot geplaatst mag worden, maar de insteek is wel anders dan op het openbare gedeelte, wat veel meer opgezet is als discussiegedeelte.
Compleet besloten groepen hebben we niet op Bokt. Ik sluit niet uit dat dit in de toekomst ooit nog eens gaat gebeuren want je weet nooit wat de toekomst brengt, maar het staat in elk geval niet op de planning voor de korte termijn.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:56

Duidelijk. Dank je wel voor je antwoord Oscar.
Dromertje2 mijn vraag al eerder hier gesteld verdween onder de reacties van anderen en mijn vraag was gesteld vanwege een bericht van Oscar in dit topic. Vandaar dat ik mijn vraag weer gesteld heb en nu iets scherper richting Oscar, daar ik graag een besloten groep over dit onderwerp zou willen hebben, en zij vanuit beheer duidelijkheid kan scheppen. Dus wie weet maak ik die toekomst ooit nog mee (lol).