Ongepaste reacties.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 17:57

Ik merk dat op bepaalde plekken en in bepaalde topics geregeld users reageren die niets met het onderwerp van doen hebben.
Los van het punt dat ik me er over verbaas waarom je dat überhaupt zou willen, is het ook nog eens erg hinderlijk voor degenen voor wie het onderwerp wel relevant is.
En wat mij opvalt; er wordt niets aan gedaan door moderators, terwijl dit natuurlijk eigenlijk offtopic is en er wel op ingegrepen zou moeten worden. Dat lijkt mij althans fair.

Wellicht dat meerderen dit als storend gedrag herkennen en er wat aan gedaan kan worden, of dat er iemand uitleg kan geven over waarom er niet op geanticipeerd wordt?

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!


Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30229
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:08

Anticiperen op een niet-geplaatste reactie kan helaas niet, dan zit je in een Minority Report-achtige situatie. Voor ongepaste reacties hebben we de tem-knop, maar jij bent een ervaren bokker en ik ga ervan uit dat ik je de werking van de TEM-knop niet uit hoef te leggen.

Kun je uitleggen waar het je precies om gaat?

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:23

Ik denk dat Barbalala bedoeld dat mensen in topics binnen komen vallen en reageren op zaken die niet relevant zijn in dat topic

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30229
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:24

Maar dat is ook gewoon niet de bedoeling, als een mod dat niet zelf ziet kan je temmen op zo'n reactie.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:28

Wat voor situaties worden dan precies bedoeld? Als een topic over foto's van een konijn gaat dan vinden de meesten het ongepast als iemand een eigen reactielijntje binnen dat topic over katten begint. Bedoel je dat?
Er zijn echter ook genoeg Bokkers die het ongepast vinden als mensen in een 'kijk naar mijn gezellige konijn' topic opmerkingen plaatsen over dat een konijn het eigenlijk helemaal niet zo gezellig heeft als hij in zijn eentje moet leven. En er zijn ook Bokkers die vinden dat je in een rijtopic geen opmerking mag plaatsen over dat het paard in kwestie nog niet eens 3 is. Dus wat voor soort reacties vind je precies ongepast?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:28

Als iemand een topic binnenvalt met een totaal offtopic bericht mag je daar gerust op temmen. :j Dan plaatsen we een modopmerking of wordt die persoon persoonlijk even aangesproken.

Tegelijk is 't wel zo dat een beetje offtopic geklets meestal is toegestaan. Dus als een topic even een 'zijstraatje' neemt en na 7-8 berichten weer terug gaat naar het hoofdonderwerp laten we dat vaak gaan. Anders zouden we wel heel streng moeten worden. Maar als dat regelmatig gebeurt én meerderen in het topic ergeren zich eraan, dan horen we het graag want dan kunnen we er in dat topic extra op letten. :)

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 18:33

Bedankt voor de vlotte reacties!
Misschien ben ik niet duidelijk :D

Ik bedoel mensen die niet in een dergelijk topic thuishoren en daar toch herhaaldelijk reageren.
Mod doet er niks aan, die keurt het goed :o?
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 08-05-18 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:35


quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:39

Ongepast of bedoel je ongewenst omdat er, zoals in behoorlijk wat topics of onderdelen, een kliekje is wat niet gestoord wenst te worden of op welke wijze dan ook een andere mening wil lezen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-18 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:41

Er reageren moeders in dat topic en daar heeft ze last van.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:42

Ik denk ook dat het dit topic betreft. Op zich interessante vraag. Ik lees dit topic af en toe mee. Volgens mij wordt hier de discussie niet verstoord door de enkele reageerder die wel kinderen heeft. Ik vind die bijdragen wel de moeite waard en ze nemen het topic niet over. Indien wel dan zouden meerdere reageerders wel temmen
Laatst bijgewerkt door Paardenfan25 op 08-05-18 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 18:43

Nee gaat niet om kliekvorming Tica_81, echt om mensen die (duidelijk) niets met het onderwerp van doen hebben.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:44

Ja nergens wordt geroepen dat kindvrije mensen wel kinderen zouden moeten willen hebben. Er zitten nu eenmaal wat moeders in het vaste kletsgroepje.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:45

Als er een verboden toegang voor bepaalde mensen op bepaalde topics zit, moet je dat niet op een openbaar forum doen. :)*

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:45

Misschien is een facebookgroepje een idee? Of whatsapp.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:48

Ehm, ik lees weleens in dat topic dat kinderlozen zich bewust mengen met prikkelende opmerkingen, in “mama” fora of facebookgroepen. Op zich wel humoristisch.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:48

Als een topic nou totaal wordt overgenomen en op een totaal ander onderwerp wordt gezet, tja.... Dan roep je of het bij het onderwerp kan blijven. Maar het buitensluiten op basis van bepaalde kenmerken riekt naar discriminatie. En dat mag niet.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30229
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:53

Topics zijn open, er zijn geen besloten topics waar mensen op voorhand uit geweerd worden. Als het topic daardoor wel erg off-topic wordt kan daar best wat aan gedaan worden, maar op voorhand zeggen dat iemand niets te zoeken heeft in een topic... lijkt me niet.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:55

Grappig om te lezen dat er meer mensen zich aan storen. Ik ben om die reden afgehaakt bij het bewuste topic.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:57

Anoniem schreef:
Maar het buitensluiten op basis van bepaalde kenmerken riekt naar discriminatie. En dat mag niet.

Kijk en dat is nou zo bijzonder. Mensen met kinderen doen dat continu tegenover kinderlozen.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:58

Ik ben niet bekend met het genoemde topic maar ik kan mij wel vinden in de Prrrr zegt.
Het zou hetzelfde zijn in een Fjorden topic, dat iemand mee wil praten en er gezegd wordt "jij hebt geen fjord maar een Haflinger en dus mag je niet meedoen"

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:59

Jennyj01 schreef:
Anoniem schreef:
Maar het buitensluiten op basis van bepaalde kenmerken riekt naar discriminatie. En dat mag niet.

Kijk en dat is nou zo bijzonder. Mensen met kinderen doen dat continu tegenover kinderlozen.


Is dat niet wat overdreven :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:02

Jennyj01 schreef:
Anoniem schreef:
Maar het buitensluiten op basis van bepaalde kenmerken riekt naar discriminatie. En dat mag niet.

Kijk en dat is nou zo bijzonder. Mensen met kinderen doen dat continu tegenover kinderlozen.



Oh alsjeblieft :+

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30229
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:07

Als ik het zo lees is er in het topic zelf ook al besproken dat er niet-kinderlozen in een topic over bewuste kinderloosheid zitten. Ik krijg niet de indruk dat dat door de kinderlozen nou zo vervelend wordt gevonden, tenzij het een 'jij bent fout want je wil geen kinderen' wordt - en dat soort reacties zie ik ook niet terug.

Waarom zou een niet-kinderloze geen mening over het onderwerp mogen hebben? Nog los van het feit dat er ook nog best spijtoptanten tussen zouden kunnen zitten?

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 19:15

Ik heb nooit gezegd dat het expliciet om dat topic gaat.
Zie het in meerdere topics gebeuren.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers