Ongepaste reacties.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:57

Marjoow schreef:
Jammer dat je niet in wilt zien dat dergelijke zinnen en opmerkingen wel degelijk respectloos of denigrerend over komen.

Waar het mij stokt, is dat jij vind dat mensen hun eigen plek moeten verlaten omdat iemand anders zo nodig zijn mening moet verkondigen. Daar ben ik het fundamenteel níet mee eens.

Maargoed. Let's agree to disagree :)


https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bef3d4ed/

Wijsheid versus gelijk halen

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:25

Ik vind de toon in dat betreffende forum ook tenenkrommend. Begrijp best dat daar af en toe wat reactie op komt (of dat nu mensen met of zonder kinderen zijn).

Ben het dus ook niet eens met het artikel. Het kan niet zo zijn dat je asociaal gedrag moet gaan slikken omdat de repercussies groter zouden zijn. In zo'n wereld, land of forum geloof ik niet.

Ik lees dat er veel onbegrip is voor het bewust kinderloos zijn. Dat vind ik ontzettend jammer. Hoe jij je leven wilt spenderen is gewoon je eigen keuze. Maar kom svp niet als tegenbeweging een soort anti kinder boodschap verkondigen. Jij wilt met respect behandeld worden, gun de ander dit dan ook.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:50

Ik begrijp eigenlijk niet waarom moeders zo perse in het bewust kinderloze topic willen posten...

Ik persoonlijk vind dat weer typisch bokt...proberen om zo veel mogelijk je tegens te willen profileren in een topic waarin mensen het kennelijk met elkaar eens zijn en de draak steken met de draakjes van kinderen en de nog grotere draken van vrouwen die zich superoer moeders voelen...

Ik persoonlijk vind het totaal ongepast om iemand over zijn manier van willen leven te oordelen en kennelijk is de behoefte daar om zich in dat topic te mengen om vooral maar weer de welbekende Nederlandse vinger te wijzen..

Toch wel erg jammer dat de topicleden zich moeten gaan verdedigen en zelfs gaan verontschuldigen voor opmerkingen die zoals bokt het betaamt altijd weer bewust persoonlijk worden opgevat...

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:59

vidya schreef:
Ik vind de toon in dat betreffende forum ook tenenkrommend.


Ik heb soms echt het idee dat ik in een ander topic zit te lezen dan jullie aangeven :')

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:17

c_alsemgeest schreef:
vidya schreef:
Ik vind de toon in dat betreffende forum ook tenenkrommend.


Ik heb soms echt het idee dat ik in een ander topic zit te lezen dan jullie aangeven :')


Nou, dat idee had ik dus ook al.

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:41

Dat komt wellicht door een andere zienswijze of achtergrond.. Of omdat ik misschien wel die draak van een moeder ben..haha. }:)

Ik vind gewoon dat 't mes snijd aan twee kanten. Respect willen is respect geven en uitdelen is ook soms incasseren. Zo werkt t alhans in real life.

Topics verbieden voor niet gelijk gestemden past hier naar mijn idee niet in.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:44

vidya schreef:
Ik vind de toon in dat betreffende forum ook tenenkrommend. Begrijp best dat daar af en toe wat reactie op komt (of dat nu mensen met of zonder kinderen zijn).


Herkenbaar.

vidya schreef:
Ik lees dat er veel onbegrip is voor het bewust kinderloos zijn. Dat vind ik ontzettend jammer. Hoe jij je leven wilt spenderen is gewoon je eigen keuze. Maar kom svp niet als tegenbeweging een soort anti kinder boodschap verkondigen. Jij wilt met respect behandeld worden, gun de ander dit dan ook.


Ook herkenbaar.....dus hoofdschuddend overslaan. Wel zo makkelijk.

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:06

Het gaat in dat topic ook met vlagen, soms is de toon echt tenenkrommend zuur en bashen-om-het-bashen zonder dingen op een gezonde manier van een andere kant te willen bekijken. En soms is er wat meer fatsoen te vinden / slaat men niet zo door omdat er ook wat andere mensen reageren. Wat dat betreft doet wat nieuwe aanwas dus wel goed blijkbaar :j

Dat onbegrip voor bewust kinderloos zijn... ik herken dat echt totaal niet en vraag me af of dat niet meer een gevoel is van de mensen in dat topic, dan dat "indringers" het echt zo brengen?

Ik heb er ook wel eens gereageerd omdat men zich daar al een poosje hardop afvroeg waarvoor iets was. Een barnsteen kettinkje ofzo geloof ik :P

Toen dacht ik ach ik heb altijd in dergelijke topics gereageerd, ben nog steeds geen echte kinderliefhebber en weet toevallig het doel van dat ding dus ik kan wel even zeggen wat het idee er achter is dus dat postte ik niks meer dan goed bedoelend :)

Afijn de reacties ontwikkelden zich al snel zo dat ik werd afgedaan als iets van een kloek van de mamma-brigade met lekkende tieten of weet ik wat ze er nog meer voor idioterie bij verzonnen, en dat het zogezegd mijn levensmissie zou zijn om hun te overtuigen dat mijn Stormpje echt zo leuk was dat zij ook maar moesten fokken. Op zoiets belachelijks kwam het neer in ieder geval :=

Wat een berg zure frustratie kwam daar uit zeg, ik ben wel de laatste die je in dat hokje kan parkeren maar het oordeel was al geveld hoor, dat is er 1 met een kind en ze probeert wat te nuanceren hier en daar dùs...hokje open en er in bashen om het bashen maar :j

Dus vergeef me dat ik die opmerkingen van "ze reageren alleen maar omdat ze onze kindvrijheid niet kunnen respecteren" met een flinke korrel zout neem want ik werd ook afgedaan als iemand die hen wilde bekeren _O-

Wiens reactie is er dan ongepast? De mijne, omdat ik denk dat ik wat zinvols toe kan voegen aan dat topic, een stukje inzicht van beide kanten? Of van die mensen in dat topic die me meteen maar totaal onzinnig "mamma-brigade" noemen? :)

Ik vind dit dan ook wel een paar goede quotes:

Iris82 schreef:
Maar ik vind wel, en ik vind bloodymary daar een bijzonder mooi voorbeeld van, dat er enorm gegeneraliseerd wordt in dat topic door een aantal mensen daar en dat er gebasht wordt om het bashen alleen en oh wee als je daar eens wat van zegt want dan moet je je geitenwollensmoel dicht houden.


Vjestagirl schreef:
Ik vind opzich het helemaal niet verkeerd dat er soms in dat soort topics een tegengeluid komt. Zodra het vegetariërs topic verzand in vleeseters bashen mag daar best wat van gezegd worden etc.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:25

pmarena schreef:
Afijn de reacties ontwikkelden zich al snel zo dat ik werd afgedaan als iets van een kloek van de mamma-brigade met lekkende tieten of weet ik wat ze er nog meer voor idioterie bij verzonnen, en dat het zogezegd mijn levensmissie zou zijn om hun te overtuigen dat mijn Stormpje echt zo leuk was dat zij ook maar moesten fokken. Op zoiets belachelijks kwam het neer in ieder geval :=

Wel een beetje kritisch naar jezelf kijken, hè pmarena :D :D

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:27

Ja zie jij een kern van waarheid in die omschrijving...ik kan hem echt niet vinden :D

Jolien87

Berichten: 17419
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:01

Ik heb vooral het idee dat een aantal bokkers dergelijke topics ziet als groen licht om ongeremd te kunnen bashen zonder zich hiervoor te hoeven verantwoorden. Want daar was het topic toch voor gemaakt? Daarbij vergeten zij (of hebben zij sch*t aan) het feit dat dit anderen enorm kan kwetsen en vinden het ook niet nodig om dit recht te trekken.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:07

Maar het is wel heel normaal om nu hier die mensen te bashen natuurlijk.

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:09

Waar wordt er nu momenteel gebashed?

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:19

Er wordt misschien niet gebashed maar dat geklaag hier, echt, zoek een hobby. Als je het niet aan staat wat ze zeggen of de manier waarop, stuur een pb of laat het gaan. Als zij kinderen poedersuiker vinden nou prima toch? Als anderen kinderen fantastisch vinden, prima toch?

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:23

Amandavd schreef:
Er wordt misschien niet gebashed maar dat geklaag hier, echt, zoek een hobby. Als je het niet aan staat wat ze zeggen of de manier waarop, stuur een pb of laat het gaan. Als zij kinderen poedersuiker vinden nou prima toch? Als anderen kinderen fantastisch vinden, prima toch?


Dat dus.
Laat bewust kinderlozen lekker kletsen als het je niet aan staat. Vast zat topics die je wel aanspreken, waarom dan naar FZ vluchten om daar je gal te spuwen? Ik ga ook geen vegan topic in met redenen waarom je écht vlees en zuivel moet eten, dat vegans veeeeel te weinig goede voedingsstoffen binnen krijgen of noem maar op (om vervolgens op FZ te klagen dat de vegans me bashen en niet open staan voor mijn sparerib recepten). Het feit dat het volgens de regels zou mogen houdt niet in dat je het ook moet doen.

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:28

Ik ben het niet eens met de TS. Dat mag gelukkig binnen dit topic wel. Of mogen ook hier alleen gelijkgestemden reageren? Grapje natuurlijk, we hebben t er niet allemaal uitgeperst! :D
Laatst bijgewerkt door vidya op 14-05-18 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:29

Ze mogen hun eigen topic openen en verhalen delen van hun kroost en eventueel de mening opperen dat als je geen kinderen hebt, je geen doel in het leven hebt....en da gaan we ook rode oren krijgen.
:+ de andere kant is nl,net zo erg... :D

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:35

Na 13 pagina's lijkt het wel alsof de vraag enkel over 1 topic gaat. Is het zinvol de manier van werken van een heel forum aan te passen voor 1 topic? Bokt is toch een forum over paarden, en als het is de bedoeling is iets bij te leren dat is het toch het interessantste dat verschillende meningen aan bod kunnen komen in 1 en hetzelfde topic.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:40

Indestal schreef:
Ze mogen hun eigen topic openen en verhalen delen van hun kroost en eventueel de mening opperen dat als je geen kinderen hebt, je geen doel in het leven hebt....en da gaan we ook rode oren krijgen.
:+ de andere kant is nl,net zo erg... :D

Spijt me echt, maar ik heb nog nooit ergens voorbij zien komen dat je je roeping als vrouw zou missen als je geen kinderen krijgt of dat je IQ achter blijft als je geen jongen baart.

Aan de andere kant moet je als moeder incasseren dat je een dom wicht bent dat haar verstand mee heeft uit geperst. Wut? Omdat je ALS MENS een andere mening heb?

Vind het ronduit schofterig dat zulke verwijten (welke kant dan ook) blijkbaar gemaakt moeten of mogen worden? Discriminatie heet dat. Of het nou om (niet)moeders, donker/blank of groot/klein gaat. Als het je niet aanstaat dan mag je kosteloos vernederen? Fijne wereld, echt top.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:42

Nou, geloof mij, die heb ik vaak gehoord hoor! En zelfs mannen die de euvele moed hadden om te roepen dat vrouwen die geen moeder zijn geen echte vrouwen zijn...dat zijn dan je collega’s ;) , althans officieel gezien dan he... }>

Deel je mening hoor dat het brlachelijk is om dit van beide zijden zo te profileren..

Maar wat ik ook absurd vind is dat ik zoveel moeders in mijn omgeving mee maak die er van uit gaan dat ze super moeders zijn. Ik vraag mij dan altijd af waar die moeders zitten die hun kinderen traumatiseren, emotioneel verwaarlozen, etc....een toch behoorlijke groep jong volwassenen die door slechte jeugd hetzij crimineel hetzij zwaar depressief en getraumatiseerd in de hulpverlening terecht komen ;( .
Laatst bijgewerkt door Indestal op 14-05-18 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:44

Moderatoropmerking:
Ik heb een paar pagina's geleden ook al een modopmerking geplaatst met het verzoek om de discussie naar elkaar vooral respectvol te houden en op de bal, in plaats van op de persoon. Nogmaals dat verzoek.

Tevens zie ik hier een discussie ontstaan die helemaal niets van doen heeft met Forumzaken. Graag de discussie hier algemeen houden en over hetgeen dit topic over zou moeten gaan: wel of geen reacties door niet-gelijkgestemden in het topic. Bedankt.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:45

Indestal, dat maakt dus iedere MOEDER verantwoordelijk voor de daden of uitspraken van bepaalde mensen?

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:47

Ik heb mijn post aangepast..

Q, Nee natuurlijk niet! Maar ik vind het meerendeel wel degelijk iets van een roofdier krijgen die vreemde proporties aanneemt...

Waar ik moeite mee heb, is alsof de moeders allemaal zo fijne mensen zijn...omdat ze moeder zijn geworden? Nou dus not, allemaal van het zelfde genre hoor.
Laatst bijgewerkt door Indestal op 14-05-18 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:48

Leo doel je nu op mij? Wie is er nu op de man aan het spelen? Ik lees niks hoor...

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:50

Ik doel op niemand persoonlijk, ik doel op de gehele sfeer nu in dit topic. En ik wil vooral dringend verzoeken deze discussie verder te laten, die hoort hier niet.