Ongepaste reacties.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:19

Bloodymary schreef:
Jeetje zeg, lijkt wel of er meer opgeslurpt wordt door kinderen hebben dan alleen humor...
Die reacties van Quellian vind ik echt uiterst onrespectvol.


En zo zie je weer de wondere wereld van het internet. Ik vind dat helemaal niet en begrijp haar punt wel. Let it go :):)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:21

Bloodymary schreef:
Jeetje zeg, lijkt wel of er meer opgeslurpt wordt door kinderen hebben dan alleen humor...
Die reacties van Quellian vind ik echt uiterst onrespectvol.


Het woord is respectloos... en dat vind ik nou net precies van jouw reacties.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:23

Varekaj schreef:
Wel zo sneu als die andersdenkenden jouw topic komen binnenvallen :)*

Jouw topic ?
Niemand is eigenaar van een topic, en iedereen mag nog altijd zijn eigen mening formuleren.
Openbaar forum heet dat.

il faut d'abord durer

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:24

Ik vind je manier van discussiëren ook allesbehalve respectvol Quellian.

Ik heb ook enigszins het idee dat je niet helemaal begrijpt waar het hier nu precies om gaat. "Wij" als bewust kinderlozen worden in de maatschappij vaak al niet al te vriendelijk neergezet als anders-denkenden. Opmerkingen als "je bedenkt je nog wel als je groot bent" of "je eigen kind is toch anders" of "maar dit is nu eenmaal je plicht als vrouw" of "kinderen zijn een levensdoel" zijn zó denigrerend en respectloos dat je dit op een gegeven moment niet meer kan laten gaan.

En juist een manier om dit te laten gaan, is om er met gelijkgestemden over te praten en frustraties over te uiten. Dat maakt het topic voor mij (en ik denk niet dat ik hierin de enige ben) zo ontzettend waardevol. Misschien is dit iets dat mensen met een (sterke) kinderwens nooit zullen begrijpen, maar waarom mogen wij niet dat ene topic hebben om zonder oordeel te kunnen zeggen wat wij ervan denken? Zonder dat we raar aangekeken worden of een eerder genoemde opmerking naar ons hoofd geslingerd krijgen?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:28

Sclimpre schreef:
Varekaj schreef:
Wel zo sneu als die andersdenkenden jouw topic komen binnenvallen :)*

Niets tegen moeders die meelezen en op een ludieke manier mee reageren. Wel iets tegen moeders (al is het nu al een fikse tijd geleden) die ons even op de vingers komen tikken dat we grof zijn, kinderen bashen en "dat we niet mogen oordelen over opvoeding als we zelf geen kinderen hebben".

Het gaat niet alleen om even frustratie spuien, het gaat ook over herkenning, je hart luchten en op een humoristische manier het gebrek aan opvoeding in de maatschappij aankaarten.

Toch een beetje vreemd, iedereen is welkom maar ze moeten het met jou eens zijn of anders zwijgen. Doet me denken aan héél lang geleden, dan was het ook zwijgen en knikken.
Prima dat je het gebrek aan opvoeding in de maatschappij wil aankaarten. Maar als dan iemand anders erop wijst dat bepaalde uitlatingen ook niet getuigen van veel opvoeding, dan mag dat niet gezegd worden. <<)



Ik denk dat je de nuance even mist: ik heb het over moeders die ons, bewust kinderlozen, daar even met een fiks zwaaiend en belerend vingertje komen vertellen dat wij niks over kinderen en opvoeding mogen vinden "omdat we er zelf geen hebben". DAT is wat voor ons als zeer onrespectvol wordt ervaren. Niet dat ze het volledig eens moeten zijn met ons. Zij mogen kinderen gerust het einde van de wereld vinden, het is gewoon fijn als je kan sparren over de (fikse) gaten die tegenwoordig in opvoeding zitten. Waardoor je dan weer van die losgeslagen projectielen krijgt waar alleen de ouders lol aan beleven maar de hele rest van de omgeving uitsluitend hinder van ondervindt.

Dat een moeder daar niet welkom is als ze enkel en alleen maar komt prediken dat wij egoïstische zielen zijn en dat we ons doel op aarde als vrouw compleet voorbijschieten, en bij wijze van spreken dan maar compleet nutteloos op deze aardbol zijn... Lijkt me wel een beetje voor de hand liggend. Want dat is dan ook helemaal naast de kwestie van het topic.

Ik ga een NH-topic ook niet binnenvallen dat het allemaal gewoon gebakken lucht is en dat je ipv met een carrot stickje staan zwieren dat paard gewon een ram op z'n harses moet verkopen als ie dreigt met trappen :Y)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:34

Daarentegen vind ik bepaalde reacties in dit topic bijzonder respectloos, zeer generaliserend, alles moet in hokjes. Ik vind zulke mensen eng. (let op; VIND ik, niet IS, mening - feit, http://www.vandale.nl).

Ik begrijp prima waar het om gaat, maar je kunt ook moeilijk doen om het moeilijk doen en bijzonder veel moeite doen om anderen niet te willen begrijpen.
Als het nou daadwerkelijk je uitlaatklep is (want ik ook eigenlijk heel zielig VIND, omdat er blijkbaar niemand is waarmee je kunt praten in je omgeving en nee, dit is niet sarcastisch of respectloos bedoeld), dan zou ik een besloten of geheime Facebookpagina maken of mijn heil zoeken op een forum met enkel gelijkgestemden.

Varekaj, als jij je er prettig bij voelt om in zo'n topic te reageren, dan moet je dat gewoon doen :j Zie je vanzelf wel of je wordt genegeerd, onder de FOEI knop verdwijnt of dat het topic stil komt te liggen.
Ik persoonlijk weet heel goed waar het wel of niet handig is voor mij om te reageren, maar sommigen missen die fijngevoeligheid (of hebben gewoon een bunker). We hebben niet allemaal vooraan gestaan met uitdelen.

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:40

Quellian schreef:
Daarentegen vind ik bepaalde reacties in dit topic bijzonder respectloos, zeer generaliserend, alles moet in hokjes. Ik vind zulke mensen eng. (let op; VIND ik, niet IS niet, mening - feit, http://www.vandale.nl).

Ik begrijp prima waar het om gaat, maar je kunt ook moeilijk doen om het moeilijk doen en bijzonder veel moeite doen om anderen niet te willen begrijpen.
Als het nou daadwerkelijk je uitlaatklep is (want ik ook eigenlijk heel zielig VIND, omdat er blijkbaar niemand is waarmee je kunt praten in je omgeving en nee, dit is niet sarcastisch of respectloos bedoeld), dan zou ik een besloten of geheime Facebookpagina maken of mijn heil zoeken op een forum met enkel gelijkgestemden.

Varekaj, als jij je er prettig bij voelt om in zo'n topic te reageren, dan moet je dat gewoon doen :j Zie je vanzelf wel of je wordt genegeerd, onder de FOEI knop verdwijnt of dat het topic stil komt te liggen.
Ik persoonlijk weet heel goed waar het wel of niet handig is voor mij om te reageren, maar sommigen missen die fijngevoeligheid (of hebben gewoon een bunker). We hebben niet allemaal vooraan gestaan met uitdelen.


Ik begrijp prima wat de term "ik vind" betekent, daarvoor hoef je mij geen link van de dikke van dale te geven en wederom een respectloze sneer te plaatsen.

Blijkbaar begrijp je het niet. Natuurlijk kan ik er in mijn naaste omgeving over praten. Echter, is er in mijn naaste omgeving níemand die net zo over kinderen denkt als ik. Daarbij, waarom moet alles achter gesloten deuren? Omdat er mensen zijn die persé overal wat van moeten vinden en zeggen?
Ik heb een sterke mening over talloze onderwerpen en open wel eens een discussietopic en type dan een heel bericht over mijn mening terwijl die duidelijk ingaat tegen het gros van de posters. En dan heb je het getypt, ben je je mening kwijt en in plaats van te verzenden kun je ook op het kruisje klikken en doorgaan.

Het hoeft van mij echt niet in hokjes. Zoals ik al eerder aangaf is het helemaal prima dat er ook moeders in ons topic komen. Ik kan het echter niet waarderen wanneer die moeders met argumenten aan komen zetten die ons zouden moeten overhalen toch voor kinderen te kiezen. Zulke Bokkers zou ik verzoeken om ofwel te stoppen met de discussie, ofwel gewoon een ander topic te openen met hun mening. Open een discussietopic over het wel of niet hebben van kinderen, laat ons lekker kinderloos blijven en posten over ons kinderloze bestaan en de problemen waar wij tegenaan lopen.

Zoals eerder al aangegeven, als iedereen elkaar nou gewoon in zijn/haar waarde laat en niet overal zijn/haar plasje overheen doet wordt de aarde een stuk vriendelijker en veel makkelijker om op te leven.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:40

Varekaj schreef:
Sclimpre schreef:

Toch een beetje vreemd, iedereen is welkom maar ze moeten het met jou eens zijn of anders zwijgen. Doet me denken aan héél lang geleden, dan was het ook zwijgen en knikken.
Prima dat je het gebrek aan opvoeding in de maatschappij wil aankaarten. Maar als dan iemand anders erop wijst dat bepaalde uitlatingen ook niet getuigen van veel opvoeding, dan mag dat niet gezegd worden. <<)



Ik denk dat je de nuance even mist: ik heb het over moeders die ons, bewust kinderlozen, daar even met een fiks zwaaiend en belerend vingertje komen vertellen dat wij niks over kinderen en opvoeding mogen vinden "omdat we er zelf geen hebben". DAT is wat voor ons als zeer onrespectvol wordt ervaren. Niet dat ze het volledig eens moeten zijn met ons. Zij mogen kinderen gerust het einde van de wereld vinden, het is gewoon fijn als je kan sparren over de (fikse) gaten die tegenwoordig in opvoeding zitten. Waardoor je dan weer van die losgeslagen projectielen krijgt waar alleen de ouders lol aan beleven maar de hele rest van de omgeving uitsluitend hinder van ondervindt.

Dat een moeder daar niet welkom is als ze enkel en alleen maar komt prediken dat wij egoïstische zielen zijn en dat we ons doel op aarde als vrouw compleet voorbijschieten, en bij wijze van spreken dan maar compleet nutteloos op deze aardbol zijn... Lijkt me wel een beetje voor de hand liggend. Want dat is dan ook helemaal naast de kwestie van het topic.

Ik ga een NH-topic ook niet binnenvallen dat het allemaal gewoon gebakken lucht is en dat je ipv met een carrot stickje staan zwieren dat paard gewon een ram op z'n harses moet verkopen als ie dreigt met trappen :Y)


Als je het met iemand niet eens bent kan je toch reageren met argumenten ipv door mensen uit te sluiten? Als mensen grof worden kan je hen daarop aanspreken en ook de mods letten daar wel op. Maar (op een openbaar forum) mensen verbieden om op een rustige manier hun mening te geven vind ik een bedenkelijk idee.

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:42

Overigens, in een topic waarin het onderwerp "kinderloos zijn" is, en er gaan mensen gezellig praten over hoe gezellig en leuk kinderen wel niet zijn, zie ik dat als offtopic. Offtopic in dergelijke fora (MWS in dit geval) is gewoon niet toegestaan op Bokt. Mag het nog zo openbaar zijn :) .

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:46

Marjoow schreef:
Zoals eerder al aangegeven, als iedereen elkaar nou gewoon in zijn/haar waarde laat en niet overal zijn/haar plasje overheen doet wordt de aarde een stuk vriendelijker en veel makkelijker om op te leven.

Dit roep ik dus al een aantal pagina's, dus begin steeds minder je punt te begrijpen als jij oprecht zo denkt.

En daarbij, niet iedere andere mening die jou niet aanstaat is direct respectloos of respectloos bedoeld. Je hoeft je niet continu zo aangevallen voelen of te denken dat je je moet verdedigen, is nergens voor nodig.

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:48

Quellian schreef:
Marjoow schreef:
Zoals eerder al aangegeven, als iedereen elkaar nou gewoon in zijn/haar waarde laat en niet overal zijn/haar plasje overheen doet wordt de aarde een stuk vriendelijker en veel makkelijker om op te leven.

Dit roep ik dus al een aantal pagina's, dus begin steeds minder je punt te begrijpen als jij oprecht zo denkt.

En daarbij, niet iedere andere mening die jou niet aanstaat is direct respectloos of respectloos bedoeld. Je hoeft je niet continu zo aangevallen voelen of te denken dat je je moet verdedigen, is nergens voor nodig.


Jammer dat je niet in wilt zien dat dergelijke zinnen en opmerkingen wel degelijk respectloos of denigrerend over komen.

Waar het mij stokt, is dat jij vind dat mensen hun eigen plek moeten verlaten omdat iemand anders zo nodig zijn mening moet verkondigen. Daar ben ik het fundamenteel níet mee eens.

Maargoed. Let's agree to disagree :)

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:52

Het betreffende topic is echt het eerste topic wat bij mij onder de foei-functie is gegaan. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, dat staat echt voorop. En ik hoef niemand ervan te overtuigen dat kinderen <vul maar in> want <mijn mening is niet relevant in deze discussie>.

Maar ik vind wel, en ik vind bloodymary daar een bijzonder mooi voorbeeld van, dat er enorm gegeneraliseerd wordt in dat topic door een aantal mensen daar en dat er gebasht wordt om het bashen alleen en oh wee als je daar eens wat van zegt want dan moet je je geitenwollensmoel dicht houden.

Ik heb wel even nagedacht wat ik nou moest met dat topic want ik vond het echt tenenkrommend zo af en toe en ik heb inderdaad maar besloten om het gewoon te skippen want wijzer word ik er ook niet van.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:00

Iris82: idem hier.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:02

Geloof me, mensen (vaders, moeders) met kinderen vinden ook dat er gaten in de opvoeding zitten. Dat er heeeeeel vervelende kinderen zijn. Dat er heeeel vervelende ouders zijn. Ouders met tekortkomingen, kinderen die niet opgevoed worden.
Dat opmerken is niet alleen gegeven aan kinderlozen.

Ik ken leuk en vervelende kinderen.
Ik ken leuke en vervelende volwassenen.
Leuke volwassenen met of zonder kinderen.
Vervelende volwassenen met of zonder kinderen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:07

rien10 schreef:
Geloof me, mensen (vaders, moeders) met kinderen vinden ook dat er gaten in de opvoeding zitten. Dat er heeeeeel vervelende kinderen zijn. Dat er heeeel vervelende ouders zijn. Ouders met tekortkomingen, kinderen die niet opgevoed worden.
Dat opmerken is niet alleen gegeven aan kinderlozen.

Ik ken leuk en vervelende kinderen.
Ik ken leuke en vervelende volwassenen.
Leuke volwassenen met of zonder kinderen.
Vervelende volwassenen met of zonder kinderen. :)



_/-\o_ _/-\o_
En dat heeft betrekking op alles en iedereen.
Er zijn leuke en vervelende van ALLES.

Nou ja...... behalve van muggen, die zijn allemaal vervelend.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:09

Marjoow schreef:
Maargoed. Let's agree to disagree :)


Dit lijkt me een goede. Vind het niet prettig om iedere keer verwijten te krijgen zoals dat ik respectloos zou zijn of mijn opmerkingen denigrerend, alles heeft te maken met interpretatie.

rien10, en onderaan de streep allemaal mensen die een plekje verdienen in de maatschappij :j

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:18

Quellian schreef:
Marjoow schreef:
Maargoed. Let's agree to disagree :)


Dit lijkt me een goede. Vind het niet prettig om iedere keer verwijten te krijgen zoals dat ik respectloos zou zijn of mijn opmerkingen denigrerend, alles heeft te maken met interpretatie.

rien10, en onderaan de streep allemaal mensen die een plekje verdienen in de maatschappij :j


Eigenlijk moet ik gewoon niet meer reageren, maar ik vind het jammer dat je het niet kan laten nog een trap na te geven. Interpretatie is 1, maar ook zeker de manier waarop jij je zinnen formuleert heeft er wel degelijk mee te maken.

Opzoeken voor iemand wat "ik vind" betekent en dan met name op zo'n manier:
Citaat:
Daarentegen vind ik bepaalde reacties in dit topic bijzonder respectloos, zeer generaliserend, alles moet in hokjes. Ik vind zulke mensen eng. (let op; VIND ik, niet IS, mening - feit, http://www.vandale.nl).

Kan ik met de beste bedoelingen niet respectvol interpreteren.

Anoniem

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:20

Mag het nu klaar zijn?
Marjoow je blijft zelf maar door en door en door gaan.
Jij hoeft niet perse het laatste woord te hebben. Dit valt voor mij dus onder ongepast en ongewenst, dat gedram.

Blacky94

Berichten: 3470
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:22

Anoniem schreef:
Mag het nu klaar zijn?
Marjoow je blijft zelf maar door en door en door gaan.
Jij hoeft niet perse het laatste woord te hebben. Dit valt voor mij dus onder ongepast en ongewenst, dat gedram.

Ik wil niet voor zeggen, maar ik vind dat Quellian anders ook niet veel beter bezig is.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:23

Marjoow schreef:
Kan ik met de beste bedoelingen niet respectvol interpreteren.

Dat spijt mij wederom heel erg.
De link is erbij gezet, zodat me geen respectloze opmerking in de maag gesplitst kon worden.

Maar ik dacht dat jij degene was die akkoord was met het niet eens zijn met elkaar, of heb ik dit volledig verkeerd geïnterpreteerd? Anders hoor ik het uiteraard heel graag, want het is niet mijn bedoeling iets te misvatten :) Je blijft doorgaan, ondanks dat je hebt gezegd een punt achter de discussie te zetten. Ik hou van duidelijkheid, ik ben gewend om netjes antwoord te geven als me iets wordt gevraagd of gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:28

Blacky94 schreef:
Anoniem schreef:
Mag het nu klaar zijn?
Marjoow je blijft zelf maar door en door en door gaan.
Jij hoeft niet perse het laatste woord te hebben. Dit valt voor mij dus onder ongepast en ongewenst, dat gedram.

Ik wil niet voor zeggen, maar ik vind dat Quellian anders ook niet veel beter bezig is.



Ik vind ze allebei stom doen, maar ik ben vandaag in mijn juffige-bui merk ik :+
Ben geen juf, wil geen juf worden, maar soms.......... :D

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:28

Quellian schreef:
Marjoow schreef:
Maargoed. Let's agree to disagree :)


Dit lijkt me een goede. Vind het niet prettig om iedere keer verwijten te krijgen zoals dat ik respectloos zou zijn of mijn opmerkingen denigrerend, alles heeft te maken met interpretatie.

rien10, en onderaan de streep allemaal mensen die een plekje verdienen in de maatschappij :j

Precies!

Niobe

Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:31

Anoniem schreef:
rien10 schreef:
Geloof me, mensen (vaders, moeders) met kinderen vinden ook dat er gaten in de opvoeding zitten. Dat er heeeeeel vervelende kinderen zijn. Dat er heeeel vervelende ouders zijn. Ouders met tekortkomingen, kinderen die niet opgevoed worden.
Dat opmerken is niet alleen gegeven aan kinderlozen.

Ik ken leuk en vervelende kinderen.
Ik ken leuke en vervelende volwassenen.
Leuke volwassenen met of zonder kinderen.
Vervelende volwassenen met of zonder kinderen. :)



_/-\o_ _/-\o_
En dat heeft betrekking op alles en iedereen.
Er zijn leuke en vervelende van ALLES.

Nou ja...... behalve van muggen, die zijn allemaal vervelend.


Nou wat muggenzifterig zeg :P :P

Anoniem

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:33

Ben ik blij dat ik geen mieren als uitzondering zei. :+

Niobe

Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:36

Anoniem schreef:
Ben ik blij dat ik geen mieren als uitzondering zei. :+


Ik ook _O- _O-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 19 bezoekers